יום שני, 7 ביוני 2010

השמנות נגד הרזות

בשיטוטיי בהתמכרות האחרונה שלי, Asos, הבחנתי שחלק גדול מהבגדים שנמכרים בקולקצית המידות הגדולות Curve קיימים גם במחלקת המידות הרגילות (עד מידה 18 כלומר 46). תוך כדי הסתכלות הבחנתי בהבדלים בין הדוגמניות ותהיתי מה נראה טוב יותר על מי.

מקרה א - שמלת פרחים ונקודות במידה גדולה ובמידה קטנה.

האמת שאני לא מתה על הדוגמה הזאת, והצבעים נראים לי די פושטים, אבל ניחא. המותנים הצרים והחצאית המתרחבת מחמיאים לדוגמנית הרזה, והכתפיים המודגשות מאזנות יפה את הרוחב (flare אם לדייק) של החצאית. אורך החצאית מחמיא לרגליה והדוגמה הצעקנית גורמת לאשליה של רוחב במקומות הנכונים (חזה, מותניים וידים). על השמנה* עודפי הבד מרחיבים את המותן ומסתירים את הטליה, והחגורה לא מונעת את האפקט הזה. הכתפיים המודגשות גורמות לה להראות גברית מדי וקו המותן מרחיב את פלג הגוף התחתון שלה. אם לקצר - השמלה גורמת לה להראות כמו מלבן.

הרזה מנצחת.

מקרה ב - שמלת אבני חן דיגיטליות אסימטרית במידה גדולה ובמידה קטנה.

השמלה הסקסית אמנם עשויה מבד מדגיש צלוליטיס, אבל היא מונחת יפה על החזה הגדול וזורמת ברכות עד מעל הברך, מיקום מחמיא אצל רב הנשים השמנמנות, וגם כזה המאפשר לך לשבת בלי שכל העולם יחזה במשמני ירכך. הכתף האזימטרית יוצרת צללית צרה ומחמיאה וגורמת לפלג הגוף העליון להראות צר יותר. על הדוגמנית הרזה, ההצללות בדוגמה גורמות לה להראות גרומה יותר משהיא באמת במקום להדגיש את הקימורים בגופה (משמע, להדגיש את הנשיות שלה ולגרום לה להראות יותר סקסית).

השמנה מנצחת.

המסר שלי, שמנות ורזות יפות שלי, הוא שאין "נכון ולא נכון" או חוקים גלובליים שמתאימים לכולם. כל אחת צריכה לבחון את הבגדים העומדים לפניה לפי מאפייני הגוף שלה - מה מוטב להצניע ומה כדאי להדגיש. לא כל השמנות צריכות להדגיש חזה ולא לכל הרזות יש רגלים שכדאי לחשוף. סטייליסט טוב ידע להתאים את עצמו לסגנון האישי וההעדפות שלכן כמו גם למציאות של גופכן (וכיסכן, אם כבר). לימדו להיות הסטייליסטיות של עצמכן, וכך תאלצו לשלם לעצמכן שכר נדיב לפי שעה אותו תוכלו לבזבז על עוד שופינג!

* הלוואי עליי להיות שמנה כמו הדוגמניות האלה, אמן.

עדכונית מאחר וקיבלתי תלונות על כך שהשמנות לא שמנות (לא שזאת אשמתי, אבל ידעתי שיש לי פתרון לבעיה) הנה תמונה של הבלוגרית האהובה עליי, סקינה, לובשת את שמלת האימה של Asos Curve במידה 48 (המידה הכי קטנה שלהם היא 48 והיא כותבת שקנתה אותה ב-Curves ולא בקו הרגיל). התמונה מפה.



16 תגובות:

  1. מאמצת לליבי את המשפט האחרון :))

    השבמחק
  2. אהבתי מאוד את הפסקה האחרונה. מסכימה איתה ללא ספק, רק שאין לי מספיק ממון לשלם ביד רחבה על שירותי הסטיילינג שלי :) אז אני עושה את זה בזול..
    רק משהו אחד שמאוד הפריע לי בתמונות:
    לשתי הדוגמניות ה"שמנות" היו ידיים רזות להחריד, וגם פנים רזות,
    באופן כללי הן נראו לי קצת כאילו לקחו דוגמניות רזות ומהחזה ומטה ומתחו אותן לצדדים.
    או שאולי פשוט הידיים שהן עברו פוטושופ..
    זו רק אני או שמשהו מוזר פה?

    השבמחק
  3. הו כן...זו בהחלט דוגמנית "שמנה"D-:

    והדוגמנית לא מאוד גרומה.

    ופעם הבאה - שימי שלט גדול מעל שמלות כמו הראשונה. משהו שמזהיר מפני האסון שעתיד להתרחש כשגוללים את המסךD-:

    השבמחק
  4. דוקא לא טוקסיק, לכל (כמעט לכל) פריט לבוש באסוס יש גם צילומי סטילס וגם וידאו של דוגמנית על מסלול לובשת את הבגד - רעיון מבריק, מאחר וכמה בגדים שחשבתי שהם איומים בסטליז התגלו כחמודים בוידאו, וההפך. אפשר לראות שם שהדוגמניות "אמיתיות". הן פשוט לא מידה כזאת גדולה - אני מניחה שהן מידה 40 לכל היותר.

    הדוגמנית לא גרומה, חן, כמו שהשמלה לא מחמיאה לה. בנוגע לשמלה הראשונה - אני יודעת, זה פשוט נורא!

    השבמחק
  5. חייבת להסכים עם טוקסיק בעניין הזרועות. בחלומותיי הירקרקים בלבד אני מפזזת לי באחו עם זרועות חביבות כאלה ואז גם יכולה ללבוש גופיות שאני לא מעיזה ללבוש היום בגלל זרועותיי המרופדות. אולי זה פשוט עניין של מבנה גוף... מצד שני הדוגמנית הזאת "שמנה" בדיוק כמו שאני מנדולינה.

    השבמחק
  6. הדוגמניות האלה לא שמנות בכלל. אפילו לא מתקרבות להיות שמנות. למעשה, הן די במידה שלי (פחות או יותר).

    השבמחק
  7. קודם כל צדקו מי שאמרו שהדוגמניות ה"שמנות" הן פשוט "לא רזות". אני מניחה שאני נראית פחות או יותר כמותן.
    אין ספק שבגדים מסויימים נראים הרבה יותר טוב על אישה עם קימורים נשיים.
    לגבי השמלה האסימטרית - קחי בחשבון שעם חזה גדול, חזיית סטרפלס לא נראית טוב (תאמיני לי שניסיתי הכל, ולי באמת אין משהו ענקי... 80 C)וחזיה עם כתפיה אחת... בואי לא נדבר על מראה "משה דיין".
    לגבי נושא הסטיילינג - צודקת לגמרי, כל בחורה צריכה לדאוג להכיר את עצמה. יש המון וריאציות של מבנה גוף, למשל: כלל ה"חולצת מעטפת, מכנסיים כהים בגזרת A ונעליים עם חרטום מחודד" - ממש לא עובד ברוב המקרים.
    ולגבי באופן אישי, רק היום בגיל 39 ואחרי מיליון בגדים שנקנו ולא נלבשו/נלבשו פעם אחת/נלבשו אך נראו זוועה - אני מבינה מה מבנה הגוף שלי מחייב (גבוהה, בטן רופסת מההריונות, אגן צר, חזה גדול, ידיים ורגליים רזות ושריריות).
    נשמע קל להתמודדות? ממש לא. הרבה פעמים אמרתי שכבר עדיף היה להיות "שמנה אמיתית". כי אצלי, כל קילו סופרים וכל בגד שלא הכי מחמיא - "השמנת"? לא משנה שלמחרת זה יהפוך ל"כמה רזית!".
    אני, עם ג'ינס בגזרת פלייר וחולצת טריקו - נראית זוועה. כל הבטן צמיגים, החזה גדול. המכנסיים מרחיבים אותי ואני נראית כמו מקרר.
    לעומת זאת, לארוע ביום שבת לבשתי: מכנסי חיתול שחורים באורך 7/8 (לא עם המון עודפי בד, ממש קצת, אבל עדיין מקנים מראה מאוד LOOSE), חולצת משי שחורה רפויה עם צווארון גולף וללא שרוולים, מסתיימת במותניים בהיצרות גומי, כפכפי אצבע מעור בגוון ניוד - נראיתי מדהים.
    ההבדל בין המראה הראשון לאחרון לדעתי הוא של 20 ק"ג.

    השבמחק
  8. יש לי חברה שהיא דוגמנית מידות גדולות. היא לובשת מידה 8 אמריקאית, ומשווקת ע"י הסוכנות שלה כמידה 12. בחלק גדול מהפקות האופנה שהיא הצטלמה אליהן, הסטיליסט היה צריך להוסיף ריפוד בתוך הבגד והמקרה אחד לעטוף את כל הגוף שלה בצמר גפן כדי שהבגדים ישבו נכון.

    מסתבר שזה די סטנדרטי. רוב הלקוחות באופנה, אפילו אלה שמייצרים במידות גדולות לא אוהבים פנים וזרועות של מידות גדולות ולכן משתמשים בדוגמניות במידות קטנות הרבה יותר מהבדגים שהם משווקים.

    כן, ככה גורמים לנו להרגיש רע לגבי המראה שלנו גם כשמדובר בבגדים במידות של אנשים נורמאלים...

    אגב, השמלה הראשונה בעיני יותר יפה על הדוגמית השמנה למקות שקשה לי לדמיין איזושהי אישה (שמנה או רזה) קונה את השמלה המקושקשת הזאת.

    השבמחק
  9. לא רוצה לפגוע בך עדיגי אבל את מה זה שמנה. שמנה שמנה שמנה! גיחי גיחי גיח.

    את באמת חושבת שהן במידה שלך? חשבתי שאת רזה יותר משמעותית. אולי זאת רק אשליה אופטית שנובעת מהשוואתן לאחרות.

    אנונימית, ה"חוקים" שמנסים להרגיל אותנו אליהם בהלבשה אמינים בדיוק כמו ה"חוקים" שניסו לתקוע לנשים בראש במשך שנים בנוגע לי מי יתחיל עם מי ומתי, ואיך לגרום לו לשאת אותך לאישה. חוקים טובים למדינות, לא להתנהגות של אנשים או לאסטטיקה.

    איה, ללא ספק השמלה נראית הכי טוב על סקינה (את התמונה הוספתי אחרי שקראתי את התגובות שלכן) שהיא השמנה בחבורה (אבל גם היפה בחבורה, אם שואלים אותי). נראה לי שזה גם תלוי בצלם.

    את חושבת שנד יסכים לצלם אותי (לבושה מאד מאד) בפעם הבאה שתגיעו לארץ? זה חלום שיש לי, נראה לי שהוא יכול להוציא את היופי מכל אישה.

    השבמחק
  10. גם אני חושבת כמו השאר. הדוגמנית "השמנה" בכלל לא נראית שמנה. ראבק, אני מידה 42-44 והלוואי עליי נפח הפנים והזרועות שלה.

    השבמחק
  11. השאלה המתבקשת היא......

    יש משלוחה לישראל?!

    [טרם בדקתי , תסלחי לי]

    השבמחק
  12. שרונה: אני לא שמנה, אבל בהחלט יש לי אגן וירכיים (ועכשיו גם חזה אבל זה לא קשור). לדוגמנית הרזה אין כלום.

    השבמחק
  13. בהחלט, בולשת יקרה. המשלוחה עולה בסביבות ה-17$. אני מחכה עכשיו להזמנה השלישית שלי מהם.

    תגידו לי קוראים יקרים, אתם לא באמת חושבים שאני חושבת שהן שמנות נכון? רבאק, אני שוקלת כמט 110 קילו, אני יודעת לזהות שמנה כשאני רואה אותה!

    השבמחק
  14. מסכימה עם כל מילה. אופנה בלי קשר למי שאת היא לא רלוונטית ולא נכונה. בנות ישראל - תשכחו את המידה שלכן ותכירו את מבנה הגוף שלכן...

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים