יום שלישי, 1 במרץ 2011

גול-עצמי-ברי

בבוקר יום ב' הבלוגרית קמה, פשטה את הפיג'מה המהודרת שהאוכמנית הביאה לה מלונדון ומיהרה ללבוש את שמלת היומולדת שלה, וללכת לתצוגת אופנה של גולברי.
אודה ולא אבוש, אחרי תצוגת החורף שלהם לא היו לי הרבה ציפיות מהקולקציה החדשה, כך שלא התאכזבתי יתר על המידה. למעשה, נרשם שיפור מהתצוגה הקודמת בה בלטו הבדים הזולים והגזרות חסרות המעוף. הקולקציה ככלל נראתה אחידה יותר, אבל כל פריט בפני עצמו עדין בעייתי מאד.
אני לא יודעת אם הרשת מתיימרת להיות חדשנית או רק לספק פתרון סולידי ובטוח למי שאינה חובבת טרנדים. עם זאת, הגבול בין סולידי למיושן חמקמק מאד וקל לעבור אותו, בפרט כשבוחרים בבדים סינטטים או קמיטים. ראיתי הערב תכנית מעניינת בערוץ 8 על בתי אופנה אקולוגיים. מעולם לא הקדשתי מחשבה למידת המיחזור של בגדים או לטביעת הרגל האקולוגית של היצרן על הסביבה. אני לא יודעת אם הבדים של גולברי ממוחזרים או ניתנים למיחזור (אני מעריכה שאם היו כאלה, היו מציינים את זה לפני התצוגה, שכן ירוק זה הו כה טרנדי בימים אלה) אבל הם נראים כתוצר של עיבוד נפט, וזה לא מוסיף להם נקודות. אבל לא הוגן לשפוט אותם לפי אמת מידה חדשה שאימצתי הרגע (ואני עצמי רחוקה מלהיות קדושה בתחום הקניה הירוקה).
יהיה מענין לרכוש בגדים מנקודת מבט אקולוגית. האם קיימים בתי אופנה סביבתיים בארץ? אם מישהו יודע על עסקים שעוסקים במיחזור בדים, ייצור בגדים שניתן למחזר או בגדים מכותנה אורגנית, אשמח לשמוע.
בכל מקרה, היו הרבה שמלות חסרות מעוף וכבדות למראה ובגדי קיץ סטנדרטיים שרואים בכל רשת (כותנה לבנה חצי שקופה עם תחרות בלה). מדי פעם הבליחו בגדים שקיימים כנראה בכל קולקציה של כל רשת ישראלית ממוצעת, כדוגמת מכנסי ג'ינס גזורים עם חולצות משובצות קשורות או חצאיות באורך הברך עם גימור תחרה כבד.

זה אולי שימושי וצבעוני, אבל מקומו לא יכירנו בבלוג אופנה רציני.

הדגם הכי פחות מקורי ביקום, לשיפוטכם.

קולקציית הערב כוללת מגוון בגדים שחורים, חלקם בגזרות שפשוט פושעות לגוף. יתכן שחלק מהחולצות והשמלות יראו טוב דווקא על נשים מלאות ולא מחמיאות לגזרה דקה כנייר של דוגמנית. אני בכל מקרה, לא אוהבת שחור כידוע, כך שלא התרשמתי.
מה שכן מצא חן בעייני בתצוגה היה כמה מתלבושות האורחים. את עצמי לא צילמתי מפאת המולת אחרי התצוגה, והגשם שמרח לי את האיפור והשיער אחריה, אז תראו את שמלת היומולדת בהזדמנות אחרת. אבל חלוק אחלוק אתכן את האישה הכי יפה באירוע, שאת שם משפחתה אני מתביישת לומר ששכחתי (סליחה). שמה מירב והיא, אם איני טועה, עורכת אופנה בלאישה. פגשתי אותה כבר בגאפ, שם התלהבתי מהתספורת המעולה שלה וקיבלתי ממנה המלצה על ספר (איתן מאייקו בתל אביב) והיום היא היממה אותי במראה פשוט ומשובח. מירב, אני מתה עליך. את אכלת כל דוגמנית ופליטת ראליטי שהיתה במקום בלי מלח.

אישה יפה עם חוש טעם משובח. אני מתנצלת על התמונות הגרועות.

לסיום - עדכון קצר. החלטתי לדחות את הגרלת הסטיילינג ליום שישי ה-4.3 כדי שעוד אנשים יוכלו להרשם (וכי אני עייפה מכדי להתחיל את פרוצדורת ההגרלה עכשיו..). אז הרשמו ותהנו!

7 תגובות:

  1. קודם כל- מזל טוב!!
    ראיתי את התוכנית הזו גם, בערוץ 8 ותהיתי בעצמי לגבי חלק מהדברים... (-: גיליתי לאחרונה ש-H&M יצאו בקולקציה שנקראת Conscious Collection מבדים ממוחזרים. הנה תמונה של נטלי פורטמן עם שמלה מהקולקציה. בכלל- היא ידועה בכך שלובשת רק בגדים ידידותיים ואף עיצבה בעבר בשת"פ נעליים "ירוקות"
    http://www.facebook.com/pages/%D7%9C%D7%99%D7%AA%D7%9C%D7%91%D7%A9/126879967324120?ref=ts#!/photo.php?fbid=202546546424128&set=a.144023505609766.25538.126879967324120&theater

    השבמחק
  2. מזלטוב :-)

    והכי ירוק (ומה שעושים האנשים הירוקים הפנאטיים שאני מכירה, אלו שגם מגדלים את הילדים בבית ולא אוכלים אוכל מעובד) זה ללבוש יד שניה, למחזר באמת ולא לקנות חדש סתם כי בא.

    מצד שני, אופנה זה אחד ממניעי הכלכלה... אבל ידוע שכלכלה צרכנית וכדור הארץ לא הולכים יחד.

    שירלי

    השבמחק
  3. אתחיל בברכת מזל טוב חמה!!!!
    בנוגע לבגדים אורגנים:
    יש חנות שנקראת cotton בצפון דיזנגוף (אם אני לא טועה על הצומת של ארלוזורוב דיזנגוף) שמוכרת רק בגדים מכותנה אורגנית- לא מתחייבת לאיכות הסטייל של הבגדים.
    באמריקן אפרל הידועים לשמצה יש קו מכותנה אורגנית ועל הפריטים האורגנים יש מדבקה שמציינת את אופיים הידידותי לסביבה.

    בנימה אחרת אני חייבת לציין שעל אף שאני לא קהל היעד ה"רשמי" של הבלוג פשוט התמכרתי. מלבד היותך אמינה ונהדרת את פשוט כותבת מעולה ואוכלת את רוב הבלוגים (שמוכרים לי) בלי מלח.
    בכל פעם שאת חולה/משפצת/ עמוסה ומעדכנת קצת פחות אני מראה סימני גמילה חריפים.
    פשוט מהממת!

    השבמחק
  4. הגרביונים הצבעוניים שמציצים מהפתחים בנעליים זה פשוט אדיר. לכבוד האביב שהגיע בעליל, נראה לי שצפויים בעתידי הרבה שילובי גרביונים-סנדלים.

    לגבי הבגדים הירוקים, בדיוק גיליתי שחולצת הטי שקניתי ב-H&M מקו L.O.G.G שלהם עשויה מכותנה אורגנית (לא יודעת אם יש לזה גם תווית סחר הוגן, אם כבר עוסקים בעניינים כאלה). מאוד רכה ונעימה. אין לי מושג אם יש להם הרבה פריטים כאלה, שווה לבדוק.

    השבמחק
  5. כפרה אז כמובן כמו תמיד כיף לראות אותך והיית נראית מעולה, למה לא צילמת את עצמך??
    תצוגה אכן היה עשויה ברובה מסטנדרט וזה דווקא לי אישית התאים.. מצחיק שאת הסט השחור לא אהבת ואני התעלפתי!!
    כמו תמיד כיף נשמה, כיף!

    דיאנה

    השבמחק
  6. אה כן, וינטאג'. אני מודה שזה קצת מגעיל אותי, וגם די קשה למצוא בגדים יפים במידה גדולה בחנויות כאלה..

    חוץ מזה, להבנתי, יש לכלכה ירוקה פן רווחי מאד - כי צריך חברות מיחזור ברמות שונות. למשל בסרט מאתמול היה מעצב שמאפשר ללקוחותיו להביא לנקודות מיחזור בגדים ישנים תוצרתו, הם שולחים ליפן את הבגדים שם ממחזרים אותם לפתיתים ומשם חזרה לארה"ב לייצר מזה פליס ממוחזר. כולם מרוויחים מזה כסף (חוץ מהלקוח).

    מענין יהיה לראות את הליין הירוק של H&M. לא זכור לי שנתקלתי בו.

    אוכמית - נכון היא משגעת? היא גם אלגנטית וגם פשוטה, ואישה יפה מאד (התמונות המטושטשות שלי ממש עושות לה עוול) וגם מאד נעימה.

    דיאנה - על זה האוכמית ואני נוהגות לומר "על גברים כבר לא נריב" LOL

    איה - תודה רבה מאד :0)

    השבמחק
  7. מירב משהו התלבשה הכי יפה מכל הקולקציה של גולברי. מלת המפתח פה הוא סטיילינג. למרות שעל העגילים המצועצעים הייתי מוותרת :)
    אחלה בלוג! לשונך (או ליתר דיוק, מקלדתך) חדה כתער

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים