יום שבת, 3 בדצמבר 2016

מגדיר החמוּעלים הגדול


אין מה לומר, השנה נלחמנו בחורף עד כלות כוחותינו. אבל היום, עת נובמבר ארז את מזוודותיו ונסע עד השנה הבאה, אני מוכנה להודות שקר לי. אבל מה זה קר לי? קצות האצבעות שלי קפואות כשאני מקלידה לכם ואני חובשת את הגרביים הכי רכות שלי. לפיכך, ולנוכח המצב החלטתי שהגיע הזמן לעסוק בנושא אקטואלי ובוער והוא, חמועלים.

ראשית, שיעור אנטומיה קצר. החמוּעל הוא הלחם של חמוס ושועל. מקור המילה בתרגום לעברית משנת 1984 של ספרו של דוגאל דיקסון "לאחר האדם", הדן בהתפתחות החיות על פני כדור הארץ לאחר הכחדות המין האנושי. את המילה אימצתי מיד לתיאור הזן בו דנה רשומה זו.


החמועל האורגינל
מילון אבן שופלן מגדיר חמוּעל כ"נעל בית בצורת חיה או כל דמות צמרורית בלתי סבירה אחרת". אני נועלת חמועלים בחורף מאז ראיתי בילדותי את הסרט "הרוח מטירת קנטרוויל" בו אליסיה מילאנו הנערונת מסתחבקת לזוועת משפחתה עם רוח הרפאים המיוסרת ג'ון גילגווד בעודה עטויה חלוק ונעלי בית בצורת שפנים וורודים. מן הסתם, העדפתי להביא רוח רפאים בריטית מיוסרת הביתה אבל אמא לא הרשתה לי. ילדות עשוקה!

החמועל הוא שמיכי לרגליים. הוא מנחם, מחמם ומבדר בעת ובעונה אחת. אם אתם ממש משועממים, תוכלו לנסות לנהל איתו שיחה. אם הוא ממש אבל ממש משועמם, יתכן שהוא ישתף פעולה. מאחר והרוח מטירת קנטרוויל לא שודר בטלויזיה מאז 1991, החלטתי להכניס אתכם בעצמי לעולם הקסום של החמועלים וללמד אתכם כל מה שאני יודעת.

מספר הנחיות בסיסיות 

לחמועלים שונים סוליות שונות. יש כאלה שמסתפקים בדיבקיות למניעת החלקה, יש כאלה שיש להם סוליה פלסטית למניעת החלקה והרטבות ויש כאלה שיש להם סוליית גומי איתנה ומתאימים לנעילה מחוץ לבית. ככל שהסוליה רכה יותר, כך החמועל מתאים יותר לשטיפה במכונת הכביסה.

אם אתן מתלבטות בנוגע למידה, זכרו שעדיף שהחמועל יהיה גדול מדי מקטן מדי. חשבו על הגרביים העבים שמחכים לכם בחורף.

חמועלים למתחילות

חמועלים עלולים להראות מאיימים למי שאינן מורגלות בהן. לפיכך, אני ממליצה להתחיל בחמועלים חמודים ועדינים ככל האפשר. חמועלים חמודים ירגישו כמו חברים חדשים או כמו בובת דובון רכה שמחבקת את כפות הרגליים. את אלה המכוערים באמת, תשאירו למתקדמות.

ראו את הזוג הזה מנקסט (משלוחינם בינלאומי מעל 100 ש"ח, הגעה לארץ תוך כשבועיים), בקושי אפשר לקרוא לו חמועל. יש לו אוזניים וזנב פונפון ואין לו תווי פנים, הוא כמעט אנתרופוסופי! זוג מושלם למתחילה. גם המחיר נוח ב-47₪ בלבד.


גם גרבמועלים (בן כלאיים של גרב וחמועל המתאפיין בדיבקוני רצפה סמליים במקום סוליה של ממש) יעזרו למתחילות לצלוח את דרך החתחתים המובילה לחמועלייה. הנה דוגמה רכה למראה מאסוס במחיר 49₪.


לאלה שתמיד חלמו להיות בלרינה

אני ממליצה על עדינועלים, שהם חמועלים עדינים שמהלכים על התפר הדק שבין גרב לנעלי בלרינה. למשל הוורודים ארוכי הריסים האלה, הראיתן אי פעם שפרנבים מעודנים כל כך? יש להם לב במקום אף ומחירם 47₪, חלום דובדבנים של ממש.

 

גם העכברונים האלה יעשו את העבודה, תמורת 50₪.


כפכמועלים

כפכמועלים הם חמועלים הפתוחים מאחור, כמו כפכף. הם מתאימים לעונות מעבר כמו גם לאנשים שרוצים לנעוץ בנעל רגל עטויה גרב עבה במהירות המרבית כדי לרוץ לשירותים בלילה קר. מאחר וככל שאני מזדקנת, כך נעשות גרביי עבות יותר, אני מבכרת לאחרונה כפכמועלים על חמועלים גם בשיא העונה הקרה.

הנה דובוני פסים סולידים למראה, שמחירם 49₪ בלבד.


גם את תוכלי להיות אם הדרקונים, אם לא אכפת לך שהדרקונים הם כפכמועלים. מחירם 72₪. איזה זנב יש עליהם, יא מאמא!


לאלה שתמיד קר להן

מכירים את אלה שלא משנה אם הן ניצבות בלוע של הר געש, תמיד קר להן? אם אתן נמנות על החבורה הזו (אני נוהגת לכנות אותן "נשים רזות") אתן זקוקות לחמועל דמוי מגף שיכסה אתכן עד מעל הקרסול, או בקיצור - למגפועל.

המגפועלים החגיגיים האלה, למשל, עולים 81₪ 


חמועלים למתקדמות

מכירים את האנשים האלה שבהתקלם באדם או חיה מכוערים יגידו "אבל הוא מלא אופי!"? ובכן, חמועלים מכוערים מלאי אופי כרימון. החמועל המכוער (אם עיניו ממוקדות נכון, דבר שחשוב לי מאד, כבובנאית) יהיה מוקד המלתחה הביתית שלכם, החבר לתוכו אתן קופצות מיד עם הגיעכן הביתה ויספק תמיד נושא לשיחה, כשמגיעים אורחים.

הנה כמה חבר'ה מכוערים דלוקס שמצאתי באסוס.

איי קראמבה!
זוזי הצידה אליזבת, המלכות האמיתיות הגיעו
ואם נמאס לכם מהשימוש בלשון נקבה ומידור הגברים מהרשומה הזו, אני אתכם. הנה בולדוגים לבחורים עם טעם טוב!


ובדיוק כשחשבתי שכבר ראיתי הכל, מצאתי את נמו.


הייתם כלא מאמינים? ראו אותי מדגימה את מיטב חמועלי הבית מהעונה הקודמת באינסטושבלוג


החמועלים החדשים לעונה הקרובה כבר מוכנים אצלי בקנה, וזה הזמן להמלצה אחרונה לרשומה זו - מתי תדעו שהגיע הזמן להחליף חמועל? ובכן, חמועלים אינם סלחנים. הם נשחקים במהרה ולעתים אף מעלים עננת בואשה. אם ניסיתם לכבס אותם כדי להחזירם לימי נעוריהם וזה לא עבד, זה הזמן לומר יפה שלום ולעבור לחמועל הבא. זה עולם אכזרי וחמועל לחמועל זאב. או חמועל. חמועל לחמועל חמועל. כן. 

9 תגובות:

  1. היוש! אני תמי ואני מחבבת את הבלוג שלך זה זמן מה. את מצחיקה ומעניינת וכתיבתך הכנה מרעננת.
    הפוסט הזה על חמועלים הוא נפלא נהדר וכה אקטואלי. השבוע הצטיידתי בשני חמועלים חדשים לכבוד החורף שהחליט להגיע - כפכמועלים ועדינועלים, ואז גיליתי שניים מהעונה הקודמת באחורה של מגירת הנעליים...
    חורף נעים ותודה על החבובלוג :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הו, תתחדשי ותהני! לי מחכה שואת חמועלים של ממש בארגז המצעים, אבל לפני שאשלוף זוג חדש אני רוצה לנצל את הכבשים של החורף דאשתקד עד הסוף. הם כה רכים ונוחים.

      מחק
  2. נעליים מתוקות כולן. התחשק לי להזמין השנה מנקסט אבל היה משהו מאוד מוזר עם המידות. רובן כתובות במידה בריטית בלבד, ודווקא המידה הבריטית שמתאימה לי (6, שמקבילה ל-39) מופיעה עם מקבילה אירופית שלא מתאימה לי בכלל (34!) כך שלא יכולתי אפילו להתעלם ולחשוב שיהיה בסדר. בסוף הזמנתי נעליים בסקלת מידות s-xl.

    השבמחק
    תשובות
    1. רב החמועלים שלהם (וגם של אסוס) מגיעים בסולם S-L. אני תמיד מתלבטת בין מדיום ולארג' ואף פעם לא זוכרת מה בחרתי בפעם הקודמת (גם עכשיו אני לא זוכרת).

      מחק
  3. מידה 6 בריטית היא אכן 39. אולי זו טעות הקלדה באתר

    השבמחק
    תשובות
    1. מרב חמועלים השתבשה עליהם דעתם..

      מחק
    2. אני יודעת ש-6 היא 39, אבל היה כתוב 2 מידות: 6 בריטי ו-34 אירופי. ורוב נעלי הבית שמצאו חן בעיני היו במידות מספריות ולא של גדלי s-l.

      מחק
  4. רשימה ראויה, ללא ספק. מחכה בקוצר רוח לפרק ההמשך על פיג׳מות משמחות לבב

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים