בתקופה האחרונה אני מרשה לעצמי לנסות גבולות חדשים בקניות המקוונות שלי. אני מזמינה מכנסים של חברות שאיני מכירה בשתי מידות, במטרה למדוד ולהחזיר את אלו שלא יהיו טובות עליי. אני מתנסה בגזרות חדשות בידיעה שאם לא יתאים לי, אפשר להחזיר בלי שיהיה נזק גדול מדי. הסיבה לכך היא שירות שהשיקה Paypal במהלך השנה האחרונה ומאפשר לקונים לקבל החזר כספי על סחורה שנקנתה באמצעות השירות שלהם ומחזירים לשולח. מאחר והשירות הזה יעיל להפליא ולא רבים מכירים אותו, חשבתי שכדאי לכתוב פה מדריך קצר להפעלתו (לאחר שקיבלתי אישור מפייפל ישראל על כך שבכוונתם להמשיך אותו גם ב-2017).
האותיות הקטנות
- שירות יש דרך חזרה ניתן רק למי שרכש מוצרים באמצעות פייפל ומבקש להחזיר אותם לשולח.
- השירות דורש הוכחת משלוח מצולמת ולכן יש לצלם את החבילה טרם שליחתה ואת הקבלה על שליחתה מהדואר.
- השירות מוגבל עד 12 החזרות למשתמש.
- הנה תנאי השימוש הכללים של השירות.
איך נרשמים לשירות יש דרך חזרה?
- הכנסו לדף הפעלת השירות ולחצו על הפעל עכשיו.
- הזינו את פרטי חשבון הפייפל שלכם ולחצו על כניסה. כעת אתם מנויים על השירות.
אם נרשמתם כבר לשירות בעבר, תקבלו הודעה על כך |
איך מבקשים החזר על שליחת חבילה חזרה לחנות מקוונת?
- לאחר שליחת החבילה בחזרה לחנות (שימו לב לאותיות הקטנות כאן למעלה), היכנסו לעמוד בקשת החזר.
- הזינו את כתובת המייל המקושרת לחשבון הפייפל שלכם בשדה כתובת האימייל שלכם ב-PayPal ואת שמכם.
- בלשונית נפרדת, היכנסו לחשבון הפייפל שלכם ואתרו את אישור הרכישה של המוצר שהחזרתם. לחצו על פרטים (Details) כדי למצוא את מזהה העסקה (Unique Transaction ID). העתיקו את המספר הזה (ללא הסולמית) לשדה מזהה העסקה של PayPal בטופס בקשת ההחזר.
מיקום מזהה העסקה תחת פרטי העסקה בפייפל |
- ממלאים את תאריך המשלוח חזרה (זה המופיע על הקבלה מהדואר) ובוחרים את סיבת ההחזרה המתאימה מהרשימה.
- בוחרים את קטגורית המוצר מהרשימה ואת המדינה אליה החזרתם אותו.
- מזינים את סכום המשלוח בשקלים (בהנחה שאינכם בחול) ובוחרים ILS מרשימת המטבעות.
- שדה הערות נוספות הוא שדה חובה, ולכן כתבו שם כמה מילים עם הסבר מדוע החזרתם את המוצר, למשל "הרוכסן במכנסיים פגום" או "מידה לא נכונה".
- בשדה הוכחות עליכם לצרף את צילומי החבילה והקבלה שהכנתם מראש (אם קראתם את האותיות הקטנות שכתבתי פה למעלה). לחצו על הוסף קובץ כדי לאתר את שתי התמונות על המחשב שלכם ולצרף אותן לטופס.
לאחר בחירת התמונות הרלבנטיות על המחשב, לחצו על פתח או Open כדי להעלות אותן |
- הקליקו על תיבת אני מקבל ומסכים לתנאים וההתניות של שירות 'יש דרך חזרה'.
- לחצו על כפתור שלח.
- הודעת אישור על פתיחת בקשה תופיע על המסך ותשלח אליכם במייל.
- לאחר זמן מה (לרב מספר שעות, אך לעתים גם מספר ימים) ישלח אליכם אימייל נוסף המאשר כי בקשתם התקבלה וכי תקבלו החזר בתוך מספר ימים. לחילופין, תקבלו הסבר בנוגע לדחיית הבקשה.
- זמן מה לאחר אישור הבקשה (לרב מספר שעות, את לעתים גם מספר ימים) יכנס ההחזר לחשבון הפייפל שלכם. תקבלו מייל על קבלת תשלום מ-Telus International וגם תראו את הסכום במאזן שלכם בכניסה לחשבון הפייפל.
- זהו, הכסף אצלכם ואתם יכולים להשתמש בו בקניות הבאות שלכם באמצעות פייפל.
וזה כל הקסם, טה דה!
זה נשמע אולי מסובך, אבל כדרכם של מדריכים מסוג זה, ביצוע הפעולות לוקח כרבע מהזמן שלוקח לקרוא עליהן בפעם הראשונה. בעולם בו הכח הצרכני עולה זהו שירות ראשון במעלה, ואני מרוצה מאד שהם החליטו להמשיך אותו גם השנה.
פייפל, אני ומלתחתי מודים לכם!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים