יום שלישי, 7 בינואר 2014

כרזות נגד שמנים ברחובות


חברים, זה הולך להיות פוסט קצר מאד. אני כועסת. מאד מאד כועסת. מסתבר שהקמפיין נגד השמנת ילדים יוצא לפועל, ושמעתי שמתחילים לתלות את הכרזות הזוכות ברחובות תל אביב.

אני רוצה דבר פשוט מאד - אם אתם רואים כרזה כזו, אמרו לי איפה היא נמצאת. אני אצטלם לידה עם שלט עם המשקל שלי ועם הבטן השמנה שלי בחוץ. אולי בביקיני, כן זה רעיון טוב. 

תגובה שפרסמתי בדף הפייסבוק של הקמפיין 

אם אתם רואים כרזה כזו ואתם רוצים להצטלם לידה עם המשקל שלכם או בלי חולצה, שלחו לי את התמונה לכתובת raisinlike @ gmail.com (בלי הרווחים) ואני אעלה אותה לדף של הבלוג.

אני רוצה שילדים שמנים ידעו שאין להם במה להתבייש. אני רוצה שהורים יתמכו בילדים השמנים שלהם ויעזרו להם בדרך בריאה ומחזקת ולא בדרך מאמללת ומשפילה. אני רוצה שהחברה הישראלית תלמד לקבל את מי שלא הולך בתלם שמוכתב לנו מלמעלה. 

אני כועסת מכדי לכתוב שוב את מה שכבר כתבתי. אתם מוזמנים לקרוא את דעתי על הקמפיין הזה ברשומה הזו

אני מקווה שתתמכו ברעיון, ומקווה שנצליח לעשות שינוי כלשהו. כל דרך מתחילה בצעד קטן.

כרזה שהכנתי בחצי דקה מחטיפים שמצאתי במשרד

עדכונון - חשבתי על זה והבנתי מה חסר בקמפיין הזה, ולכן מותיר אותו נטול ערך. חמלה. אין בקמפיין הזה מילימטר אחד של חמלה. אל תבלבלו חמלה עם רחמים. רחמים באים ממקום של התנשאות. חמלה היא הרגש המבטא אנושיות, שותפות גורל, רצון להפחית מסבלו של האחר. הקמפיין נטול חמלה ולכן הוא מקדם בושה ואשמה. אני לא יכולה שלא לתהות מה קרה לאנשים שעומדים מאחורי הקמפיין הזה שהפך אותם לאדישים כל כך לרגשותיו של האחר.

בנוסף, שיניתי את כותרת הרשומה מכרזות נגד השמנה ברחובות לכרזות נגד שמנים ברחובות, בהמלצת קוראת.

עדכונוסף דיברתי עם עירית תל אביב, מחלקת שילוט ופרסום. שאלתי מה ניתן לעשות בנוגע לשילוט חוצות שפוגעני בעיני. הנחו אותי לשלוח פקס עם פרטי קשר ופרטי הענין לפקס 03-5216046, לידי רבקה שובבו (אני מקווה ששמעתי נכון את שמה) מנהלת השרות לשילוט ופרסום. אם אתם מסכימים איתי שהקמפיין לשנאת שמנים צריך לרדת, פנו אליהם.

ועוד איזה משהו קטן שהוא מובן מאליו, אבל לפעמים צריך לומר את המובן מאליו - אני מתנגדת באופן מוחלט למעשי וונדליזם. אנחנו מתרגלים פה מחאה אזרחית, טיבט סטייל. המטרה היא לעודד ילדים (ואנשים) שמנים ולא לבייש, לפגוע או להזיק למארגני המקפיין הזה. התקשורת המודרנית הפכה את המשקל שלי לפוליטי? סבבה, הם יקבלו מחאה פוליטית.

הנה כמה הצעות לשלטים שתוכלו להחזיק כשאתם מצטלמים ליד המודעות
  •  אני ילד\ה שמנ\ה
  • ביוש שמנים הוא בושה
  • די לשנאת השמנים
  • די לשנאה
  • שלט עם המשקל שלכם
  • ילדים שמנים ראויים לאהבה
  • כולנו ראויים לאהבה
אתם מוזמנים להציע פה עוד רעיונות לשלטים וכמובן, להמשיך להצטלם ליד השלטים ולשלוח לי את התמונות (אם אתם רוצים שאפרסם אותן). 

ולסיום משהו שכבר אמרתי מספר פעמים אבל נראה שיש להבהיר - אני לא מעודדת השמנה. אני מתנגדת לקמפיין הזה שכולו שנאת שמנים, הפחדה וביוש שמנים. כן, השמנת ילדים היא בעיה. בעיה בריאותית ותרבותית (צרכנית ופיננסית בעיקר) ולא בעיה חברתית. הקישור בין שומן לבידוד חברתי פסול, בפרט כשמדובר בילדים ויש להלחם בו.

6 תגובות:

  1. שרונה, בואי נרים קמפיין נגדי. מייל מצ"ב, פייסבוק תחת שמי, וקפה ועוגת שמנת מושחתת וטובת לבב עליי.

    השבמחק
  2. כתבי לי. ושלחי תמונה של העוגה.

    תכלס כבר הרמתי את הקמפיין - אני אוספת תמונות של שמנמנים, שמנים ורזים על רקע הכרזות האלה עם כיתוב בסגנון "די לביוש שמנים" או "להיות שמן זו לא בושה".

    השבמחק
    תשובות
    1. מוכנה להצתלם למרות שכבר. עזבתי את המאה

      מחק
  3. שקלי כמה שאת רוצה, העיקר שתעבירי את המסר ששנאת שמנים אינה מתקבלת על הדעת :)

    השבמחק
  4. אני חושבת שיש משהו בדברייך.
    אך השמנה בימינו כן הפכה לסוג של בעיה חברתית. כשהרוב מעדיף לאכול בחוץ אוכל לא בריא, במקום לבשל, או לעשות בחירות נכונות יותר (גם כשאוכלים בחוץ זה אפשרי), זה כבר הופך לבעיה חברתית.
    אבל אני מבינה למה התכוונת.
    ולכן, אני מציעה לנתב את האנרגיות גם לטובת העלאת מודעות, מה שחסר בקמפיין המדובר.
    אז אולי כרזה בסגנון יותר חינוכי, מאשר מתריס.

    השבמחק
  5. מעוניינת לעזור לכתוב לזה טקסט חזק במיוחד, או להצטרף לצוות כותבים. באשר לתמונת עוגת השמנת, תגידי מתי את באה ואכין :)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים