יום שני, 15 באוגוסט 2011

קשה לי

חברים, קשה לי. קשה לי כי אני צריכה לכתוב ביקורת לא מחמיאה על עבודה של אישה שממש מוצאת חן בעייני. היא מוצאת חן בעייני, כי היא מנסה במו ידיה השמנמנות לעשות מהפכה בחברת האופנה למידות גדולות הוותיקה והידועה לשמצה בישראל, והיא משקיעה בכך לילות כימים ואת כל נשמתה.

האישה, כפי שודאי ניחשתם, היא יעל רגב והחברה היא משמין לי, כלומר ML. הם השיקו לאחרונה, אחרי עבודה מאומצת של חודשים רבים קולקציה לנשים צעירות ומלאות, כהגדרתם, שנקראת MLly (כלומר, אמלי).

הקולקציה מתומחרת נמוך מהרגיל לרשת וקרוב יותר למתחרות כגון קסטרו, וכוללת מספר מצומצם של דגמים במידות 40-50. יאמר לזכותה של יעל שהיא זימנה בלוגרים לאירוע כדי לקבל מהם פידבק, ואף הסכימה במהירות שיא לדרישתנו להגדיל את טווח המידות לפחות עד 54 (אני ביקשתי עד 60, אבל אני מניחה שצריך להיות ראליים כשבאים בדרישות לחברה מסחרית). אגב, שמעתי מכמה נשים שמדדו שמלות שונות בקולקציה שאין אחידות במידות ואותה אישה עשויה למצוא עצמה קונה דגם אחד במידה M ודגם אחר במידה XXL. שוין.

לצערי, אין ממש חדש תחת השמש. כשנכנסתי, ראיתי מרחוק מכנסי סקיני צבעוניים. אצתי רצתי בשמחה לקולב, וגיליתי לחרדתי שמדובר במכנסי שבע שמיניות שיגרמו לכל אישה כמעט להראות שמנגוצה, תהיה גזרתה אשר תהיה. בנוסף ראיתי ג'ינס זהים כמעט לחלוטין לאלו שקיבלתי במתנה מהחברה לפני מספר חודשים והתפרקו אחרי שלוש כביסות (מחמיאות ככל שהיו). יעל אומרת שבקרוב יגיעו סקינים ארוכים צבעוניים, אז יש תקווה.
 
באסוס היו חצאיות כאלה לפני שנה..

הבגדים מיוצרים בארץ וכך גם הבדים, ומדובר בעיצובים טרנדיים שלא שואפים להוות השקעה ארוכת טווח למלתחה שלכן. זה ללא ספק הגיוני, מאחר והבגדים של חברת האם נוטים להתפרק אחרי מספר לבישות, לפחות זו החוויה שלי איתם, ונראה שאיכות הפריטים זהה גם בקולקציה הזו. בגלל השאיפות הטרנדיות של הקולקציה, ימכרו כמויות מוגבלות של כל דגם ודגמים חדשים יגיעו לחנויות מדי כמה שבועות, שזה טוב.

אבי מלכה, בעל הרשת, מאמין שנשים במידות 44 ומעלה יכולות ללבוש רק בגדים מבדי סטרץ' ומסרב להאמין שאם הגזרה מצוינת והתפירה מצוינת, כל בד ינוח בניחותא על כל גוף, שמן ככל שיהיה. באופנה עילית לא משתמשים בסטרץ' בגלל שהיא מיוצרת בגזירה ותפירה עילית. מה שכן, נכחו באירוע כמה נשים מלאות יפהפיות שיכולות לספק השראה לכל שמנה גאה.




למרות הצבעים והגזרות השונים מהרגיל ברשת, עדין מצאתי רק שמלה אחת שהייתי רוצה לעצמי בכל הקולקציה וגם אותה אין בכוונתי לקנות (בעיקר, כי אני לא אוהבת ללבוש בגדים שכולם לובשים, ונדמה לי שתוך שבועיים כל השמנות אכן ילבשו אותה). חוץ מזה, יש עליונית או שתים חביבות וחגורה מצחיקה עם כלבים בכמה מידות וזהו מבחינתי.
 
מה הייתי רוצה לראות בקולקציה והיה חסר לי? מכנסים ארוכים וקצרים מחמיאים, צבעים רכים וטבעיים (צבעי אדמה וגוונים פסטלים) ולא רק את הירוקבקבוקשחורכתוםפקסיהלבןאדוםכחול הישראלי הרגיל, בדים טבעיים בגזרות מעולות, שמלות מקסי, שמלות ללא כתפיות ספגטי (להרבה נשים שמנות יש חזה כבד והן לובשות חזיות עם כתפיות רחבות בשביל לקבל תמיכה הולמת), בגדים מחוייטים יפים לעבודה, שמלות שמש חמודות בהדפסים שונים, נעליים במידות רוחב שונות ותכשיטים שמתאימים לנשים שמנות ובפרט טבעות וצמידים במידות גדולות. 

סוללת המצלמה שלי, לצערי, שבקה חיים עם הגעתי לאירוע, ורב התמונות של יעל (שנראתה מעולה) והבגדים יצאו שחורות כי צולמו מול חלון גדול. לפיכך, חשבתי לנצל את התמונה שצילם הצלם המקצועי ששכרה החברה לרגל האירוע. בזמן שהוא כיוון את העדשה רציתי לומר לו שלא מצלמים נשים שמנות מלמטה, אבל שתקתי וחייכתי במקום, כדי לא ליצור רושם שלילי על המארגנים. בתמונה שנשלחה אליי אני נראית, כצפוי, כמו פרה ואם זו לא מטפורה עגומה למידה בה החברה מבינה את קהל הלקוחות שלה ומה מתאים להן, אני לא יודעת מה כן.

אני לובשת - שמלה וכפכפים מגאפ
שרשרת מרזילי (מלפני המון שנים)
תיק של Braccialini
שומן מכריכים

מחד, לא ציפיתי להרבה ומאידך, היה מאכזב. אבל אני חושבת שאפשר לסמוך על יעל שתמשיך לדחוף את השינוי מבפנים עד שמר מלכה יפנים סוף סוף שנשים שמנות רוצות את אותו מגוון הבגדים שיש לרזות במידות גדולות יותר.

16 תגובות:

  1. מהניסיון שלי (מידה 42-44) בדי סטרץ' נצמדים ומבליטים את כל הקפלים.
    אני מחפשת תמיד בדים ארוגים ולא סרוגים, והכי טוב בשתי שכבות כדי שהשמלה החיצונית תחליק על הבטנה שמתחת.
    יש שמלות כאלה עכשיו בלורד קיטש, במידות אופטימיות במיוחד (קניתי שמלה שכתוב עליה 36 וזה לא בגלל שרזיתי).

    השבמחק
  2. סיפרו לי לאחרונה על כמה חנויות נחמדות וזולות למידות גדולות. כשיהיה לי זמן לנשום אני אסקור כמה. אני מוסיפה את לורד קיטש לרשימה!

    אגב, כמובן שיש בגדים נחמדים מאד מבדים סטרצ'יים, אבל החברה משתמשת בכל מיני תערובות מוזרות וסינטטיות שלא רק שהופכות כל טיפת זיעה תמימה לאוי ואבוי, רבות מהן גם שקופות לחלוטין.

    השבמחק
  3. אני קניתי היום ג'ינס כהה קצר (עד הברך)של אמלי. מקווה שישמש אותי ויחזיק מעמד. אדווח.

    השבמחק
  4. לגבי לורד קיטש - אני לא חושבת שהמידות שלהם אופטימיות עד כדי מידות גדולות באמת, אבל לגודל בינוני (נניח עד מידה 48) נראה לי שיש מה למצוא.
    נראה לי שיש לך עוד לא מעט קוראות במידות כאלה :)

    השבמחק
  5. אני לא בטווח המידות אבל שמחה על העבודה המבורכת שיעל עושה. צריך לתת צ'אנס...
    אגב חזרתי מפריז לפני יומיים וקניתי חצי מהחנות של זארה לסתיו, יש המון טוניקות שיכולות להתאים בקלות לנשים גדולות -אולי לא מאוד גדולות אבל למידות הביניים בוודאי, כך שאם את מחפשת, זה מקום טוב להתחיל בו.
    (אני 1.77 ושוקלת 70, לקחתי מידה M). הגזרות מאוד רפויות, בדים דקיקים ומחשופים גדולים (צריך גופיה מתחת).
    ולגבי הסקיני הצבעוניים - זה באמת מקסים... קניתי באדום וכמובן ארוך עד הסוף - לא ממש עגבניה אלא מעט דהוי. התלבטתי לגבי כחול ולגבי ורוד, כולם מקסימים וזו בול ההופעה האירופאית כיום - סקיני צבעוני, טוניקה רפויה בצבע סולידי, נעלי בלרינה, תיק גדול, צעיף גדול.
    אני לא יודעת מי מיהר לחגוג את מותו של הסקיני - לא רואים אף אישה אופנתית ברחוב בגזרה אחרת, אפילו קשישות!
    (רק שיהיה ברור לגמרי שכשאני מדברת על סקיני כוונתי אינה בשום אופן למשהו חושף ישבן/מייצר צמיגים/נדחף לחורים!)

    השבמחק
  6. השמלה שאת מדברת עליה זאת זאת עם הכפתורים? כפתורים לכל האורך? השמלה באורך מידי כזה? יש בשחור וכחול.. אני חשבתי לקנות אותו ועכשיו אני מתלבטת. אף פעם לא הייתי במתאים לי. אני מידה 40, ודווקא הקולקציה הזאת נראתה לי מגניבה.. אז לא לשנות השמלה? ומה עם החצאית עם הפפיון? היא באמת לא נראת הכי איכותית... החגורה עם הכלבים ממש חמודה!

    השבמחק
  7. את יודעת מתי הקולציה של אמלי יוצאת לחנויות ?
    הייתי בשתי חנויות של ML ולא היה להם מושג
    אתי

    השבמחק
  8. זהר - קיבלת את המתנה ששלחתי לך?

    השמלה שמצאה חן בעייני היא שמלה מפוספסת ורודה שחורה לבנה עם כתפיות ספגטי). לא מדדתי אותה ולכן אני לא יודעת איך היא נראית על הגוף שלי. את השמלות הירוקה והכחולה עם הכפתורים שתארת אני חוששת שיקנו המון נשים,כי הן מככבות בקטלוגים, ולכן לא שקלתי למדוד אותן. שמעתי שהבד שלהן מחזיק את הגוף טוב. בגדול - למדוד לא מזיק אף פעם. מצד שני, במידה 40 יהיה לך מגוון גדול פי כמה וכמה בזארה או קדטרו ושאר חנויות רגילות. אם את מנסה, ספרי איך הלך.

    אנונימית - הבנתי שהשיקו אותה בינתים בעשרים סניפים ברחבי הארץ. בהרצליה לדוגמה, אין אותה בשבעת הכוכבים אבל יתכן שיש אותה בארנה.

    השבמחק
  9. אני מתה על סקיני, או ליתר דיוק - על גזרת עפרון שעוקבת ממרחק קטנטן אחרי קו המתאר של הרגל.

    השבמחק
  10. הביטוי הנכון הוא: לילות כימים (כלומר - עושה עבודה גם בלילות כמו בימים). ימים כלילות זו שגיאה נפוצה ואומללה - זה אומר שהיא ישנה בימים גם, ולא רק בלילות ולמעשה לא עושה כלום
    :(

    השבמחק
  11. גם מנסיוני הבגדים של ML באיכות ירודה ומתפרקים אחרי מספר מועט של כביסות. בגלל זה כבר שנים אני מדירה את רגליי מהרשת שלהם.

    השבמחק
  12. בלי קשר לנושא הפוסט: הייתי השבוע ב-h&m עזריאלי וחיפשתי כהרגלי את מחלקת ה- BIB אבל היא לא הייתה במקום הרגיל! מישהו יודע אם הם ביטלו אותה, או סתם העבירו מקום?

    השבמחק
  13. טוב, זה לא קשור לכלום, אבל אני חייבת לציין שבכל פעם שאני קוראת בבלוג שלך אני מזמרת לעצמי אחר כך במשך חצי יום את My Sharona.

    השבמחק
  14. כל כך הרבה אנונימיים כל כך מעט זמן!

    אם זכרוני אינו מטעני, אכן שינו את המיקום של ה-BIB אבל אני לא זוכרת לאן זה עבר. מחר פותחים את ה-H&M בהרצליה, אני תוהה אם יהיה שם BIB (למרות שהיחצנית אמרה לי שלדעתה לא יהיה).

    יופי, עכשיו גם אני אזמזמם את השיר כל היום!

    השבמחק
  15. כתבתי כבר תגובה די ארוכה ואיכשהוא היא נראה לי לא נשלחה.
    לא משנה, אכן קיבלתי את המתנה. וזה היה בסוף של יום די מחורבן וכלכך שמחתי למצוא משהו שהוא לא חשבון בתיבת דאר שלי. ממש עשית לי חשק לשים במעטפה תכשיטים שאני לא רוצה ולשלוח למישהי זרה! איזה מרגשת המחשבה שמישהו שאין לו סיבה שולח מתנה למישהו שהוא לא מכיר?
    ודבר שני, הייתי השבוע בשבעת הכוכבים והייתה הקוקלציה של אמלי. זאת פעם ראשונה שנכנסתי למתאים לי אז אולי יעל רגב עושה משהו נכון. למרות שהקהל של הרשת הוא כל כל הנשים במידות הגדולות יותר.
    תודה שגרמת לי לחייך זה מצרך נדיר ודרוש!

    השבמחק
  16. אני רוצה לציין שבביקור חטוף בארץ מצאתי במתאים לי שתי חצאיות מידי פרחוניות יפהפיות, שתי וורסיות שונות על אותה חצאית בשחור ובשמנת. בטנה חלקה, ומעליה שכבה פרחונית שקפקפה עם סיומת תחרה. מאד נשי ויפה גם במידה גדולה, אבל יש לציין שבהחלט נראה עדין מדי לכביסות רבות. מקווה שלא יתפרקו לי אחרי פעמיים. מצאתי שם גם מחטבים נוחים ואיכותיים. ועם זאת, ולמרות שהכל היה במבצע ולכן מחיר סביר, אני עדיין סולדת מהמבחר הכללי, המחירי הכללי, הצבעים האפליקציות הנצנצים והדכאון שהחנות הזו משרה.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים