יום שישי, 3 בספטמבר 2010

קניות למידות גדולות בלונדון - עדכון ספטמבר 2010


החגים ממש לפנינו, ורבות הקוראות שנוסעות לחו"ל וביקשו המלצות על חנויות בלונדון. לכן, לפני שאמשיך להגג בסגנון חופשי אודות הנסיעה שלי ושלל תוצאותיה האופנתיות, אקח צעד אחורה לרגע ואסכם עבורכם מהן החנויות המומלצות שלי בעיר למידות גדולות.

שימו ♥ - אני מידה 48 ולכן אני לא יודעת בנוגע למידות גדולות בהרבה מכך. בנוסף, שימו לב לכך שהמידות (כמו בארץ) שונות מחנות לחנות. קניתי בגדים בכל טווח המידות שבין 14-22. בנוסף, יש פער של יותר ממידה בין הירכיים למותניים שלי, לכן כל המכנסיים שקניתי הולכים לתופרת הנאמנה שלי, הלנה, להצרה וקיצור.

אוונס - Evans
בינות לערימות השמעטס סטייל משמין לי תמצאו אוצרות של ממש במידות 14 עד 32 (בעברית 60). האוצר האמיתי מתחבא בקומת הקרקע, שם נמצאות מחלקות הנעליים והלבנים. יש שם נעליים רחבות המותאמות במיוחד לשמנות. הבעיה - הן רחבות גם למעלה וגם בכף הרגל, עליי חלק גדול מהן נראו כמו רגליים של דוב. מצאתי שם שני דברים שלא דמיינתי שיתאימו לי אי פעם - מגפי עור עד הירך (ראו רשומת נעליים שתפורסם בימים הקרובים) ובגד גוף.

סניף ראשי במרבל ארץ', שעות פתיחה, מפות וסניפים נוספים תמצאו באתר.

 שמלונת עם פלמינגואים טפשיים שקניתי בסייל באוונס

פרימרק - Primark
ניסיתי להלחם, אבל נשברתי, וטוב שכך. בממלכת הזול-בו של לונדון תמצאו בגדים באיכות משתנה במחירי רצפה (פיג'מה חורפית בשישה פאונד, חמישיית תחתונים בשני פאונד, מעיל ארוך בעשרים פאונד) במידות עד 22, אבל בהרבה מהפריטים אין מידה גדולה מ-18. החנות מעצבנת, מבולגנת ועמוסה בטירוף ולכן מומלץ להגיע לשם עם הפתיחה בבוקר - לא מאוחר מתשע. שימו לב שגם עם הפתיחה אין קשר בין המידות של הפריטים למידות הכתובות על הקולבים עליהם הם תלויים. אני נאלצתי לקנות עוד מזוודה אחרי שיצאתי משם, ראו הוזהרתם.

החנות נמצאת במרבל ארץ', פרטים באתר.

בדרך לחנות הבאה ברשימה, ברחוב קרנבי
לבושה בקומבניזון מהפלא השמיני (90 ש"ח)
שמלת גופייה מרזילי
גרביונים מ-welovecolors.com
נעלים מקליגולה
קרדיגן מפרימרק
וחגורה מטופ שופ (ישנה)

אנתרופולוג'י - Anthropologie
חנות יפהפיה עם פריטי בוהו-שיק שיוציאו לכם את הנשמה, במחירים גבוהים, בקומת המרתף יש חדר סיילים ובו מגוון ענק של פריטים במחירים מוזלים משמעותית. מידות עד XL. מומלץ מאד! כתבתי על החנות בהרחבה פה.

מרקס אנד ספנסר - Marks & Spencer
גם מהם ניסיתי לברוח, במחשבה שלא אמצא שם שום דבר שיקי או מחמיא. אלוהים כמה שטעיתי! קניתי שם ג'קט חורפי ומעיל גשם מטריפים, אחד ירוק דשא ואחד אדום עם בטנת נקודות. מידות נדיבות (לפחות עד 22), חזיות ותחתונים במידות גדולות (החזיות במידות DD ומעלה מרוכזות במקום אחד, אבל יש עוד בסטנדים של המותגים החיצוניים), מכנסיים (קניתי שם ג'ינסים ומכנסיים מחוייטים לעבודה). אין מה לומר - הביקור שם הוא בגדר חובה, בפרט אם אתם מחפשים לבנים. החזיות שקניתי שם נעות בין עשרה לעשרים וחמישה פאונד, ובארץ לא תמצאו יפות וטובות שכאלה במידות גדולות, ודאי שלא במחיר כזה.

סניפים יש במרבל ארץ' ובקובנט גארדן (בשני אלה ניתן לקבל טפסים להחזר מע"מ, ראו הערה למטה) ובערך כל קילומטר ברחובות הראשיים בעיר.

שני מעילים ברכבת, חוזרים מיום בסטרטפורד
התכול של האוכמנית מפרימרק (מידה 16)
האדום שלי ממרקס אנד ספנסר (מידה 18)
מטריה בצבע סלרי של האוכמנית מרידלי
מטריה פרחונית שלי מאקססורייז (12 פאונד)
הפונצ'ו הצהוב של פינקי נסרג על ידי אמא

דורותי פרקינס - Dorothy Perkins
את ההמלצה על הרשת הזאת מצאתי באחד הבלוגים האהובים עליי. ברשת הזאת תמצאו בגדים במידות עד 20, הכוללים שמלות יפות, חולצות ומכנסיים מחויטים לעבודה ועוד הרבה. כשהייתי שם, היו המון פריטים בסייל במחירים נחמדים (למשל, שלוש חולצות בייסיק ב-12 פאונד). יש להם גם תכשיטים יפים. המחירים טובים (הפריט הכי יקר שקניתי הוא שמלה חגיגית ב-49 פאונד). אני בטוחה שתראו הרבה פריטים שלהם בשבלוג בעתיד, קניתי שם כמה וכמה חולצות, מוצלחות בהרבה מאלה שהיו לי.

יש הרבה סניפים, כולל במרבל ארץ' ובאוקספורד סירקס.


מה לא קניתי בדורותי פרקינס - לוק המזכירה המרושלת
החולצה גדולה מדי, החצאית סתמית ולא מחמיאה
חצאית בגזרת A מחמיאה לי בהרבה, כי היא מאזנת את החלק העליון הרחב שלי

ניו לוק - New Look
לניו לוק יש מחלקה של מידות גדולות שנקראת Inspire ובה פריטים עד מידה 26 (54). יש שם שמעטס ויש שם מציאות שוות. קניתי שם סקיני ג'ינס אפורים מדליקים ואת החולצה האדומה הראשונה שלי. אין מחלקת למידות גדולות בכל הסניפים, אז שימו לב.

בסניף שליד אוקספורד סירקס יש את קו המידות הגדולות בקומה השלישית.

מונסון - Monsoon
לאחות הגדולה של Accessorize יש שמלות חגיגיות מקסימות (וגם בגדים אחרים) במידות עד 20. כל הנסיעה חיפשתי שמלות יציאה עם שרוולים ארוכים לחורף, ולא מצאתי. כאן, ביום הלפני אחרון של הנסיעה, מצאתי שלוש שמלות - אחת אפורה עם ניצנוצאז' וגב פתוח, אחת סגולה וסולידית ואחת שחורה ומגניבה עם קטע רוסי כזה. היו גם הרבה שמלות שמדדתי ולא אהבתי. מחירים - בסביבות השבעים עד מאה פאונד לשמלה.

מיקום - קובנט גארדן ועוד הרבה סניפים. חפשו פרטים באתר.

זאת נשארה בחנות. המחשוף לא מחמיא, הבד של זקנות,
השרוולים קצרים מדי ונראה כאילו שהחזה שלי מגיע לרצפה

עוד חנויות בגדים בהן מצאתי פריטים מגניבים למידה 48 כוללות את:
  • הובס - Hobbs - אלגנטי ויפה ויקר. יש להם סניפים בקובנט גארדן, בראסל סקוור ועוד.
  • טופ שופ Topshop - להבדיל מבארץ, יש שם פריטים עד מידה 16. אני מצאתי שם פריט יחיד במינו שאראה לכם באחת הרשומות הקרובות. בסניף הגדול באוקספורד סירקס (שמאוחד למעשה עם מיס סלפרידג'ס הצמוד) יש בגדים (גם מקווי המעצבים היחודיים, שלא קיימים בישראל), נעליים (ראו רשומת הנעליים בקרוב) ואביזרי אופנה מוצלחים למדי. המחירים נוחים.
  • Whistles אהובתי - חנות המאגדת מספר מעצבים מקומיים, מציעה פרטים מיוחדים ויקרים. הפריטים מגיעים עד מידה 16. הסניף הראשי נמצא בקובנט גארדן. הפעם לא מצאתי שם משהו שרציתי, אבל לפני שנה חגגתי שם.
נסעתי עם רשימת קניות שכללה בלייזר (אוונס), מעיל (מרקס אנד ספנסר), ג'קט שחור דמוי עור (לא מצאתי אחד לטעמי), שמלות ערב עם שרוול ארוך (מונסון), חזיות ותחתונים (פרימרק ומארקס אנד ספנסר) וג'ינס (ניו לוק ומארקס אנד ספנסר). מיותר לציין שחזרתי עם הרבה יותר ממה שהופיע ברשימה. רק עם הג'קט לא הלך לי, אבל אני לא דואגת - יש כזה באסוס.

שימו ♥ בשנית - בכל קניה מעל 100 פאונד (בחלק מהחנויות, 50 פאונד ומעלה) אתם זכאים לטופס החזר מע"מ (VAT Refund Form). ברשתות הגדולות כמו מרקס אנד ספנסר ניתן לקבל את הטופס רק בסניפים מסוימים (ראו למעלה) אז תשאלו. אני ממליצה לכם לאסוף את הקבלות מהחנויות בהם קניתם ולרכז אותן ולבקש טפסי החזר על כל הקניות שלכם בחנויות הרלבנטיות. בשדה התעופה תצטרכו להחתים את הטפסים המלאים (חשוב למלא אותם בכתב באותיות גדולות) על ידי פקיד המכס, ולשלוח את המעטפות ובהן הטפסים ותוכלו לקבל החזר של כ-10% מסך הרכישות שלכם (הסכום אינו החזר מלא של המע"מ מאחר והחברות המנהלות את ההחזרים עבורכם לוקחות עמלה של כ-7%). אל תשכחו, כי ההחזרים עשויים להגיע לעשרות פאונדים ומעלה, שזה סכום נאה לכל הדיעות.

12 תגובות:

  1. כמה שאת יפה בתמונה השניה, אפור זה בהחלט הצבע שלך.
    המעיל האדום של M&S! כולי קנאה!

    השבמחק
  2. אהבתי מאד מאד את הלוק של הקרדיגן פסים האפור-לבן, מאד מאד מחמיא ויושב עלייך מצויין.
    ובלי קשר - אני חושבת ששיער פזור הרבה יותר יפה לך מאסוף, את צריכה ללכת כל הזמן עם פזור!

    השבמחק
  3. תתחדשי!

    (והפלמינגואיים לא טפשיים בכלל!)

    השבמחק
  4. מסכימה עם קודמותי,
    התמונה השניה מקסימה, ושיער פזור מחמיא לך מאוד
    גם את התמונה הראשונה מאוד אהבתי, יפה לך פלמינגואים טיפשיים
    כיף לראות אותך מחייכת :)

    השבמחק
  5. השמלות ממש יפות, במיוחד אהבתי את הפלמנגואים.

    השבמחק
  6. ובכן, אתן רק רואות תמונה, לי יש את השמלה ואני אומרת לכן - הפלמינגואים טפשיים.

    תודה על המחמאות! עוד הבדל משמעותי בין שתי התמונות הוא שבראשונה אני לא מאופרת ובשניה כן :-)

    השבמחק
  7. תתחדשי!
    התמונה השנייה מקסימה- השילוב מוצלח מאוד ושיער פזור מאוד מתאים לך.
    לוק המזכירה המרושלת הוא מלכודת ידועה ומסוכנת בלונדון. קרה לי לא פעם: רואים א המקומיות עם חליפות וכאלה ומקבלים חשק, רק שבשמש הים תיכונית נראיתי לעצמי סבתא של אפרים.
    בקיצור, בחרת בתבונה. מצפה מאוד לרשומת הנעליים.

    השבמחק
  8. תודה רבה לך, רוני. כן, זה בהחלט מפתה כי הנשים שם לבושות כל כך הרבה יותר יפה מבארץ. עם סטייל ואיזה ניצוץ שחסר לנו (הן גם מסופרות ומאופרות לאין שיעור יותר טוב מבארץ, ואין שם כמעט היפסטריות!!).

    רשומת הנעלים תעלה ביום שלישי :)

    השבמחק
  9. תתחדשי
    איזה בגדים יפים
    אהבתי במיוחד את הקרדיגן המפוספס

    שנה טובה

    השבמחק
  10. איזה יופי של בלוג! ממש אהבתי!
    סוף סוף בלוג אופנה במידות גדולות ישראלי.
    התמונה השניה עם הפסים פשוט מדהימה :)

    דרך אגב כדי לך אולי לבדוק את זה:
    חזיות במידות גדולות

    השבמחק
  11. תודה יואב, אבל זה לא מקום לפרסומות.

    השבמחק
  12. וואי, תודה! איך מתאים לי האתר הזה.

    השמלונת מאוונס נראית עלייך נהדר.

    אני דווקא אוהבת את לוק המזכירה המרושלת. אולי כי גדלתי כמה שנים בלונדון...

    את הקרדיגן בתמונה השניה ואת השמלה מהתמונה האחרונה (עם הבד של זקנות) לא אהבתי במיוחד.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים