יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

תעלומת היחצן המנחוס או, האם הוכנסתי לרשימה השחורה?

מעשה שהיה כך היה:
  1. לפני כחודש הוזמנתי לאירוע השקת קולקצית החורף של Twenty Four Seven על ידי יחצנית שבשלב זה תשאר עלומת שם. 
  2. אחרי זה, היו כל אירועי משמין לי והשם שלי חזר כמה וכמה פעמים בכמה וכמה עיתונים כאויבת הציבור מספר אחת של החברה. 
  3. לפני שבוע קיבלתי מייל מנציגת היחצנית שאמר לי שהאירוע נדחה והודעה על תאריך חדש תשלח אליי. מאחר וחשדתי שמדובר באפטרשוק של משמין לי, כתבתי לה בחזרה ושאלתי או האירוע בוטל בוטל או בוטל רק עבורי, בעקבות הפרסומים על משמין לי (חשוב לציין שלא התראיינתי לשום עיתון, בכולם ציטטו אותי מאחורי גבי ופירסמו ידיעות שנודע לי עליהן רק בדיעבד).
  4. היא ענתה לי שמה פתאום, והאירוע פשוט נדחה ולא לדאוג.
  5. היום בבוקר התקיים האירוע כמתוכנן.

מה אנו למדים מכל זה?

עדכון 5.10.10 -  מה שכתבה ה"אנונימית" בתגובות פה לא נכון. בלוגריות כן הוזמנו לאירוע.

עדכון 6.10.10 - היחצנית אומרת שהכל בסדר, ובאמת יהיה אירוע לבלוגרים. אני בוחרת להאמין, כי אין לי כח להתעצבן יותר. את מה שיש לי להגיד על ההתנהלות שלהם כבר אמרתי.

29 תגובות:

  1. ישראל מדינה קטנה?

    זה באמת מפריע לך? זה גורם לך להפחית מהדעות שלך או לחשוש לפרסם אותן? לא. תפסת גם אותם בהתנהגות פחות ממחמיאה- יש לך איפה לפרסם את זה. אם הם מעדיפים את זה על פני סקירה של הקולקציה לבריאות להם.

    השבמחק
  2. כן, אבל היחצנית הזאת אחראית לחצי מחברות האופנה בארץ, מה שאומר שאני לא אוזמן לתצוגות של יותר מחצי מחברות האופנה בארץ, ואני בלוגרית אופנה ותופסת מעצמי קצת יותר איכותית מהרבה בלוגריות אופנה אחרות שמוזמנות לכל חור.

    או בקיצור נפגע לי הבלוג ונפגע לי האגו.

    נפגע לי הבלגו!

    השבמחק
  3. שהיחצ"נית מטומטמת.

    ממש שיטה - להגיד לך שזה בוטל. כאילו שלא תשמעי אחר כך שהאירוע התקיים כסדרו.

    הכי אירוני זה שלא משנה איך נראית הקולקציה שלהם, הם יצאו לא טוב...

    השבמחק
  4. הווה למד שהיח"צנית שקרנית מדופלמת
    לא ידעתי שזה חלק חשוב בכישורי יחצון...

    עוד רשת שיורדת מהפסים...!

    השבמחק
  5. מזל שאני ממשיכה לאהוב אותך כפי שאת, בלוגרית דעתנית שכזו, שממציאה מילים שמצריכות מילון אבן-שופלן בילט-אין :)
    לחיי התצוגות שבדרך!

    השבמחק
  6. הבעיה פה היא היחצנית ולא ההשקה הספציפית שהיתה היום. אני מוטרדת מכל ההזמנות שלא יגיעו בעתיד.

    חבל שבמקום לעשות יח"צ טוב למשמין לי, למנף את כל הרעש לטובתם ולעשות עם זה משהו חיובי מעדיפים להעניש את מי שאומר מה שעתו הכנה על הדברים.

    אני לא אישה מוחזקת, אני בלוגרית. אני לא מחוייבת לכתוב דברים חיוביים, למעשה - אני מודיעה לכל יחצן שרוצה לעבוד מולי שאני כותבת מה שאני באמת חושבת וזה התנאי שלי לעבודה משותפת.

    כשאני אגיע למחשב שלי בערב אני אכתוב לה שוב, נראה מה יהיה לה להגיד. אני די בטוחה שהם לא קוראים את הבלוג שלי, כך שאין טעם לצפות לתגובה כאן.

    השבמחק
  7. אנו למדים שחברות יח"צ וחברות מסחריות שונות מפחדות מביקורות שליליות ומעדיפות להעלים בלוגרים שלא מפחדים להגיד את האמת, במקום להיות הוגנים ואמיתיים ולהבין שכשהביקורות רק טובות ולא שומעים פיפס של משהו שלילי זה נראה מאד לא אמין, כי אין דבר כזה מושלם...

    אני תוהה לפעמים מה יקרה בתפוז אם מישהו יכתוב ביקורת ממש קטלנית על אירוע או מוצר שנותנים לנו לנסות, מאותן סיבות.
    לשמחתי, למרות שקורה שאני כותבת גם דברים לא הכי איי איי איי על מוצרים ואירועים תפוז ממשיכים להזמין אותי להתנסות. אבל כן היה מקרה שהיח"צנית של פרוקטור אנד גמבל הגיבה לביקורת שלי וטענה שאני סתם מחפשת להיות שלילית. כמובן שהיא טעתה וניסתה לחפות על הטעות.

    בקיצור - פחדנות.

    אני מקווה שזה לא אומר שלא יזמינו אותך יותר לאירועים כאלה, אבל אם זה המקרה - הם פשוט פחדנים.

    השבמחק
  8. אני קוראת קבועה שלא מגיבה בדרך כלל, אבל זה כל כך הכעיס אותי שלא יכולתי להתאפק.... פשוט זוועה העולם הזה ואיך שהוא מתנהל. הביקורת שלך כל כך חשובה וחשוב מאוד שתישמע. שלא תעזי להיכנע לטרור הזה! כתיבה חפה מאינטרסים היא דבר כל כך נדיר, המשיכי בדרכך הכנה והייחודית...

    השבמחק
  9. כשאני חושבת על זה נראה לי שההכנסה לרשימה הגיעה אחרי שהשמות שלנו נכנסו לעיתון.
    אחרי הכל כן קטלתי את הקולקציה אבל כן אהבתי יחסית את הג'ינס.

    השבמחק
  10. חבל שלא בדקת עם היחצנית לפני שכתבת מה שכתבת. לא היו בלוגרים בכלל בפרזנטציה, לא משהו שקשור אלייך באופן אישי.

    השבמחק
  11. לאנונימית לפניי - חבל שלא נכנסת לקישור ששרונה פרסמה. הוא היה מביא אותך לבלוג של מירב קאופמן,לפוסט חדש על ההשקה על קולקציית החורף של TFS שהתקיימה הבוקר. חבל.

    ושרונה- אני מאוד מקווה שלא הוכנסת לשום רשימה שחורה כי אם כן זה אומר שמצב היח'צ בארץ בכי רע

    השבמחק
  12. לאנונימית שלפניי, מירב קאופמן היא עיתונאית לפני שהיא בלוגרית, לפחות בעיניי היח"צנים (עד לא מזמן עבדה ב"את").

    השבמחק
  13. זה ממש מביש
    מה גם שהביקורת שלך על התצוגה הקודמת (בלי להתייחס בכלל לתוכן) היתה עניינית להפליא.
    בכל אופן - העם איתך (לפחות אני, ואני חלק מהעם)

    וחוץ מזה: עלומת שם, אנא.

    השבמחק
  14. אוף, רוני, שיניתי את זה כמה פעמים לפני שהלכתי על אלומת. גררר. תודה.

    אנונימיות - אני לא בדקתי בציציות מי היה שם ומי לא, בגלל שהייתי בעבודה כל היום (לכן גם לא כתבתי ליחצנית, כי אין לי גישה למייל שלי מהעבודה). לכן גם לא כתבתי את שם היחצנית ולכן כתבתי שאני חושדת בזה ולא בטוחה בזה.

    אני יודעת רק שאחת מהמתלוננות האחרות שצוטטה בעיתונים יחד איתי קיבלה את אותה ההודעה ושאחרת ננזפה על ידי משרד יחסי הציבור עוד באירוע המקורי של משמין לי, על השאלות הקשות שהעלתה בפני המעצבת. כששאלתי את היחצנית למה בוטלה ההזמנה שלי היא יכלה לענות "כי החלטנו להזמין רק עיתננאים" במקום להגיד שהאירוע נדחה. המסקנה אליה הגעתי היא הגיונית, התער של אוקהם וזה.

    ואם אנונימית א' היא עובדת של אותו משרד, למה להשאר אנונימית? ולמה לא לכתוב לי באופן אישי למייל? או להתקשר?

    בכל מקרה, ימים יגידו מה בדיוק קרה פה.

    השבמחק
  15. נכון שזה מבאס. כי היא אחראית לכל מיני תצוגות אופנה וכו'. אבל לא הייתי רוצה שאני צריכה לשקול מה עדיף לי- להיות מוזמנת לאירועים או היושר העיתונאי שלי.

    השבמחק
  16. אאוץ'. מבאס לחלוטין. אבל אם יש לתעשיה הזו איזהשהם שכל וביצים, הם ישכילו להזמין אותך לתצוגות כאילו לא היו דברים מעולם. אם לא יזמינו - הרי לנו תעודת עניות נוספת לתעשיה.
    מזכיר לי שפעם חברה שעובדת ביח"צ הציעה לי להיות "בלוגרית הבית" מטעם רשת מסויימת. כבלוגרית אופנה נלהבת בזמנו, העיניים נצנצו מהמחשבה על התצוגות, האירועים, ובאופן כללי ההכרה שאזכה לה בעולם האופנה. המינוס היה שאצטרך, בתור "בלוגרית הבית", לכתוב אך ורק ביקורת נייטרלית עד חיובית למותג שמוכיח את עצמו כשנוא עליי בארץ בכל קולקציה מחדש.
    בסוף ויתרתי על הג'וב הנחשק, נשארתי אמנם עם אותם שלושה קוראים, אבל לפחות אני יכולה לכתוב מה שבא לי.

    השבמחק
  17. לא יודעת לא יודעת. כתבתי להם ואני מחכה לתשובה. אולי באמת החליטו לבטל את ההזמנות לבלוגרים, אני לא יודעת כי החברות הבלוגריות שלי גם עיתונאיות. אין לי מושג.

    בכל מקרה, יחסי ציבור מי יודע מה לא נעשו כאן. אני חושבת שעמימות מהסוג הזה וסימני השאלה והעוגמה שהיא מביאה לא אמורות להיות חלק ממסע יחסי ציבור.

    השבמחק
  18. העניין הוא, שגם אם החליטו לא להזמין בלוגריות וזה לא היה מכוון נגדך אישית, עדיין עשו את זה באמצעות שקר שהאירוע בוטל. זה אולי קצת פחות לא נעים כשזה לא מכוון אישית, אבל האם זה אומר ששיקרו ככה לעוד בלוגריות? אם כן, הרי נעשה מעשה מטופש ולא מקצועי בסדר גודל הרבה יותר גדול, לא נגד אדם אחד אלא נגד הרבה.

    השבמחק
  19. זה עדין לא משנה את העובדה שאני רוצה להיות מוזמנת לאירועים שלהם בעתיד, כי הם מחזיקים חצי תעשיה ויש לי אוכלוסיה שמנה לייצג שצמאה לכל פיסת מידע מועילה.

    אני מאד סקרנית לדעת איך ענו על המייל שלי, נראה כשאני אגיע הביתה.

    השבמחק
  20. אאוץ', ואני כתבתי אתמול כמה דברים לא כל כך מחמיאים על H&M - האם יש "לשקול" מילים לפני כל פוסט ?
    זה כנראה יהיה מקרה בוחן - אני אשמח מאוד לדעת שזה לא כך ויש "חופש בלוגיות", כפי שקיים חופש עיתונות בישראל.

    שרונה...העם איתך :-)

    השבמחק
  21. הכל מתחיל ונגמר במתאים לי. הם אחראיים שחצי מהנשים האמיתיות לובשות סחבות (עם המון המון נצנצים ואבני חן מזויפות) וגם פוגעים בבלוגריות שנתנו להם ביקורת (נגיד התגובה שלהם בעיתון)
    פשוט נורא! אני מקווה שזה לא ימנע ממך להמשיך לכתוב ביקורות נפלאות ונטולות יח"צ.

    השבמחק
  22. יקירתי, ראשית, ברור שאין לך ממה להתבאס. ההפסד כולו שלהם בחשיפה בחינם שיכלו לקבל גם באירועים העתידיים ואני לא בטוחה שמחקו אותך מהם כי אז הם ממש סתומים. כולנו יודעות מי היח"צ אבל אם בחרת שלא לחשוף אני בטח לא אעשה זאת.

    שנית, עכשיו אכתוב משהו שאולי לא פופולרי בעולם הבלוגים אבל אני בטוחה שאת ועוד כמה בלוגריות תבינו על מה אני מדברת.
    אני חושבת שהרבה בלוגריות בעולם הביוטי בארץ (ובזה אני כוללת את בלוגריות האופנה, הסטיילינג, טיפוח, איפור וכו') הפכו ברובן להיות עיתונאיות מהזן הנחות והכוונה שלי שהן נהנות מקבלת המוצרים והשתתפות באירועים ובכך לרוב מאבדות את האובייקטיביות ומכאן שברגע שמישהי תכתוב משהו שלילי היא כמו שכתבת "תוכנס לרשימה השחורה" ואת יודעת מה? למה באמת ליחצ הרדוד להתעסק עם מי שלא עושה קופי פייסט להודעה לעיתונות?... יש לו זמן להיות בטוח באיכות המוצר שהוא מייחצן או להתאים אותו לבלוגרית הנכונה? אם זו עיתונאית אין ליח"צ ברירה אבל אם זו בלוגרית אז יש עוד מספיק במקומה... אז שהבלגרית תיקח ריזיקה ותסתכן בלכתוב את דעתה האמיתית??... ועוד פוסט כמו זה???
    נכון, יש בלוגריות יוצאות דופן שלא בהכרח נתפסות לזה, אבל בלוגריות שמקבלות מוצרים ולא כותבות גילוי נאות בבירור אין לי בכלל ציפיות מהן, בטח לא כאלו שרוב הבלוג שלהן נשען על ליקוק ליחצנים וקבלת מוצרים. גועל נפש.
    אני שנים כבר מגיעה לאירועים והשקות ומכירה הרבה מהעוסקים בתחום הביוטי (למרות שהעיסוק המקצועי שלי ממש לא בתחום) ויכולה לומר לך שרמת היח"צ בהתנהלות מול הבלוגרים היא לרוב חובבנית מינוס, לכן לא תמצאי אותי באירועי בלוגרים. הרי כל המטרה בסוף של היח"צ זה להראות ללקוח שלו שהצליח להכניס פוסט עליו...
    יש לי חברות בלוגריות וכאלו שאני מקפידה לעקוב ולהגיב אצלן והן נהדרות באמת, ויש כאלו שהתקלקלו בדרך, אין מה לעשות. אני חושבת שאם הבלוגריות בארץ יתחילו להיות רציניות ופחות ללקק ליח"צ אולי התחום יהפוך לקצת יותר רציני. לצערי ברור לי שזה לא יקרה, אם מגרידיות ואם מרדידות...

    השבמחק
  23. דנרה, אבל על זה בדיוק כתבתי לפני חודשיים וחצי - פה. אוכלי חינם יש בכל מקום - גם עיתונאים מקבלים חינם בנוסף לתלוש משכורת. רק חלקם נותנים את המתנות למערכת כפי שכללי אתיקה מחייבים. הם לא חשים צורך ללקק ליח"צ והיח,צ לא מעלה בדעתו להעניש אותם על אי-ליקוק. אבל אצל בלוגרים הכל מותר. יש לי פתרון נהדר, אבל הוא ידרוש מחבורת בלוגריות לשים את האגו בצד ואולי במידה מסוימת לוותר על חלק מההזמנות מהיח"צ - ואני די בטוחה שזה לא תרחיש ריאלי.

    השבמחק
  24. נעלולית, דברי איתי על זה נראה אם בא לי.

    כמו שאני תמיד אומרת, דנרא, אני כותבת בלוג שהייתי רוצה לקרוא. הבלוגים האלה שמראים תמונות מתצוגות או מעתיקים קומוניקטים לא מעניינים את קצה ישבני, אז למה שאעשה לחבריי את מה ששנוא עליי?

    השבמחק
  25. נעלולה, כמובן שאני מכירה את הפוסט המצוין הזה שלך, רק שאת כתבת אותו מנקודת מבט אחרת - על היחצנים. אני מדברת על הבלוגרים. הם לעולם לא יפסיקו להתלהב מההזמנות ומהאירועים. כמי שהייתה במיליון אירועים וחיה את העולם הזה של התקשורת והברנז'ה בשוטף כבר שנים זה פשוט מביך גם לראות את התנהלות היחצנים וגם את התנהלות הבלוגרים. (עיתונאים כבר התרגלתי).
    ואגב לחדד לך נקודה - לא הכל מותר לעיתונאים, יש יחסי תן לי ואתן לך מאוד ברורים, יד רוחצת יד. אם יחצן רוצה להעניש עיתונאי יש לו מגוון דרכים כמו לתת בלעדי לעיתונאי אחר, לשלוח לחו"ל וכו'. אם עיתונאי רוצה להעניש יחצן הוא פשוט יכנס בלקוחות שלו ובמוצרים ויפרגן בהכרח למתחרים, או יותר גרוע - יתעלם מהם בכתבות.
    עיתונאים מקבלים חינם, זה נכון, וכמו הבלוגרים זה מעוות לרובם את אופי הסיקור, גם אחרי שנים של סיקור אותו התחום וכו'. בסופו של דבר שניהם צריכים אחד את השני. בוודאות אני יכולה לומר לך שאין עיתונאים שנותנים את המוצרים לסיקור למערכת. יש מערכת וחצי בארץ שיש הנחייה לא לקבל מתנות (לא מוצרים לסיקור) כמו בחגים, ואז מחזירים ליחצן או מחלקים במערכת. יש כמובן גם כאלו שלוקחים שם.
    בכל מקרה הנקודה שלי - שבלוגרים לא צריכים להיפגע מהתנהלות כושלת של יחצ כשהבלוגרים עצמם זרמו עם ההתנהלות הכושלת הזו מלכתחילה בגלל שהסתנוורו מקבל שפתון או הזמנה לאירוע כלשהו. הציעו את המיטה - שישנו בה!

    השבמחק
  26. שרונה - העתקת קומוניקטים זה הדבר הטיפשי ביותר שיש, לא מבינה מה עובר לבלוגר בראש כשהוא עושה את זה. רדוד ביותר ומעליב אותי כקוראת.
    אגב, אני לא רואה פה את הבלוגריות שבדרך כלל מגיבות אצלך כותבות בפוסט הזה את דעתן. זה אומר דרשני!

    השבמחק
  27. אני חייבת לציין שגם אותי לא הזמינו לאירוע הזה וזה ממש, ממש לא עניין אותי.
    אני לא מתחברת לחברה הזאת ואני בטוחה שגם את שרונה ולכן מה אכפת לך שלא הזמינו אותך?
    אני מוזמנת להרבה אירועים. לחלקם הרב אני לא מגיעה מחוסר זמן או מחוסר עניין. וגם אם בכלל יפסיקו להזמין אותי זה ממש לא יטריד אותי.

    מאוד מפתיע אותי שזה כל כך חשוב לך ואם היחצנית שיקרה זה בעיה שלה ולא צריך לקחת כל דבר באופן אישי.
    אני בטוחה שימשיכו להזמין אותך לאירועים :)
    היחצנים כן מצפים ממך לכתוב את דעתך האישית ואני מעולם לא נתקלתי בזה שאמרו לי מה לכתוב ובכלל עדיף כמה שפחות לקחת את כל עולם היח"צ באופן אישי.

    השבמחק
  28. זה לא האירוע הספציפי הזה, ספי (הלא הלארג' שלהם לא עולה לי על קצה הפופיק) זו התכתובת המוזרה שהתנהלה מולם שגרמה לי לתהות מה קורה כאן.

    עם כל הכבוד למתנות שמקבלים באירועים האלה (ויש, יש) אני רואה את עצמי שליחה של ציבור שרק מעט מייצגים אותו וחשבו לי לייצג אותו וגם להראות באירועים כאלה - כדי שיזכרו שאנחנו קיימות.

    השבמחק
  29. אני מהצד של היח"צ. לא היה לי נעים כל כך לקרוא את ההשמצות על כל אחיי ואחיותיי יורקי-הדם ומקוששי האייטמים. אני חושבת שההכללה היא גסה. לא כולנו נכין בובות וודו של אנשים שכתבו ביקורת עניינית אודות הלקוח שלנו (שאגב, בהיותו מעין "בייבי" שלנו, אכן ביקורת כלפיו מעוררת בנות תגובות רגשיות לא פשוטות, כלביאה המגנה על גוריה כמעט). אני אישית, ואלו הנמנות על מעגל הקולגות הקרוב שלי, נכונות גם לעמוד בביקורת (בשם לקוחותינו), וללמוד ממנה כאשר היא עניינית. ישנם גם כאלו שמבקרים מסיבות שאינן ענייניות (דוגמת אותה עיתונאית שכתבה ביקורת שלילית++ על אותה מעצבת, בגלל שאותה מעצבת אמרה לה משהו לא יפה אי שם בשנת 1998). אבל על אלו בפען אחרת...

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים