יום שבת, 3 בספטמבר 2011

קניות למידות גדולות בלונדון - ספטמבר 2011

אחח לונדון לונדון. בזמן שבארץ הברירות לנשים שמנות הן לאלתר ביצירתיות עם בגדים מחנויות למידות רגילות (מה שלא כולם יודעים לעשות) או לקנות בגדים של סבתות זכרונן לברכה באחת מארבע החנויות המתמחות במידות גדולות, בלונדון תוכלו למצוא מגון רחב (!) של חנויות high street שמחזיקות בגדים עד מידה 20-22 כחלק מהקו הרגיל שלהן. חזרתי הפעם לחנויות בהן קניתי בנסיעות האחרונות שלי לכאן, וגם מצאתי חנויות חדשות ומעניינות.

להזכירכם, הלקוחה (יענו,אנוכי) בת 35, לובשת מידה 48-50, גזרת צ'לו ונמשכת לבגדים יחידים במינם, ולכן נוטה לפנות לחנויות מעצבים יותר מלרשתות. בנוסף, שמתי דגש על חיפוש בגדים לראיונות עבודה ובגדים מחויטים יותר לעבודה הבאה שלי.

נפתח בהפתעות השליליות - חנויות שאכזבו:
  • New Look - חנויות רבות ברחבי לונדון, בסניף Oxford Circus יש את קו המידות הגדולות שלהם, Inspire, שסיפק לי בעבר מכנסיים וחולצות מוצלחים במיוחד. הפעם, לא מצאתי שם כלום. המכנסים שמדדתי היו ענקיים עליי, ולא היתה חולצה או שמלה אחת שרציתי למדוד. 
  • דורותי פרקינס - אולי זה בגלל שהם מוכרים גם בישראל, ולכן איבדו את הייחוד, אבל לא מצאתי שם שום דבר מענין. כל השמלות קצרות מדי בשביל ללבוש לעבודה, הגזרות לא מחמיאות לירכיים המלאות שלי ואני יודעת כבר שאיכות התפירה שלהם נמוכה (זרקתי שני קרדיגנים שקניתי שם לפני שנה במהלך האריזה לנסיעה הזאת, כי התפרים שלהם נפרמו). אז למרות שיש להם בגדים עד מידה 22, עזבתי את החנות אחרי כמה דקות בלי למדוד כלום.
  • דבנהמס - ציפיתי להרבה כי קראתי עליהם בבלוגים של נשים שמנות מחו"ל וגם בווג האיטלקי, אבל לא מצאתי שם דבר אחד שמצא חן בעיני, וגם המידות לא היו עד כדי כך נדיבות. חברתי (במידה 44-46) נשבעת שיש להם את החזיות השוות בייקום, אבל אני העדפתי לקנות את שלי במרקס אנד ספנסר.
  • אוונס - בדיוק, אבל בדיוק אותו הדבר כמו משמין לי. הבדים סינטטיים, סקלת הצבעים שחורה-אדומה-לבנה-כחולה, והתפירה מבאסת את התחש. כל מה שמדדתי שם לא התאים לגזרה שלי, המכנסים נתלו עליי, חולצות לא ניסיתי בכלל כי הן לא התאימו לגילי. אקיצר, רע מאד. מה כן קניתי שם? צמידים, כי יש להם צמידים וטבעות במידות גדולות.

    השמלה היפה היחידה שמדדתי באוונס היתה גדולה עליי בשתי מידות
חלאס דכאון, יאללה שגעון - אלה החנויות בהן מצאתי מגוון משמח של בגדים שאהבתי:
  • Next - הראשונה והמוצלחת בחבורה היא רשת Next שהבגדים בה מגיעים עד מידה 20 בקו המידות הרגילות ועד 26 (כלומר, 54 ישראלי) בקו המידות הגדולות, אותו לא ממש מצאתי. מצשד שני, גם לא נזקקתי לו.
    להפתעתי, ביצעתי שלוש רכישות בחנויות שלהם בשמונת הימים שהייתי שם, בכל פעם חשבתי שלא אמצא יותר דברים מעניינים. קניתי טייצים (שרונה גבריאל הראל אשמה, היא שכנעה אותי שאלה המכנסים הנוחים ביותר לטיסה וצדקה באמת האחוזים), סוודרים, טישרטים חמודים, חולצות ארוכות ואפילו כפכמועלים. יש להם דגמים רבים ומגוונים ומחירים נוחים. רשת מומלצת ביותר!
  • Wallis - כשיצאתי מאוונס נכנסתי לחנות השכנה כולי מרירה ועצבנית, ומצאתי להפתעתי מגוון נאה של בגדים חמודים במידה 20. קניתי שתי שמלות חמודות (אחת קיצית ומתוקה במידה 18 ואחת חורפית ומזכירה לי את נערותי, במידה 20) ויצאתי מרוצה עד הגג. המחירים בינוניים וזו הזדמנות טובה להזכיר לכם לקחת טפסי החזר מע"מ בכל חנות בה אתם קונים בסכום של 25 ליסט ומעלה (בחלק מהחנויות נותנים רק מעל 50 ליסט, אבל תמיד צריך לשאול).
  • אנתרופולוג'י - אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכבר כתבתי עליהם בפעם שעברה. קניתי שרשרת ועגילים, חולצה מחדר הסיילים ושמלה מדהימה מדהימה בסגנון יפני במחיר מלא (וכוונתי למלא, כ-150 ליסט) שבה אני מאוהבת עד הגג. ואם אתם חושבים שבארץ הייתי משלמת עליה פחות, אתם טועים טעות מרה.

    שמלה יפנית מאנתרופולג'י. הגב שלה עשוי רצועות רצועות ויפה עד דמעות כמעט.
  • Primark - החנות הזולה והענקית במרבל ארץ'. תכננתי לקנות בה פיג'מות ותחתונים לרב, אבל לא ציפיתי למצוא גם תכשיטים, שמלות וחולצות נחמדות (שלא לדבר על שני תיקים מקסימים בעשרה ליסט האחד, וארבעה זוגות נעלים בחמישים ליסט סה"כ). חנות חובה למי שמחפש פריטי בייסיק עד מידה 20 (נעלי נדים עד מידה 42).
  • East - חנות יקרה למדי בקובנט גארדן, שיש בה הרבה בגדים לדודות וסבתות וגם מגוון של שמלות סולידיות ונחמדות לנשים צעירות יותר. קניתי שם שתי שמלות ושרשרת, ואחרי זה התחרטתי והחזרתי את היקרה מבין השתיים (90 ליסט, כלומר 520 ₪).
  • M&S - במארקס אנד ספנסר תמצאו מעילים, מכנסים, חולצות, סריגים, שמלות ובגדים תחתונים במחירים נוחים ומגוון דגמים סולידיים. קניתי שם ג'ינס וכמה זוגות מכנסים לעבודה וחזיות. מומלץ בחום לפריטי בייסיק.
כמה דברים מתמיהים אליהם ששמתי לב - ראשית, כל הקרדיגנים המכופתרים שמדדתי (רציתי קרדיגן וורוד מכופתר, בסגנון שנות החמישים כזה) היו קטנים עליי, גם כשהיו גדולים בשתי מידות מהמידה הרגילה שלי.חוץ מזה, לא מצאתי גרביונים במידה שלי (שכחתי לבדוק באוונס). מניסיוני בשנה שעברה, הגרביונים מידה 22 של M&S קטנטנים מדי.

זוהי הראשונה מבין רשומות לונדון. מה עוד ממתין בקנה? המלצות על חנויות במידות רגילות, קצת תכשיטים, קצת קוסמטיקה והגרלה אחת שחבל על הזמן. כל זאת, בקרוב ובפרט - אחרי שאגמור לעבור דירה השבוע. הידד!

11 תגובות:

  1. השמלה היפנית משגעת! love it!
    מחכה לרשומות הבאות! :)

    השבמחק
  2. מדהים שכתבת על NEW LOOK, קניתי שם אוברול פסים משגע כשהייתי שם בטיול עם הורי בגיל 11 (!!!).
    גם אמא שלי קנתה שם ג'קט מגניב בצבע אופוויט שמשמש אותה עד היום.
    מאז לא ממש חזרתי לעיר הזאת..

    השבמחק
  3. מתגעגעת ללונדון...
    השמלה מהממת!!

    השבמחק
  4. שתי השמלות יפיפיות ומחמיאות. תתחדשי על כל הקניות! 

    השבמחק
  5. אני לא יודעת אם זה בכוונה או טייפו, אבל אהבתי את משחק המילים "צדקה באמת האחוזים".

    השבמחק
  6. תודה תודה!

    חזרתי חולה קצת ועצבנית, עם כל מה שמחכה לי השבוע בחזית הדירות, אבל אני מקווה שבשבוע הבא כל זה יהיה היסטוריה רחוקה.

    השבמחק
  7. ממש בזמן! לקראת הנסיעה שלי ללונדון. את החנויות שציינת אני מכירה היטב, והם בהחלט מוצלחות. החזיות של דבנהמס (גורג'ס קוראים למותג נדמה לי) הן אכן מעולות. לא ידעתי שבפרימק יש גם נעליים במידה 42, האח!
    גרביונים אגב קניתי בקמדן מרקט מותג שנקרא gipsy ואפשר גם לקנות ברשת נדמה לי. אני קניתי את המידה הגדולה ביותר. הם מאוד אלסטיים ולכן כדאי ללבוש את התחתונם עליהם ולא מתחתם כי יש להם נטייה לנזול. מצד שני - הם לא לעולם לא יחתכו את החיבור בין הירך לאגן בצורה לא מחמיאה, וגרוע מכך - מציקה. יש המון צבעים ודוגמאות וזה בהחלט אחד היעדים בחופשתי הקרובה.
    בהצלחה במעבר הדירה (גם עלי בא אחד כזה לרעה בשבוע הבא)
    שירה 59
    השמלה היפנית מהממת !

    השבמחק
  8. תמונות! תמונות!
    (ורק בריאות ואושר/ --אפרת)

    השבמחק
  9. הא, מתברר שלא עשינו מספיק השוואות, ביום שלי בסטרטפורד נכנסתי בין השאר לחנות של איסט (לא הכרתי את הרשת, סתם מצא חן בעיני החלון שלהם). פחות או יותר כל החנות היתה בסייל ויצאתי משם עם שתי שמלות וחולצה בסכום כולל של מאה פאונד בערך. שווה!

    השבמחק
  10. ג׳פסי! שכחתי מהם, אבל יש דברם שלהם באסוס מדי פעם.

    אוכמה, היקום כמעט קרס לתוך עצמו אבל ניצלנו ברגע האחרון.

    השבמחק
  11. היי אני ממש אוהבת תבלוג שלך את כותבת מקסים ....ואני זקוקה לעזרה ענקית אני מחפשת גרביונים חלקים בארץ ובלונדון גם חיפשתי מצאתי רק באוונס אבל האיכות שלהן לא הייתה משהו אני בעקרון מידה 48 אשמח שתפני אותי אפילו לאיזה אתר שאפשר להזמין דרכו תודה ;)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים