יום ראשון, 20 בפברואר 2011

I love גרביונים

קוראיי השבלוג ומכיריי יודעים שאני מתלוננת תדיר על הקושי במציאת גרביונים במידתי ה"כבירה" - גובה 171 ומידה 48 במכנסים. אם אני כבר מוצאת גרביונים שנראית רחבים מספיק בשביל מותניי וירכיי, הם מגיעים לי כ-10 ס"מ מתחת למפשעה, וגומרים בארון של האוכמנית. קניתי בלונדון שלוש חבילות ארורות של גרביונים במידה 22 במרקס אנד ספנסר וגם הם קטנים מדי. אין לי מושג איפה שמנות ממני קונות גרביונים. אני יודעת שיש בחנויות של חרדיות מגוון מידות, אבל מצאתי רק גרביוני צמר עבים להחריד בצבעים שהייתי מכנה אבולה, דבר ושחין. בקיצור, רע מאד.

החודש קיבלתי שלושה זוגות גרביונים לבדיקה מהאתר האמריקאי We Love Colors שמוכר גרביונים בהמוני צבעים במידות רגילות ומידות גדולות (וגם לילדות ומגוון קטן של בגדי גוף וריקוד).

מבחר הגרביונים במידות גדולות (המידה הגדולה ביותר, EE מתאימה לנשים השוקלות עד 170 ק"ג וגובהן עד 1.82 מטרים) כולל שני מיני גרביונים אטומים ב-15$ או 9$ לזוג. כל הגרביונים קיימים ב-51 גוונים עליזים או סולידיים, כמו גם בגרסאות בטיק צבעוניות בטירוף, או גרסת פסים בשחור או לבן על רקע מגוון צבעים עליזים. יש גם גרביוני רשת צבעוניים וטייץ. משלוח לישראל (בדואר רשום) עולה 15$. התשלום מתבצע בכרטיס אשראי בלבד (אין Paypal) והחיוב מבוצע רק אחרי המשלוח.

מנהלת האתר שלחה לי גרביונים מהסוג היקר יותר במידתי (מידה C\D) בצבעים שחור, חלודה וירוק אשוחית. עד היום הזמנתי מהאתר מספר פעמים גרביונים מהסוג הזול יותר, גרביוני רשת וגרביוני בטיק. את הבטיק מסרתי לחברה אחרי שהחלטתי שהם יותר מדי עבורי. גרביוני הרשת לא התאימו לי לכלום ולכן עברו גם הם לחברה. את הגרביונים האחרים שלהם (בצבעים כחול, סגלגל, פוקסיה וחום) אני גורבת לעתים קרובות, בעיקר כשקריר, ונהנית מהם מאד. הם נוחים, ענקיים במידה ושורדים כביסות יפה.

כמה תלבושות שכבר ראיתם עם גרביונים מהאתר.

השבוע ניסיתי את שני הזוגות הצבעוניים שקיבלתי. הם נעימים משמעותית מהסוג שעולה 9$, חלקים ובעלי מרקם נעים כל כך שליטפתי את הברכיים שלי במשך יום עבודה שלם. כמו הסוג הזול יותר, הם מגיעים כמעט עד קו החזיה, אבל בגלל שהם הדוקים יותר, הם משמשים כמעין חגורת בטן לא מציקה שזה גם מחמם. יש להם נקודה מסוימת בחלק הרחב של הירך שבו הם לא מספיק גמישים, כך שבשני הזוגות נוצר מעין קו במקום בו נמתחו יותר מדי. זה לא מפריע, כי הוא נמצא במקום שלא רואים (אלא אם כן אתן מתכננות ללכת עם בגד גוף וגרביונים, ואז יראו אותו).

תלבושת לאנשים שלא ישנו מספיק:
חולצה - רונן חן (ישנה)
מכנסיים - אסוס (בלי ידיים בכיסים, לבקשת נועה)
גרביונים - ירוק אשוחית
נעלים - זמש

את התלבושת מאירוע כיסים כבר ראיתם, אז הנה היא בדגש על גרביוני החלודה שקיבלתי.
 

ועכשיו לחלק הפחות נעים. כשבעלת האתר שאלה אותי אם יש צבעים מסוימים שאשמח לקבל לבדיקה, ציינתי שאני מאד רוצה גרביונים שחורים, וחוץ מזה - שתשלח מה שבא לה. קיבלתי ממנה תשובה שהיא תשמח לשלוח לי גרביונים שחורים, אבל זה יתעכב במספר ימים מאחר והגרביונים רק עכשיו נשלחו לצביעה. המשפט הזה נתקע לי בראש אתמול, כשעמדתי להכניס את הגרביונים למכונת הכביסה. החלטתי לשטוף אותם ביד בנפרד. אבל כשעליתי לתלות את הכביסה על הגג, הבנתי לחרדתי שגרביוני החלודה הרחוצים ביד והסחוטים הורידו צבע על כל מה שבא איתם במגע בסל הכביסה וכך הוכתמו מכנסים, ציפיות, גופיות וחולצות שאת אחת מהן נאלצתי לזרוק לפח. האמת שהרעיון לצלם את הנזק עלה רק אחרי שכבר זרקתי את הנפגעת המרכזית, אז הנה תמונה של כמה מהבגדים שסבלו נזק בינוני בלבד.

 חרא חרא חרא.

לסיכום - גרביונים נוחים מאד וגדולים מאד בהמון צבעים ודוגמאות משמחות.

חסרונות - אין גרביונים שקופים (נאמר 20 או 15 דניר) וחבל שאין דוגמאות נוספות כמו פרחים או רקמה או לבבות (אני מתה לגרביונים עם לבבות). הדגם היקר דורש כביסה ביד ותליה בנפרד. זה לא כזה נורא כשיודעים את זה מראש, אבל לי זו היתה תגלית מזורגגת במיוחד. עכשיו אני צריכה לקנות קומבניזון חדש וציפית חדשה, קיבינימט, ואת זה אני לא כל כך אוהבת.

12 תגובות:

  1. גרביונים בהחלט מדליקים.
    הקטע שירד צבע על בגדים מבאס תחת.

    ושאלה - את מכירה אותי, 1X יספיק לי במידה? אני מתלבטת כי אני לא גבוהה כמוך (אני 1.65) ובמכנסיים אני לרוב מידה 48 אבל לפעמים 50, תלוי בגזרה. נראה לי שיספיק אבל אני בכל זאת מוודאת, כי בא לי להזמין משם גרביונים ויהיה מבאס לגלות שהמידה שבחרתי לא נכונה לי.

    שיהיה אחלה שבוע ♥

    נ.ב.
    אצלי אין שינוי ברקע הבלוג, לא יודעת אם זה היה שינוי זמני או לא...

    השבמחק
  2. שמתי ינשופים ברקע, את לא רואה? זה לכבוד אוסף הפיג'מות והינשופים התכולים שהאוכמנית הביאה לי מלונדון, וווייייי!

    אני לא הייתי מסתכנת, לכי לפי המשקל שלך. אני צריכה 2X. הגובה, אני משערת, הוא סטנדרטי וחשוב פחות (אלא אם כן את גבוהה, ואז זה יהיה לך מאד חשוב). דווחי על התוצאות בבקשה!

    השבמחק
  3. שרונה המתוקה,

    התעצבנתי מאוד לראות מה קרה לבגדים שירד עליהם הצבע.
    זה מעצבן בטירוף.
    בכל אופן, קניתי באתר בארה"ב בגדים, בינהם גרביונים שגדולים עלי. צבעים שונים, בין השאר שקופים, לדוגמא בצבע בורדו עם דוגמת פסים.
    המידה גדולה למדי, אני לא זוכרת כרגע, אבל אם זה מעניין אותך, צרי איתי קשר,
    תמי

    השבמחק
  4. בדיוק תהיתי אם להזמין לעצמי גרביונים משם. אחרי התמונות של הנזק - אני כבר לא כל כך בטוחה שאזמין, אמנם גרביונים לרוב אני מכבסת ביד (את הדקים, את הצמר אנימעבירה במכונה) אבל לא מתחשק לילהכתים לעצמי את כל האמבטיה.
    תודה על התמונות!

    השבמחק
  5. אני הולכת כל החורף עם הגרביונים של... לייף מהסופר פארם. יש לי אותם ממדים כמוך והם נהדרים לי. אני יותר אוהבת את אלו בלי הכף, כי ככה שום דבר לא מושך את הגרביונים למטה והם יושבים במקום שבו השארתי אותם. בכל מקרה, מומלצים ביותר, במיוחד אלו של ה- 80 או 100 דניר שאפילו יש להם שקיפות מסוימת.

    השבמחק
  6. מדליק ביותר!
    אם את מוצאת גרביונים עם לבבות, עדכנני - אני מתה לכאלה.

    השבמחק
  7. בדיוק הפוסט שחיכיתי לו!! רציתי להזמין אבל התלבטתי בגלל המידות כי אני גם גבוהה יחסית ותמיד הבעיה בגרביונים היא שהם מגיעים עד תחילת הבטן במקרה הטוב. אחרי שאמרת לגבי המידות אני בהחלט אזמין לי זוג או שניים, עכשיו נשאר לבחור צבעים(:
    תודה!!

    השבמחק
  8. שרונה יקרה,
    אותי מה שמעניין באמת זה איפה תקני קומבניזון חדש. כי גם לי בא אחד חמוד רומנטי כזה שמבצבץ בגווני פודרה או שמנת מתחת לחצאית או טוניקה. רצוי עם תחרה עדינה בקצוות. נשיקות.

    השבמחק
  9. לא, אצלי בגוגל כרום לא רואים אפילו ינשוף אחד לנחמה...
    נראה לי שזו אותה הבעיה שניסינו לתור פעם...

    ותודה על התשובה לגבי הגרביונים. כשיהיה מה לספר אני אספר.

    השבמחק
  10. מחד, משחר ילדותי חובבת גרביונים.
    מאידך, צריך להזהר עם הצבעים. לא חלילה להתדרדר לכיוון הגוונים בקווי המהדרים בבני ברק, ממש לא. להיות זהירות מאוד בשילובי הצבעים כי צבע צעקני מדי או ידותי מדי יכול ברגע לדרדר הופעה מגניבה ושיקית לסתם גיקית או גרוע מכך, אינפנטילית. יד זהירה על ההדק:)
    מצטרפת לממליצות על הגרביונים של לייף, ששורדות בכבוד כביסות במכונה.
    חורף חם!

    השבמחק
  11. מוזר, אני במידות שלך (גובה ומכנסיים) ואני לובשת את ה l/xl ללא כף רגל של לייף וגם עם כף רגל של לייף במידה הכי גדולה.
    יש לי גם פוטלס של פיקס שעולים יופים ואפילו אני מותחת אותם על חצי כף רגל
    יש לי גרביונים של Gupsy שחברה קנתה לי בקמדן. מידה L אבל הם מאוד אלסטיים ועבים. רכים ונעימים ולא לוחצים בשום מקום.
    לגבי הצבע - נשמע כמו בנטון. מחזיקים את הכל בלבן וצובעים לפי החוסר במלאי. כדי שיפסיק להוריד צבע כדאי להשרות כמה שעות במים עם קצת חומץ רגיל (זה כמו פיקסטיב)
    שירה59

    השבמחק
  12. הצלת אותי שרונה... בדיוק הזמנתי מהם גרביונים לפורים,
    וכל כך הייתי מתעצבנת אם תחפושת של פורים הייתה הורסת לי את הבגדים. אני מקווה שאזכור בעוד שלושה שבועות לא לדחוף אותם למכונה...

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים