יום רביעי, 11 בדצמבר 2013

השקת קולקצית החורף של הגרה


אתמול (כפי שמרמזת הכותרת) הייתי בהשקת קולקציית החורף של הגרה. על ההשקה עצמה לא ארחיב פה (אקצר ואומר שהזמינו שולחן לעשרים איש בארומה, אבל אני והבלוגרית השמנה השניה שהוזמנה היינו שמנות מכדי לשבת לידו, כך שבמשך המצגת ישבנו על כסאות בצד וראינו את האחרות אוכלות ארוחת בוקר. לא יכולתי לדמיין סיטואציה אירונית יותר גם אם הייתי מנסה) אבל מן הראוי להתייחס לבגדים. בפרט מאחר והגרה מתיימרים לייצר עד מידה 54 (למרות שאני לא ראיתי כזו בחנות) ומוסיפים שבקרוב תתווסף מידה 56.

ובכן, הגרה טוענים שהם פונים לקהל בשל, מתוחכם ואינטילגנטי. אני לא מסכימה עם הטענה הזו, אלא אם כן בשל משמעו עייף. מה שכן, הם מייצרים הכל הארץ ואם מחפשים מספיק בנחישות, ניתן למצוא אצלם בגדים שאפילו אני, השמנאצית, מוכנה לצרף לארוני. הגרה ממשיכים לעצב בגדים בסגנון של הגר אלמביק, האם המיתולוגית שלהם שהיום מעצבת לאלמביקה. אבל הגר מומחית בדיוק בגזרה בעוד שהבעיות המרכזיות של הגרה, מבחינתי, היא שהם מבינים פחות את קימורי גוף האישה ותמיד הולכים רחוק מדי.

התלונה העיקרית ששומעים מהשופטים בפרויקט מסלול (האמריקאי, כמובן) היא Edit edit edit. המעצב אמור לשפוך את מה שיש לו על הנייר ועל בובת הדיגום, ואז להתחיל לערוך ולהשאיר רק את מה שמדויק עבור הדגם ועבור הלובשת. בהגרה לא שמעו על זה, ולכן בכל אחד מהדגמים שכן מצאו חן בעיני היתה בעיה שיכלה להפתר אם היו חושבים פשוט ומדויק יותר (כמו עיטורים מבד שקוף שלא מתאימים לנשים מלאות שלובשות חזיה, עיטורי בד מיושנים ועוד).

קחו לדוגמה את העליונית האדומה הזו שמדדתי. מה למען הטריפל שם אמורה אישה בת 37 לעשות עם כפתור הפלסטיק הענקי הזה באמצע הבטן? זה כל כך ליצני וחסר טעם.


ובמבט מאחור - כריות הכתפיים הופכות את החלק העליון הרחב גם כך שלי לעוד יותר קופסתי. נישט גוט. בנוסף, הם מקפידים על פלטת הצבעים הקלאסית לשמנות (שחור, לבן, אדום, כחול, סגול, כחול) וזה תמיד מעצבן אותי.


גם השמלה שמדדתי, ובסוף בחרתי לקחת לי, בעייתית. בחלק התחתון יש כיווצים בצדדים (למה? אל תשאלו אותי) והם גורמים לבד לרצד במידה כמעט אפילפטית (אז אם אני באה לקראתכם בשמלה הזו, הקפידו להסתכל לי בעינים ולא למטה). יכלו לפתור את זה בקלות אם היו מגדילים את הרווחים בין הפסים בתחתית השמלה, או מרחיבים אותם קצת למטה.באלמביקה, זה לא היה קורה.

בעיה רצינית נוספת היא שבעוד שאת החולצות, העליוניות והשמלות מדדתי במידה 2-4 (תלוי בגזרה) מתוך 5, המכנסים לא נסגרו עלי במידות 4-5. מאחר ואני לובשת מידה 48 במותן ו-50 בירכיים, איך ימצאו נשים במידה 54 מכנסים בחנות? יתכן שהם התכוונו למכנסי הטריקו עם הגומי במותן שהם מוכרים, אבל המכנסים האלה בעיני ליצניות (שוב) ולא מתאימות לאישה בוגרת שלא יושבת בבית מול הטלויזיה (ומול הטלויזיה אפשר ללבוש מכנסים חמים וזולים יותר).

לסיכום - להגרה יש מה להציע לשמנמנות הבוגרות בחבורה. אם הן אוהבות בגדים סולידיים, הן ימצאו כאלה בקלות. אם הן אוהבות דברים מיוחדים יותר, יש גם כאלה אם מחטטים ומודדים מספיק. המידות בפועל לוקות בחסר והמחירים גבוהים מדי, ביחס לאיכות התפירה והמוצר, אבל נראה שתמיד יש איזה מבצע שהופך את העסק לכדאי יותר. ללא ספק, מדובר על אלטרנטיבה שפויה למשמין לי ודומיו, שם על כל מכנס מתנוסס דרקון תחרה וניטים. פה, לפחות, העסק רגוע ונקי. לעת עתה, מקומם ברשימת החנויות המומלצות שלי מובטח מאחר והם לכל הפחות, פרקטיים.

ציון בסולם שרונה -

את כל התמונות ברשומה צילמה אודליה ממן
 

6 תגובות:

  1. אני דווקא אוהבת.
    העליונית (מאיזה בד היא? זה מעיל או פוטר?) מחטבת את החלק העליון לך דווקא בגלל הכריות ויוצרת ניגוד מעניין עם החלק התחתון עתיר הבד, שאולי לא יתאים לכל השמנות (למשל לכאלה עם פלג גוף תחתון רחב באופן לא פרופורציונלי לעליון)אבל אותך הוא דווקא הולם. גם הכפתור סבבה בעיני, הוא יושב בדיוק במקום (מתחת לציצים ולא עליהם, או על הבטן) ואני לא מוצאת בו שום דבר ליצני.
    גם הכיווצים בתחתית השמלה לא מפריעים לי בכלל, ולמעשה הדבר היחיד שאני מנסה להתעלם מקיומו הוא הג'ינס מתחת - אבל מן הסתם הוא לא אמור להיות שם, זו רק מדידה.
    חוץ מזה שאני פשוט חולה על השילוב של עליונית בצבע יסוד (אדום, כחול, צהוב) על חולצת\שמלת פסים. אולטימטיבי.
    בקיצור, הגרה היא לא בתקציב שלי, אבל אני בהחלט אנסה לשחזר את הלוק הזה אם אני אמצא פריטים דומים לו שכן עומדים בתקציב.
    במקרה אני בדיוק מחפשת מעיל דמוי עור אדום לשלל חולצות הפסים שלי, ועכשיו הדלקת אותי על שמלה כזו.

    השבמחק
  2. לא הגרבים ולא הנעלים שלי התאימו לצילומי שמלה אז העדפתי להשאר עם הג׳ינס שלי מתחת :-)

    בנוגע לתקציב, כמו שכתבתי התמחור של הבגדים שלהם גבוה מדי, אבל במבצעים זה כבר נראה אחרת. אם אני לא טועה יש עכשיו מבצע של 1+1. השמלה הזו עולה 320₪ והיא בחצי מחיר עכשיו, אז מחירה 160₪ שזה סבבה.

    בנוגע לאדום - נראה לי שזה משהו ממשפחת בפוטר, עבה או מעילי זה לא.

    השבמחק
  3. בכלל כל סגנון האוהל הזה שאוהבים להלביש אותנו בו...
    "תסתירי את עצמך כמה שיותר גברת!"
    ולא פלא שזה כ"כ יקר, עם כמויות הבד האלה... מבחינתי להצר את כל הבגדים ולחתוך במקביל במחיר, אין שום בעיה. :)

    השבמחק
  4. הכפתור הזה ממש נורא! גם בלעדיו העליונית היא קצת באווירת "מנהל קרקס", אבל איתו זה לא לביש, בעיניי. אפשר לעשות בגדים דרמטיים במידות גדולות גם בטעם טוב, ולראיה - השמלה שלבשת לפני שני פוסטים.

    איך נראית שמלת הפסים בחלקה העליון? סקרנת.

    השבמחק
  5. אוי לגמרי, MC מהאגדות, רק להוסיף כובע צילינדר.

    השמלה צמודה לגוף למעלה ומתרחבת למטה. אני מקווה להעלות תמונה בקרוב.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים