יום ראשון, 8 במאי 2011

קולקצית הקיץ של קום איל פו

זוכרים את שירי המפורסם -
על החלון ישבתי
ורשומה על קולקצית הקיץ של קום איל פו כתבתי
פתאום קלטתי שהיא ארוכה כמו הגלות
והחלטתי לפצל אותה, למטרות יעילות.
ובכן, הגיע הזמן לחלק ב' ובו עיקר העניינים - קולקצית הקיץ של קום איל פו, שהוצגה בפנינו בשבוע שעבר תוך דגש על קולקצית האביזרים הנלווים, אשר בניגוד לבגדים, אינם מיוצרים בידי החברה אלא נרכשים בידי קניינית הרשת בארץ ובחו"ל. התפיסה המנחה את הרשת היא לייצר בגדים קלאסיים, מונוכרומטיים ועל זמניים (כלומר, פרטי בסיס במלתחה שילוו את הקונה שנים רבות) ואת הצבע והתעוזה לשקף באביזרים הנלווים - שהם גם היותר טרנדיים.



דיאנה מחזיקה את אחת השמלות היפות בקולקציה (מחירה כ-2500 ש"ח). לתשומת לב השמנמנות - הבגדים (בכל שנה) מגיעים עד מידה XL ברב הדגמים, ובחלקם גם עד XXL.


אחת המגמות הבולטות בקולקציה היא שילוב של בגדים נשיים, רכים ונשפכים עם נעליים גבריות. אני תמיד חיבבתי את הסגנון הזה, ושמחתי להזכר בו (בכוונתי לנצל את נעלי האוקספורד הורודת הגבוהות שלי למטרה). תשמחו לשמוע שהנעלים האלה מיוצרות בידי מעצב ישראלי, שמעצב לרב נעלי גברים, ומגיעות עד מידה 43. זה מצוין בהתחשב בכמות הזערורית של נעלים טרנדיות לנשים במידות גדולות שיש בארץ.


מאחר ואני מכירה היטב את הטענה המרכזית נגד קום איל פו, תפסתי את הקניינית וסמנכלית החברה לשיחה קצרה ושאלתי אותה את השאלה הקשה וה"לא מנומסת" בעליל - אתם מתיימרים להיות חברה פמיניסטית והדוגלת בסחר הוגן, אז איך יתכן שהמוצרים שלכם יקרים כל כך? קיבלתי ממנה כמה תשובות לענין, והנה הן בפינה לשיפוטכם.
  1. החברה פונה לשוק מוצרי היוקרה. זה מתבטא מתהליך התפירה (שכולה נעשית בישראל, דרך אגב) ועד בחירת הבדים.
  2. עשרה אחוזים מרווחי החברה נתרמים לתנועות המחזקות נשים בכלל ונשים מאוכלוסיות חדשות בפרט.
  3. יש לרשת חנויות עודפים בהנחות גדולות. לקוחות רבים קונים רק שם.

    אני חייבת לציין שהתשובה הבאה מצאה חן בעייני.

  4. יש אמונה שגויה שלנשים פמיניסטיות אין כסף. זה לא נכון ולא צריך להיות נכון. יש נשים חזקות שנאבקות באבטלה בדרום, ויש נשים חזקות שמנהלות חברות ומרוויחות נהדר. אף אישה לא צריכה להתנצל על כך שהיא יכולה להרשות לעצמה לרכוש מוצרי יוקרה.
אני מניחה שאפשר לקרוא לזה פמיניקפיטליזם.

ועוד בקולקצית האביזרים - תיקים ענקיים ורכים וסנדלים יפים.



וכמובן, נעלים נשיות ויפות של צ'י מיארה אהובתי.


ותכשיטים יפים של מעצבות ישראליות.


דבר נוסף שבלט לעייני ומאד אהבתי בקולקציה, הוא השימוש בחגורות חבלים במכנסיים. ההשראה לקולקצית הבגדים היתה מסע באוניית תענוגות, כך שזה בהחלט מתאים.


אני יודעת שזה לא בדיוק לענין, אבל הפריטים שאני הכי אוהבת בחנות, ובהם אני משתמשת כבר כמה שנים, הם היומנים והמחברות של החברה. הם מעוטרים באיורים חמודים ונושאים שמות מעוררי השראה כמו "מדוושת בעליה" או "פותחת דף חדש". כותבות היומנים יתענגו על הנייר העבה והאיכותי ותשומת הלב שהושקעה בהם. מה גם, שמחירם סביר לחלוטין (רובן עולים כ-20 עד 40 ₪). בדיוק קניתי לעצמי פנקס חדש מהסדרה בצומת ספרים לפני זמן מה.


ואם כבר מדברים על דברים מקסימים וזולים בחנות, הם התחילו לייבא סבונים וקרמים של כמה חברות נפלאות. הם עולים 15₪ ומעלה, וריחם ריח גן עדן. בכוונתי לפשוט על הדוכן הזה בקרוב.


כאות תודה על שהגענו לאירוע, קיבלנו צמד גופיות סבא רכות ונחמדות בשחור ולבן.זה בנוסף לאחת מעוגות השוקולד הטעימות ביותר שאכלתי זמן רב, שהגיעה מבית הקפה הצמוד של הרשת. יאמי!

לסיכום - קום איל פו לא מאכזבים, ומציגים עוד קולקציה יפה, קלאסית ומאובזרת למופת לעשירות שבחבורה. שווה לחכות לסוף העונה ולרכוש פריט אחד או יותר שישמשו אתכם בשנים הקרובות. בנוגע לנעלים -מי שיכולה להוציא כ-1500 ₪ על זוג נעלים איכותיות, תמצא בחנויות הרשת מגוון של זוגות נוחים ויפהפיים. אני, כרגיל, אהבתי כל רגע.

8 תגובות:

  1. התשובות של הסמנכ"לית בהחלט לעניין ומניחות את הדעת. אבל אם כבר בפמיניקפיטליזם עסקינן, אני מוכרחה להודות שכשאר אוכל להרשות לעצמי, בהחלט אעדיף להוציא את כספי על בלנסיאגה או פראדה למשל ולא על קום איל פו. מעבר לכך שהאסתטיקה אינה לטעמי, כשאני לובשת שמלה אני רוצה ללבוש שמלה - מקסימום יצירת אמנות שתהא בעלת ערך רב לאחר שנים - אך בשום אופן לא הייתי רוצה ללבוש מניפסט פוליטי. ואת האג'נדה של קום איל פו מריחים מקילומטרים, וזה לא מוצא חן בעיני.

    השבמחק
  2. אני מבינה אותך דנה, אך ברצוני להעיר שבלנסייגה יעלה לך פי עשרה מקום איל פו. מאחלת לך מלתחה מלאה בכאלה!

    השבמחק
  3. זה סוג-של אוף טופיק, אבל אתמול פשוט התמרמרתי מעניין שהזכרת בפוסט ואני חושבת שיש בי צורך לאוורר זאת שוב:
    נעלי אוקספורד!! הן כל כך מכוערות! כל כך! זה פשוט מזעזע! אני לא חושבת שראיתי זוג אחד ממש יפה עד היום, ואני מכירה בדיוק בחורה *אחת* שמצליחה לגרום לנעליים האלו להראות טוב (והיא מצליחה לגרום לכמעט כל דבר להראות טוב). בהיותי תל-אביבית, אני נתקלת בנעליים האלו כל הזמן, ומתחילה לשקול להסתובב עם שקית הקאה. אוף.

    השבמחק
  4. אבל.. אבל.. מה עם הורודות החמודות שלי?

    http://www.flickr.com/photos/sharonar/5038922666

    השבמחק
  5. קום איל פו זה עדיין לא לגילי. אולי בעוד עשור, כשאהיה יאפית עשירה עם טעם סולידי.. את האג'נדה כנראה לעולם לא אצליח לאמץ, היא יותר מדי שבעת רצון, מדושנת עונג וחדורת תחושת צדק לטעמי.
    מה שכן, על הספא שלהן אני מפנטזת כבר כמה חודשים וסקרנת אותי עם הסבונים. איזה ריחות יש ואיפה משיגים אותם?

    השבמחק
  6. מהרגע ששמעתי אותך שואלת את השאלות האלה אני מחכה שתכתבי מה היא ענתה לך, לא יפה לצותת. רואים שהיא באה מוכנה והתשובות לעניין. היה מפגש אינטימי ומוצלח והיה כיף להכיר

    השבמחק
  7. אחרי שתשובה ארוכה ומנומקת שלי לא נקלטה, הרי התקציר
    בגדים פלתצניים
    וכל היתר - חרטה!

    השבמחק
  8. יהודית, אחרי טענה חדה שכזו, אשמח לשמוע את הטיעונים שבלוגר (יימח שמו) מחק לך.

    כשלעצמי, אני מסכימה שזו רשת פלצנית להחריד והייתי שמחה אם את האג'נדה שלה היתה מקיימת בלי לצעוק על זה מראש חוצות. ויש עוד משהו שנוגע לי ולאג'נדה הפמיניקפיטליסטית, אבל אני אספר אותו פה בפעם אחרת.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים