יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

מיהו שמנוני וחוק השְמוּן

כתבה בידיעות אחרונות, מאת שלי גרוס (המלבישה, בשבילכם) מוציאה שוב את השד השמנוני מהבקבוק המטונף שלו. 

כמובן שמיד עם פרסומה בפייסבוק צצו בנות מידה 42 ושיחזרו את נאומיי ה"לי אין מה לקנות בחנויות שחברותיי במידה 38 קונות בהן בזול". הטענה הזו מתישה אותי. אם אתן לא מוצאות בגדים במידה 42 באותן חנויות בהן אני מוצאת בגדים במידה 46-48 אתן כנראה:
  • נפלתן על סניף גרוע.
  • לא יודעות לחפש.
  • לא יודעות לתקשר עם המוכרים.
  • לא באמת מידה 42.
לכל אחד מארבע הנקודות האלה יש פתרון פשוט יחסית, שדורש רק דבר אחד - זיהוי נכון של הבעיה לפני שתוכלו לפתור אותה.

נכון, יש נשים שיש להן פלג גוף עליון במידה 38 ואגן במידה 44. האם הן רזות או שמנות? אני לא יודעת, גם לא ממש אכפת לי. נערה במידה 36 נעשית שמנה כשאימה המרושעת מטיחה בה כמה שהיא מכוערת. אישה במידה 52 נעשית חתולת מין חטובה כשהמאהב שלה לוחש לה באוזן כמה הוא אוהב את הגוף שלה. מה זה משנה מי רזה ומי שמן? זה משנה רק כשאת פונה לקופת החולים בבקשה למימון ניתוח לקיצור קיבה. בכל סיטואציה אחרת זה Non Issue. אם נתחיל להתייחס לזה כ-Non Issue אולי יספקו לנו היצרנים בגדים במידה שלנו כמובן מאליו. 

אבל עד שיפציע יום קסום זה, שבו תגור כוסית עם דאבה ומלכה עם בלאיש ירבץ, אני אחכה לכם פה, קוראיי היקרים. סופגניה בידי האחת ומקלדת בשניה וכרטיס אשראי בינלאומי בשלישית עם עיצות ברות ביצוע והשווצות חסרות בושה במלתחה השמנה שלי. אם אתם נהנים מזה, ברוכים הבאים בצל קורתי. ואם לא, יש מספיק בלוגים אחרים לעיין בהם.


שתי הערות פרקטיות לפני סיום. ראשית, התלבושת שבחרתי לצילום לכתבה? אין לי מילים לתאר את החרטה והבושה שמילאו אותי כשראיתי את התמונה הבוקר. המכנסים האלה נזרקו לפח, ורק אלוהים יודע מה עבר בראשי כשקניתי אותם. הם רחבים להחריד למעלה, צרים להגעיל למטה וחסרי צורה לכל האורך וגם ביקור אצל התופרת לא הציל אותם. עזבו, זהו מקרה קלאסי של Do as I say Don't do as I do.

שנית ואחרונית לעת עתה, אני לא חברה בפורום אופנה מלאה כבר כמה חודשים מכמה וכמה סיבות. הקומונה שפתחתי עדיין קיימת, אבל אני לא משקיעה בקידומה וככל שאני חושבת על זה יותר - היא פשוט מיותרת. מי שרוצה לשאול פה שאלות או להעלות נושאים לדיון מוזמן בכיף (גם כותבים אורחים יתקבלו בברכה). 

13 תגובות:

  1. את נראית סבבה לגמרי בתמונה, לא יודעת מה זאת ההלקאה העצמית המיותרת הזאת. ותוציאי את המכנסיים מהפח. (:

    השבמחק
  2. נאלצתי לארגן תמונה חדשה, הקודמת מוגנת בזכויות יוצרים!

    השבמחק
  3. רק להגיד תודה שהשתתפת. בעיניי התמונה מקסימה, נכון שראיתי אותך פה גם בבגדים מחמיאים יותר, אבל מחמיא בעיניי הוא אובר רייטד, ולפעמים יותר חשוב להיות מגניבה.

    השבמחק
  4. היי שרונה -
    קוראת ומתלבטת איך להגיב, ובמקום להתעמת, מניחה שאת צודקת ואני לא יודעת איך ומה לקנות ושואלת בעצתך.

    אני בת 34, מידה 52 לשעבר, היום 42-44, אבל השנים והקילוגרמים הותירו בי חותמם בכל מיני דרכים, פלוס שני הריונות כנ"ל. אחת הדוגמאות היא עודפי שומן ועור ניכרים בירכיים הפנימיות, שגורמים לכך שאני פשוט לא מצליחה למצוא מכנסיים מוצלחים - גבוהים, מחזיקים, נוחים, רוחב סביר וכו' וכו'.

    יש לך המלצות על חנויות ישראליות מוצלחות ? איזה עוד טיפים היית נותנת למישהי כמוני ?

    תודה מראש !

    השבמחק
  5. שלי את מלכה. תודה רבה לך!

    אנונימית יקרה, אני זוכרת היטב את עצמי בוכה (ממש ממש בוכה) בתחושת השפלה גמורה אחרי מסעי קניות שהעלו חרס, והייתי אז רזה יותר מעכשיו. פעם הוקפצתי לחו"ל בהתראה של יומיים (נסיעת עבודה) ואמרו לי שאני צריכה חליפה. חיפשתי שעות בקניונים, ולא מצאתי שום חליפה, או ג'קט, או חולצה מכופתרת. הייתי מדוכאת כל כך.. אבל מאז למדתי לחפש במקומות אחרים, ותודה לאל - האינטרנט התפתח ומהווה עכשיו מזור לכל מי שלא מוצאת פתרונות מספקים בחנויות המקומיות, וכל זה במחירים סבירים בהחלט.

    אני חושבת שהדבר הכי חשוב הוא שחייבים תופר\ת טוב\ה לתיקונים. מי שקורא פה קבוע יודע שיש לי פער של כמעט שתי מידות בין הירכים למותן, ואין לי ברירה אלא לקנות מכנסים גדולים מדי במרבית החנויות. התופרת שלי מתאימה לי אותם למותן, אין לי מכנס אחד שלא עבר דרכה.

    אם את במידה 42-44 וצריכה משהו שיראה טוב על הירכיים, אני ממליצה לך לבדוק את המכנסים של רותם והדס ברזילי או בחנות שלהם. יש להם סוג של מכנס שיש לי 5 זוגות ממנו, כל אחד טיפה שונה (באורך או בצבע). הם מכנסים מחויטים אך מגניבים, עם שלושה כפתורים אחד לצד השני מקדימה, כך שהם מתאימים לכמה מידות בו זמנית והם מונחים מאד יפה ורחב על הירכיים. הם מגיעים עם חגורה, ומיוצרים כבר כמה שנים, ואני יודעת שיש כאלה עכשיו ברזילי. הם עולים בסביבות ה-400 פלוס אבל שווים כל אגורה (יש לי כאלה כבר כמה שנים טובות).

    יש לי גם חברה שיש לה בטן שמנה וישבן שטוח וירכים רזות יחסית, היא קונה אך ורק מכנסי הריון (והיא רזה ממני משמעותית) מאחר והגומי בבטלח מאפשר לה להתאים מכנס צר ברגל לבטן העגולה שלה. אחלה טריק.

    מה עוד? הממ.. אני צריכה לחשוב. אבל הבטחתי כבר לכתוב רשומה על מכנסיים, אז כנראה שאצטרך להתאמץ קצת :-)

    השבמחק
  6. אה כן, ואלמביקה וששון קדם. יש להם מכנסיים בכל גזרה שאת יכולה לדמיין - עם דגש על המתרחבות. את יכולה למצוא שם דגמים מפוסלים שפשוט יסתירו כל מה שאת רוצה להסתיר ועדין יחמיאו לך ולא ירגישו כמו "מכנסים של שמנות".

    יקר עד יקר מאד, למרבה הצער, אבל אולי שווה שיהיה זוג אחד כזה בארון לאירועים מיוחדים.

    השבמחק
  7. מצטרפת להמלצה על אלמביקה. כמעט התעלפתי כשראיתי את המחיר של זוג מכנסיים שהתאהבתי בו, אבל קניתי בכל זאת והוא אחד המגניבים יותר שלי.

    השבמחק
  8. היי שרונה,
    הזדהיתי לגמרי עם הבכי בסופו של יום קניות מאכזב, קחי בחשבון שאצלי זה גם כרוך בנסיעה לא קצרה לעיר הגדולה...

    אבדוק בהחלט את החנויות שהמלצת עליהן, ואשמח להמלצה או עצה בקשר לפנים הירך של המכנסיים-
    כיצד ניתן למנוע את השחקות הבד? יש בדים עמידים יותר ששווה לחפש אותם?

    עד שאני כבר מוצאת מכנסיים שיושבים טוב, מבאס אותי ביותר להפרד מהם בגלל השחיקה המרגיזה הזו.

    השבמחק
  9. לזה טרם מצאתי פתרון, ואני תוהה אם מישהו איפשהו מצא. ההמלצה היחידה שאני יכולה לתת לך היא לקנות בגדים איכותיים מבד משובח - ככל שהבד איכותי יותר, הוא יחזיק יותר.

    השבמחק
  10. תודה, בהבנה שאצא קלולסית מוחלטת אני חייבת לשאול, מה נחשב בד משובח?
    בקושי רב למדתי לזהות תפירה טובה וגזרה מחמיאה, בכל הקשור לסוגי בדים אני ברמת קריאת התווית...

    השבמחק
  11. ושוב כמו תמיד את מתנגחת באנשים ומשאירה אחרייך אדמה חרוכה.
    גם דיברת מגעיל אל הבנות הרזות-כביכול בפורום וגם עזבת אותו.
    גם פתחת קומונה מתחרה לפורום וגם עזבת אותה.
    דיוה. אין מילה אחרת לתיאור מה שנהיה ממך.

    בטח תשמחי לדעת שאני לא קוראת אותך אפילו פעם בחודש. תחסכי ממני את "אם לא נעים לך אל תבואי". אני לא באה.

    השבמחק
  12. נון מה, אנונימית, לא הגבת לי כבר שבוע! חשבתי שאת לא שונאת אותי יותר..
    איזה מזל יש לי שהיום היא הפעם בחודש שאת קוראת את הבלוג. בכל פעם שאת באה לפה אני ישר בודקת את המיילים של כל היחצנים שאני מכירה, לבדוק אם יש להם מתנות בשבילי השבוע וזו תזכורת מבורכת.

    גאלה רחמיביץ', הסטייליסטית, תמיד אומרת שאישה שמנה היא דיווה ואני שמחה שאת רואה בי כזו. תודה!

    השבמחק
  13. חגית - לקרוא את התוית זה בדיוק מה שאת צריכה לעשות. שאפי לבדים טבעיים ולא סינטטיים וסמכי על התחושה שלך - כדי בבד, וסהי איזו תחושה הוא מעורר בך. יש בדים שמנגיעה ראשונה מרגישים "פריכים" יותר מאחרים. וגם, אין מה לעשות, המחיר בהרבה מקרים מעיד על האיכות (אבל לא תמיד).

    זה טריקי, זה נכון. אולי כדאי לך לקחת סטייליסטית ליום שתעשה איתך קניות? יש את גאלה רחמילביץ' ואת רביד מנשה, שתיהן סטייליסטיות נפלאות ומנוסות.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים