יום שלישי, 25 במאי 2010

דרוש - סַפָּר

זהו לילה של יום מפרך. למעשה, זהו לילה של שבוע מפרך, שנה מפרכת וחיים מפרכים. כאשר נשאלתי הערב מה אני עושה למען עצמי בימים טרופים אלה, בין עבודה לפגישות עם רופאים וטינופת בירוקרטית מצאתי את עצמי עונה "הבלוג החדש שלי. הוא מכניס לי פלפל לחיים וגם פגשתי דרכו חברות טובות". כמה נכון.

בכל מקרה, לאורך חיי ציינתי תחנות מעבר משמעותיות בתספורת. כשסבתי נפטרה הסתפרתי, כשנפרדתי מהחבר הראשון הלכתי שבורת לב והורדתי את כל השיער כמעט (מי אמר סירוס ולא קיבל), כשאני מתחילה עבודה חדשה אני מסתפרת, וכשבא לי לסמן שינוי אני צובעת את השיער באופן דרסטי. כזאת אני. יודעת שאם אעשה קעקוע אתחרט על כך כעבור יומיים ולאורך כל חיי, ולכן דוגלת בסמלים חיצוניים ברי חלוף. אחרי שנתיים, אפילו השיער הקצוץ ארך והפס הורוד הבוהק שהיה לי לפני שלושה חודשים לבן היום לחלוטין. אין ספק שהגיע הזמן להסתפר ולסדר את הצבע.

אתמול נכנסתי למספרה מזדמנת שתשאר עלומת שם, אבל אחרי עשר דקות המתנה, ובדיוק כשהגיע תורי המצאתי תירוץ וברחתי. מענין איך צפיה בשלושה פרקים של התכנית "המספריים של טבת'ה" בה ספרית על אוסטרלית בוחנת ומצילה מספרות בצרה ברחבי ארה"ב, הבליטה בפניי את החסרונות של המקום בצורה חדה כל כך - המקום היה מלוכלך, היה שם רק ספר אחד שנראה עייף ומיואש, לקוחה פוטנציאלית נכנסה ועמדה שתי דקות בפתח לפני שויתרה והלכה מבלי שמישהו יתייחס אליה ולבסוף - רצו לחפוף לי את השיער בלי שהספר יגע בו קודם ויבדוק מה אפשר לעשות איתו. אפס מתוך ארבע. אז ברחתי, ועוד איך ברחתי.

וטוב שכך, כי היום במקרה גמור, נכנסתי לאטסי בדיוק בזמן כדי לראות את התספורת שאני (עכשיו יודעת שאני) רוצה על הדף הראשי. כן חברים, הגיעה הפעם בשש שנים שאני שוכחת שנשבעתי לא לעשות יותר פוני.

התמונות מפה ויש לה גם חנות באטסי, מן הסתם

השיער שלה דומה לשלי, הצבע הוא הצבע הטבעי שלי (שכבר שכחתי ממזמן), הפוני קיים אבל ארוך וזה נראה נחמד גם באסוף וגם בפזור. שתי נקודות חשובות לציון הן:
  1. בפעמים הקודמות שעשיתי פוני לא ידעתי שאני מתולתלת. היום אני יודעת איך לטפל בשיער שלי.
  2. בפעם הקודמת שהיה לי פוני לא היה לי מחליק קרמי.
כן, תמשיכי לשכנע את עצמך.

בכל מקרה, תפקידכם בכוח, קוראים יקרים, הוא למצוא לי ספר דלוקס באיזור תל-אביב והפריפריה הקרובה. לצערי, הסַפָּר האחרון שלי סיפר אותי עקום כך שאני לא אחזור אליו. אני תוהה אם לחזור לאחד מהקבועים שלי לאורך השנים (אמיר קל, עמיר מזרחי או תומר רשף) או לנסות מישהו חדש. המלצות (והזהרות) יתקבלו בברכה. למקומות, היכון, Shoot!

17 תגובות:

  1. רק שרון שסיפרה אותי לאחרונה! אמנית שיער: 054-9104322

    השבמחק
  2. אין בכלל התלבטות בעניין - לכי לספר שלי. אני אצלו בערך מגיל..12 [גם אמא וגם אבא כשהוא לא מתקמצן על עצמו]? הוא מדהים. המספרה מדהימה. סומכת עליו בעיניים עצומות.

    http://www.collie.co.il/about.htm

    תפנקי את עצמך אצלו. יש לו גם מישהי שעושה פדיקור מניקור ועוד כל מיני פינוקים. תבדקי.

    השבמחק
  3. תודה גברת!

    המממ יעל, אני חייבת לומר שגלרית הכלות שלו היא היפה והרכה ביותר שראיתי כבר הרבה זמן. לכל כך הרבה כלות יש בקבוקים שנראים שאם תכי עליהם בפטיש הם פשוט יתפוצצו מעודף ספריי, מרענן לראות משהו שונה ורומנטי!

    חבל שהמתחתנת מתחנת מחר :-)

    השבמחק
  4. ככה, אני מסתפרת כל חודשיים-שלושה כי אני חייבת שינויים כל הזמן, משתעממת מהר מדי, פעם גם הייתי מחליפה כל תקופה מסויימת ספר. עכשיו אני יודעת שבסוג שיער שלי שיש כאלה שקוראים לו תלתלים לא הרבה ספרים יודעים להתעסק. הסתפרתי פעמיים אצל רוני ברחוב פוריה והייתי מרוצה, התור הבא שלי הוא דוקא לתומר רשף (קבעתי כבר), הסתפרתי גם במספרה של עמיר מזרחי רק שסיפרה אותי שם ספרית בשם ונדה קרן (היא נמצאת שם פעמיים בשבוע, פעם היתה לה מספרה בדיזנגוף) והיא סיםרה אותי מדהים רק שגם המחיר היה מדהים בפני עצמו.

    השבמחק
  5. אני גם השקעתי ונסעתי לרוני ביפו - וחזרתי מאוכזבת קשות. עד התספורת הבאה הלכתי רק אסוף.

    השבמחק
  6. ממ...גפ אני מגוזרות השיער, אבל אני גם מהמקועקעות הקשות D-:

    בכל מקרה, מאוהבת בספר שלי, לא מחליפה אותו. מרוצה ממנו עד מאוד.
    ממליצה לך.
    שוקי זיקרי בכפ"ס - אצל המנהל סניף שחר.

    הוא כל כך מוכשר והוא עושה מה שא- רוצה ולא מה שהוא רוצה, כל עוד זה מתאם לך הוא יעשה ויעשה טוב.

    לי הוא עשה קצוץ היסטרי בצבע ורוד כשחוויתי משבר (-: היה מטריף!

    השבמחק
  7. הייתי במספרה ברחוב פוריה ויצאתי משם עם חור בצד אחד של הראש. לקח לאמיר קל יותר מחצי שנה ושתי תספורות להפטר ממנו. אני לשם לא חוזרת, וחבל כי נורא נעים שם.

    תומרשף טובה, אבל די עושה מה שהיא רוצה. חוץ מזה, אני לא אוהבת שמעשנים עליי. אולי באמת אני אחזור לעמיר מזרחי, או אנסה את קולי? האתר שלו נראה טוב.

    קצוץ מטריף בשעת משבר נשמע לי מוכר ;-)

    היה לי שיער ארוך מאד, וכשנפרדתי מאותו שנבוב אפריקני ששבר את ליבי, הלכתי לשוקי זיקרי ברמה"ש כדי לצבוע לג'ינג'י. יצא כתום זוהר מחריד, ואז הציעו לי להוריד את השיער ולהשאר עם קצוץ קצוץ, וזאת עשיתי. שגיאה גדולה. כשהוא גדל קצת המליצו לי על אמיר קל בבוגרשוב, ואצלו הסתפרתי במשך שנתיים - הוא אלןף בתספורות קצרות וצבעים פסיכיים. היה לי ראש ורוד, וכתום, וגוונים לא נורמליים. הוא אכבר ספר, רק שלפעמים בא לי לגוון. פעם בכמה תספורות אני חוזרת אליו.

    השבמחק
  8. באמת? התאכזבת מרוני? מה זה נקרא חור? הגעתי אליה לפני חודש אחרי 10 שנים שלא הרשיתי לאף ספר לעשות לי יותר מקצוות, והיא עשתה לי את התספורת הכי מעולה שהיתה לי בחיים.
    מצד שני, בגלל שהייתי לחוצה היא עשתה לי משהו סולידי יחסית למה שהיתה עושה אם הייתי זורמת איתה, אז אולי כשהולכים לשם ולא רוצים משהו דרסטי עדיף לסייג מראש.

    השבמחק
  9. דודו ב- D&O ברחוב בן יהודה 211.
    http://www.hatankala.co.il/DandO/

    מפנק ולא יקר :)
    וגם עשה לי פוני מוצלח במיוחד :)

    השבמחק
  10. ביקשתי משהו בסגנון קרה קצר מאחורה וארוך מקדימה, וקיבלתי תסרוקת אסימטרית, עם חלל של כמה סנטימטרים באמצע אחד הצדדים, קצת קשה להסביר. התקשרתי למחרת והן הציעו לתקן על חשבונן, כמובן, אבל השתפנתי והחלטתי ללכת לאמיר במקום.

    תודה טלי!

    השבמחק
  11. סופסוף יש לי מה לתרום לבלוג.
    שנים חיפשתי ספר.
    יום אחד נקלעתי לשוקי זיקרי חולון (ליד מקווה ישראל) והסתפרתי אצל מנהל הסניף יהודה.
    גם אני נשבעתי שלא אעשה פוני והספר שכנע אותי, וזה יצא נפלא נפלא נפלא ומאז סופסוף יש לי ספר משלי!
    בפעם האחרונה שהייתי שם, תספורת אצלו עלתה 210 שקלים (טיפטיפה יותר מאשר אצל הספרים האחרים במספרה). הכיף הוא שאם נשארו לך תלושי חג (תבדקי מה כתוב מאחורה), תוכלי להשתמש בהם כפי שאני עשיתי.
    מומלץ בחום!

    השבמחק
  12. ושכחתי לציין שיהודה עשה לי חצי פוני בדיוק כמו בתמונה שצירפת בפוסט.

    השבמחק
  13. נראית לי תספורת מאוד מסובכת, כזאת שאף פעם לא ניתן לשחזר אותה (כלומר למעט ב- 5 דקות אחרי שיצאת מהמספרה, ובכפוף לכך שהוא באמת הצליח לעשות זאת ולא סתם קיצץ מפה ומשם והתבונן בתוצאה במבט מלא גאווה, שלא נעים לך לקלקל לו אז את מהנהנת ומשלמת ונודרת "לא עוד" מה שמחזיק בדיוק חצי שנה).
    לי יש שיער שהיה פעם מקלות ועם השנים וההריונות והצבע הפך להיות חלק - נפוח, החלטתי ללכת על דירוג ופוני, מהדירוג יצא משהו שאני עד עכשיו מנסה לסדר - מן אורך ביניים עד תנוכי האוזניים בערך, שגורם לכל התסרוקת להתנפח כמו רעמת אריה (הלללווו, הוא לא יכול היה לחשוב על זה? לא זו העבודה שלו? כאילו, אם בתחום שלי אני אתייחס כך ללקוחות, זה יהיה גם כן אחלה וצ'פחות ומאמי ונשמה שלי?)
    בכל אופן גידלתי את הנזק ואת הפוני אני מיישרת לבד, לפעמים יוצא יותר טוב ולפעמים פחות, אבל אחרי שבועיים בערך, זה הופך לנסבל.
    משתדלת להיכנס למספרת כמה שפחות, שלא לדבר על כך שכל דקה שם יורדת לך יחידת IQ אחת.

    השבמחק
  14. יש הרבה מספרות שאפשר לשוחח בהן בכיף עם הספר או להאזין לשטויות בחלל החדר בלי לסבול יותר מדי. חוץ מזה אני אוהבת את הורדת האייקיו הארעית פה ושם (אני קונה לפעמים לאישה, ורואה אחת שיודעת!).

    לא ידעתי שהריונות משפיעים ככה על השיער..

    השבמחק
  15. קטיה בזמנהוף 10 - ספרית מומחת לתלתלים וגם מאוד נחמדה. מי שאין לו תלתלים אין לו מה לחפש שם. מקבלת פעמיים בשבוע עד 10 בערב. מקסימה מקסימה (למדה אצל תומר רשף המוצלחת בעצמה)

    השבמחק
  16. קטיה בזמנהוף 10 - ספרית מומחת לתלתלים וגם מאוד נחמדה. מי שאין לו תלתלים אין לו מה לחפש שם. מקבלת פעמיים בשבוע עד 10 בערב. מקסימה מקסימה (למדה אצל תומר רשף המוצלחת בעצמה)

    השבמחק
  17. אני זוכרת שגם לי הייתה את ההתלבטות הקשה הזו. פוני זה לא דבר מובן מאליו, את צריכה לדעת שאם את הולכת על הקו הזה את צריכה ממש לתפעל אותו מידי יום ולהסתפר מידי 3-5 שבועות. תשקלי את כל המרכיבים ותגיעי להחלטה שקולה. אגב, פוני יכול מאוד להחמיא לך.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים