יום ראשון, 5 בספטמבר 2010

תיבת פנג'ורה

הנה רשומה מנוסחת רע, כי אני מרגישה רע, ככה זה כשכותבים עם דמעות בעיינים.

זוכרים את הרשומה הזו מלפני כמה חודשים? ובכן, היום התעוררתי למצוא אישה במידה 38 בפורום אופנה מלאה בתפוז. מאחר ואני אישה עם פתיל שמן אבל ממש קצר, לא יכולתי יותר ופתחתי שרשור שבו שאלתי אם אני היחידה שנוכחותן הקבועה של נשים במידה 44 ומטה בפורום מפריעה לה. עד כאן בסדר? לא. הנה השגיאות שעשיתי:
  1. כתבתי כותרת צינית ומטומטמת ("אימת המיפלצומי"). זה ניסוח שהיה עובר פה, כי אנשים מכירים אותי, אבל ממש לא עובר במקום ציבורי. היו כמה שנפגעו מהכותרת הזאת, נפגעו מאד. My bad.
  2. השויתי את הסיטואציה לנוכחות של אנשים עם אלרגיה לאבק בפורום חולי סרטן ריאות (שמתם לב שמגוון הדימויים שלי הצטמצם לאחרונה?). היו כאלה שחשבו שזה לא לעניין. My bad.
  3. התעוררתי היום בבוקר. My bad.
 הנה מבחר מהתגובות שקיבלתי במהלך היום:
את חוסר הנוחות שאת מרגישה את צריכה לפתור עם עצמך, עם פסיכולוגים, עם דיאטות או עם שרשורי הצומי שאת רגילה אליהם כמיטב זכרוני כפורשת חוזרת הולכת חוזרת כמו שהיית בהתחלה עם כל האיומים שלך...
(a girl named tal)
צודקת במאה אחוזים, מיד אני רצה לעשות דיאטה אצל הפסיכולוגית שלי, אבל קודם אני אבכה קצת - אוי! אמא שלי מתה! חחחחח אני מרגישה הרבה יותר טוב. הלאה - 
אולי בעצם את זו שלא שייכת לכאן?
וצריכים לארגן לך את פורום אפנה שמנה? כדי שתרגישי שם הכי הכי נוח שבעולם?
דיי ברור לי שהבנת שטיפסת על העץ הלא נכון.
מידת גוועלט וקסבס הסתובבו בי גם יחד לשמא אמירותייך.

(לימון מוסיפה המון)
מה זה אומר בכלל? מאחר ואני לא מבינה יידיש הרצתי גוגל טרנסלייט וקיבלתי
"This may actually not belong here? You need to organize the Forum Vogue fat?"
אני מבולבלת. את בכלל לא אוהבת אותי, אז איך את ממליצה עליי לניהול פורום שמנות של ווג? זה ממש גדלוּלי מצידך!
בתור בחורות או נשים שקשה להן, שלא פשוט להן ועוד ועוד תלונות כאלו ואחרות... יש פה כמה שלא מקבלות בהבנה או בנעימים כלום אז אולי כדאי שלכבוד השנה החדשה תעשו קצת חושבים ותשנו גישה  
(Shir Rose)
מיד כשאגמור את הדיאטה, אתפנה לעשות חושבים עם הפסיכולוגית שלי.
אז תפתחי קומונה, אני מבטיחה שלא אני ולא הישבן מידה 42-44 יתמקמו שם.
(עוגיפלצת83  )
נדמה לי שכשהיא כתבה "ישבן" היא התכוונה לתחת.

אז שמעו אותי היטב - כן, אני מצטערת על הניסוח. עם כל שנאתי לציניות יצאתי הכי צינית בעולם ויצאתי שמנאצית גמורה. אבל אני פתחתי את התיבה והג'ורה שיצאה משם לא היתה שלי. אני החכמתי מהשרשור הזה, הגבתי לכל תגובה, גסה ומתלהמת ככל שתהיה. לא קראתי לאף פרה מטומטמת פרה מטומטמת, ולא הערתי לאף אחת שרזה ככל שתהיה האייקיו שלה נמוך ממשקלה בקילוגרמים בוודאות. עצוב לי גם שאת כל התמיכה שקיבלתי (וקיבלתי) קיבלתי במסנג'ר, מיילים והודעות פרטיות. הבחנתי גם שהיו כמעט רק תגובות עוינות, האם יתכן שהנשים שחושבות כמוני (חלקן הגיבו פה בבלוג בזמנו) פחדו שיפתחו עליהן פנג'ורה ולכן העדיפו לתת לי להיצלות? איי איי סר! ולא, אני לא מתכוונת אליכן נילי ושירה - אתן שתיכן חברות אמיתיות. אז הנה, למקרה שלא הייתי ברורה מספיק קודם:

אני לא הולכת לשום מקום, אני נשארת פעילה בפורום, וכל מי שיש לה בעיה עם זה יכולה לנשק את התחת השמן שלי. קפיש? סבבה.

ולמקרה שתהיתם, זה מה שהתחת השמן שלי לבש היום.

חגורה - טופ שופ? אקססורייז? שכחתי..
חצאית - ממסיבת החלפות לפני שנה, יאיי!
סנדלים - משופרא
עגילים - אואזיס 

שששש אתם שומעים את זה? נדמה לי שאמא מוחאת לי כפיים שם למעלה.

17 תגובות:

  1. הייתי בסיטואציות דומות כמה פעמים, מה שהכי מעצבן אותי זה שבמקרים האלו, מי שיותר מסכנה מקבלת יותר אהדה ותמיכה, בלי שום קשר להגיון או לצדק, מה שאומרים בכלל לא משנה, בשלב הזה כל מה שאפשר לעשות זה להסחף עם הדרמה או לברוח לכמה ימים עד שיעבור זעם.

    פורומים זה דבר מוזר, מידת הקרבה וההשקעה הרגשית היא מאוד אינטנסיבית לעיתים, וקשה לזכור שיש הרבה אנשים שקוראים אבל לא מגיבים או שהם חדשים לגמרי ועדיין לא מבינים את רוח הפורום. אני אישית מאוד אוהבת את דרך התקשורת הזאת ומוכנה לסבול את התמוטטויות העצבים האלו.

    אוף! מקווה שזה יעבור מהר אצלכן בפורום, כאילו שלא היה לך מספיק עם מה להתמודד עכשיו.

    השבמחק
  2. א. קרעת אותי. במיוחד עם השמנאצית.

    ב. יש לך אחלה רגליים - תעלי כבר על עקבים!

    ג. אני לא מגיבה לדיון עצמו כי בתור קהל שאינו יעד, אין לי דיעה בנושא.

    השבמחק
  3. תודה איה. עברתי את שלב הבכי העצוב והגעתי לשלב העמידה באש. זה מרגיש הרבה יותר טוב. ממה שחברותיי מספרות לי אופליין, מדובר בחבורת סכסכניות שמשאירות שובל שרוף מאחוריהן בכל פורום שהן מבקרות בו. שילכו לנשנש נקניקיות, או לספור נקודות או משהו. אני נשארת בדיוק במקום בו אני עומדת עכשיו.

    אני מכירה שמנאצית אחת שאני שונאת במיוחד, גברת, והיום איכשהו נוצר הרושם שלעומתי היא גורת פודלים ורודת שנץ. בחיי שלא ברור לי איך זה קרה - עכשיו חושבים בפורום שאני מטיפה להשמנה וחושבת ששמנות טובות לאין שיעור מרזות. מחלת נפש טוטלית, אני אומרת לך.

    השבמחק
  4. הוא מכוסה ממש יפה היום, התחת :) באמת אאוטפיט מחמיא לך.
    ולנושא, אני משתייכת לצד השני, זה שלובש מידה 40. מצד שני, מעולם לא חשבתי לשאול שאלות בפורום אופנה מלאה ולא מתוך התנשאות חס וחלילה, אלא פשוט מפני שהצרכים הם שונים. אני יכולה להבין למה זה מעצבן אותך לקרוא את הפוסטים חסרי ההקשר לכותרת הפורום. מצד שני, כמו שכתבת בעצמך, כנראה שיכולת לנסח את הדברים קצת אחרת. בחרת שלא, וגם זה בסדר. כנראה שמראש משהו בתפיסה של הבחורות/נערות/נשים(?!) הללו לא ממש תקין, כי אם את חושבת שמידה 38-42 נחשב אופנה מלאה, אז משהו בהבנת הגוף קצת פגום שם בתוך הקופסא.

    וכעת לאנקדוטה שאני מקווה שתשעשע אותך ותגרום לך לחייך מעט בימים מלאי דמעות אלו:
    אני לומדת עכשיו איטלקית בקורס קליל באוניברסיטה. המרצה, מילנה(כי נולדה במילנו...) סיפרה לנו שכשעלתה לארץ שלחו אותה לאולפן ושם המליצו להאזין לרדיו, על מנת לתרגל את השפה. יצא שתמיד האזינה לרדיו בשעה קבועה שבה שודרה תוכנית של אדם עצבני במיוחד שצעק על אנשים שעלו לשידור. תמיד הוא סיים את דבריו אליהם בצעקה "קאפיש?!" ולמילנה התהפכה הבטן. עד היום היא מנסה לאזור אומץ על מנת לצלצל לנתן זהבי ולהסביר לו שאומרים "קאפישי" ולא קאפיש, כי זוהי ההטייה הנכונה של הפועל...
    קאפישי?! :)

    השבמחק
  5. אההה ה"דיון" הזה איבד כבר מזמן כל קשר לנושא המקורי שלו. הנה עכשיו כתבה לי מישהי שכדאי שאפסיק "עם הדרמטיזציה ומהר ושתהיה לי שנה מקסימה בכל הצבעים".

    כנראה יש כוכב שבו אם מנסים לשבור את רוחך ואז אומרים "שיהיה לך יום מקסים" זה מאפס הכל וכולם חברים. כשאני חושבת על זה, זה בטח הכוכב ממנו מגיע שירות הלקוחות של הוט.

    השבמחק
  6. אבל הרבה יותר כיף להגיד "קאפיש", לא יודעת למה :-)

    השבמחק
  7. זה דיבור פולני כזה, של לומר משהו רע ואז משהו טוב שכביכול מבטל אותו. רק שהפולניות האמיתיות מיומנות בלהשאיר אותך מבולבלת ולא מצליחה להבין האם קטלו אותך או החמיאו לך. זאתי עם הצבעים לא שייכת לפולניות המתוחכמות...

    לקאפיש יש סיומת דרמטית יותר, הש' ממשיכה להדהד גם אחרי שסיימת לדבר. בקאפישי, הי' חותכת את כל ההתלהבות :)

    השבמחק
  8. שרונה מותק!
    קראתי את השרשור בבאסה רבה. התחלתי לכתוב כמה פעמים תגובות, אבל ראיתי שאת כבר רוויה ולא רציתי לצער אותך עוד יותר. אני מאוד מבינה מאיפה את באה, עכשיו אני רוצה לספר לך למה אני קוראת באופנה מלאה למרות שאני- אופס, נראה לי שאנחנו הולכות לריב:-)- לא שמנה ואפילו לא מלאה. דבר ראשון, אני מתה על הבלוג שלך. מכל הבלוגריות של האופנה, את בעיני הכי חמודה ונבונה ובכלל לא אכפת לי באיזו מידה הבגדים, העיקר שאפשר קצת לשטוף את העיניים. מכאן הגעתי לפורום וראיתי שהוא הרבה יותר מעניין ונעים מפורום אופנת נשים. לא יודעת אם יצא לך להציץ, פורום אופנת נשים הוא למעשה פורום פרו-אנה. את המגמה מובילה משתתפת דוחה במיוחד ולמרות שהמנהלות מנסות קצת למתן אותה, היא שמה ZZZZZ. אליה חברו כמה בחורות שקיבלו ממנה חותמת "מספיק רזה" והן כל כך מרוצות מזה, שהן תומכות בכל שטות שהיא אומרת. כלומר, כל הדיון שם הוא לא על בגדים אלא על האם רואים לך את העצמות או לא. פשוט לא נעים לקרוא שם, נקודה. אז כשיש חלופה כל כך סימפטית כמו אופנה מלאה, מתנקזות לשם כל מיני הרי אדם במידה 38-40 (בפורום אופנת נשים אלה מידות מלאות ) אני כן מודעת לכך שזה חסר טקט לכתוב בפורום, אבל אני קוראת אותו בהנאה רבה. בכל מקרה, נורא חבל לי שכל כך נפגעת ושנגרם לך כל כך הרבה צער. אני לא חושבת שכתבת בצורה לא נעימה והעניין התנפח מעל ומעבר לכל פרופורציה. מאידך, דברים כאלה שוקעים מהר. זו אי נעימות מרוכזתשל יום יומיים ואז שוכחים.
    נשיקות

    השבמחק
  9. מלבושייך בהחלט הולמים את התחת - התאהבתי בנעליים!!!!

    השבמחק
  10. שרונה , אוהבת את הבלוג שלך וגם תומכת , בדרך כלל ממש לא משאירה תגובות אבל חשוב לי לציין שיש בנות כמוני במידה 44 על מטר וחצי שאצלן מידה 44 נחשב לשמן , שכול השומן הזה מתפרס על כולה 1.55 תוכלי בוודאי להסכים איתי שזה לפחות נראה שמן יותר ממה שהמשקל הזה יראה על מישהי גבוהה יותר , זה הכול ... עדיין אוהבת אותך , את הבלוג ואת השנינות ומי שלא מבינה קצת הומור ציני זו בעיה שלה !!!

    השבמחק
  11. התגובה שהכי שימחה אותי בדיון המבאס מאתמול היתה דווקא התגובה של זו שבגללה הכל התחיל, זו שהעזה לכתוב שהיא 38-40, היא כתבה שהיא פשוט נהנית להיכנס לפורום כי נחמד שם, נחמד שם בגלל המנהלות, כן, אני מחמיאה לעצמי ונחמד שם בגללך, שרונה, לכן לדעתי נצטרך לקבל את זה כמחמאה, כי שתינו יודעות שבפורום השכן קצת פחות נחמד, למרות המנהלות המצוינות.

    השבמחק
  12. הבוקר קלטתי כמה הסיטואציה שהתפתחה שם מצחיקה - אתם קולטים שגרמתי לחבורה של נשים רזות לרגוש ולרעוש ולכעוס על זה שהעזתי לומר שהן לא מלאות? הן התפוצצו עליי כי הן נעלבו שכתבתי שאין מקום בפורום אופנה מלאה! כל אחת לקחה את זה כאילו היא היא הרזה אליה אני מפנה אצבע מאשימה, זה היסטרי. כזה בונטון להיות שמנה היום שזה מעביר את ההמונים על דעתם.

    רוני, אני יודעת בדיוק לאיזה נזק כחול את מתייחסת, והמילה פרואנה עלתה לי בראש אתמול גם. הנזק ניסתה פעם לעשות עלייה לפורום שלנו וניקנקנו אותה במהירות האור, כך שלעת עתה (טפו טפו טפו) היא והחברה המגעילה שלה עזבו.

    אני מסכימה שהפורום השכן, למרות שיש לו שתי מנהלות מקסימות, הוא גן חיות (סליחה לקוראיי החיות) ומפחיד להכנס אליו. זה מזכיר את תופעת מלכות הכיתה המאיימות של ילדותי, למעשה. רק שמלכת הכיתה שלי ביסודי, מטורללת ככל שהיתה, היתה לפחות אינטילגנטית. שוין. הנקודה היא - שזה שאצלנו נעים יותר לא אומר שזה המקום הנכון לנשים שאינן מלאות באמת (בפרט אם אנה אומרת להן שהן כן). כלומר, יכול להיות שבפורום מדע בדיוני יש אנשים מגניבים וחמודים אבל אני לא הולכת להכנס לשם ולשאול איפה קונים חזיות. פורום הוא קהילה, ואם פה אנשים חושבים רק על עצמם וטובתם אז לאן הגענו (לישראל כמובן). אני לא נכנסת למקומות אליהם לא מזמינים אותי, ואני מצפה לאותו הדבר בסלון (=פורום) שלי.

    בכל מקרה, תודה על המחמאות לכולם! אני, להפתעת האנושות, אשכרה הרחבתי את דעתי בנושא (לא בדיוק שיניתי אותה) ואני מבינה עכשיו את הזוויות השונות מהן מגיעות נשים שאינן מלאות לפורום, וזה מגניב. בין זה, לבין העליהום הפסיכי מאתמול עוברים נהרות של קרם שניט.

    השבמחק
  13. קראתי את מה שכתבת בפורום, וההודעה לא נשמעת לי מתלהמת במיוחד. ואפילו לגיטימית מאוד.

    כל העניין מזכיר לי מישהי אחת שכתבה הודעה בפורום "לקראת הריון" (שם נמצאות לרוב נשים שמתקשות להיכנס להריון) שהיא מתכננת את הילד החמישי שלה, ולא יודעת בדיוק איך לחשב ימי ביוץ, כי כל הארבעה הלכו ממש חלק. כשחלק מהבנות התרגזו עליה, ההיא היתממה: "אבל חשבתי שזה פורום לקראת הריון, לא משנה איזה הריון!"

    בקיצור, טקט זה דבר שימושי בחיים.

    השבמחק
  14. הי שרונה,
    הבגדים שאת לובשת מקסימים ואת נפלאה!
    תמשיכי כך, כמו שאת.

    השבמחק
  15. השרשורים מהסוג הזה הם אחת הסיבות למה אני לא אוהבת פורומים. דיונים לגיטימיים (ולדעתי ההודעה המקורית שכתבת היתה לגיטימית) מתדרדרים מאוד מהר להתנצחויות והעלבות.
    וחוץ מזה - את נראית פשוט מהמם!!!

    השבמחק
  16. תודה רבה רבה!

    זה הולך ומדרדר שם מרגע לרגע. ביקשתי מהמנהלות שימחקו את השרשור אבל זה עוד לא קרה לדעתי. אני כבר בשלב של לקלל חופשי את אלה שמנסות לטפס עליי שם.

    השבמחק
  17. זה היה דיון לגיטימי, ועם כל הכבוד, אני נהנית לשרוץ שם. בהנהלה הקודמת פחות נהניתי, בנוכחית אני נהנית מאוד. לא אכפת לי מהנזק הכחול, פשוט לא מוצאת את עצמי בין הפאשיוניסטות המורעבות של אופנת נשים. באופנה מלאה, לפחות, הפאשיוניסטות הן פרקטיות ולא מטריחות את עצמן למגוון כללים כגון "לעולם לא אתאבזר בתיק חום ונעליים שחורות, שהרי ידוע לכל שקוקו תתהפך בקברה". נעים לי שבאופנה מלאה הכל שפוי והגיוני, האופנה היא אופנת קניונים וחנויות ולא מסלולי תצוגות, וכל הדיונים נערכים בגובה העיניים. וטוב לי שאת שם, נעים לי לקרוא אותך. גם כשאת מתעצבנת, את מצחיקה ומרגישים שהגעת מאכפתיות אמיתית, לא מניסיון לקבל צומי בשקל תשעים. איפה את בחג?

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים