יום שלישי, 11 ביוני 2013

קציף ציף מעל הרציף

 
תאשימו את מנדי וסדרת ה-52 Smoothies בשנה שלה, אבל העובדה היא שבשבועות האחרונים כל מה שאני רוצה זה איזה Smoothie טוב.

מאחר ואני אוהבת מילים עבריות, תרגמתי Smoothie לתחמיץ, כי הוא חצי תחליב וחצי מיץ. השתמשתי במילה הזו יום וחצי בערך, אבל לבסוף נכנעתי לאקדמיה ללשון עברית ולחידוש שלה -
שנאמר, עברי דבר עברית.

אז ישבתי בביתי הקט, ובמשרדי, ובשרותים, ואצל חברים, ובארוחת שישי וכל מה שחשבתי הוא קציף וקציף וקציף ולא עשיתי כלום ,כי אני לא אמורה להוציא עכשיו כסף על דברים לא חיוניים. ואז זה נפל עליי כרעם ביום בהיר - יש לי זיכוי של 150 ש"ח להום סנטר! דלוג דילגתי לסניף הקרוב לביתי, ושם הוספתי 50 ש"ח לזיכוי שלי ויצאתי ובידי קציפמנוע איכותי ונוצץ מדגם Smoothie Junior של קנווד, שמרסק קרח ויש לו ברז קטן ונחמד בשביל הרושם.

הצעד הבא היה לקנות את ירק השאול שמנדי הנ"ל נועצת בכל קציף שני שהיא מכינה, הוא כרוב העל  העשיר בברזל, אנטי אוקסידנטים ועופרת יצוקה, קייל. אני שומרת אותו בתוך קופסת פלסטיק מלאה מים במקרר, כמו פרחים באגרטל, כדי שישרוד עד סוף השבוע. שמחתי לגלות שלא רק שהוא לא מפריע לטעמי הפירות, הוא משתלב איתם מאד יפה ונותן איזה סיומת עגולה וכמעט (אבל לא ממש) מרירה ומאד נעימה לקציף.

איזה ירק, איזה ירק!

בערב הראשון הכנתי קציף מפנק במיוחד - מבננות, חמאת בוטנים, יוגורט וחלב עיזים, קרח ודבש. אויש זה היה טוב.

את בוקר שבת ביליתי בחיתוך פירות והקפאתם.


ערב אחד הכנתי לי קציף מקייל,פירות יער קפואים (מהסופר), שקדים טחונים, קרח, בננה קפואה, תפוז קפוא, אפרסק ונקטרינה קפואים ומעט דבש ומים. יצא מכוער וטעים מאד.


ועכשיו הכנתי לי קציף מקייל, תפוזים קפואים, בננות קפואות, משמש קפוא דבש ומים. יצא פחות ברדי משקיוויתי, אבל טעים להפליא. ממש מרגישים את הבריאות (ואת חתיכות הירוקת שנתקעות בחינניות בין השיניים). בפעם הבאה, אוסיף קרח.


אני חייבת להודות שאפילו חובבת גָ'חְנֶה ומאפים כמוני מוצאת עצמה לעתים, בערב קיץ חם, עם בטן מקרקרת מאידך וחוסר רצון מוחלט לאכול משהו עם מרקם של אוכל. זה המקום בו נכנס הקציפמנוע ומכין ארוחה משביעה ומפנקת מחד, ומרעננת להפליא מאידך. ואם זו לא סיבה לחבר שיר, איני יודעת מה כן. שירו איתי!
יצא קצפי
זרם לכוס
כל כך נעים
כרוב על לגרוס

הוסף משמש
ושפוך צימוק
בריא תהיה לעד
מאברוק!

3 תגובות:

  1. בדיוק היום קניתי קייל! אבל שמתי אותו פשוט במגירת ירקות בקופסת הפלסטיק בה הוא הגיע.
    את ממליצה על שיטת האגרטל? בתור פולניה אני בדרך כלל בעד ואזות, אבל לקציף ירוק מצד שני, יותר קשה לי להתחבר אלא אם הוא כולל גלידת פיסטוק :)

    השבמחק
  2. נראה טעים :) אפשר להוסיף קרח לתוספת תחושה ברדית

    שאלה לגבי הברז - זה תמיד הרתיע אותי כי זה נראה כמו מקום שסחלה מצטבר בו. איך מנקים את זה שלא יישאר שם פירורי נוזל ירוק?

    השבמחק
  3. בזמנו המליצו לי על השיטה לחסה, ואני מקווה שזה יעבוד. להבדיל מבאנגליה, ירוקים מגיעים בארץ בכאלה חבילות ענק שאם לא מוצאים פתרון יצירתי, זורקים 80% בכל קניה וזה מעצבן אותי.

    הסבו מקודם את תשומת לבי לזה שהברז עלול לפתח פטריות. כרגע אני עושה אחרי כל שימוש שנים שלושה סיבובים של למלא את הכד במי סבון ואז לפתוח את הברז שהכל יצא החוצה. ברגע שאחבר סוף סוף את המדיח שלי, אני אשטוף את הכד שם ואז זה יהיה בטוח יותר - עם הניקוי בחום.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים