יום רביעי, 27 באפריל 2011

עדכון קצר על קיצוץ מידות הביניים בטופ שופ

לפני שבוע ומשהו נכנסתי עם חברתי היפה א' לטופ שופ המחודש, המרווח והיפה בקניון ארנה בהרצליה. חברתי, שרזה ממני בכשתי מידות, היתה בעיצומו של מרוץ אחרי ג'ינס ונכונה לבזבז קצת כסף על בגדים אחרים לעבודה. נכנסנו, הסתובבנו ולא מצאתי עבורה מכנסים במידה 14 או 16. ניגשתי למוכרת שחלפה על פניי ושאלתי אותה אם יש (להבדיל מבסניף בקניון רמת אביב לשם הפסיקו לייבא מידה 16) מידה 16. 

תאמינו או לא - המוכרת אשכרה תקעה בי את המבט. אני מתכוונת למבט שרואים בסדרות אמריקאיות גרועות כששמנה נכנסת לחנות בגדים "רגילה" ומבקשת למדוד משהו. עיניה סקרו אותי בבוז איטי מלמעלה עד למטה, מתעכבות על כל קפל וקימור. זאת היתה הפעם הראשונה בחיי שקיבלתי את המבט והפתעתי את עצמי כשהצלחתי לשמור על חיוך ולבקש ממנה שתלך לבדוק עם המנהל כי לא מצאנו שום 16 על המדפים (אני מניחה שזה קרה כי הייתי בהלם, אחרת הייתי מפנה לה את הגב ויוצאת מיד). אחרי כמה שניות היא חזרה ואמרה שלא, אין בחברה מידה 16 (שקר וכזב, כפי שיעיד מנהל הבנק שלי על הסכום שהשארתי בטופ שופ בלונדון).

ניסיתי כמה וכמה פעמים ליצור קשר עם משרד יחסי הציבור של הרשת, אבל הם לא עונים על המיילים שלי. אני פשוט לא מצליחה להבין למה הם מוותרים על קהל קונים גדול כל כך, הם לא אוהבים כסף? כלומר, עסקים לא קיימים כדי להרוויח כסף? כנראה פספסתי משהו בלימודי מנהל העסקים שלי. 

בקיצור - הם לא רוצים קונות במידה 44 ומעלה. חבל, כי לפני שני קייצים קניתי את כל המלתחה שלי אצלם (זה היה לפני שהם הפסיקו לייבא מידה 16). באתר החברה, אגב, יש כרגע 98 שמלות, 153 חולצות, 83 זוגות מכנסיים, ו-30 אוברולים במידה 16. כדי לקנות אותם, תצטרכו לנסוע לאנגליה. מצד שני, למה לטרוח? יש בארץ די והותר אלטרנטיבות למידה 44, שלא לדבר על מידות גדולות יותר. לוזרים.

14 תגובות:

  1. איכס! מסריחה
    במילא בא לי לרסס חצי משוכני הפלנטה כרגע ולקרוא את זה לא עוזר לי

    אם אני לא טועה ראיתי 44 בסניף של דיזינגוף סנטר

    השבמחק
  2. אני מניחה שאת מתכוונת למוכרת ולא אליי :-)

    השבמחק
  3. את תאלצי לנחש לבד

    חח סתם
    הגיע הזמן הזה בחודש, כולם לתפוס מחסה! (;

    השבמחק
  4. כן, אם אני אספר לך שתקעו בי את המבט כשביקשתי מידה 40, זה יפתיע אותך?
    יש פה מדיניות העסקת כוסיות על חלל וכו'.

    ללא ספק מרגיז מאוד. ממש מרגיז. מחליא.
    אבל היי - הבגדים באתר הרבה יותר זולים! שימי לב להפרשי המחירים היהיסטרים (: המשלוח חינם מעל 75 פאונד. אני מתכננת להזמין מספר חולצות וגם נעליים!
    'שקו לי בתחת טופשופ יזרעל!

    השבמחק
  5. הם שולחים לישראל? פספסתי את זה.

    השבמחק
  6. לא, לא פיספסת - לצערי, הם לא שולחים לישראל...

    השבמחק
  7. אני נכנסת לאתר החברה, ותוהה מה הקשר בין הסחורה הזו לבין מה שאני רואה בחנות שלהם (בקניון G בכ"ס). אף פעם לא קניתי שם כלום - נכנסתי בשנה האחרונה בסביבות ה- 5 פעמים, עשיתי סיבוב וברחתי. לא יודעת לגבי מידות, אבל:
    1) המגוון מאוד מצומצם
    2) זה היה נראה כמו בגדים למסיבות של נערות בתיכון.
    לצערי בחנות שלהם בלונדון לא הייתי... יש למה לשאוף!

    השבמחק
  8. אני לא יודעת מה מרתיח יותר - זה שהם הפסיקו למכור מידה 16, זה שהמוכרת שיקרה ואמרה שאין לחברה מידה כזאת, או "המבט".

    השבמחק
  9. "המבט" שייך למוכרת שהיתה יכולה להיות הבת שלי (אם הייתי יולדת מיד כשקיבלתי מחזור, אוי לא חשוב). ילדה סתומה נשארת ילדה סתומה. כנ"ל השקר. מי שמעסיק ילדות מטומטמות לעומת זאת, אשם.

    מה שמרתיח זה שהם הפסיקו למכור 16. לפחות, זה מה שמרתיח אותי.

    השבמחק
  10. כרגיל, הבלוג הזה הוא spot on. טוב מאוד שאת מציינת את זה עכשיו, ואני מאוד מופתעת שזה לא מגיע לעיתונות. אני מקווה שהפוסט הזה לא ייפול על אוזניים אטומות. אני ממליצה לפנות למירב קריסטל בוואיינט, היא מוכשרת ומסקרת נושאים כאלה בהצלחה כבר שנים.

    בבריטניה המידה הממוצעת בשמלה של נשים היא 44, אפשר להניח שהמצב בישראל דומה או לפחות לא חורג בבהרבה מהמספר הזה. זו לא מידת קיצון ועובדה שטופשופ מייצרים אותה. בדקתי באתר שלהם, רוב הבגדים קיימים עד מידה 16 פרט לכמה חריגים שקיימים בסקאלה של S-M-L. אבל כשנכנסתי לטופשופ בקניון רמת אביב גיליתי שרוב הפריטים זמינים עד מידה 12 ו-40, כלומר 40-42 בלבד. שאלתי את מנהל החנות למה והוא נתן בי את אותו מבט שאת מתארת, והוא פתח את הפה והשתתק. בסניף של דיזנגוף סנטר הייתה מוכרת מאוד אדיבה שאמרה שמשום מה לא מביאים אליהם מידה 16.

    לא ברור לי למה חנויות יורות לעצמן ברגל, כל מי שהיה פעם בחנות עודפים יודע שמידה 44 היא הנמכרת ביותר והשאריות הן בד"כ אקסטרא-סמול. התיאוריה היחידה שלי היא שרשתות חושבות שזה יפגע להן במוניטין אם הן יעזו להלביש שמנות, שזה יהיה המוני ולא שיקי וימחק את תדמית ההוט קוטור שלהן כביכול. הם רוצים להיות מקושרים תדמיתית לדוגמניות מסלול ולא לנשים אמיתיות ורגילות, שכן לובשות מידה 44. ו-44 זה לא נשים שמנות, אלא רגילות. אני חושבת שהתרופה היחידה להתנהגות הדבילית הזו היא הזמן. הקופות הריקות יעשו את שלהן (מה גם שהמחירים של טופשופ בארץ הם בדיוק פי 2 בהשוואה לבריטניה, עוד סיבה לא לקנות שם). היו מספיק רשתות מחו"ל שהזכיינים המקומיים שלהן התקפלו, סגרו והפסידו את המכנסיים. בדיוק כתבו לאחרונה במוסף ממון על עוד רשת לאנורקסיות, לי קופר, שפשטה את הרגל. אם מישהו מהזכיינים של טופשופ קורא את זה, ב-H&M שמציעה בגדים עד מידה 46 לפחות (בסניף עזריאלי יש גם עד מידה 54) משתרכים תורי ענק בקופה וליד חדרי המדידה. תחשבו על זה.

    השבמחק
  11. אם אני כבר פה, עיינתי זה עתה בפוסט הקודם בנושא דלות המידות בטופשופ. "מידה 16 הייתה בעבר ומסיבות הקשורות למדיניות הרשת בעולם המידה לא מגיעה ארצה". ובכן, רבותיי, מדובר בהבלים מסוג המכונה חרטא-ברטא. הרשת מייצרת ל-UK מידה 16 לא מוכנה לשלוח את זה למדינות אחרות? אני עוקבת אחרי בלוגרית פלאס סייז נחמדה מגרמניה שלובשת טופשופ במידה 16 כל הזמן. חבל על הזמן לדבר עם דוברים, אנשי שיווק ויחצ"נים, מדובר באנשים שמבלפים למחייתם והסיכוי להוציא מהם שמץ של דבר אמת קלוש.

    השבמחק
  12. שרונה, יצירת קשר עם שרות הלקוחות מסביר שהם אכן שולחים ארצה...
    לדעתי זה תלוי מצב רוח. אבל שווה את הניסיון. מעבר לזה - אני הייתי שולחת מכתב לטופשופ העולמי...פשוט ככה.
    למה לא?! מה יש להפסיד?!

    השבמחק
  13. הוריי!!!
    הידד ללבנט!
    (פשוט עוד לא התאוששתי מניו יורק. בא לי לבכות מאושר כשראיתי את טווח המידות שם, רמז: יש להם 16...)

    השבמחק
  14. אני חושבת שהכי מעצבן זה המבט....

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים