יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

מה אתה אוכל כשאתה קם בבוקר?

תגידו, מה אתם אוכלים לארוחת בוקר? בזמן האחרון ההרגל שלי לדלג על ארוחת הבוקר לא מתאים יותר ואני מוצאת את עצמי עומדת מול מקרר ריק מדי בוקר והולכת לעבודה רעבה, רק בשביל ליפול על עוגיות או כמויות בלתי סבירות של קפה כדי לשרוד עד ארוחת הצהרים.

מי יתן לי רעיונות במה לצייד את המטבח כדי שתהיה לי ארוחת בוקר מדי יום? דברים שלא מתקלקלים תוך יומיים עדיפים, כי אני הולכת לסופר פעם בשבוע. אני לא אוכלת דברים מתוקים בבוקר, כי זה עושה לי כאב ראש לכל היום, ומאכלים חלביים אאוט.

השבלוגרית אוכלת ארוחת בוקר (צילום אילוסטרציה).

25 תגובות:

  1. אני דובקת בדגני בוקר, אבל בעלי שיחיה אוכל טוסט בבוקר. הקלאסי זה ביצה קשה או חביתה, או לחם עם משהו (אם לא גבינה - אז נקניק, אני מניחה) עם עגבניה או משהו כדי שלא יהיה יבש.

    (זו רותי, הopen-id עושה בעיות ולא מאפשר לי לחתום).

    השבמחק
  2. שתי פרוסות לחם מעולה [מלא ומפוצץ באגוזים דגנים ושארים הטובין] עם אבוקדו מעוך במזלג לימון מעל ומלח גס.
    בקיץ אני אוכלת פירות [למעשה גם בשבתות בחורף] אבל אולי זה נופל לתחום המתוק. אשכולית אדומה זה לא כל כך מתוק ועושה נפלא לכל היום. אני אוכלת אותה ממשה כולה [לא עם כפית] פורסת אותה לרבעים וזוללת- זה קריטי שזו תהיה אשכולית אורגניות. אפשר להחליף בפומלית רגילה.
    יאמממי

    השבמחק
  3. וואו. משתנה. בן הזוג אוכל גרנולה עם יוגורט. חברה שלי אוכלת דייסת משיבולת שועל וחלב שקדים (עם פרי כלשהו). אני מגוונת- פרוסה עם אבוקדו או גבינה, לפעמים גרנולה, לפעמים פירות (אני ממליצה על פירות בבוקר, אגב. זה מהיר להכנה ולא כבד בבטן). לפעמים כשאני ממהרת חטיף גרנולה של נייצר וואלי. אם את בקטע של ביצים- ביצה קשה זה מעולה ומאוד משביע לדי הרבה זמן. אפשר ביצה קשה עם טחינה- זה טעים גם אם לא "א. בוקר" מסורתית. ואגב, אם מסיימים לאכול כ4-5 שעות לפני השינה, קמים עם תיאבון בריא ואפשר לאכול הכל! (פסטה, סלטים וכו'..).

    השבמחק
  4. אני באמת מנסה לאכול פחות בערב בימים האחרונים, כדי להקל על כל מיני תועבות עיכול שמציקות לי בזמן האחרון (צרבות וכו'). אולי בגלל זה אני יותר רעבה בבוקר!

    השבמחק
  5. דייסת אינסטנט משיבולת שועל , להכין עם מים חמים
    קצת יקר אבל מהיר , מחמם , מנחם וטעים ( לי לפחות)

    בתאבון
    תמר

    השבמחק
  6. דייסת קווקר על בסיס מים ועליה טחינה + דבש/ סירופ אגבה/ מייפל טבעי (תנסי, אני חושבת שהמתוק המלאכותי עושה איחס, דבש או מייפל פחות). אם לא זה אפשר להוסיף לקווקר חמאה מלוחה.

    פרוסה עם סלט ביצים עם/בלי טונה וחסה.

    קציצות עדשים כתומות/ קינואה/ דוחן. נשמע מגעיל אבל זה לא (לפי התבלון). מכינים פעם אחת כמות ומספיק לכל השבוע. אם תרצי אכתוב מתכון.

    שמנמודה

    השבמחק
  7. אני אשמח למתכונים, תודה! ועל הדרך, אני אשמח למתכון לסלט ביצים ולממרח טונה. משום מה, הממרח טונה שאני מכינה ממש מגעיל.

    ותודה לכולם על התגובות, תמשיכו! אני מכינה לי רשימת קניות תוך כדי.

    השבמחק
  8. הי שרונה,
    אפשר לאכול לחם טוב עם אבוקדו/טחינה, חביתה/ביצה קשה. וירקות! אם את סובלת מצרבות עדיף בלי עגבנייה, אלא יותר מלפפון וחסה, רוקט וכאלה.
    אני אוכלת לפעמים יוגורט עיזים (גם לזה את רגישה?) עם אגוזים ופרי, אבל זה כשבא לי משהו מתוק. כנ"ל לגבי דייסת קוואקר, שאני עושה על בסיס מים וכף טחינה גולמית (כן! זה נהדר ועושה טעם של חלווה כזה...), עם סוכר חום/דבש/סילאן.
    בקשר לצרבת.... כמנוסה בהתמודדות עם זה מספר שנים, אני יכולה לייעץ לך לבדוק מתי היא מופיעה ומה אכלת באותו יום כדי לראות האם הגוף שלך מגיב למשהו מסויים. אני גילית שמתוק בבוקר (אפילו פירות) עושה לי צרבת לכל היום. כך גם גיליתי שחיטה ובעיקר שמרים מאוד עושים לי צרבת ולכן אוכלת בעיקר פריכיות, במקום לחמים למיניהם, כי הגוף שלי מגיב לזה יותר טוב. יש תקופות שבהן אני נמנעת לחלוטין מדברים שעשויים מקמח... מכל סוג, אני חייבת לציין. רק כדי לא לסבול. לצמצם מאוד כמויות קפה! לוותר על פירות הדר, לצמצם מתוקים... זה מאוד עוזר לי.... וכמובן סוג מסויים של תנועה מדי יום זה מאוד מועיל. תלמדי את הגוף שלך, ותראי מה עושה לך טוב....
    נשיקות וחיבוקים.

    השבמחק
  9. אני אוכלת שני צנימים עם טחינה גולמית ודבש. נשמע מוזר, אני יודעת, אבל זה מאוד טעים ומחזיק את הרעב יפה יפה עד ארוחת הצהריים.

    בתאבון!
    נאוה

    השבמחק
  10. גם אני לא צורכת מוצרי חלב וחייבת לנשנש משהו בבוקר. אז או שאני מורחת אבוקדו על לחם (צנים מלחם טרי) עם טיפה מלח או שאני קונה סלט חצילים במיונז של אחלה (בקופסאות הקטנות) או מקשקשת לי חביתה בזריזות.

    השבמחק
  11. לאחרונה, עברתי מכלום למאפינס תוצרת בית. זה לא בהכרח מתוק ולא בהכרח חלבי מאוד.
    חברותי אוכלות חלב סויה ומעדני סויה.

    השבמחק
  12. גם אצלי דייסת קוואקר להכנה מהירה עם מעט חלב רזה חם מאד ,קינמון וקצת סוכר חום , זה אחד מהדברים הכי בריאים שיש ,שבולת שועל , כדאי לקרוא ברשת ,יש המון מידע חיובי , וזה גם מוריד את הכולסטרול ועוזר פלאים לבעיות עיכול למיניהן בזכות תכולה רצינית של סיבים תזונתיים .
    גם טוסט מלחם מלא עם קוטג' ואבוקדו כשיש אני מאד אוהבת ולפעמים גם מוזלי בריא עם קצת חלב חם .
    בעקרון כל דבר חם ,במיוחד בחורף ,שיפעיל וימריץ את הקיבה וישביע (ע'ע סיבים תזונתיים) זה בריא וטוב .. באסכולה שלי (חובבת רפואה סינית) דוקא פירות וירקות נאים על הבוקר זה פחות מומלץ ,מקרר את מערכת העיכול ומעייף אותה ,אם כבר פרי ,אז מבין כולם תפוח הוא הכי נייטרלי ומצוין .

    השבמחק
  13. גיליתי לאחרונה שהוספת קוביות טופו לביצה המקושקשת בבוקר מחזיקה אותי ערנית, שבעה וגם יותר מרוכזת. מטגנים טיפה את הקוביות, מתבלים ואז מוסיפים את הביצה. זה לוקח חמש דקות גג.
    עובד מצוין גם אם מתבלים רק במלח, אבל גם עם זעתר, כמון (לימים קרים) וכאלה.

    השבמחק
  14. טוף... מתכונים...

    ממרח טונה:
    טונה במים או שמן סחוטה היטב.
    תפוח אדמה בינוני מבושל
    ביצה קשה
    מיונז לפי הטעם
    מלח ופלפל כנ"ל.
    למעוך תפוד וביצה לפירורים. להוסיף טונה ולפורר גם. להוסיף מיונז (טעים. הלמנ'ס לייט. לא כמויונז...) לפי הטעם (אני שמה כף שמנמנה) ולערבב היטב. מלח פלפל אם צריך.

    שמנמודה
    המשך בתגובה הבאה

    השבמחק
  15. קציצות עדשים כתומות/ קינואה/ דוחן
    מתכון

    1 כוס עדשים כתומות שטופות במים (שמים במסננת ושוטפים עד שהמים לא לבנים)
    1. כוס דוחן (עדיף) או קינואה שטופה כנ"ל.
    3 ביצים
    3 כפות קמח
    גבינה (מכל סוג שהוא אם רוצים)
    תבלינים

    לשים בסיר עדשים ודגן להוסיף מים כדי כיסוי + חצי כוס ולבשל עד שהעדשים מתמוססות והדוחן רך (בקינואה, עד שיוצא זנב לבן מכל גרגר). לבשל עד שהמים מתאדים ויש עיסה בטונית.

    לצנן מעט את העיסה, לערבב פנימה ביצים + קמח+גבינה ולתבלן היטב לפי טעמך (אני מוסיפה מלח, כורכום, כמון, טיפה קינמון, צ'ילי גרוס. אבל אפשר גם מרק עוף בלבד). חשוב להמליח בנדיבות כי המלח מתעמעמם באפיה. אפשר גם להוסיף עשבי תיבול קצוצים דק. כשיש לי אני מכינה עם כוסברה.

    מכאן אפשר לטגן במחבת. אני שונאת לטגן לכן אופה בתנור.

    לחמם תנור ל220 מעלות.
    לפרוש בתבנית הגדולה של התנור נייר אפיה. לשפוך הרבה שמן ולמרוח. ליצור קציצות די גדולות (גודל של אגרוף קטן) מן התערובת ולשים על הנייר המשומן. לטףטף עוד קצת שמן מלמעלה. לאפות בתנור חם עד שזהוב (10 דק' פלוס מינוס) להפוך לעוד כמה דקות (הזהבה מצד שני) ולהוציא.

    בתאבון.

    השבמחק
  16. חברים, אתם שווים את משקלכם בזהב. תודה רבה רבה!

    השבמחק
  17. בחורף אני אוכלת דייסת שיבולת שועל
    אני מבשלת שיבולת שועל או קוואקר עם מים בלבד וכשזה מוכן אני מוסיפה את מה שאני רוצה
    אחד מהבאים או צירופים:
    בננה חתוכה, צימוקים, סילאן, דבש חרובים, תמרים

    או לחם מלא עם ריבה/ביצה/אבוקדו

    בקיץ שייק פירות

    השבמחק
  18. טוסט מלחם מלא טם טחינה גולמית ופרוסות מלפפון וחליטת צמחים במקום קפה. השילוב של לחם מלא וטחינה גולמית נותן אנרגיה עד הצהריים.

    השבמחק
  19. אני אוכלת כריך קטן (אצלי זה בד"כ עם גבינה אבל את יודעת מה טעים לך ולא עושה לך בעיות בבטן).

    לפעמים במקום כריך אני אוכלת יוגורט עם גרנולה כלשהי. אם חלב כבשים הולך אצלך, יש יוגורטים מ-ע-ו-ל-י-ם של המחלבה של בית יצחק, שנקראים יוגורמה, והם ממש מעולים. קרמיים ויאהבו גרנולה או לאכול אותם כמו שהם.

    השבמחק
  20. אני אוכלת דיסת קוואקר על בסיס מים עם בננה חתוכה וקנמון ולטעמי לא צריך להמתיק.
    אם אין לי זמן אז רסק תפוחים קנוי במנות אישיות לא מומתק - יש כזה בסופר - עם טחינה גולמית סילאן וגרנולה.
    בעניני צרבות יש לי המון נסיון - לעיתים אין ברירה אלא לקחת נוגד חומציות (לנסו, אומפרדקס וכו).
    לי יוגורט על הבוקר לא עושה רע אבל כל אחד עובד אחרת.
    פירות הדר וחמוצים הורגים אותי.
    עוד אפשרות אם יש לי זמן היא קינואה שבושלה במים ולהוסיף גרנולה ופירות - הקינואה היא חלבון.
    .

    השבמחק
  21. ולגבי הסלט טונה- אני מחליפה את המיונז בגבינה לבנה. עדיין ממש טעים ופחות קלוריות.

    השבמחק
  22. שרונה יקרה ,הנה רק דברתי והנה כתבה מהיום :) :
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4157184,00.html

    השבמחק
  23. מענין! אמא שלי היתה אוכלת שיבולת שועל כל יום בארבע בשנים האחרונות, מסתבר ש(שוב) היא ידעה מה היא עושה :)

    השבמחק
  24. ממליצה על הבלוג "מה יש לצהריים" ובמיוחד על הפוסט הזה
    http://veredleb-nutrition.blogspot.com/2011/12/blog-post_13.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FzMjEK+%28%D7%9E%D7%94+%D7%99%D7%A9+%D7%9C%D6%B0%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D%3F%29
    אני מאד נהנית מהטיפים והתפריטים ונעזרת בו לא מעט.

    השבמחק
  25. רשומה כייפית.
    פשטידת ירקות / קערה עם קורנפלקס / גרנולה עם יוגורט (להכין לבד גרנולה בבית זה מממממש פשוט) / לחתוך סלט טעים - קונים בסופר לב חסה, וירקות חתוכים לסלט של שטראוס - יש כל מני, צריך לבחור מה טעים. להוסיף שמפניון טריות, בולגרית,תירס,טונה,ביצהקשה. אני מתבל בלימון שלם סחוט, שמן זית מלח ופלפל שחור וזה טעים ממש!

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים