יום שבת, 30 באפריל 2011

טבעת אחת

שלוש טבעות למלכי עלפים תחת שמי הטללים,
שבע לשרי גמדאים בנקרות עוטות-צל,
תשע לבני האדם, בני תמותה אומללים,
אחת לשר האופל על כיסאו האפל,
ואפס טבעות לשרונה, כי יש לה אצבעות נקניקיה,
בארץ מורדור, שם רובצים הצללים.
אפשר לחשוב מה כבר ביקשתי. כולה התחשק לי לענוד טבעת ענקית כזאת, כמו שראיתי על כמה בלוגריות שמנמנות שאני אוהבת. איזה ניצנוצאז' קולוסאז' שיעשה לי טוב על הנשמאז'. זה לא בדיוק תרופה לסרטן המעי הדק נכון? אפשר היה לחשוב, אבל שוב נוכחתי לדעת שאני שמנה מדי בשביל לחיות במדינה הזו. כנראה שחורים בסכר אני כבר לא אסתום עם אצבעי הקטנה. יש לי ידיים גדולות למדי, בדומה לאבא שלי וזכר ידיו הגדולות עטופות בנייר ליום עבודה או משהו, והבנתי כבר מזמן שצמידים אני לא אקנה בשנים הקרובות (לפחות, לא כאלה קשיחים כמו שאני רוצה, אלא רק גמישים או Cuffs שפתוחים מאחור וניתן להרחיב). אבל טבעות, לעזאזל, יש להשיג בחו"ל במידות גדולות יותר משלי, בחנויות המידות הגדולות וגם בחנויות תכשיטים פשוטות (יענו High Street), ובארץ זה כמעט בלתי אפשרי, כפי שמעידים החודשים שהאחרונים בהם חיפשתי טבעות כמעט בכל חנות אליה נכנסתי רק כדי לגלות שהן עולות לי על הזרת במקרה הטוב.

הנה דוגמה לטבעת שיכולתי לרכוש במידה שלי, לו חייתי בארצות הברית או הייתי מעוניינת לשלם 40$ על משלוח.




באנגליה, לעומת זאת, יכולות שמנות כמוני לקנות את הטבעות הבאות, אבל אוונס לא שולחים לישראל.




הרשת היחידה בארץ בה יש טבעות במידה XL שטובות עליי היא, למרבה הפלא, קסטרו. המבחר די קטן וחלק מהטבעות פושטיות להחריד, אבל חמושה בשי לחג שקיבלתי בעבודה, הצלחתי למצוא בפסח שתי טבעות שחשבתי שיהיו טובות, שתיהן עלו כ-60 ₪.

אני משערת שזו מחווה לטבעת האירוסין של קייט מידלטון

את זו אני אוהבת יותר, אבל לצערי היא על גבול הצרה מדי ונתקעה לי כבר על האצבע פעם אחת, כך שאני תוהה אם אני צריכה לוותר עליה וזהו. להחזיר אותה לחנות אני כבר לא יכולה, כי הורדתי את התוית. באסה.



בנוסף, מצאתי לפני כמה זמן טבעת שהיתה טובה עליי ב-Accessorize שזה די מפתיע, כי הטבעות שלהם ככלל קטנות (מגיעות עד מידה L בלבד). לזאת יש גזרה משונה במיוחד, והיא היחידה בחנות שהיא כזו. המוכרת אמרה לי שהיא גדולה מדי, ולכן הוסיפו לה מין הצרה בפנים. בכל מקרה, עליי היא טובה בדיוק. גם היא עלתה בסביבות ה-60 ₪.


לסיום, מצאתי בחור בקיר שבו שאני קונה כל מיני אביזרי קוסמטיקה זולים שתי טבעות מתרחבות חמודות. אני שונאת טבעות מתרחבות כי הן צובטות אותי, אבל תמורת 12 ₪ החלטתי שלא יקרה אסון אם הן יתגלו כמעצבנות מדי.

הוד והדר בצבע זהב. זו לא צובטת (בינתיים).

זו כן צובטת, וחבל כי היא נורא חמודה.

אז אלו חמש הטבעות היחידות שמצאתי במדינה שטובות עליי. בסדר, לאורנה לאלו יש טבעות גמישות יחסית ויש לה אחת או שתיים שטובות עליי אבל דווקא שהיו במידה שלי מצאו חן בעייני פחות (ולמה להתפשר ב"לא ממש" כשיש לה כל כך הרבה תכשיטים אחרים שהם "בדיוק"). אז הנה הן,
חמש טבעות לשרונה שיש לה אצבעות נקניקיה,
מתוכן שתיים לא נוחות בכלל,
בארץ מורדור, שם רובצים הצללים.


לסיום - אני מציבה בפניכם אתגר, מעצבי ישראל, מישהו רוצה להכין לי טבעת ניצנוצאז' מהממת? אני מחכה לכם כאן עם השמיכי והמקלדת.

6 תגובות:

  1. שתי אופציות נוספות, אני לא יודעת כמה הן רלוונטיות באמת:
    הראשונה - בחנות שבה עשינו את טבעות הנישואין שלנו, אפשר להרחיב פחות או יותר לכל קוטר. אני לא יודעת אם הם יסכימו לעשות את זה עבור כל טבעת וכמה זה יעלה, אבל אם יש תכשיט ממתכת יקרה שאת רוצה להרחיב, כנראה שחנויות תכשיטים למיניהן יסכימו (וגם דני הרחיב קצת את טבעת הנישואין לפני שנה בערך, היא חזרה נקיה ומצופה מחדש).
    השניה - יש את החנויות לרכיבי תכשיטים ברחוב החשמל בת"א. יש לך כשרון נהדר לתכשיטים, אולי תוכלי לבנות בעצמך את מה שאת רוצה באמת? אם תרצי ללכת יחד איזה יום, יש יומיים בשבוע שאני מתחילה לעבוד בצהריים...

    השבמחק
  2. אוי... נגעת בנקודה כואבת במיוחד, אני סובלת ממנה מהכיוון ההפוך מכיוון שיש לי ידיים שכנראה מתאימות יותר לבת 6... אולי זה נשמע טיפשי להתלונן על זה, אבל אני לא יכולה למצוא בשום מקום טבעת שתתאים, במיוחד לא אלה הגדולות ועתירות הנצנוצאז' שאני כל כך אוהבת. והרי לקנות במטרה להקטין (או להרחיב) זה לא אופציה, כי המטרה היא הרי לקנות בזול...
    גם עם צמידים (באנגלס בעיקר) יש לי בעיה והשלמתי עם זה שאאלץ כנראה לוותר עליהם.
    את יודעת, יש לך יתרון בכך שאת יכולה להכין לעצמך תכשיטים. גם אני מכינה לעצמי תכשיטים לפעמים, וכך הם בטוח מתאימים. אבל אני לא חושבת שזה פתרון מעשי עבור כל מי שנתקלת בבעיות בתחום הזה, ואנחנו בטוח לא היחידות...

    השבמחק
  3. באנגלס, לזה התכוונתי וברחה לי המילה. תודה! אני רוצה באנגלס.

    טבעות יקרות הן לא בעיה (כלומר, הייתי צריכה לחכות שלושה חודשים שיכינו לי טבעת במיוחד בברזיל, אבל זה נעשה בלי תוספת מחיר ובאדיבות נעימה מאד). אם הוצאת אלפי שקלים על טבעת, ירחיבו לך אותה בלי בעיה (בהנחה שהיא לא משובצת אבנים מסביב, ואז זה יהרוס את השיבוץ, אבל לפעמים (כאמור) פשוט מכינים לך אחת במידתך מבראשית.

    וזה לא סוג התכשיטים שאני מכינה, אני רוצה ינשוף כזה, כמו שיש בטוריד, אבל צבעוני, כמו שיש בטופשופ באנגליה במידות קטנות מדי :(

    השבמחק
  4. גם אני קונה מדי פעם בקסטרו טבעות לא יקרות אבל חמודות, וגם שרשראות מוצלחות אפשר למצוא שם.

    השבמחק
  5. אני אוהבת את התכשיטים של קסטרו, מדי פעם אני מוצאת שם מציאות ממש שוות.

    השבמחק
  6. טבעת הפפיון מהממת פלוס!
    איפה ממוקם החור בקיר? אני חיבית כזו!
    את יכולה לעשות מה שאני עושה, למשל:
    ביום רביעי אחותי הקטנה התחתנה ואני הייתי אמונה על התסרוקת שלה וגם של אמא שלי. כאקססורי לשיער של אחותי השתמשתי בזה: http://www.asos.com/Asos/Asos-Stretch-Hearts-Headband/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1370892&SearchQuery=heart&Rf900=1487&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Gold
    כשקניתי את זה נורא התלהבתי אבל בדיוק אחרי שנייה הבנתי שזה לא יעבוד - כל מתיחה של הגומי גורמת לאחת החוליות להתפרק. אז פירקתי את הגומי והצמדתי לה לראש עם סיכות. יצא מהמם.
    לאמא שלי מצאתי סיכה לראש עשויה עיגולי לבד מכוסים נצנצים סטייל סברובסקי אבל זה היה גדול מדי. אז תלשתי את העיגולים (שהיו 5 ) לקחתי 3 מהם והדבקתי עם דבק מגע לסיכת תיקתק פשוטה. יצא שוס.
    לעצמי אגב קניתי פרח שחור ענק בלוצ'י שהיה אמור להיות סיכה לבגד (משהו בקוטר 15 ס"מ), את הסיכה שתלשתי מהסיכה המקורית של אמא שלי, הצמדתי אליו בדבק מגע - והרי אקססורי שיער מדליק שהותיר את האורחים בתדהמה.
    אותו דבר עם הטבעות המעצבנותף תלשי את ה"תליון", אפשר לחתוך עם קאטר או משורית, לשייף ולהדביק על טבעת פושטית, אפילו שייבה של אינסטלטורים.
    אני לא הייתי מוותרת על הפפיון כ"כ מהר.
    נסי ותהני
    שירה

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים