יום רביעי, 15 בספטמבר 2010

מבחיל לי

משפחת ראובני מעולם לא הצטיינה באופטימיזם. אבא תמיד היה אומר לי "אנחנו מצפים לרע ומקווים לטוב", אחי נותן קולו בקרחצען כשנחה עליו הרוח, אמא היתה זוחלת, ולי יש בלוג.

ובכן, הבוקר נערכה השקת קולקצית סתיו-חורף של מתאים לי.

חמושה במצלמה יצאתי לקניות רמת אביב ובידי ציפור התקווה השברירית. אולי, אמרתי לעצמי, אולי יקרה משהו ואמצא עצמי אוכלת את הכובע הקטן והחמוד שקניתי בלונדון? אולי אוכל לכתוב בקומונה שלא משנה מה מידתך, 46 או 56, מצאתי עבורך את הג'ינס המושלם? אולי, לראשונה בחיי, אוכל לקרוא למשמין לי מתאים לי בלי לחייך אפילו טיפה? זיבי מיט לוקשען.

הקולקציה מגיעה במידות 0-6 שזה בעברית 40-52. לא כל הפריטים קיימים בכל טווח המידות. אין מידות אורך, כמקובל ברשתות בחו"ל. הבגדים עצמם פשוט איומים. אין שמלה אחת מחמיאה, הכל מלא ניטים, תחרות ונצנצים. גם הפרטים שמרחוק נראו חלקים ובסיסיים התגלו כבעייתים מקרוב - לכולם יש איזה נצנץ מיותר או הדפס מכוער שהורס אותם. שני הסריגים היחידים שמצאו חן בעייני לא היו למכירה, וגם הם היו יקרים מדי ורחוקים מלהיות מקוריים. לשאלתי, אמרה המעצבת שמקורות ההשראה שלה הם תערוכות בילאומיות ובת' דיטו (אותה תיארה המעצבת כ"הזמרת הכושית השמנה מאמריקה, עם השיער הקצר").

 "זו הגדולה של אבי מלכה" אמרה לנו המעצבת "הוא מעז ופונה ללקוחות צעירות"
 
חלק גדול מהפריטים עשויים מהבדים הסינטטיים הגרועים ביותר (אלה שבשילוב זיעה מפיצים ריח רע שניתן להריח מקילומטר ויפרסמו כל פיסת תאית או שומן מיותר בגופך למרחקים) בסקלת הצבעים השמנה המקובלת של שחור, אדום וגם (מעצבת הקו הצעיר של המותג הזדעקה כשאמרתי שאלה צבעים זקנים) כחול כהה וסגול שזיף. בכל החנות אין פריט טרנדי אחד, פרט אולי למעיל טרנץ' שמגיע באדום ושחור (לא קאמל, לא ורוד ואפילו לא off-white) שהכפתורים שלו נראים כאילו הם עומדים ליפול אפילו בצילומי הקטלוג. הבגדים מיוצרים בסין, תורכיה ומיעוטם בישראל. אני מוכנה לשלם יותר בשביל תוצרת הארץ, כשמשמעות הדבר תעסוקה הוגנת לפועלים ישראלים, אבל לא אשלם 299.99 לטישרט סינטטי תוצרת סין כשב-H&M יש כאלה יפים פי מיליון בשליש מחיר (כן, גם במידה 54).

כשאמרתי למעצבת שאין להם פריטים טרנדיים או כאלה שפונים לקהל צעיר, היא הציגה בפניי בגאווה חולצת חלבנית ציצקונית מהבד הסרחוני, בדוגמת פרחים כחולים על רקע לבן וציינה שאפשר ללכת איתה גם עם כתפיים חשופות! אני עוד לא פגשתי שמנה אחת שיכולה להרשות לעצמה ללכת בלי חזיה, כך שגם אם החולצה היתה יפה לא הייתי ממליצה עליה. אין בחנות ג'קט אחד שיציג לראווה את קו המותן שלך או חצאית באורך הנכון. יש להם חגורות במידות גדולות, אבל הן מלאות בניטים ופאייטים (חלק מהאבנים בחגורה שמדדתי היו חסרות).

המעצבת מציגה, לבקשתי, Outfit צעיר ומגניב לעבודה או לקפה עם חברות

כאילו שזה לא מספיק, המעצבת נזפה בי על כך שאני תוקפנית ודרשה ממני להגדיל ראש ולזרום עם הרציונאל של מנהל ומעצבות הרשת. ובכן, יש לי חדשות בשבילכם - אני הלקוחה, ואני יודעת יותר טוב מכם מה אני רוצה לקנות. יותר מזה, אני מעצבת דעת קהל (קטנה, שמנה, אבל מעצבת דעת קהל) בתחום האופנה המלאה בארץ וכדאי לכם להקשיב לי. לא רוצים? המשיכו למחזר את הסחורה שלכם ואני אמשיך לקנות בכל מקום פרט לאצלכם.

בנסיון נואש להיות חיובית, שהתבסס רובו על המבוכה שנבעה מהרוגז הרב שחשתי באירוע, ביקשתי מחברות בעלות נסיון ענף בסטיילינג וראש פתוח (כלומר, רזות ולכן אובייקטיביות בנוגע להיצע בחנות) לבנות לי Outfit מגניב לעבודה. ככה יצאתי מהבית בבוקר - 

חולצת חתלתולים - דורותי פרקינס (לונדון)
מכנסים - אסוס (אינטרנט)
נעלים - קליגולה
וזה המיטב שהן מצאו עבורי בחנות.

זה הזמן לספר לכם שאני בחודש השביעי להריוני, NOT

לסיכום - אין להם זכות קיום בשוק הישראלי או בכל שוק עלי אדמות.


מדד השרונה -

משם הלכתי, עייפה ועצבנית, לאפריל לחדש את מלאי סומק הקסם החביב עליי (מוצר מעולה ומומלץ בחום לחובבות הסומק הורדרד-טבעי) ואחר כך, בהיותי בעיצומו של קריז קניות מטורף (תקלטו, קיבלתי תלושים לרכישה בחנות ולא מצאתי אפילו פריט אחד שרציתי!) נכנסתי לזארה ושם מצאתי Outfit חמוד זה. אמנם הוא לא הכי מרזה שבעולם, אבל הוא עדין טוב עשרת מונים מכל דבר שיש למשמין לי להציע.

שמלה ונעלים - זארה


תשמחו לשמוע שלא קניתי כלום, למרות שהיו לי תלושי החג שלי עליי. בחרתי לשמור אותם למועד מאוחר יותר, כי אני זוממת לרכוש מין פולובר פרווה מלאכותית רך כזה בשלב מאוחר יותר של הסתיו. איך אני שומרת על דיאטת הבגדים שלי הא? ילדה טובה שכמותי, גם אם עצבנית.

28 תגובות:

  1. אהבתי מאד את הקרדיגן עם הצעיף וגם את החציאת מזארה (או שמא זו שמלה? לא ברור כ"כ בתמונה, נראה כאילו יש מן גומי באמצע ולכן חשבתי שזו חצאית) - בכל אופן, אני במקומך הייתי "שוברת" את הדיאטה וקונה את הקרדיגן... (-:

    השבמחק
  2. אפילו לאמא שלי אני לא מרשה ללכת עם חולצות דוגמת הפרחונית מלמעלה.
    חמותי בת ה-68 (נראית 78) היא קליינטית הדוקה של מתאים לי. אני חושבת שזה מסכם את דעתי על הרשת.

    השבמחק
  3. הקרדיגן לא היה למכירה, מיכל. חוץ מזה קניתי דומה ויפה יותר בלונדון :-)

    רחלי, אמא שלי החרימה את משמין לי הרבה לפני שאני גיבשתי דיעה עליהם.

    השבמחק
  4. אה, שכחתי, זו שמלה מיכל. החצאית שלה מתוקה אבל החלק העליו נצמד לי למשמנים יותר מדי. חוץ מזה, אני ממש לא צריכה שמלה כזאת עכשיו. נחושה אני!

    השבמחק
  5. מבינה את העצבים שלך, זה נובע מתסכול ובצדק. התשובות שלה נשמעות ממש מטופשות.

    גברת, יש לך רגליים ממש יפות, את צריכה להראות אותן יותר. לדעתי השמלה מזארה מאוד החמיאה לך.
    והנעליים מדהימות, חבל שאת לא הולכת על עקבים. נעליים כאלה אמורות לגרום לך לרצות. לא דגדג לך? :)

    השבמחק
  6. מסכימה עם קרן, הנעליים שוות ומחמיאות. אח, הכאב שבעקבים.

    השבמחק
  7. דגדג גם דגדג. אני שוקלת לקנות לי כאלה מגפוני פיפטואו עם עקב רוקי, הבעיה (פרט לדיאטת הקניות) שזה כל כך טרנדי שזה מוציא לי את החשק..

    עקבים זה דבר איום ונורא.

    השבמחק
  8. הווסט מחריד ממש.. בשילוב עם מכנסי קמופלאז' זה נראה לכל היותר כמו אאוטפיט צעיר ומגניב של אינסטלטור.

    החולצת חתלתולים שלך, לעומת זאת, פשוט מקסימה.

    לגבי דיאטת הבגדים- אם את רוכשת פריטים עם תלושים שקיבלת, זה נחשב?

    השבמחק
  9. החולצה הזו היא אחת הקניות המופלאות בנסיעה הזו, אני מתה עליה!

    חוקי הדיאטה מאפשרים לי לקנות באמצעות תלושי מתנה מסוגים שונים וכספים שהצטברו לי בפייפל, בתנאי שלא אוסיף עליהם ולו אגורה אחת מכספי. המטרות פה הן שלוש - להנות ממה שכבר יש לי (קיימות, איזו מילה יפה!), לחסוך כסף לנסיעה הבאה לחו"ל ולאינטילגנציה כלכלית בכלל וללמוד לתכנן קניות לפי צרכים אמיתיים.

    השבמחק
  10. אוחחחח נו מה חשבנו....

    משמין לי הפכו בהחלט למבחיל לי, ולא רק בגלל הבגדים... מעצבת הבית צריכה ניתוח מוח דחוף אם היא חושבת שהבגדים שהיא הראתה לך צעירים. פחחחחחחחחחחחחח...

    רשומה זו מחזקת את החרם שלי עליהם. מה שנקרא זיבי זיבי זיבי.

    השבמחק
  11. ועוד שכחתי לכתוב על המוכרת שאמרה לי לא למדוד חולצה מסוימת, כי יש לה פסים לרוחב וזה משמין. אההההההההההה כמה פזטני ודבילי.

    השבמחק
  12. תהליך ההזדקנות בהחלפת אאוטפיטים מעורר השתאות...
    אני בעד להוציא על זה פטנט.

    החולצה שלבשת מדהימה, זה כבר פוסט שני שלך שכל מה שאני זוכרת ממנו זה הבגדים המשובחים שלך (להבדיל מההיצע המחריד בחנות).

    השבמחק
  13. זו מטרתי - להראות שגם שמנות יכולות :-)

    תודה רבה.

    השבמחק
  14. לא מצליחה להבין למה עדיין עושים בגדים על הלייקרות המבחילות האלה, שגם בחורף וגם בקיץ נדבקות לגוף ומסריחות גם אם את לא מזיעה.

    הביקורת שלך משובחת!
    אודה ואתוודה שיש לי 3 שמלות של מתאים לי מהקיץ שמלפני 3 שנים (לא לייקרה!!!!!!!!!!!!) עם גיזרה מעולה, לא דהו, לא שינו צורה ועדיין לבישות. חבל שהפסיקו לייצר כאלה... מידי פעם אני נכנסת לחנות (דרך אגב, בקניון 7 * יש מוכרות מאד סימפטיות בחנות ) אבל באמת שאין שם שום דבר מעניין. לא רוצה להתלבש כמו מורה בת 60 שיצאה לגימלאות.....

    תמר ג.

    השבמחק
  15. לא ידעתי שאנחנו ממחזרים את הבגדים הגרועים של האייטיז. הווסט ג'ינס זכור לי מילדותי מאבא שלי.
    מאוד לא נשי, לא מחמיא, ולא מתאים לאף אחד (אולי לרוכבי הארלי).

    כתבת פה על עקבים- זה באמת סיוט.

    והשמלה בזארה ממש ממש מחמיאה לך- הצבע, הגזרה.

    השבמחק
  16. עצוב :-(
    באמת עצוב לראות איזה בגדים איומים מוכרים לנשים חסרות פתרונות אחרים.
    אני מכירה המון בחורות בעלות טעם משובח ואפילו קצת כסף לבזבז על בגדים, שכמוך התייאשו מההיצע המקומי ופשוט חוסכות לחו"ל...

    השבמחק
  17. את צודקת מאוד.
    אני גם חושבת שמזמן כל הרשתות לאופנה "מלאה" הם קוראים לזה בארץ איבדו כיון וגם חזון, מייצרים בגדים מכוערים! לא מחמיאים ולא חכמים לגוף של אישה שמה לעשות יש לה יותר ציצי ויותר תחת!...
    אף פעם לא קניתי שום דבר אצלהם. כי הכל זקן!
    מצד שני אני חושבת שהקנייה שלך בזארה מהממת!! וגם את נראית בה מדהים!! ספרי לי איזה סניף מצאת את האוצר הזה...

    עין_פשוטה

    השבמחק
  18. השמלה מזארה לא היתה מתאימה למעלה - היא מבד רך רך ודק כזה (נורא נעים) ומאחר והיא צמודה עליי, זה נדבק לכל מה שאפשר להדבק אליו. אהבתי את החצאית אבל, מאד!

    גאלה רחמילביץ', שהיא סטייליסטית שעובדת הרבה עם נשים מלאות ומעלה, סיפרה לי שהיא ניסתה לשכנע אותם שכדאי לדבר איתה כי היא עושה סיבובי קניות עם לקוחות שנגמרים גם ב-20,000. אני אומרת לכם - הם פשוט לא רוצים את הכסף שלנו.

    השבמחק
  19. לא קניתי את השמלה, החלטתי שהיא לא ראויה לתלושי חג שלי :-)

    היא עולה 199 ש"ח ומדדתי אותה ב-TRF שבזארה בקניון רמת אביב.

    אגב, תמר, אני מופתעת שאת אומרת את זה על הסניף בהרצליה, כי זה הסניף בו מכרו לי מכנסים קרועים, איבדו אותם בתיקון ואחרי שלושה חודשים שלא החזירו לי אותם אמרו שאני משקרת ומעולם לא קניתי אצלם מכנסיים.

    השבמחק
  20. אני כבר מזמן לא קונה אצלם
    וכל פעם מקבלת מחדש חיזוקים להחלטה הזו שלי...

    השבמחק
  21. אוי ואבוי!!! הקולקציה שלהם פשוט מחרידה!

    חולצת החתולים שלך לעומת זאת- מקסימה ומחמיאה כהרגלך :)

    רק דבר אחד אני לא מבינה- עם כמות הקטילות שלך, איך מתאים לי עדיין מזמינים אותך לפרזנטציות שלהם? :):)

    השבמחק
  22. איך את היית מרגישה אם מישהו היה מעלה תמונה כל כך לא מחמיאה שלך, כמו שעשית למעצבת של מתאים לי בתמונה השניה?
    עם כל הכעס שלך על הרשת, המעצבת הזו לא עשתה לך שום דבר רע.
    לא יפה.

    השבמחק
  23. התמונה לא נראית לי כזאת איומה - המעצבת נראית סבבה לדעתי (פרט לתלבושת שלה, אבל היא עצמה אמרה שזו לא תלבושת אופינית בשבילה אלא משהו שהיא הרכיבה מבגדי הרשת במיוחד להשקה). היא מטופחת ויש לה פנים חמודות להפליא. זה שיצא לה סנטר כפול דוקא בתמונה הזו שאני צריכה בגלל התלבושת? שוין, כשמנה אני יודעת שבחצי מהתמונות שלי יש לי יותר מסנטר אחד (וגם יותר משניים). בקיצור - לא הייתי שמה את התמונה כתמונת פרופיל בפייסבוק, אבל ללא ספק שמתי פה כבר תמונות גרועות בהרבה של עצמי (שלא לדבר על האחרונה פה, בזארה, שצילמתי בתא קטנטן מלמעלה וגורמת לי להראות כמו שרירן עם רגלי קיסם). כל זאת, כמובן, בהנחה שאת לא היא. אם את היא, ואת רוצה שאני אוריד אני אוריד (או אערוך אותה איכשהו כך שיראו רק את התלבושת).

    ולשאלתך סנדי - הם חייבים להזמין אותי כי אני בדיוק האדם אותו הם מנסים להרשים. זה שהם חושבים שהם מרשימים ואני חושבת שהם נכשלו זה כבר ענין אחר. אבל הם חייבים להזמין מבקרים שמנים, כי רק שמנים יודעים מה הם מצפים לקבל מרשת שמכוונת אליהם.

    השבמחק
  24. בהחלט אין להם זכות קיום בשוק האופנה הישראלי!
    הסיבה היחידה שהם עדיין קיימים היא שאין שום אלטרנטיבה אחרת לאלו שלא יכולות (וצריכות) לטוס לחו"ל/לקנות באינטרנט/יד שניה ושאר פתרונות יצירתיים אחרים.

    לצערי הרב, צרכנית אופנה בארץ שהיא מעל מידה 44 צריכה להתפשר בפריטים משפילים וללבוש בגדים רק בגלל שהם לבישים ולא מטעמי אסטטיקה או סגנון אישי

    השבמחק
  25. אבל בשוק בצלאל יש בגדים במידות גדולות (מאד) במגוון רחב הרבה יותר ובחצי המחיר אם לא פחות. עדיף בהרבה לקנות שם, אם אין לך כסף או יכולת לקנות בחול.

    השבמחק
  26. אני לא חושבת שהיא משמינה אותך (השמלה מזארה כלומר). מארו כאן לפניי שיש לך רגליים יפות ואני מסכימה. ולגביי החלק העליון - אני חושבת שזו רק הרגשה שלך בגלל שזה צמוד יותר ממה שאת אולי לובשת בד"כ. אבל לפחות לפי התמונה, זה ישב יפה. ובכלל, אני חושבת שכ"כ לא נכון לכל בחורה שהיא לא רזה ללכת עם בגדים רחבים, זה רק משמין עוד יותר.

    השבמחק
  27. אני חייבת לומר שכשראיתי שהקלבה מריצה את עצמה לתפקיד יועצבת קריאטיבית של משמין לי חשבתי לעצמי "לא לא לא, זה האדם הלא נכון למשרה הנכונה" אבל ברגע שדברים נהיים יחסיים, הכל נראה טובה יותר. מעניין אם יש לה סיכוי איתם.

    בלי קשר לעובדה שלגברת קלבה ולי יש סגנון שונה לחלוטין והמשותף היחיד לשתינו (פרט לעובדת היותנו שמנות, כמובן) הוא הדרישה לקולקציות מגוונות וצעירות יותר מההיצע הנוכחי, הייתי מעדיפה שמשמין לי ישכרו מעצבים מקצוענים וכשרוניים שמבינים את הצרכים של הנשים השמנות כיום (אני בטוחה שגם בגיל חמישים וחמש ובמידה 62 אני לא ארצה ללבוש יריעת ברזנט עם טייץ). כאלה שמסוגלים לצפות ולשחזר טרנדים ולהתאים את הגזרות לאלו של האישה המלאה. לעזעזל, מה שהם מציעים כרגע נראה כמו נסיון מכוון להעליב.

    הדגש כאן הוא על המילה מקצוענים.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים