יום רביעי, 21 ביולי 2010

פוסט אורח - ילדים, היזהרו מעצי המשמין לי!

והיום חברים, חברה לכוחותיינו באלי חברתי המאממת!!!1 שהיא גם בלונדינית, גם חכמה וגם מנהלת פורום קינוחים ומנות אחרונות בתפוז בפוסט מרתיח במיוחד (אבל מה עוד חדש) על חוויות הקניה שלה במשמין לי. שמתאים בדיוק לבאנר שהכנתי אתמול לדף המכירות החדש שלי -


אבל שווה לקרוא, כי יש סוף טוב.
עד כאן דבר הבלוגרית

פעם, כשלמשמין לי קראו משמין לי ולא ראשי תיבות, הם הכריזו בריש גלי שהם חנות למידות גדולות.
באותה "פעם" יכלתי גם אני, במידה 48 שלי, להיכנס ולמצוא לעצמי בגדים בינות המדפים והקולבים, לקבל יחס נעים מהמוכרות, ולהרגיש שזה שאני שמנה לא אומר שאני בחיים לא אמצא בגדים נורמלים.
ואז קרה משהו רע ועצוב, עצוב ורע, רע ומשפיל ומגעיל שגרם לי להגיע להחלטה שמעכשיו אני מחרימה את משמין לh ואפילו שיש לי זיכוי של כמה עשרות שקלים מהם בארנק, מצידי שילך לפח או שאתן אותו למי שירצה, כי אני לא קונה שם שוב.

זה התחיל בתקרית לא נעימה לפני כמה חודשים. הלכתי עם אשתו של אבא שלי כדי לחפש לי איזה פריט לבוש שהיא תיתן לי במתנה. לבשתי חולצה שקנו לי ברשת שלהם מעט זמן לפני כן. הם כבר החליפו שם לראשי התיבות, והתחילו להחליף את הגישה. המידות הגדולות (48 ומעלה) הוחבאו במחסן ובקושי הופיעו על המדפים והמוכרות הפכו לבלתי נעימות עד כדי משפילות.

אני באתי בשביל לקנות מכנסיים, מצאתי מה שרציתי ורציתי ללכת לקופה. המוכרת ניסתה לשכנע אותי לקנות גם חולצות. אמרתי לה בנימוס "לא תודה, אני לא צריכה חולצות" כי קיבלתי זמן קצר לפני כן 4 חולצות חדשות. המוכרת מצידה החליטה לרדת נמוך כדי לשכנע אותי לרכוש עוד חולצה ואמרה לי "בחולצה הזו את נראית בהריון!". מעבר לכך שהייתי המומה, ההשפלה צרבה מאד. מילא בחנות של שחיפיות אם הייתי מודדת חולצה 4 מידות קטנה עליי. מילא, למרות שגם אז הייתי נפגעת מאד. אבל בחנות למידות גדולות?! את רוצה שאקנה או שאזרוק עלייך נעל?

הייתי צריכה לדעת כבר אז שלשם אני לא חוזרת, אבל לא בדיוק מצאתי מקום אחר למצוא בו בגדים...
עברה שנה, שוב קיבלתי מחברה חולצות שנקנו ברשת משמין לי, חלקן היו טובות לי וחלקת קצת פחות, ולא היתה לי ברירה אלא לחזור לשם ולהחליף את אלה שלא התאימו. הפעם חשכו עיניי - על המדפים מידות 42 עד 44-46. אין פריט אחד במידה 48 או 50 בסביבה. יש מבחר קטן של מידה 48 במחסן, ומבחר ממש מצומצם של מידה 50. מעל מידה זו לא תמצאו רבע פריט. עצוב? מאד.

מילא זה, אבל יחס המוכרות התדרדר כל כך. הבאתי איתי את שתי החולצות שרציתי להחליף. מדדתי אותן שוב רק כדי לראות מה אני לא רוצה. יצאתי מתא המדידה כי אין שם מראה והמוכרות פצחו במחמאות מזויפות שגם ילד בן חמש היה מבין שהן לא יודעות מה הן אומרות. זה קטע של הרבה מוכרות ולכן אני נמנעת מאינטראקציה איתן עד רגע הקנייה או אם יש לי בקשה מאד ספציפית.

הפעם, כיוון שידעתי שלא אמצא את המידות שלי על המדפים ואני זקוקה לעזרתן, באתי למוכרת וביקשתי שתראה לי אילו חולצות בסגנון X יש להם במידה 5 או 6. כשהמוכרת טרחה להתייחס אליי אחרי דקות ארוכות היא נזפה בי "תסתכלי בחנות ותראי מה את רוצה, זה מה יש!" אמרתי לה שאין בעיה, אם היא רוצה שאפרק לה את כל הערימות המקופלות שיש שם, כי אני לא יכולה לדעת מה יש שם, זה מה שאעשה. היא עשתה פרצוף, לקחה את הזמן והלכה איתי למחסן.

במחסן היא התחילה להראות לי חולצות שהיו ממש ממש רחוקות מהסגנון שביקשתי, ולא משנה כמה אמרתי לה – אמרתי לא X, ולא בצבעי השחור והחום, היא המשיכה להראות לי את הדברים האלה תוך כדי הערות "זה מה יש!". ברגע חסד היא חפרה ומצאה חולצה אחת בדיוק כמו זו שהחזרתי כי היתה צמודה מדיי, רק מידה אחת גדולה יותר, ואח"כ, אחרי שהתעקשתי, היא מצאה עוד חולצה שהתבררה להיות מוצלחת במיוחד, ולמזלי הגדול היתה בול במידה שלי ולא קטנה מדיי.

הלכתי לקופה כדי לבצע את ההחלפה, שוב חיכיתי לנצח, המוכרת ביצעה את ההחלפה והוציאה לי גם את הזיכוי על ההפרש במחירים בין מה שהחזרתי למה שלקחתי. ברגע זה היא עזבה את הדלפק. בלי לקפל את החולצות, בלי לשים בשקית. פשוט הלכה. קראתי לה וביקשתי שקית (את הבגדים קיפלתי לבד כבר כי מתתי לצאת משם ולא לחזור יותר). היא עשתה טובה וזרקה לכיווני שקית. חברה שלי פגשה אותי שם בשלב סיום הקנייה וכשיצאנו היא אמרה שיחס כזה היא לא ראתה בחיים. הסכמתי איתה כמובן.

כשאני חושבת על זה, אולי זה לא כזה עצוב שהם נהיו זוועה של רשת. שיתרסקו הם והבגדים בצבעי חום- שחור- בז'- לבן "אני אשה בת 30 שאוהבת להתלבש כמו בת 60" שלהם. אני איתם ג-מ-ר-ת-י!!! (לפחות עם סניף קניון מלחה ירושלים).

אבל, מתוך החרם הזה גיליתי פנינת חן ירושלמית שבה אוכל למצוא בגדים להבא. לפנינה קוראים טלי-טל וזו חנות למידות גדולות ובגדי הריון, אבל הפעם באמת מידות גדולות, והכל על המדפים. מעבר לכך, מדובר בחנות שיש בה הרבה בגדי מעצבים במחירים הוגנים, והבגדים יפים וצבעוניים ואני מוצאת שם לא פעם משהו יפה שמתאים לי, נעים לי ויפה לי. והיחס של המוכרות מקסים. מומלץ מומלץ מומלץ!

16 תגובות:

  1. אני לובשת מידה די קטנה ואני ש-ו-נ-א-ת לקנות בגדים. היחס של המוכרות זאת אחת הסיבות העיקריות לכך.

    אני יודעת שזאת לא בדיוק העבודה הכי כיפית בעולם למכור חולצות ובכל זאת - למה זאת תמיד צריכה להיות חוויה כל כך משפילה ומגעילה? למה אי אפשר שמוכרת שמבקשים ממנה עזרה פשוט תיתן את העזרה שביקשתי (כלומר, לבדוק אם יש את זה בצבע אחר / מידה אחרת בלי לחוות דעה או לנסות לדחוף לי עוד משהו).

    אני מאוד בעניין של חרם צרכני אישי בכל פעם שיש לי חוויה לא טובה עם מוצר כלשהו / שירות כלשהו.

    השבמחק
  2. עצוב מאוד לשמוע
    מבינה לליבך וליבה של חברתך
    לפני כמה שנים כשהיתי במידה 42-44 והיתי נכנסת לחנויות עם חברה במידה 36-38 היא היתה מקבלת יחס מתחנף ואני היתי צריכה להציק למוכרות כדי שיבדקו לי משהו ובכלל קיבלתי מבטים מזלזלים במיוחד (אז אני יכולה רק לדמיין כמה היחס גרוע כשהמידה היא עוד מעל זה),
    היום אמנם ירדתי למידה 38 אבל לרשתות אני כבר לא חוזרת אלא אם יש לי תלושים לנצל ואין ברירה. שונאת את הגישה, את התבנתיות של הבגדים ואת החנפנות של המוכרות
    במשמין לי מעולם לא קניתי אבל נשמע שהם כמו הרבה רשתות אחרות, רק יותר גרוע
    שמחה לשמוע שחברתך מצאה מקום אחר לקנות בו.

    השבמחק
  3. אני כ"כ מבינה לליבך...
    לפני כשנה כשהייתי מידה 50+ נכנסתי לחנות.
    חיפשתי חולצה והמוכרות רק ניסו למכור לי מכנסיים כי היה מבצע.
    הן התחילו להתלכלך על המכנס שלבשתי, מכנס של המעצבת יעל אורגד שאז כל המכנסיים שלי היו שלה והמכנס הספציפי שלבשתי סחף מחמאות מהסובבים אותי.
    הן טענו שהוא מזעזע, לא מחמיא לי, שהוא רחב מדי ומשמין אותי וניסו בכוח לשכנע אותי לקנות טייץ שחור (!!!)
    מאחר ואני מכירה את מבנה הגוף שלי היטב אני יודעת שטוניקה לא מחמיאה לי, כי יש לי מותני שעון חול, עם אגן בריא וחזה גדול, אבל לא ניחנתי בשוקיים מחוטבים... הן ממש הכריחו אותי ואני מתביישת להודות שנכנעת ונכנסתי למדוד טוניקה צבעונית מטורפת של זקנות וטייץ שחור.
    יצאתי מתא ההלבשה וחשכו עיני מול המראה. מזעזע. יותר מזעזע היה רצף השטויות ששתי הגרציות לא הפסיקו לשלשל מפיהן...
    נסתי מהחנות כל עוד נפשי בי.

    השבמחק
  4. בחנויות שמוכרות בגדים במידות גדולות צריכים לעבוד רק אנשים מלאים או כאלה שהיו ומכירים את ההרגשה המעליבה בלחפש בגד שיתאים..
    אני מזמן הפסקתי להתייחס למוכרות בחנויות האלה. אם הן שואלות אני אומרת שאני לא צריכה עזרה ואם אזדקק אפנה אליהן. אם הן מתעקשות ומטרידות אני יוצאת ומוותרת..
    ולגבי משמין לי.. אני צנזרתי אותם מהמלתחה שלי ביום בו הוציאו חולצות שעליהן התנוסס הלוגו שלהם. לא כולם צריכים לדעת שאני קונה בגדים במידות גדולות. אז לא, תודה.

    השבמחק
  5. צריך לזכור שזו שיטה ידועה של מוכרים גרועים, ואין לזה קשר בהכרח למידה או למראה. זה כמו דיילות הסופרפארם שקופצות עליך בשנייה שאת נכנסת ומבקרות את עור הפנים שלך כדי לדחוף לך מייקאפ או איזה קרם פלאים, וזה כמו בעל חנות מוצרי השיער שניסה לדחוף לי מוצר חלופי כי לא היה לו את מה שאני מחפשת, וכשאמרתי שאני נצמדת למה שעובד בשבילי, הוא הסתכל על רעמת התלתלים המפוארת והמתוחזקת היטב שלי ואמר "טוב, חבל, אז השיער שלך ימשיך להיראות רע". (:

    השבמחק
  6. תודעת שירות מזעזעת
    כל פעם שאני חושבת שהשירות הישראלי משתפר, אני מגלה עוד ועוד "פנינים" מגעילים כאלו.

    jנות למידות גדולות צריכה להחזיק מידות גדולות על המדפים שלה.
    אני אישית לא קונה בחנויות למידות גדולות אבל היה לי נסיון רע מאוד איתם לפני 6 שנים בהריון הראשון שלי שקניתי שם בגדי הריון, פשוט יאשו אותי ורק כדי לחסוך עצבים ויתרתי על שמוש בזכוי שקבלתי..

    השבמחק
  7. תודה על התמיכה וההבנה בנות.

    אני יודעת שאין בישראל תודעת שירות מי יודע מה, אבל יש גבול!
    הביקורים האחרונים שלי במשמין לי היו פשוט משפילים. זו לא הדרך למכור, בטח שלא ברשת שהתיימרה פעם להיות רשת למידות גדולות. היום הם מנסים להחביא את עניין המידות הגדולות ולהתייחס ללקוחות כפרות מגעילות, וזה ממש נורא בעיני.

    נועה, זה שזו כביכול שיטה ידועה לא הופך את זה לבסדר... לא צריך לקנות בחנויות שמתייחסות ככה ללקוחות שלהם. עובדה שיש חנויות אחרות למידות גדולות שיודעים להתייחס ללקוחות בכבוד ולא לנסות להשפיל על מנת למכור או סתם כי הן כלבות חסרות נימוס ויחסי אנוש...

    השבמחק
  8. אנונימי, גם אני משתדלת להימנע מאינטראקציות עם המוכרות בד"כ...

    הבעיה במשמין לי היא שכדי לקבל בגד במידה 48 או 50, כלומר 5 או 6 שלהם, אין לך ברירה אלא לבקש מהמוכרת, כיוון שאת המידות האלה מחביאים אך ורק במחסן ואין סיכוי שתמצאי את הבגד בעצמך על המדפים...

    בכל מקום אחר זה לא עובד ככה.

    השבמחק
  9. חלילה, לא אמרתי שזה הופך את זה לבסדר. אני פשוט חושבת שאם תזכרי שזו שיטה ידועה של מוכרים גרועים שחושבים שעלבונות למה שיש יגרמו לך "לתקן" באמצעות הסחורה שלהם, תוכלי לבחור לכעוס עליהם על הטמטום והחוצפה ולהחליט לא לקנות שם יותר, ולוותר על להיפגע, להרגיש מושפלת ושאר התחושות הקשות שתיארת, שאני יכולה להבין אותן, אבל פשוט חבל על האנרגיה שלך.

    השבמחק
  10. אני לא קונה שם, ואחרי מה שאני שומעת עליהם בזמן האחרון
    על אחת כמה וכמה!

    השבמחק
  11. נועה, צודקת... זה פשוט מאד קשה לא להיפגע כשמתייחסים אלייך ככה באמצע חנות מלאה באנשים, מה שמגביר את המבוכה ותחושת ההשפלה.

    הפתרון שלי הוא להחרים חנות כזו לנצח נצחים...

    השבמחק
  12. בשבועות האחרונים מצטברות עוד ועוד תלונות עליהם בפורום אופנה מלאה - על יחס המוכרות, על הטעית הצרכנים, על צמצום המידות, על איכות המוצרים.

    נראה לי שזמנם הגיע. הדבר היחיד שיציל כנראה את המנכ"ל הוא רכישת רשת ג'אמפ, שעד כה מצליחה לא רע בכלל. אני מקווה שהם לא יורידו גם אותה על הברכיים.

    השבמחק
  13. לא יאומן!חבל שלא עושים באמת חרם צרכני...איה צודרת

    השבמחק
  14. מזכיר לי סיפור מזעזע אחר. פעם הלכתי להסתובב עם חברה. נכנסנו לחנות כלשהי בגן החשמל. החברה שלי מאוד אוהבת אופנה ודברים יפים וממש התלהבה, אמרה לי תמדדי את זה ואת זה ואת זה. כשיצאתי מהמדידות ראיתי אותה יושבת בצד בשקט. שאלתי אותה מה קרה והיא אמרה כלום. רק כשיצאנו היא אמרה לי שהמוכרת נגשה אליה ואמרה לה שאין להם שום דבר בשבילה. מרוב בושה היא השתתקה והתביישה בפינה. זה ממש עצבן אותי וגם המם אותי. לא תארתי לי שמישהי יכולה להיות כל כך מגעילה. אני מאז לא נכנסת לשם.

    השבמחק
  15. איכס.

    לפני שנתים שלוש קניתי כמה בגדי חורף באילוצ'קה, אז חזרתי לשם לפני שנה. המעצבת היתה שם ולא היה כלום במידה שלי. ביקשתי ממנה שתתפור לי במיוחד חצאית מסוימת במידה שלי, אבל היא סרבה בטענה שהיא מייצרת מספר קטן מכל פריט.

    השבמחק
  16. איך אומרים, צרת רבים נחמת טיפשים... אז עצוב לי לקרוא שהחוויה שלי היא ממש לא היחידה מסוגה בנושא הזה...
    ומצד שני טיפונת מנחם לדעת שאני לא לבד בעניין.

    תודה לכולם על התמיכה והתגובות החמות.

    ענבל.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים