יום שני, 4 ביולי 2011

שְמָלוֹת ושִמְלוֹת

האגדה המשפחתית מספרת שכשהייתי זאטוטה שמנמונת אבא שלי נסע לחול, ולפני נסיעתו שאל אותי מה אני רוצה שהוא יביא לי במתנה. בלי להתמהמה עניתי לו "שְמָלוֹת ושִמְלוֹת" וזאת אכן קיבלתי (וואו, הוא היה אדיר בלקנות לי בגדים. מילדות ועד בגרות הבגדים הכי יפים שלי היו אלה שאבא בחר עבורי).

ביום חמישי הודיעה לי חברתי א' שיש סוף עונה בדורותי פרקינס. מובן שרצתי לשם לפני שהיא תגמור את כל המלאי, והגעתי רגע לפני שהיה מאוחר מדי, אחרי הכל איפה עוד אפשר למצוא שמלות במידה 48 במדינה הזו? לפניכם כמה שְמָלוֹת ושִמְלוֹת שמדדתי.

פסים פסים פסים באורז ושועית. גבולית בירכיים ומחשוף סגור מדי, או בקיצור לא.

זו גזרה שאמורה להיות מוצלחת לשמנות, אבל הדוגמה ממש לא לטעמי ואני חושדת שזה היה נראה הרבה יותר מוצלח במקסי במקום מיני. זו, אגב, אחת מהשמלות במבצע.

אני חושבת שהבעיה של המותג היא שהבדים האנגלים לא מתאימים לישראל - הם סינתטיים ולא נושמים מספיק, וזה מתאים לקיץ אנגלי שבו יש אולי עשרה ימים חמים באמת בשנה, אבל לא ללחות הבלתי נסבלת שלנו. חלק מהחולצות שמדדתי נפסלו בגלל הבד ולא בגלל הגזרה.

זו היתה מכותנה, לדעתי, אבל הצווארון הכביד עליי (גם כשהיה פתוח). אני חושבת שהצבע הזה יחמיא לשחומות עור. להזכירכם - הבגדים אותם מדדתי מגיעים ממידה 0 עד מידה 20.

ויש לנו מנצחת! גם עליזה, גם fitted וגם flarey ובאורך מתאים, למרות שלא היו מזיקים לה עוד חמישה ס"מ.

השמלה הזו קיימת גם בחום בהיר עם נקודות לבנות גדולות (בול כמו השמלה שג'וליה רוברטס לובשת למרוצים באישה יפה) אבל היא לא מחמיאה לעור החיוור שלי אז ויתרתי עליה. זאת עלתה 333 ש"ח אחרי הנחת מועדון (היא מהקולקציה החדשה) וכבר הספקתי לחרוש עליה בסופ"ש. אני חושדת שיראו אותי לובשת אותה הרבה בחודשים הקרובים.

מאחר והם האחות הגדולה של טופשופ יש להם מספר דגמים שקיימים בטופשופ עד מידה 14 ולהם יש אותם עד מידה 20. בקיצור, שווה לקפוץ לקניון שרונים ולהציץ. יש שם כמה חנויות אחרות שוות ביקור (רזילי, שופרא, וכל מיני חנויות מעצבים) אז הנסיעה משתלמת, בפרט אם חוזרים עם שמלות ושמלות.

23 תגובות:

  1. הראשונה דווקא מקסימה! לא היית הולכת איתה מעל למכנסיים כלשהם? (כי את אומרת שהיא קצרה מדי...)

    השבמחק
  2. מאוד אהבתי את הצבעוניות של השמלה הראשונה. לא הבנתי למה כתבת שמפתח הצוואר סגור מידי, בשמלה שקנית זה סגור עוד יותר, לא?
    בכל אופן, מה שרכשת מקסים, תתחדשי ☺

    השבמחק
  3. היא צרה בירכיים ונורא סגורה.. לא אהבתי.

    זה נכון שהצווארון סגור גם בזו שקניתי, אבל היא מחמיאה יותר באופן כללי אז החלטתי ללכת על זה למרות זאת. לא נראה לי שהיא גורמת לחזה שלי להשכב על הרצפה ולצעוק חמאס..

    השבמחק
  4. תתחדשי על השמלה, ממש כיף לרכוש פריט מוצלח שישמש אותנו הרבה.
    השמלה הראשונה מוצלחת מאוד גם בגזרה וגם בהדפס אבל את צודקת שפחות החמיאה לך מזו שקנית.
    ואני חייבת לומר משהו על הלובן הזה שלא מעט מתהדרות בו (לא קשור למשקל, כן?...). בקיץ זה פשוט מסנוור, למה לא להשתמש במשזף או משהו? זה בטוח יחמיא יותר.

    השבמחק
  5. יש לי קרם משזף, אבל אין לי סבלנות להשתמש בו. בסופו של דבר, זה פשוט לא חשוב מה צבע הרגלים שלי. אם למישהו יש בעיה עם זה, שירכיב משקפי שמש ;o)

    השבמחק
  6. השמלה מקסימה, עשית לי חשק לקפוץ לפרקינס (בפעם שעברה קפצתי לשם אחרי שהודעת שנפתח ובעקבות האהבה הבלתי נגמרת שלי אליהם, ושילמתי על זה חודשיים אח"כ...).

    לא מבינה למה הלובן כל כך מרתיע אנשים, לבן זה נפלא.

    השבמחק
  7. באמת הכי יפה לך!

    גם יפה לך הצבע, תמיד רואים אותו יותר אחרי שחופפים את הפן ;)

    השבמחק
  8. לבן? בעלי קורא לרגליים שלי מחזירי אור, וזה בטיחותי בלילות!!!
    אהבתי את שמלת הפסים, חבל שהיא לא טיפהל'ה ארוכה יותר. גם שמלת הכפתורים הורודה, אבל הצבע לא משהו.
    תמיד כשאני מודדת בגדים, אני חושבת ששינוי קטן היה עושה אותם למושלמים. ככה גם בסנדוויצים: תמיד יש רכיב אחד שאני לא אוהבת, מי אוהב זוקיני מטוגן בסנדוויץ?
    אניווי, השמלה שבחרת מקסימה, גם הצבע, אז מה אם זה לא כמו של ג'וליה רוברטס? שלך יותר יפה! :) תתחדשי!

    השבמחק
  9. לא רוצה להיות קטנונית אבל זה לא בקניון מרגליות השרון בהוד השרון?
    קניון שרונים נמצא בנתניה...
    חשבתי לציין למקרה שקוראות ירצו לבקר בחנות ויסעו לנתניה במקום להוד"ש...

    השבמחק
  10. ממה שאני רואה ברשת, זה אכן קניון שרונים. אני מקווה שאני לא טועה.. בכל מקרה זה הקניון הגדול אחרי הוד השרון - זה שזוהר למרחקים באור כחול חייזרי.

    השבמחק
  11. שלום - אני קוראת שלך ממזמן, אבל מגיבה לראשונה...

    אכן קניון שרונים בהוד השרון. נמצא בצמוד לחצי חינם הענק החדש בכניסה להוד השרון (מיד אחרי ההצטלבות של כביש 40 עם 402). מרגלית השרון הוא קניון קטן ו-ותיק יותר, שנמצא בהמשך של כביש 402, שמוביל לתוך הוד השרון.

    השמלה שבחרת מקסימה וקיצית, ומאוד הולמת אותך (ואני לא יודעת אם זה באמת כך, אבל נראה שגם הבד שלה יותר קליל וידידותי לארץ)

    השבמחק
  12. לדעתי הבחירה שלך מצויינת :-)
    השמלה הולמת אותך מאד ונראית כייפית ביותר. יותר מכל שאר השמלות שמדדת.

    תתחדשי :-)

    השבמחק
  13. הפוסט הזה, כמו התעודה של הבת שלי, פשוט לדוגמה ומופת!
    שרונה, את ממש מבינה בדיוק איזה פרט מתאים לך ואיזה לא, וגם יודעת להסביר את זה. בסופו של דבר אני פשוט מסכימה לכל מה שאת אומרת (חוץ מדימוי האורז-ושועית) ורואה איך המחשוף העמוק של השמלה הירוקה מחמיא יותר, אבל בשקלול הכולל באמת האחרונה הכי יפה.
    חוץ מזה סגנון הכתיבה צריך להיות דוגמה לכל כתבות האופנה (בעיתונים "אמיתיים") שמביאות רשימות טיפים עם צילום אילוסטרציה אחד שלא מתאים לאף טיפ. שילמדו ממך איך לשלב טקסט ותמונה, ולא יהממו אותנו במשפטים כגון "הניחי ברונזר בגוון נחושת על תפוחי הלחיים".

    השבמחק
  14. הי,
    אני חושבת שהשמלה הירוקה דווקא מאוד החמיאה לך, למרות האורך (או חוסר האורך) שלה

    השבמחק
  15. סליחה, טעות שלי! מצטערת, כנראה שבאמת לא הייתי בארץ המון זמן אז אין לי זכות דיבור :x סליחה שוב!

    השבמחק
  16. אני מאחלת לך שלא יהיו לך טעויות גדולות מאלה :-)

    השבמחק
  17. שרונה, היכן נעלמת? לא פרסמת פוסט כבר יותר מ 10 ימים

    השבמחק
  18. צר לי לשמוע שאת חולה. רפואה שלמה ומהר. כולם מתגעגעים אלייך. יש משהוא שיכול לעזור?

    השבמחק
  19. תודה תמי, זה מתחיל להשתפר לאיטו. הנה סוף סוף פיבשלתי פוסט שתכננתי לכתוב בגלל בשבוע שעבר.

    השבמחק
  20. Absolutely love that striped dress!

    great blog, I'm a new follower =)

    xx Jessica

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים