יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

יש זוכה בהגרלה, הקלבה עשתה עבודה מעולה ולה לה לי ולה לה לה

והזוכה בהגרלה המעולה של יוקה מיי היא....


עינת, שרוצה למצוא בגד מחמיא בכתפיים ובחזה מחד ומדגיש מותן צרה מאידך. אני מקווה שתמצאי את מה שאת רוצה אצל יוקה, למרות שאני לא זוכרת שראיתי שם מעילים. שלחתי לך מייל, ואני מחכה לתשובה. הידד!

למי שעדין לא מאס בהגרלות (כלומר, לכולם) אני מגרילה עגילים מלאכת ידי בבלוג מלאכת היד שלי. אתם מוזמנים להרשם באנגלית.

ובחדשות היום, יעל רגב, המכונה קלבה, יצרה קמפיין פייסבוק שבזכותו מונתה למנהלת קריאטיבית ב-ML. יעל מספרת שמדובר במשרה מלאה (מאד) ושהיא מלאת תקוות לתקן את התדמית של החברה בעייני לקוחותיה הפוטנציאלים.

כזכור, יש לחברה שתי בעיות עיקריות - הראשונה שטווח המידות שלהם מצומצם מאד ולא הולם את שוק המידות הגדולות והשניה שהעיצובים שלהם גבריים, מיושנים ועמוסים מדי. הוסיפו לזה צוות ניהולי מנותק מהמציאות, מחירים מופרזים וחומרי גלם נחותים וקיבלתם את יצרן הביגוד השנוא עליי בעולם. אז מה עכשיו? ובכן, אני פסימית וזאת מכמה סיבות. ראשית, החברה מעוניינת רק בתדמית ולא במהות, זאת ראינו פעם אחר פעם וגם עכשיו הם הוכיחו שהם לא באמת מבינים את העולם בו הם חיים. הקמפיין של יעל, חינני ככל שיהיה, משך פחות מ-250 לייקים, בזמן בו ניתן לאסוף 10000 חתימות על עצומה לשחרור ברוקולי אורגני תוך שבוע (דבר שהוכח פעם אחר פעם בחודשים האחרונים) ועל סמך זאת היא נבחרה לתפקיד. משמע - ML לא מבינים דבר במדיה חברתית אבל הם כן ממהרים לקפוץ לבריכה.

שנית, יעל היא דמות מאד צבעונית - היא פורצת גבולות, לא לוקחת שבויים ומתלבשת בצורה אמיצה יותר מרב הנשים שאני מכירה, שמנות או רזות. מה שהיא לא זה מעצבת. בנוסף, הטעם שלה באופנה מפוקפק בעייני מרבית הנשים שאני מכירה. את ההמלצות שלה היא תמסור לביצוע בידיהם האמונות של אותם האנשים שמייצרים כשל אחר כשל בחברה זה שנים (הבעיה שם היא לא רק בעיצוב אלא בגזירה, בבחירת הבדים ובאיכות התפירה) במקום לשכור את שירותיה של מעצבת דעת קהל שתביא פרסום נוסף לחברה יכלו לקחת מקצוענית שתעשה את העבודה ותעשה מהפכה בצד היצרני של החברה. אבל הם מעדיפים, כרגיל, להשאר בצד הנראה של מסך התאטרון ולקוות שאף אחד לא באמת רואה מה קורה מאחורי הקלעים. אז זהו, שאנחנו רואים טוב מאד.

המעצבת של ML שרק לפני חודשיים תארה לי את בת' דיטו כ"זמרת האמריקאית הכושית השמנה עם השיער הקצר" עומדת למצוא את עצמה פנים אל פנים עם בת' דיטו בשר ודם, וזו תדרוש ממנה תוצרים ותמליץ המלצות שרק אלוהים יודע אם ואיך יתייחסו אליהן. אני מקווה שתחזיותיי הפסימיות יתאיידו באויר בחודשים הקרובים ושיעל תביא גאווה לאחיותיה המלאות, תשכיל לפתח קווים שונים ומגוונים שיחמיאו למבני הגוף המלא ותציג בפני מר מלכה הנכבד את הדבר שבו אני צופה שהיא תצטיין - דרישות. דרישות אמיתיות של אישה אמיתית. שתי המלצות לי בתור התחלה - לקיים קבוצות מיקוד של קהלי היעד השונים של החברה ולעשות תיאום ציפיות איתם (להקשיב, למען השם, להקשיב לשם שינוי לאלה שבידם נמצא הארנק) ולהחליף בדחיפות את הפרזנטורית של החברה לאישה שמנה שהלקוחות יכולות ורוצות להזדהות איתה. אני הייתי הולכת על עירית קפלן, שהיא האישה השמנה היפה ביותר שיצא לי לראות בישראל.

לסיכום, אני סקפטית לגבי החברה וסקרנית לגבי יעל ומה שהיא יכולה להשיג. נחיה ונראה. וגם אם לא יצא מזה כלום, וגם אם יצא מזה סיפור הצלחה כביר, אני אומר לכם משהו בלחש ואם תצטטו אותי אני אכחיש. מוכנים? זה רק בגדים אנשים, זה כולה בגדים.

זהו. מספיק חפרתי בזה שבו אין לחפור (כי לטס פייס איט, מה הטעם?). נסיים במכנסים הקצרים החדשים שקיבלתי מאסוס אותם לבשתי לעבודה אתמול והיום.

אתמול: סוודר - מתנה מהאוכמנית
חולצה - לורד קיטש (ענתיקה מימי התיכון)
מכנסים וחגורה - Asos
גרביונים - We Love Colors
צעיף - Accessorize (לונדון)
נעליים - זמש

היום: ג'קט - רזילי (מעכשיו)
חולצה - רזילי (ישנה)
מכנסים - Asos
גרביונים - We Love Colors
נעליים - נייקי (ישן)
שרשרת - Batucada

13 תגובות:

  1. מהממת את! מתי נפגשות?" (אולי לשם שינוי לא בטיול/ביקור/אירוע בלוגרים?)
    אני מקווה שיעל בכל זאת תצליח לעשות שינוי בחברה הזו, ומסכימה איתך לגבי עירית קפלן.

    השבמחק
  2. מי שמדברת על מהממות :0)

    מה דעתך על שבוע הבא מתישהו? או אולי בסופ"ש? את בריאה?

    השבמחק
  3. לא הבנתי, את מלקקת לקלבה או לא? כי נראה שכן. ודווקא לא מתאים לך.
    וכן. היא גימיק. וכן, היא תוצר של שיווק עצמי טוב וחוסר הבנה במשמין לי.
    שיכולים לשנות את שמם למגעיל לי.

    השבמחק
  4. איזו שאלה מנוסחת היטב! בואי נראה.

    לא אני לא מלקקת לקלבה. למעשה אני לא נוהגת ללקק לאף אחד (חוץ מלעצמי, אבל זה לא נחשב ליקוק אלא יוהרה) ולכן באמת לא מתאים לי. מה שכן מתאים לי זה לכתוב מה שאני חושבת, בשביל זה אני בלוגרית וזה הבלוג שלי להבדיל מיחצנית וזה העיתון של מישהו אחר. ואכן כתבתי בדיוק מה שאני חושבת ואין צורך להוסיף ולפרשן.

    את יודעת אנונימית, היכולת להתלבט ואף לשנות דיעה היא מעלה. פה זה לא הכנסת, כאן אני יכולה להיות פחות מנחרצת ועדין יהיה ערך למילה שלי. אני לא צריכה לפתוח ג'ורה או להתחבא מאחורי מסכה אנונימית כדי שיקשיבו לי. כל מה שאני צריכה זה להיות רהוטה מספיק ולכבד את הקוראים שלי. כבוד זה בומרנג, הוא חוזר אליך. אני מקווה שיצא לך להתקל בתופעה הזו בעתיד.

    השבמחק
  5. הי שרונה,

    האמת כשראיתי את הכתבה אתמול בNRG תהיתי מה יהיה לך לומר על כך. אני מעריכה את הביקורת שלך עלהים, שהיא מאוד נכונה ואני בהחלט מקווה שיעל תצליח לשנות משהוא, אבל גם אני סקפטית. אני חושבת שהבעייה היא עמוקה מאוד היות והערך הוא למכור, כמה שיותר, ובזול.. גם אני חושבת שהאיכות והעיצוב התדרדרו מאוד בשנים האחרונות, דרך אגב, ב Jump, קרה לדעתי אותו הדבר.
    התאכזבתי שלא זכיתי בהגרלה.
    תמי

    השבמחק
  6. ג'אמפ גם היא בבעלות אבי מלכה, אבל המעצבת אינה אותה מעצבת של משמין לי.

    הקו הניהולי שלהם (הכל תדמית וכלום בפנים) כושל. מצ'יטוטים עם יעל ומקריאת הבלוג שלה הבוקר אני רואה שהיא מחוויבת לענין ומאמינה שיתנו לה יד חופשית בארגון. נחכה ונראה!

    השבמחק
  7. איזה כיף!
    אז קודם כל תודה רבה רבה, לגלות הודעת זכייה זו כזו דרך מעולה לשיפור יום בינוני ומעצבן.
    יש לי עכשיו פשוט חיוך דבילי כזה על הפנים, הסוג הכי טוב של חיוך.
    שלחתי לך מייל עם הפרטים שלי.
    ואני מצטרפת לדעה הכללית על מתאים לי אבל מי יודע אולי יקרה פה משהו.
    עינת

    השבמחק
  8. יופי עינת, זו בדיוק היתה המטרה :0)

    אני מקווה שתמצאי איזה בגד יפה שישמח אותך.

    השבמחק
  9. התלבושות מעולות!
    הערה - את תמיד מצטלמת עם הרגליים רחוקות זו מזו וכפות הרגליים כלפי חוץ, בעוד אשר כל הפשאניסטיות המקלוניות טוענות שצריך להצטלם כשכפות הרגליים נוטות זו כלפי זו ושזה מצר את הדמות - ראי מיליון תמונות בסרטוריאליסט, לה בלוג דה בטי וכו'.
    מה דעתך?

    השבמחק
  10. המממ! האמת היא שאני רואה את הבלוגריות ההיפסטריות שמצטלמות עם הרגלים נוטות פנימה וזה נראה לי שברירי כל כך, שאני מצטלמת עם הרגלים נוטות החוצה בכוונה כי זה נראה לי עוצמתי יותר. בנוסף, בחלק מהתמונות אני משתדלת להיות עם רגל אחת פונה קדימה ואחת הצידה, כדי להראות את הנעלים מכל הזויות (בהנחה שיש מה לראות..).

    השבמחק
  11. שרונה היי
    איך אני שולחת לך מסר אישי?
    אולי אוכל להעזר בך (בעניין הזמנות בגדים מחו"ל)?

    תודה
    מאיה

    השבמחק
  12. מצטרפת לשאלתה של אנונימית :)
    לא מצאתי את המייל שלך בבלוג

    בהשראתך, עשיתי את הרכישה הראשונה שלי באסוס, ורציתי לשאול - איך מקבלים מידע על ההנחות השונות ואיך מקבלים קודים של הנחות?

    תודה!

    השבמחק
  13. raisinlike at gmail.com

    אנונימית - הצטרפי לרשימת הדיוור שלהם ותקבלי מיילים על מבצעים.

    תודה :-)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים