יום רביעי, 16 ביוני 2010

פלישת חטובי הגופות

בימים האחרונים פורום אופנה מלאה בתפוז מוצף בנערות (גם נשים, אבל בעיקר נערות) רזות שמחפשות עזרה במציאת בגדים במידות שלא עולות על 42. מאחר ובבלוג שלי אני יכולה להגיד בכנות מה שבא לי, דעו לכם שזה ממש מרגיז אותי.

ראשית, לבחורות האלה יש בעיה רצינית של דימוי עצמי. אני לא יודעת אם הן נולדות ככה, מחונכות לזה, לומדות את זה מהמדיה או השד יודע מה. אני רק יודעת שכשאני הייתי בגילן גם אני חשבתי שאני שמנה והיום הייתי רוצחת כדי להיות מידה 42 כמו אז. חוץ מזה, יש מספיק חנויות לצעירות רזות לקנות בהן. אם אני קונה מדי פעם בזארה ועד לא מזמן יכולתי לקנות בטופשופ, בנות שרזות ממני בשלוש מידות יכולות גם.

שנית, הפורום מיועד לנשים בוגרות ושמנות שרוצות לדסקס אופנה שמתאימה לצרכים שלהן ואני כבר לא מוצאת את עצמי מרב התכתבויות עם ילדות ושירשורים שעוסקים בבגדי ים מידה 42. החנויות לא רלבנטיות לי, הגזרות לא רלבנטיות לי, המחירים לא רלבנטים לי, הדיון לא רלבנטי לי. ענייני דימוי עצמי מקומם בפורום שמנות ויפות, ולא בפורום אופנה מלאה. מבחינתי, הפורום נהיה משעמם עד מטריד וענייני בו פוחת והולך.

מכל הלב וברצינות אני אומרת - בנות, אתן צריכות מקום לדבר בו והפורומים הקיימים לא עונים על הצרכים שלכן. פתחו פורום או קומונה לצעירות אופנתיות. ככה תוכלו לדון בבגדים וחנויות שעונים על צרכי התקציב, הסגנון וההכתבות החברתיות שלכן. יהיה נחמד אם ינהלו את הפורום הזה במקביל פסיכולוגית וסטייליסטית צעירות ומגניבות. בכל מקרה, עיזבו את הפורום שלי בשקט, הוא שלי ולא שלכן.

29 תגובות:

  1. מבינה את התסכול שלך, זה אכן מגוחך. אני מניחה שהן לא מצליחות למצוא בגדים בדיוק בגלל מה שציינת- יש להן דימוי עצמי שגוי. אולי הן מחפשות תמיכה ועידוד מבחורות אחרות שיגידו להן שהן לא שמנות ושהן יכולות לקנות בגדים בכל מקום?

    השבמחק
  2. אני מבינה באמת ובתמים את הצורך בצומי, את הצורך בהכוונה, את הכאב, את התסכול, את הכל - רק שזה לא המקום.

    השבמחק
  3. אני מסכימה עם לובה ואתך, מעבר לכך שבהחלט זה לא המקום. אבל, חייב דמות מקצועית בפורומים כאלו.
    אני במליון אחוז בטוחה שאלו בנות שצריכות תמיכה וחיזוקים פסיכולוגיים בעקבות דימויים לקויים שלהם.

    השבמחק
  4. מספרים לי שקשה היום למצוא את השמלות "ערב" שהן "צריכות" לנשפים של סיום תיכון במידות מעל 40. אבל אני מתקשה להאמין בזה. חלק גדול מהחנויות שאני קונה בהן אינן מיועדות למידות גדולות, וחוץ מזה, אם זה נכון - אז הן באמת חייבות לעשות רעש.

    אבל לעזעזל, תסתכלו על כל הכתבות ה"חדשניות" האלה בעיתונים שמראות "נשים אמיתיות" או "דוגמניות מלאות". הדוגמניות המלאות האלה הן מידה 44 לכל היותר (ואני מאד נדיבה כאן). נכון, עובדים על כולנו בעינים. החברה לא באמת בשלה לקבל נשים במידה 52 אם 42 נחשבת שמנה, וזה רק מחזק את העובדה הפשוטה שפורום אופנה מלאה הוא לא המקום לכל דיוני הדימוי העצמי האלה.

    השבמחק
  5. להגיד למישהי "לא, את לא שמנה!" זו תפקידה של אשת מקצוע (בתקווה שזה לא יהיה בנוסח הזה בדיוק), של חברה טובה (בתקווה שהיא מוכנה להתמודד עם זה) ושל בן הזוג האומלל. אני לא רואה את עצמי כותבת לבחורות "נו, די, את לא שמנה! את יכולה ללבוש מה שבא לך" בשום פורום, בטח שלא בפורום של אופנה מלאה.

    השבמחק
  6. באופן כללי, לובה, הדרך היעילה ביותר להפטר ממני בימים אלה היא לשחק איתי משחקי כוחות ו\או צומי. זו אחת הסיבות שאני לא נכנסת לפורום שמנות ויפות.

    השבמחק
  7. מבינה אותך! עם הגיל ונסיון החיים גם לי יש פחות ופחות סבלנות לתופעות כאלו. מילא פעם פעמיים, אבל באיזה שלב פשוט מנתקים מגע...
    וקראתי היום גם את הפוסט הקודם שלך, על השמלות והג'קט ויש לי רק דבר אחד להגיד לך, עם דמעות בעיניים:
    איזה כיף לך שיש לך אמא.

    השבמחק
  8. פורום אופנה - קיים.
    הן סתם מחפשות תשומת לב לדעתי. ושגויה.

    השבמחק
  9. אבל יקירתי, מידה 42 נחשבת שמנה בעולמנו כשאת תיכוניסטית/בחורה צעירה! (גם מידה 40 נחשבת "מלאה" בגילאים האלו) וגם בגילאים יותר מבוגרים.
    בכל מקרה, אני מבינה לחלוטין את ההרגשה שלך שהשתלטו לכם על הפורום ושכיוון השיחה השתנה. תפוז צריכים לפתוח פורום מקביל שמיועד לנערות וזהו.

    השבמחק
  10. שרונה, אל תכעסי עליי - אבל אני מבינה אותן.

    אני מידה 38-40 (בנורמל, כן?), וממש קשה לי למצוא בגדים בחנויות כמו זארה/מנגו וכו'. רוב הגזרות מתוכננות לבנות ללא אגן בכלל, ונראות עליי נורא. חולצות יותר קל לי למצוא, כי במקרה הזה אני יותר תואמת לצו האופנה הנוכחי.

    לא רק זאת, אלא שבחנויות רבות גם התחילו להקטין את המידות בטירוף. בפול-אנד-בר אין שום ג'ינס שעולה עליי, ובאמריקן אפארל אני צריכה מידה 31. של גברים.

    אותי זה מאוד מתסכל. תחשבי איך זה מסתכל יותר בגיל 17, שאשכרה אכפת לך יותר מהדברים האלה.

    השבמחק
  11. אני מבינה את החמלה כלפיהן ואת הרצון לעזור להן, אם לא הבהרתי את זה קודם אני מבקשת להבהיר את זה עכשיו (ועדיגי, מה שאת מספרת דפוק ברמות שקשה לתאר. למישהו חסר בורג, וזה לא לנו). אני אהיה האחרונה להגיד שזה בסדר שילדות מרגישות כל כך רע עם עצמן, וכאמור, גם אני חשבתי כך על עצמי כשהייתי בתיכון.

    אבל כל זה מתקיים במקביל לכך שאני רוצה את הפורום שלי בחזרה!

    והסיבה שאני כותבת את זה פה ולא שם, היא שאני לא רוצה שמישהי תעלב ממני. אני לא חושבת שום דבר רע עליהן, אני פשוט אומרת שזה לא המקום.

    השבמחק
  12. אגב עדיגי, משהו חשוב שלמדתי מתכנית טלויזיה מצוינת (המדריך לסטייל של טים גאן) ואני מתרגלת כבר שנה - אישה שרוצה להתלבש טוב (גם גבר כשחושבים על זה) חייבת להכיר את הגוף שלה וחייבת חייט שאפשר לסמוך עליו.

    למשל, כשהייתי בלונדון חיפשתי סקיני ג'ינס ובסוף מצאתי אוונס, אבל המידה היחידה שהתאימה לירכיים שלי היתה 22, ובמותניים היית יכולה להכניס עוד שרונה קטנה. קניתי אותם והבאתי אותם לתופרת שלי שתצר את המותן, ומאז אני עושה את זה הרבה - את קונה שמלה שטובה בחזה ובחצאית, ומצרה את המותן. את קונה מכנס שטוב בבטן ומצרה את הישבן. פשוט משחקים בבגד כמו בפלסטלינה. מאחר ומידה 42-44 (בימים רגילים כן?) תהיה גדולה עליך, את יכולה עדין למצוא מגוון של בגדים יפים שתופר\ת טוב תתאים לך. חשוב רק להקפיד על איכות התפירה והבד, כי בגד תוצרת סין (למשל, שמלת האיביי שלי) לא יחזיקו הרבה זמן אחרי ניתוח שכזה.

    השבמחק
  13. כמעט שכחתי - תודה רבה לך אנונימית. אמא שלי היא אישה אדירה, ואני עושה את מירב יכולתי להנות ממנה כמה שאפשר כל עוד היא פה.

    ליתר פרוט, את מוזמנת לכאן

    ובינתים, חיבוק :)

    השבמחק
  14. אין לי בעיה עם הילדות. אין לי בעיה שזה מפריע לך. אני שמה כרגע בצד את הבעיה עם החברה שמשדרת להן מסרים לא נכונים.
    מה שקורה כרגע בפורום הוא שמתברר שהוא אמור לשרת שתי אוכלוסיות שונות בתכלית שלא אמורות לדור יחד בכפיפה אחת, וזה באמת בתחום הטיפול של הנהלתה או של הנהלת הפורום, שיתחמו את דיוני הפעוטות לשרשורפלצת אחת לכמה ימים.

    השבמחק
  15. שרשורפלצת! רעיון מוצלח, כל עוד אין תחליף אחר.

    השבמחק
  16. אני רוצה לסנגר עליהן, או לפחות לנסות לשכנע אתכן שהניסיון שלכן יכול מאוד מאוד לעזור להן. נכון שזה קצת מפריע לעתים, בעיקר עם פרוש הקיץ, כשלתיכוניסטיות מתפנה המון זמן, אבל חלק מהן במצוקה אמיתית והן יכולות לשאוב השראה וניסיון משאר הנשים שכותבות בפורום.
    וכן, תמיד יש את אלו שרק רוצות צומי, אבל כולנו קצת צמאות לזה, לאיזה מחמאה בין אם השגנו אותה ביושר ובין אם קצת סחטנו אותה מהסביבה.

    השבמחק
  17. ומה עם הרעיון של הנעלולית, ליחד שרשור מיוחד בשבילן?

    אני חוזרת על עצמי בפעם המיליון - אין שום קשר בין

    א. ליבי ליבי להן
    ב. שימצאו להן מקום מתאים

    אני באמת לא מבינה למה אי אפשר לחמול על מישהו בלי לוותר על הספייס שלך במקביל. מה הקשר בין השנים??

    השבמחק
  18. אני אנסה להסביר את עצמי, שוב.

    זה כאילו שאני אשב בשולחן בבית קפה עם חברות ואפטפט לי בנעימים כשלפתע תצוץ חבורה של חתיכים ותצטרף אלינו.

    אמנם אתם חתיכים אבל:

    1) אם הייתי רוצה שיתחילו איתי חתיכים עכשיו הייתי הולכת לפיקאפ בר של חתיכים
    2) באתי לפה כדי לנהל שיחת נשים עם החברות שלי
    3) לא רק שלא הזמנתי אתכם, אתם התיישבתם ונכנסתם לשיחה שלנו בלי לבקש רשות
    4) אני בספק אם כאבי המחזור שלי מעניינים אתכם כמו שהם מעניינים את החברות שלי שגם להן יש

    אני באמת צריכה להמשיך בדימוי הזה? זה שמשהו לא מזיק ואולי אפילו נחמד לא אומר שאני זאת שצריכה לטפל בו.

    השבמחק
  19. תודה על כך שטרחת והתייחסת במיוחד לתגובה שלי...
    קראתי את הפוסט האחרון בבלוג באנגלית...(לא ידעתי שיש, בהזדמנות הראשונה "אתיישב" עליו).
    בכל אופן רק דבר אחד...לא יודעת עלייך הרבה, אפילו את הגיל אני רק יכולה לשער...אבל אני כבר בת כמעט 40 ואיבדתי את שני הורי כבר לפני שנים רבות.... ספרי זן זה חשוב ויפה אבל אין שום דבר שיכול לחסן בפני הכאב והאובדן והבדידות והיתמות ומי בכלל היה רוצה לחיות חיים נטולי היקשרות? מה שמגדיר את ה"יש" הוא העדר ה"אין" ולהיפך, ואם תקחי את ה"יש", לצורך הקטנת הכאב, עם מה תישארי?
    איזו פסיכולוגית פעם אמרה לי, אני רוצה להגיע איתך למצב של אדם שמתבונן בשמיים, מידי פעם עוברים עננים והשמש מוסתרת אבל השמיים נשארים אותם שמיים ואינם משתנים. אמרתי לה: "יופי, אבל לאיזה בן אדם זה הופך אותי? אני לא רוצה לחיות ככה".
    בכל אופן אם יורשה, קצת נסיון חיים - כדי למצוא טעם לחיים ביום שאחרי, צריך לחפש אותו בטבע. טבע האדם לא השתנה למרות הקדמה והטכנולוגיה והחוקים והנורמות החברתיות.
    יש רק דבר אחד שיכול לתת כוח להמשיך. זו דרכו של עולם ולא ניתן להתכחש לכך -> הקמת משפחה משלך.

    השבמחק
  20. לא יודעת עד כמה זה אפשרי, או יעיל, לעשות שירשור שבועי למידות 42 שחושבות שהן שמנות. הפורום הזה פתוח לכולם, גם לגברים שכמו תמיד ממעטים לבטא את עצמם, ואולי בכלל לא חושבים שזה המקום שיכול לעזור להם.
    בואי לא נשכח שרק לפני שמונה חודשים הפורום נראה אחרת לגמרי, הוא משתנה תדיר ומגבש לו זהות.
    אותי מטריד שם ענין אחר לגמרי, שכמעט כל הדיונים הם על איפה אפשר להשיג חולצה, או בגד ים, וקניות ברשת, זה חשוב ומועיל, אבל אין שם דיון אמיתי על אופנה, אני חושבת שכיוון כזה שאליו ילך הפורום ינטרל באופן טבעי הודעות מהסוג ההוא.

    השבמחק
  21. אבל מצד שני, עם כל החיבה לאופנה (כמו ש-the eye קורא לה "אופנה עילית, אמיתית... מרתקת, עמוקה, פילוסופית, קונספטואלית, אומנותית ובעלת שלל רבדים"), כשאנחנו קמות בבוקר אז לעזאזל האופנה - אני צריכה לדעת איפה אוכל לקנות פריט א', ב' או ג'. כי כרגע אפילו רכישת בגדים היא לא שלב טריוויאלי עבור חלק מהמידות. זו, לדעתי, הסיבה שהפורום נראה כפי שהוא נראה, ובמצב הנוכחי אני חוזרת ואומרת שאם הילדות מפריעות, אפשר לתחום אותן לשרשור משלהן.
    סתם כדי לחדד את הנקודה, במשך הרבה זמן ניצ ובוב היתה מעלה בפורום יופי וטיפוח מדור קבוע בנושאי לקים. גם לקים הם חלק מהטיפוח, וגם שם אפשר לטעון שאין באמת סיבה שהנושא יידון רק בשרשור אחד, אבל עובדתית הנוהל עבד. אפילו עבד כל כך טוב שבסוף פתו פורום שלם רק ללקים, אבל זה סיפור אחר.

    השבמחק
  22. נעלולה - צוטטת עכשיו את the eya!?

    ואני תוהה לי פה במרחב הבלוגספרי.

    שרונה - יש להן פורום אופנה. יש מצוקה למצוא בגדים. היא קיימת בכל המידות ובכל הגילאים. אבל ללא ספק אופנה מלאה הוא לא המקום לכך. יש גם את אופנת נשים, בו הן יכולות לשאול שאלות. אבל לדעתי, כאשר בחורה שבאמת מתהדרת במידות קטנות, מגיעה לה לפורום אופנה מלאה מלווה בתמונה מפוצצת כזו או אחרת שחושפת את גופה החטוב, היא לא באמת מחפשת אופנה מלאה. היא מחפשת מחמאה.
    ומחמאה מקבלים מאנשים שאכפת להםD-:

    השבמחק
  23. חן, לא נתקלתי באף אחת שהעלתה תמונה.
    יש סיכוי מאוד גדול שהן מאמינות שהן שמנות ובעלות דימוי עצמי נמוך.

    השבמחק
  24. הייתי שמחה אם לא תפסלו כל "ילדונת" בטענה שהיא כנראה לא באמת מידה מלאה.

    אני לדוגמא, "ילדונת" בת 16 במידה 52. כתבתי את שתי העובדות האלו כשביקשתי בפורום עזרה במציאת בגד ים. יכול להיות שהתבלבלת לחשוב שאני מידה 42?


    לסיכום ולעניין, אשמח אם לא תחליטי לסלק אותי מפורום "אופנה מלאה" מפאת גילי הצעיר.

    זוהרה המכשפופה(:

    השבמחק
  25. זוהרה יקרה, בדיוק בגלל עודף פניות הסרק בפורום, פניות כמו שלך עלולות להתפספס. אני באמת לא מחפשת לטפל באף אחד, או לתת צומי. אני מחפשת לקבל ולתת עיצות אופנתיות מנשים השוות לי (פלוס מינוס 20 קילו :-).

    לדעתי, הפורום הוא בדיוק המקום בשבילך ובשבילי ובשביל אישה בת חמישים במידה 62 ולכן אני מעדיפה שיסננו ממנו או כל מה או מי שלא רלבנטי, כי מבחינתי זו טרוליות בדיוק כמו פרסומות בפורום.

    בקיצור - מצידי תהיי בת 16 כל עוד את לפחות מידה 16. זה ראוי בהרבה לדעתי מאישה בת 42 במידה 42.

    וממש לא התכוונתי לפגוע באף אחת. בגלל זה כתבתי את זה פה "בבית שלי" ולא בפורום. בעיני רוחי, ראיתי את עצמי נסקלת למוות בידי ים של מגה-כוסיות בנות 14 (ואגב, גם אני הייתי פעם בת 14).

    השבמחק
  26. הי . פעם ראשונה בבלוג שלך אבל לא יכולתי לא להזדהות איתך .גם בפורום דיאטות של תפוז קיימת אותה תופאה .
    במקום שפורום יהיה מקום לחיזוק בין בנות גדולות שרוצות להוריד קצת . כל הפורום מלא בבנות ששוקלות 55 קילו שרוצות להיות 52. זה די מדקא אותי וישר מעיף אותי מהפורום . חבל ..:(

    השבמחק
  27. חבל בהחלט, אינה. אני מבינה שבעיות בדימוי הגוף נפוצות היום יותר מדכאון קליני, אבל אני מצפה לנימוס והתחשבות גם במרחב הוירטואלי.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים