יום שישי, 4 ביוני 2010

פוסט אורח - כיצד (לא) מצאתי מכנסי הריון, פרק 1

גבירותיי ורבותיי, קבלתי במחיאות כפיים סוערות את חברתי החתיכה עדי - אמנית מוכשרת, מהנשים המצחיקות שתפגשו, בעלת אחד מהראשים הטובים בשוק והריונית חובבת בפוסט אורח נוגע ללב.

קשה להגיד שאני חובבת גדולה של שופינג בכלל ושופינג של מכנסיים בפרט. כמו כל אישה מצויה, אני אוחזת בשלל תסביכים בנוגע לגזרתי, ישבני וכיוצא בזה. אבל עם השנים הצלחתי למצוא את דרכי בין שגעונות האופנה השונים, ולהתביית על גזרות מכנסיים שפחות או יותר מתאימות לי. המידות שלי יחסית סטנדרטיות (38-40), יש לי קו מותניים סביר, בטן שטוחה ורגליים סבירות באורכן, ואם פוסחים על שלל חנויות שלא נועדו לבנות עם אגן (מישהו אמר פול&בר ואמריקן אפארל?), בסופו של דבר המבחר העומד לרשותי הגיוני עד מקובל.

אבל כל זה שייך לעבר, או כמו שממחיש זאת יפה האיור הסכמטי הבא -


השבוע, כשגם המכנסיים האחרונות שעוד נותרו לי (משהו מכוער להחריד מראש אינדיאני. לא פחות!) הראו סימני מצוקה, הגעתי למסקנה שאין ברירה אלא לחפש בגדים חדשים. ביום-יום, אני יודעת לאן ללכת כשנגמרים לי הבגדים. בדרך כלל חנויות יד שנייה שמוכרות ג'ינסים של דיזל וLEE יהיו אופציה הגיונית בשבילי. הפעם? אין לי שמץ של מושג. שמות כמו "רמי-לי", "משמין לי" ודומיהם היו תמיד בגדר המפלצות המאיימות שמסתתרות אי שם מעבר להרי החושך, שמחכות לבלוע אותי ברגע שאפריז בכמות הגלידות. לכן, החלטתי ללכת לH&M.

אני מחבבת את H&M. יש להם בגדים נחמדים, זולים וצבעוניים. אני אוהבת בגדים צבעוניים. לכן שמחתי לגלות שיש להם מחלקת בגדי הריון, שאפילו תהיה שוממת לחלוטין משלל הטינאייג'ריות הפקאצות והחיילות המעצבנות שפוקדות את עזריאלי. השמחה, כך הבנתי ברגע שהגעתי לשם, היתה מוקדמת מדי. והיו לכך שני רמזים מטרימים:
  1. בגדי ההריון נמצאים יחד עם הבגדים למידות גדולות. וכשאני אומרת "נמצאים יחד", אני לא מתכוונת זה לצד זה, אלא זה בתוך זה. לא שיש לי משהו נגד מידות גדולות (כמה מחברותי הטובות וכו'), אבל ראבק, מספיק אני צריכה להתמודד עם בדיקות אולטראסאונד, אז גם להתמודד עם העובדה שרשתות אופנה חושבות שאני שמנה?
  2. לקולקציה קוראים MAMA. אז ככה: אני בהריון. כלומר: לא ילדתי. מסקנה: אני עדיין לא אמא. מה אתם רוצים מחיי?
אבל על שני הפגמים הללו יכולתי לעבור בשקט, לו היו מכנסיים במידה שלי. מסתבר שכל מה שנותר אלו מכנסיים במידה 36, או מכנסיים במידה 46. מדי פעם השתרבבו 44 או 42 תועים. 40? 38? יוק. השלטונות (להלן המוכרות) התגלו כבלתי יעילות לחלוטין ("כל יום מגיעה סחורה". יופי. מה זה עוזר לי?). החלטתי בצער רב לנטוש את השוודים, ולעבור לאופציה הבאה שלי: NO NAME.

ל-NO NAME, כך גילו לי, יש מכנסי ג'ינס עם מותני גומי נוחים בשלל צבעים. ואכן, היו להם מכנסי ג'ינס עם מותני גומי נוחים בשלל צבעים. ואפילו במידה שלי (!). אבל מה? סקיני. כבר כמה זמן אני טוענת שבטן הריון וסקיני זה דבר שנראה טוב רק על נשים שהן לא את. אז גם בטן הריון וגם סקיני? חלילה וחס. נאלצתי לעזוב את החנות בידיים ריקות.

על האופציה האחרונה בקניון עזריאלי, להלן פוקס, החלטתי לפסוח. אני לא מתקרבת לפוקס גם אם זו היתה החנות האחרונה עליי אדמות. סמרטוטים אני יכולה לקנות בחנות כלי בית. ויש לי הרגשה שהם יחמיאו לי יותר.
לסיכום: העברתי 3 שעות בקניון המבחיל בישראל. יצאתי עם שמלה אחת מ-H&M מאמא-עאלק (דווקא חביבה), שלושה זוגות תחתונים ומחנק מפיצה סבארו שאכלתי בהיסח דעת. מכנסיים עדיין אין. בפרק הבא: חנויות המעצבות המפונפנות בבאזל, בתקווה ששם תימצא הגאולה (או שאלד קודם, מה שיבוא יבוא).

17 תגובות:

  1. היא כל כך צודקת. רק אתמול בערב הייתי שם כדי לנצל זיכוי שאימי העבירה לי ברוב טובה. ידעתי שמקומי שייך לBIB (עלק "מחלקת" בגדים למידות מלאות - יותר כמו מטר על מטר של 5 קולבים). חיפשתי וחיפשתי משהו שיימצא חן בעיניי, מצאתי עצמי מבולבלת בין הקו הדמיוני שמפריד בין BIB לMAMA. כך או כך - הכל שם *כל כך מ כ ו ע ר * !!! בכל מקרה, יצאתי עם טייץ ג'ינס חביב אבל מעבר לכך - לא ראיתי שומדבר אסטתי או FASHION FORWARD בכל החנות. לא אצל הרזות, לא אצל הדבות ולא אצל ההריוניות, כולל תכשיטים, נעליים ואקססוריז. הכל נורא מכוער.

    השבמחק
  2. האמת שמחלקת ההריון של H&M לא משובבת בי-כלל ממה שראיתי. וגם ב-BIB החלק המוצלח הוא הג'ינסים ואין הרבה כאלה.

    במחלקת ההריון, הכי מרשימה שנתקלתי בה היא אבישג ארבל ואני מבינה שהכותבת כבר מצאה אותה :-)

    השבמחק
  3. אני דווקא ממליצה על המכנסיים של רמי-לי. אמנם זו רשת מעצבנת ובהריון הקודם לא כל כך רציתי להיכנס אליה, אבל בסוף לא היתה לי ברירה כי לא מצאתי מכנסיים נורמליים. בסוף כן נכנסתי ואף קניתי שני זוגות מקסימים ששימשו אותי ממש המון (ובכלל קניתי שם בגדים מקסימים שאשמח ללבוש בהריון הבא). זוג אחד של אבישג ארבל שקניתי היו פחות מוצלחים מבחינת גזרה ועמידות.
    דרך אגב, גם לזארה יש אופנת הריון. לא ניסיתי.

    השבמחק
  4. ממש אבל ממש לא נכון לגבי no name. כמידה 42-44 מצאתי שם את כ-ל בגדי ההריון שלי וכל ההריון קניתי רק שם. זה ממש לא נכון לומר שיש להםרק סקיני.

    השבמחק
  5. רחלי, את מזכירה לי שגם לטופ שופ יש.

    השבמחק
  6. לטופ שופ יש אופנת הריון? מגניב. אני מחבבת אותם. שמעתי שגם לזארה יש, אבל בשנים האחרונות אני ממש לא אוהבת את המבחר שלהם (לנשים. לגברים דווקא יש להם דברים מוצלחים). כך שאני בספק אם אמצא משהו מתאים לי.

    לגבי נו-ניים - אולי בסניפים אחרים יש מבחר גדול יותר. בסניף בעזריאלי היו סקיני. יפים ונוחים אמנם, אבל סקיני.

    השבמחק
  7. סקיני ג'ינס מוצלח עם טישרט טיפה אוברסייזייד יכול להראות טוב עליך, זה תלוי באיכות הגיזרה.

    בטופ שום יש גופיות הריון, מכנסי הריון ושמלות הריון. לפחות בקניון רמת אביב יש. ולדעתי, השנה זארה מאד נחמדים (יש להם גם את הפינה לצעירים TRF שיש בה לפעמים יציאות מוצלחות ביותר).

    את יודעת מה עוד יכול להיות חמוד מאד עליך? אוברול קצר! בזארה יש כאלה מקסימים, וה-XL שלהם רחוק מלעלות עליי, כך שהוא יכול להתאים להריון שלך (שלא לדבר על ה-L).

    השבמחק
  8. אולי סיבוב באאוטלט בהרצליה יעזור? יש שם מקבץ של הרבה חנויות לנשים (כולל נו ניים) ויש סיכוי טוב למצוא מציאות לא מעטות.

    השבמחק
  9. אויש כמה אני מבינה ומזדהה!!!
    בהריון הקודם עוד נכנסתי לחנויות בנסיונות למצוא מכנס הולם.
    הפעם אני מסתובבת עם שמלות בלבד! אם את באיזור תל אביב ממליצה על החנות של דבורה ורפאל בקינג ג'ורג' זול זול זול ומכל גזרה ודוגמא, אני נוטה להריון בקיץ אז גם הבדים הסופר זולים שלהם ממש מתאימים לי לימים הלחים והמזיעים של חדשי הקיץ כאן במיוחד בהריון, בקיצור מבינה את עניין המכנס אבל ממליצה בחום לוותר ולהשאר עם שמלות.

    השבמחק
  10. לי יש דווקא רעיון אחר שעבד לי טוב בהריונות. קניתי מכנסיים שמתאימים לגזרתי וסגנוני ופשוט הפכתי אותם למכנסי הריון על ידי הנמכת המותן ותפירת בד לייקרה בגודל הרצוי.

    השבמחק
  11. עוד הערה לגבי נו-ניים. המכנסיים שלהם צרים. לי יש אגן רחב שבהריון התרחב עוד יותר, והמכנסיים שלהם היו לי מאוד לא נוחים ומאוד לא מחמיאים.

    השבמחק
  12. הו, כמה נעים לשמוע שאני נוהגת לקנות סמרטוטים. לפחות עכשיו אדע להצמיד לבגדים שלי תואר כלשהו, ולא סתם ללבוש אותם כאחד האדם.

    השבמחק
  13. הו אוכמית!! גם אם תלבשי סמרטוטי אבק כמכנס ושמטקה למשקפיים כחולצית, בשבילי תמיד תהיי חתיכה סוערת!

    השבמחק
  14. יאי! (סערה)

    השבמחק
  15. הנה עצה קטנה - בדרום תל אביב יש המון חנויות מפעל לבגדי הריון. חפשי שם.
    חוצמזה, יש חנויות "בוטיק" שאפשר למצוא בהן בגדי הריון יקרים אבל יפים. שווה להשקיע בג'ינס אחד מהמם שישרת אותך כל ההריון ויגרום לך להראות יפה.

    השבמחק
  16. יודעים אולי אם רפאל ודבורה סגרו את כל החנויות או שאפשר למצוא אותם במקום אחר?

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים