יום שלישי, 25 בפברואר 2014

מדריך השבלוג לשמנמונת בראיון עבודה


קוראים יקרים, אני שמחה להגיש עוד פרק בסדרה הפופולרית קוראים מבקשים, והיום - מדריך לבוש לשמנמונת בראיונות עבודה.מה ההבדל בין שמנמנות שמחפשות עבודה לנשים רזות שמחפשות עבודה? כלום פרט לכך ששמנמנות ושמנות צריכות להתאמץ יותר למצוא חנויות שמוכרות את הבגדים להם הן זקוקות.

מאחר ואני עובדת כבר הרבה שנים בתעשיית ההייטק, התחלתי את תהליך הכתיבה בתחקיר (בדומה לתהליך כתיבת מדריך הלבוש לשמנמונת בדייט, שם לעודף המשקל כן היתה חשיבות בגלל הסטיגמות עליהן צריכות שמנות להתגבר בהקשר זה) שכלל שיחות עם אנשים שעובדים במקצועות שונים משלי. בנוסף, התייעצתי עם מאיה בוכניק, יועצת לחיפוש עבודה בה נעזרתי בחיפוש עבודה בעבר. ביקשתי ממאיה טיפים ללבוש לראיונות עבודה, וכך היא ענתה לי.
אחרי הראיון, המראיין אמור לזכור את תוכן השיחה ולא את הבגדים שלבש המרואיין. במילים אחרות, את הרושם אנחנו אמורים לעשות באמצעות מה שאנחנו אומרים ולא מה שאנחנו לובשים. ובמילים עוד יותר אחרות, העיקר בראיון הוא המה ולא האיך... הלבוש הוא רק הבמה. האדם, הנסיון שהוא מביא איתו, הדברים שהוא אומר- הם אלה שצריכים לגנוב את ההצגה ולא הבגדים. מה שקורה כשמתלבשים לא נכון הוא שהבגדים הופכים למרכז. הם תופסים יותר מידי תשומת לב, על חשבון דברים אחרים הרבה יותר חשובים. הם עלולים להעביר מסרים לא נכונים, אולי להוביל לדעות מוטעות וזה, מן הסתם, ממש לא רצוי.

בשורה התחתונה, לראיון עבודה צריך ללבוש בגדים נוחים, לא חשופים מידי ולא בצבעים נועזים מידי. חולצה מכופתרת לגברים עם מכנסיים בגוון כהה (ג'ינס שחור למשל, גם אפשרי) זו הופעה לא מגונדרת מידי ומצד שני גם לא זרוקה. לנשים, אין להגיע בגופיה, לא מחשוף מוגזם, לא חצאית מיני. גם שחור מלמעלה ועד למטה זה קצת מוגזם. מכנסיים או חצאית מחוייטת, חולצה יפה. C'est tout!
על כך אני מוסיפה את הכלל שלי, אותו הזכרתי גם בהקשר של הפגישות הרומנטיות, והוא - אל תתחפשו למישהו שאינכם אלא התלבשו כמו גירסה מחויטת יותר של עצמכם. העלו את הסגנון האישי שלכם רמה והקפידו יותר על לבושכם, אבל אל תתלבשו כמו מישהו שאינכם כי אז יקרה אחד משנים - או שתכשלו ביצירת הרושם המוטעה או שתצליחו בכך, ובינינו - זה גרוע בהרבה כי זה ידרוש מכם להתמיד בהצגה. עדיף להדחות או להצליח בגלל מי שאתם מאשר בגלל מי שאינכם.

במקרה שלי, למשל, תחפושת תהיה ללבוש לראיון מכנסים מחויטים שחורים צרים עם חולצה לבנה מכופתרת, לנעול מגפונים עם עקב קטן ולענוד שרשרת ועגילים עדינים. ללכת כמו גרסה מחויטת של עצמי יהיה ללבוש מכנסים מחויטים אפורים בגזרה רחבה, נעלי עור שטוחות או סניקרז נקיים וסולידיים, וחולצה בגזרה מוקפדת אך מבד רך. אני אמנע מלענוד את תכשיטי ה-Statemenet החביבים עליי, ואענוד במקום תכשיט מעודן שאני מאד אוהבת כי אני חייבת להרגיש נוח ונעים כדי להיות במיטבי.

ובכן נסכם - לראיון עבודה מומלץ ללבוש
  • בגד נוח
  • צנוע (שלא חושף יותר מדי עור)
  • מגוהץ או חלק מטבעו
  • בצבעים ניטרליים
  • שמתאים לאופי שלכם
  • ולאופי המשרה אליה אתם מתראיינים
  • ושאינו חגיגי מדי
  • עם נעלים נקיות וגרבים מתאימים
  • ואיפור עדין
  • ולהימנע מתסרוקות ואביזרים שמושכים יותר מדי תשומת לב
  • ומבשמים שעלולים לא למצוא חן בעיני המראיין
אני מקווה שכל אחת תמצא את עצמה באחד (או יותר) מאבות הטיפוס שבחרתי להדגים. לפני שנתחיל, אני מפנה אתכם לדף החנויות המומלצות של השבלוג בו תמצאו מידע על רב החנויות המוזכרות ברשומה זו.

הסגנון הסולידי הנינוח
חנויות מתאימות - כותון, קום איל פו, טליה, הגרה, אלמביקה

סגנון זה מתאים למשרות משרדיות ומשרות אקדמיות. הוא אהוב על נשים ישראליות בוגרות רבות בגלל שהוא נוח ורשמי כאחד. הוא יכלול לרב מכנסים צרים יחסית ממבחר בדים (אפילו ג'ינס), חולצה מכופתרת רחוקה מהגוף ונעלים שטוחות ונוחות.

למשל המכנסים האלה של כותון
 
או אלה של טליה (389 ש"ח)
עם החולצה הזו של כותון
או עם החולצה הזו

ועם נעלים שטוחות כמו אלה החמודות מאסוס (295 ש"ח)
או נעלי אוקספורד סולידיות יותר, כמו אלה שמגיעות באימום רחב ועולות רק 105 ש"ח

עגילים קטנים או שרשרת נחמדה וגמרנו.

הסגנון האורבני מחויט
חנויות מתאימות - רזילי, נקסט, אסוס, כותון, אלמביקה

סגנון זה מתאים למשרות הייטק, פרסום, עיצוב ושאר מקצועות חופשיים ולנשים שמתבטאות באמצעות הלבוש שלהן באופן מובהק. הוא מגניב מחד ומחויט מאידך ומתאים גם לנשים שמתראיינות למשרה ניהולית, מאחר והוא יוקרתי ומרשים למראה אך לא מתפשר על הסגנון הייחודי שלך. הנה כמה דוגמאות לבגדים שמתאימים לסגנון זה.

החולצה הזו של יוסף & קולקט לרזילי (550 ש"ח)
שתראה מעולה עם המכנסים האלה מנקסט (166 ש"ח)


ולזה אפשר לצוות נעלים שחורות מעור או סניקרז לבנים של סופרגה או אולסטאר


את החולצה השחורה אפשר להחליף בחולצה מחויטת חייכנית, כדוגמת זו מנקסט  (149 ש"ח) אותה אפשר ללבוש בחוץ או בפנים (עם חגורה שחורה בגוון מאט).


הוסיפי שרשרת דקה או עגילים עדינים בזהב או פנינים (אין כמו שילוב של פנינים מסורתיות עם בגד אורבני) ואת מסודרת.

אפשרות נוספת היא ללכת על בגדים מפוסלים יותר, כגון המכנסים האלה של אלמביקה.
המכנסים האלה יראו מצוין עם החולצה השחורה מלמעלה, או עם טישרט איכותי שחור, אפור או לבן כמו אלה שמוכרים בנקסט או, להבדיל אלף שקלים, בקום איל פו. מעליו אפשר ללבוש ג'קט או סריג בעת הצורך. מאחר והסגנון פה זרוק יותר, חשוב להקפיד על איכות התפירה והבדים כדי לשמור על הרושם.

הסגנון הנשי מחויט

חנויות מתאימות - נקסט, טליה, מוד קלות'

סגנון זה מתאים למשרות מרובות פגישות ומשרות בכירות ומשלב שמלה או חולצה וחצאית עם ג'קט או מעיל ונעלי עקב או סירה. זו דרך מצוינת להרגיש נשית ועוצמתית ולהעביר את המסר אני המנהלת שאתם מחפשים. הנה כמה דוגמאות לבגדים שמתאימים לסגנון זה.

חצאית של טליה (299 ש"ח)
וחולצה לבנה ורכה למראה מאסוס (147 ש"ח)


מעל אפשר ללבוש ג'קט או עליונית נעימה, כמו זו שמדדתי ב-So Simple או את המעיל הקל הזה מנקסט (354 ש"ח)


לחילופין, תוכלי ללכת על שמלה מחמיאה באורך מידי עם מחשוף צנוע, כמו זו מנקסט (212 ש"ח), אבל אז בחרי עליונית בצבע אחר משחור.
או עם השמלה הזו ממוד קלות' שהיא טיפה יותר עליזה ועדין מתאימה למעמד (280 ש"ח לפני משלוח. יש פה קוד הנחה לקניה ראשונה באתר)


עם התלבושת הזו אפשר לנעול את הסניקרז מהתלבושת הראשונה למעלה, או נעלי סירה שחורות עם או בלי עקב, כמו אלה מאסוס (70 ש"ח)

הסגנון השמרני 

חנויות מתאימות - נקסט, קום איל פו, טליה

מתאים לעורכות דין, בנקאיות ונשים אחרות המועמדות למשרה במוסד שמרני או ממלכתי. וכולל חולצה מכופתרת, מכנסים מחויטים וג'קט. הנה כמה דוגמאות לבגדים שמתאימים לסגנון זה.

בנקסט יש חליפה יפה ושחורה של ג'קט

וחצאית מידי
יש שם גם נעלים יפות ונוחות למראה שקיימות באימום רגיל וגם באימום רחב וכל זאת ב-117 ש"ח בלבד.

שלבו זאת עם החולצה הנפלאה הזו של קום איל פו (שמתאימה גם למכנסים של אלמביקה בסגנון האורבני מחויט למעלה) והתקבלתן.
אני מקווה שרשומה זו תסייע לכן בחיפוש העבודה הבאה שלכן. זכרו שהדבר החשוב ביותר הוא מי שאתן ומה שאתן אומרות בראיון, ואיך אתן מתנהלות במהלכו. יחד עם זאת, הקלישאה החבוטה לפיה אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשון נכונה במקרים רבים, והרושם החיצוני שאנחנו יוצרים חשוב מאד לעיצוב התדמית שאני רוצים לשדר (כפי שאני אומרת בשבלוג מימים ימימה). אז כן, הלבוש בהחלט אינו הדבר החשוב ביותר בראיון, אבל אין לזלזל בו.

נותרתן עם שאלות פתוחות? רוצות (או רוצים) לחלוק חוויות בנושא? אני מזמינה אתכם להגיב ולשתף.

13 תגובות:

  1. אהבתי ביותר.
    מאוד חשוב לדעתי, להקפיד שהכל נקי, מסודר, בלי חוטים שמשתרבבים או קמטים במקומות מוזרים (שמעידים שהמכנסיים שכבו מקופלים בארון שנה לפני שלבשתי אותן הבוקר), או נעליים מטונפות ומתפרקות. פחות מה לבשתי (תכשיטי הסטייטמנט שלך לא נחשבים פה- שרונה :-)), אלא הרושם הכללי.
    ועוד הערה קטנה- אני חושבת שלשמנות יותר קשה בראיונות. אצל המון אנשים יש הנחה סמויה ששמנה = מוזנחת, עצלנית, מרושלת וכד'. גם אם לא מודעים לזה, ולא מודים בזה, זה משהו שיושב בתת המודע. לכן ממליצה (א) להקפיד הקפדה יתרה על סדר וניקיון
    (ב) להיות מודעות ולנסות "לשבור" בראיון את הסטיגמה

    השבמחק
  2. פוסט מצויין, רק רציתי להוסיף שלפעמים אני מצליחה למצוא פריטים(בעיקר חולצות), מצויינים: סולידיים, יצוגיים אבל לא מידי בדפנה לוינסון.

    השבמחק
  3. תודה רוניתה. ציינתי את רשת הבת שלהם So Simple כמקור פוטנציאלי.

    אם לא אכפת לך שאני שואלת, איזו מידה את לובשת? יש שם בגדים במידות גדולות?

    השבמחק
  4. הצילי!

    אני מחפשת נואשות אחרי חולצה שתענה על התנאים הבאים:
    1. רצינית (שחור, כחול, חלק, פסים - לא פרחוני ולא ורוד!)
    2. שרוולים עד המרפק או אחריו
    3. לא פוליאסטר וגם לא פישתן (כ הוא מתקמט) אלא בלנד של כותנה וחומר סינטטי בבד איכותי יחסית שלא מתקמט מדי
    לא אכפת לי לשלם ואם אין ברירה אזמיו מחו"ל, למרות שאני מעדיפה למדוד... מידה 50-52 ...
    ש לך רעיונות? תבורכי!

    השבמחק
  5. החנות הראשונה שעלתה בדעתי היא nexdirect.com אם תחפשי בדף החנויות למעלה תמצאי פרטים עליה. אני בטוחה שתמצאי שם מה את מחפשת ובמחיר סביר מאד.

    אם את מעדיפה למדוד ומוכנה לשלם יותר, אני ממליצה על חיטוט נמרץ באלמביקה. עם קצת מזל תמצאי משהו מתאים במחלקת הסייל שלהם (בכל החנויות יש פריטים מוזלים מעונות קודמות). באותו דף חנויות תמצאי פרטים גם על חנות העודפים שלהם בבית טפר בתל אביב.

    השבמחק
  6. תודה רבה שרונה.
    לצערי הרב בנקסט ואסוס כל מה שבראה מתרים עשוי 100% פוליאסטר.
    הסדנון של אלמביקה - אוברסייז וזרוק מאוד - לא מחמיא לי (אני נמוכה) וגם לא מתאים לסגנון שאני מחפשת.
    לפחות עכשיו אני יודעת שלא פיספסתי כלום :-)

    השבמחק
  7. בגלל זה לא המלצתי לך על אסוס, כמעט הכל שם סינתטי. אבל את בטוחה שנוגע לנקסט? קניתי שם הרבה חולצות כותנה או "סגסוגות" כותנה.

    את יכולה לחפש ברזילי, אולי יתמזל מזלך ותמצאי משהו שמתאים בול למה שאת מחפשת. הייתי שמה דגש על בגדים של קארין A ודינה גלאס. יש להן בגדי one size שמצוינים למידות גדולות. השאלה היא, אם יהיה משהו בסגנון שאת רוצה.

    השבמחק
  8. הרוב שם פוליאסטר. אבל! תגלית חדשה: כ הזמן הסתכלתי שם תחת PLUS ובעצם בדגמים הרגילים יש עד מידה 22 והרבה יותר מבחר! כולל חולצה כמו שחיפשתי...

    One size בד"כ לא עומדים בדרישות שלי - זה טוב עלי אבל לא "מונח".

    תודה אבה על התשובות והעזרה!

    השבמחק
  9. אני אף פעם לא קונה את מה שמסומן שם כ-Plus. הרגילים טובים יותר.

    השבמחק
  10. לראיון עבודה צריך ללבוש בגדים נוחים כמו חולצה מכופתרת לגבר
    עם מכנסיים בגוון כהה

    השבמחק
    תשובות
    1. חולצה ממש יפה, אני הייתי הולכת על אחת אלגנטית, כמו של הפיזיותרפיסט בסרטונים כאן... יש תרגילים מגניבים שהוא מציג... לא רואה סיבה לא להקשיב, בסך הכל זה עוזר עם הכאב ולכן אני, עם הכאבי צוואר שלי לא חושבת פעמיים.

      מחק
  11. עבור מחפש עבודה זה לא תמיד חשוב מה הגיזרה שלך

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים