יום שלישי, 22 בפברואר 2011

מתוק הטיפוח

לפני כשבועיים פרסמתי רשומה שבסופה תהיתי איך קוראיי מסירים איפור, מאחר והמסקרות שלי מגלות עמידות לכל חומר עלי אדמות (פרט לציפיות והמגבות שלי, שמלאות כתמים שחורים). קיבלתי המון תגובות מועילות, פה בשבלוג וגם בפייסבוק ובאימיילים (שוב תודה לכולם!), ולאחר ימים אחדים הגיתי תכנית פעולה.

התכנית כללה פתרון זול ומומלץ בחום לבעיה - שהושתת על מסיר איפור דו פאזי (התלת פאזי אזל) של גרנייה, ומטליות להסרת איפור מהסופר פארם. לצערי, התכנית נכשלה כשלון חרוץ. המטליות שקניתי, Almay Oil-Free Eye Makeup Remover Pads שעלו 22 ש"ח, קטנות מדי, שמנוניות עד גועל וצורבות והכי חשוב - לא מורידות איפור שחורג מצללית רגילה. מסיר האיפור של גרנייה Skin Naturals 2 in 1 Waterproof Makeup Remover שעלה 19 ש"ח לא מוריד את המסקרה של לנקום, שלא לדבר על המסקרה העמידה למים של בנפיט. השתמשתי בשניהם ברצף ואז נכנסתי להתרחץ ויצאתי כמו דביבון ששתה הרבה יותר מדי וודקה. הבנתי שזה לא יעזור ועברתי לתכנית ב'.

זה לא משחק ילדים, זה זבל.

תכנית ב' כללה פתרונות יקרים יותר ומומלצים יותר - נוזל דו פאזי להסרת איפור של לנקום ושמן הידרופילי של לוקסיטאן. התכנית כשלה מיד, שכן השמן ההידרופילי חסר במלאי ולא ידוע מתי יחזור. ניסיתי לתפוס את האוכמנית שהיתה בלונדון בתקווה שתקנה לי אחד בקובנט גארדן אבל היא, ממזרתה מסירת איפור בקלות שכמותה, לא היתה זמינה. החלטתי להסתפק ב-Lancome Bi-facil Bi Facil Double-Action Eye Makeup Remover קטן שעלה כ-120 ש"ח במבצע בסופר פארם (הגדול עולה כ-50 ש"ח יותר). זה השלב בו נכנס מיודענו אדושם לתמונה.

אמר אדושם שרונהל'ה חולנית קטנה שלי, תראי אותך. כולך שפעת ונזלולים, אפך אדום ועל גבול קריסה, לחייך חסרות חיים ושפתיך יבשות כקרום פיצה דאשתקד. למה לא תפנקי את עצמך עם איזה קרם פנים טוב שראינו ביוטיוב? אמרתי לו אדושם, אתה יודע שאני קרועה על התחת שלך, אבל מי ישלם, סבתי עליה השלום? אמר לי אל תדאגי, הנה מכרתי לך בובה. עכשיו קני קרם.

אז קניתי את הסרום שכולן משבחות ביוטיוב - Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher שעלה כ-200 ש"ח אחרי הנחה באריזה הכוללת קרם עינים Advanced Night Repair Eye וקרם יום מתנה. בנוסף קיבלתי ערכת מתנה על הקניה שכללה ליפסטיק, סרום Advanced Night Repair Concentrate מוקטן, סט צלליות בצבעים שרציתי (קפוצ'ינו - בצבעי קפה וחלב), וקרם לילה מסדרת אידיאליסט. הערכה הזאת הצילה את עורי, פשוט כך. מיד בשימוש הראשון בסרום המתקן (את מצמצם הנקבוביות החלטתי לשמור ליום בו מצב העור שלי ישתפר אחרי המחלה) העור הפך ממתקלף ויבש עד כדי היווצרות חתכים קטנים מסביב לאף ולפה לקטיפה יוקרתית ומלוחחת היטב שנושמת כפי שלא נשמה מעולם. קרם העינים המופלא מוסיף פיניש מרכך ומנחם לכל יום עבודה, ארוך ככל שיהיה. אחרי שסיימתי את בקבוקון הסרום המתקן, ואפי חדל להתחזות לברז וחזר לתפקד כאביזר לנשימה וייצור שחורים, עברתי לסרום לצמצום נקבוביות. בכנות, אני לא יודעת להגיד אם הוא מצמצם נקבוביות או לא. מה שכן, הוא יוצר תחושה לא פחות ממופלאה בעור, שנמשכת שעות ארוכות. העור מוזן, חלק ונפלא למגע. לא פלא שזה מוצר זוכה פרסים שמהולל חזר והלול בכל רחבי האינטרנט.

לפתרון בעית השפתיים היבשות שלי, עוד קורבן אומלל של יותר מדי קינוחי אף, ניסיתי במשביר את הבאלם המהולל של סיסלי והוא לא עשה שום דבר שוזלין לא עושה. גם זה של קליניק לא עזר, וגם היה לא נעים. לבסוף קניתי פשוט וזול של ניטרוג'ינה והוא עשה את העבודה. אלטרנטיבה מצוינת לימים בהם המשחה של בליסטקס פשוט מרימה ידיים. הוא עלה כ-16ש"ח שזה בערך 1/15 ממחיר הבאלם של סיסלי.

והאוסקר מוענק ללנקום, גרנייה, ד"ר קרבלניק, אסתי לאודר וסוטי'ס.

אבל מה עם המסקרה, אתם שואלים. ערכת המתנה של אסתי לאודר כללה גם סבון פנים בעל ריח של נקיון ורעננות ולכן החלטתי שזה הזמן למרוח מסקרה עמידה למים. אז זהו שלא. כלומר כן. כלומר - חשבתי שלא יקרה כלום אם אשתמש בסבון למרות שהוא מיועד לעור יבש והעור שלי מעורב, אבל טעיתי. אחרי שלושה ימים של שימוש העור מסביב לפה שלי התחיל להתקלף. מסרבת להאמין שמשהו יכול להיות פגום בסרום הפלא, נטשתי את הסבון והעור חזר לעצמו. לא צריך טובות, אמרתי לעצמי, ועברתי לתכנית ג'.

תכנית ג' נטוותה בזמן שקניתי לחמניות שוקולד במגה השכונתי. בקופה שאלו אותי אם אני רוצה מבצעים ולהפתעתי, אחד מהם היה Garnier Pure Active Exfo-brusher סבון לפנים באריזה המצוידת במברשת באמצעותה מקרצפים את הפנים בחומר. קראתי על מוצרים דומים של חברות יוקרתיות ויקרות מאד (דיור, נדמה לי, ועוד מוצרים אוטומטיים שעושים פעולה שכזו בכמה מאות דולרים) אבל זה עלה פחות מ-40 ש"ח והיה לו ריח טוב ומבטיח של נקיון. קניתי אותו והחלטתי לבדוק ביקורות מקוונות עליו ומקסימום להחזיר לחנות ולהחליף בעוד לחמניות שוקולד לכל החבר'ה במשרד (הם תמיד מחסלים לי אותן). הביקורות היו טובות, יחסית למחיר, והחלטתי לנסות. הסבון נעים מאד, המברשת יכלה להיות רכה יותר אבל אינה בלתי נעימה, והתחושה אחרי השימוש היא של נקיון נטול יובש. הביקורות שקראתי טענו שמדובר במוצר מעולה נגד אקנה. לי היו כמה פצעונים חדשים לאחר השימוש הראשון במוצר, אבל מאז (טפו טפו) העור מצוין מתמיד. המברשת עושה גם קצת פילינג על הדרך, וזה תמיד טוב כל עוד זה נעשה בעדינות.

כוונונים אחרונים כללו החלפת סדר הפעולות, כדי להבטיח את הסרת האיפור אחת ולתמיד לקראת שינה טובה ונטולת כתמים, וכך לבסוף גובשה רוטינת הטיפוח החדשה שלי לשעות הלילה.
  1. מקלחת הכוללת שטיפת הפנים במים ואחר כך קרצוף עם הסבון של גרנייה.
  2. ביציאה מהמקלחת, הסרת המסקרה שנזלה מהריסים עם הבי-פסיל של לנקום. כולל הטיפ המעולה שקיבלתי משירה 59, שאמרה שמאחר ואנחנו מורחים את המסקרה בצד הפנימי של הריסים, צריך גם לנקות צד זה.
  3. שטיפת פנים נמרצת להפטרות מהתחושה השומנית בעפעפיים.
  4. מריחת סרום מצמצם נקבוביות של אסתי לאודר.
  5. קיפוצים עליזים ברחבי הבית תוך ליטוף הלחיים.
  6. קרם עינים של אסתי לאודר.
  7. הופ למיטה.
ורוטינת הבוקר כוללת
  1. מריחת סרום מצמצם נקבוביות של אסתי לאודר.
  2. מריחת קרם לחות והגנה של ד"ר קרבלניק (עם מקדם הגנה 30). מאחר והאריזה הנוכחית כמעט נגמרה לי, אני אבדוק אחריה את קרם הלחות וההגנה החדש של נייטרוג'ינה שקיבלתי בהשקה בשבוע שעבר - Neutrogena Multi Defense Daily Moisturizer עם מקדם הגנה 25. פרטים וביקורת יפורסמו בשבועות הקרובים.
  3. איפור והופ לעבודה.
ואם כבר בטיפוח עסקינן, המלצה קטנה נוספת - כשהייתי בלונדון קניתי כמה מוצרים של בנפיט שאני פותחת לפי הצורך. לפני כמה ימים, אחרי שנוכחתי שה-Paint Pot של מאק יבש כמו השפתיים שלי לפני שבועיים, פתחתי את הפריימר לאיפור עינים שקניתי Benefit Stay Don't Stray, מרחתי אותו עם האצבעות על ומתחת לעפעפיים, כמתואר בהוראות, והמשכתי לעשן את העינים עם כמה צלליות ומסקרה. האיפור החזיק מהבוקר עד סוף הערב (לרב צלליות נעלמות אצלי איפשהו אחרי הצהרים) ולא היו הצטברויות בקפלי העין. בנוסף, אני חושבת (למרות שזה לא כתוב בשום מקום) שהוא משמש גם כקונסילר וברייטנר. כלומר, הוא האיר את האזור שמתחת לעין והסתיר את העיגולים השחורים שלי בהצלחה מרובה.

הלו משטרה? העיגולים השחורים שלי נעלמו!

למי שתוהה, את כל המוצרים עליהם כתבתי כאן קניתי מכספי. כלומר, כמעט את כולם - כי הנה אחד שקיבלתי בהשקה לפני כמה שבועות. המדובר במסכת אנטי אייג'ינג דו שלבית של חברת הקוסמטיקה Sothys שכוללת חלק א' בצבע סגלגל מחליק ומעניק זוהר וחלק ב' בגוון פנינה זרחני המהדק את העור. עכשיו, אני לא יודעת בנוגע לאנטי אייג'ינג, ואני לא מרוצה מטרנד האנטי אייג'ינג בגיל צעיר (אני עוד מעט בת 35 וזה צעיר מדי לטעמי למוצרים כאלה, אבל הרבה מהבלוגריות שמקבלות את אותם המוצרים כמוני בנות עשרים ומשהו בלבד) אבל אני כן יודעת שהמסכה הזאת עושה משהו טוב לעור. במשך כמה שעות אחרי הסרתה העור מרגיש מהודק וזו תחושה נעימה. צריך לתחזק אותה עם קרם לחות אחרי השימוש, כי היא מייבשת את העור אבל אני ממליצה עליה לקראת אירועים מיוחדים או אם רוצים להרגיש כאילו אתם בספא. קיבלתי עוד מוצרים שלהם לבדיקה (סרום וקרם לחות) אבל טרם הגעתי אליהם, כי אני נאמנה למוצרים בהם אני משתמשת עכשיו והקרם לא מתאים להחליף את ד"ר קרבלניק מאחר ואין לו מקדם הגנה גבוה מספיק.

טוב די, מספיק כתבתי. זמן לישון, לעבוד בגינה, לגדל ילדים, למלא פלפלים ולומר קריאת שמע של שחרית. אם כך, בברכת שתראו כמו ריטה הייוורת' בימי זוהרה אסיים.

19 תגובות:

  1. איזה יופי שמצאת פיתרון לא רק לצרת המריחות אלא גם לעור היבש!
    סיקרנת אותי עם הערכה של אסתי לאודר, היכן היא נקנתה?

    השבמחק
  2. בסופר פארם בקניון רמת אביב. ברעננה, למשל אין אותה.

    השבמחק
  3. אז את משתמשת בסרום מצמצם נקבוביות במקום קרם לילה, בעצם? נשמע מעולה.

    השבמחק
  4. הוא כל כך כל כך טוב, שכן. אני משתמשת בו בלילה ומקסימום מוסיפה עליו קרם עיניים.

    ביום אני מוסיפה עליו קרם הגנה.

    בגדול, כתוב בתיעוד של המוצר (הופ) שהוא לא מיועד לשמש כקרם לחות, אלא כבסיס ללחות. אהא, אני אומרת.

    השבמחק
  5. די!
    התעייפתי!
    רק מכל הפרוצדורה אני מעדיפה כבר את משפחת הדביבונים...

    אבל חייבת להודות שסיקרנת אותי עם הסרום של אסתי.

    שמחה שנמצא הפתרון המועיל עבורך (תשמרי לי גם כמה פלפלים ממולאים, וחכי לי לקריאת שמע של שחרית, אני כבר באה...)

    השבמחק
  6. וואי וואי וואי
    אני שמחה שהטיפ שלי עזר.
    כל המלצותי לגבי המוצרים של אליזבת ארדן ומאמי קייר עומדים בעינם.
    לגבי הסרום של אסתי - מוצרי הקונצרן ידועים באהבתם לסיליקונים שונים שמשפרים את מראה העור (בלי להשפיע על העור לטובה. עלי הסיליקונים משפיעים לרעה). אני רק ממליצה לנקות היטב סיליקון מהפנים שכן הם עלולים לחצ'קן אותך למשעי.
    אין כמו איפור לשמח לבב אישה.
    פעם שלחתי לחברה שלי בלונדון שתי קופסיות עם חצי צללית שקניתי לעצמי כי היא הייתה במצב רוח מחורבן. שנתיים לא הפסקתי לשמוע על זה :-)
    שירה59

    השבמחק
  7. מעולה, גדולה, נפלאה, תעשי לי המון ילדים. אני מנויה החל מלא מזמן, אבל אין דבר יותר כיף מלהתעלם מהמיילים ולרפרש את הבלוג שלך כמה פעמים ביום לפוסט שנכתב בשפה כה עשירה, קולחת וכיפית לקריאה.

    השבמחק
  8. תודה לך אנונימית!

    פיצ'ולה, דביבונים זה אנחנו.

    שרית - הצלחת להדאיג אותי עכשיו. את אומרת שאני ממלאה את עצמי בחומרים מזיקים? מוזר שבביקורות שראיתי לא דיברו על זה, כי הנשים האלה, להבדיל ממני, הן מומחיות בתחום ולרב מתלוננות או לא קונות חומרים מזיקים..

    השבמחק
  9. אין סיכוי שבעולם שאעמוד ברוטינה שכזו יותר מפעם אחת

    השבמחק
  10. אם תחשבי על זה, אודליה, הרחצה וההתכוננות לישון בערב, וצחצוח השיניים ומה שמסביבו בבוקר הם שגרה טקסית שכזו, שלא דורשת מחשבה מיוחדת, אנחנו פשוט עושים את זה. אני תמיד רוחצת את הפנים באמבטיה, פשוט החלפתי סבון. ואני תמיד שמה קרם לחות, רק הוספתי עוד שלב בדרך.

    כמו שאמרה מימי לוזון בהשקה שלה לפני אי אלו חודשים "טיפוח דורש השקעה, כמו דיאטה" (איכס, דיאטה).

    השבמחק
  11. היי שרונה :). אני בודקת לרוב ביקורות באינטרנט באתר http://www.makeupalley.com/.
    קרצוף פנים יומיומי נשמע לי קצת מפחיד...

    השבמחק
  12. שרונההההההההה

    מתי אני קוראת ביקורת שלך על הסלרון ME
    http://www.memyelos.com/he/
    בתור בלונדינית, ממש בא לי לדעת מה את אומרת.....

    (מיזמן לא ניפגשנו!)

    השבמחק
  13. מרינה, מעולם לא בדקתי את המכשיר הזה. את מיחצנת אותו?

    השבמחק
  14. לא...היתי רוצה אחד כזה :-) היתי בהשקה שלו ולא ראיתי אותך, חשבתי שהית גם בהשקה אחרת שלו או שקיבלת כזה ...בתור אחת שלא סובלת מכוני יופי...ולא הולכת (בסוף לא הלכתי גם עם קופון....)

    השבמחק
  15. אחרי שנים של ניסיונות במיני מסירי איפור עינים גיליתי שהחומר היחיד שמצליח להסיר את האיפור שלי (כולל עפרון עמיד במים שאני תוחמת איתו את העינים כאיילנר ומסקרה עמידה) הוא ליד-קייר... מין ערכה שנמכרת בסופרפארם (בקבוק של 100 מ"ל תמיסה וחבילת פדים מכותנה, שלא משאירים סיבים כמו צמר גפן). מדובר בחומר יעיל ומאוד עדין שלא צורב, לא שמנוני, או מסיר את כל הריסים. אני מרוצה בטירוף.
    ולריפוי עור פנים שסובל מכתמי יובש אני ממליצה לך בחום לסור לחנות טבע ולקנות שמן אורגני של נר הלילה, או בוראג', או רוז-היפ. כמות קטנטונת לפני השינה עושה קסמים בבוקר :)

    השבמחק
  16. שרונה,
    נסי את מסיר האיפור של ביודרמה, בקבוק עם נוזל שקוף ופקק אדום. יש בפארמים. מוריד הכל חוץ ממשקל...

    השבמחק
  17. גם אני אוהבת את האידיאליסט של אסתי לאודר. אגב, יש אותו עכשיו בסטרוברי.נט, קניתי ב-153 זוזים בלבד!

    הטיפ שלי להסרת איפור עיניים - שמן שקדים. כזה שיש בכל בית טבע ובית מרקחת. לא ייבש לך ואפילו יזין את הקמטוטים. ולא יהפוך את העור לשמנוני, ולא יחצ'קן (למרות שמו). כן יסיר איפור למופת.

    ומשהו קטן אך חשוב שכדאי לשים אליו לב:
    גרנייה, סיסלי ולנקום כולן חברות שעורכות נסויים בבעלי חיים ומשתמשות בחומרים שנוסו על בעלי חיים.
    יש בשוק כל כך הרבה חברות מעולות עם מוצרים מצויינים שלא נוסו על בעלי חיים, שנראה לי חבל להשתמש בחברות הללו - אני לא חושבת שמסקרה שווה סבל של יצור חי.

    השבמחק
  18. אני מודה שלא חשבתי על ענין הניסויים, וזה באמת חשוב. אוף.

    השבמחק
  19. https://talimintsblog.wordpress.com/
    יש לך בלוג מושלםםםם. מלא השראה! מה את אומרת על שלי ? אם אהבת אשמח לביקורת באחד הפוסטים <3 כמובן שהולכים להיות עוד המון פוסטים, זו רק ההתחלה ואני צריכה את התמיכה שלכן :)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים