יום חמישי, 27 במרץ 2014

חטיף בוטנים מצופה שוקולד


סניקרז, הטרנד החכם ביותר (אם לא החכם היחיד, כשחושבים על זה) ששוטף את עולם האופנה בחודשים האחרונים הוא טרנד הסניקרז. בשבועות האופנה האירופאים והאמריקאים נראו מיטב היפות הנכונות והבלה נועלות נעלי התעמלות קלות, מרביתן של נייקי (שהצליחו להביא עליית מכירות מרשימה בחודשים האחרונים, והוציאו איתם מהקבר על הדרך את ריבוק, שקלטו שמה שצריך למכור זה נעלים צבעוניות אך לאו דוקא מתקדמות טכנולוגית או ספורטיביות על אמת וכך חזרו למשחק בהצלחה נאה) במקום עקבים.

כפמיניסטית, הטרנד הזה מאד משמח כי נעלי עקב הן הכלי האלגנטי ביותר לדיכוי נשי. הוא מקשה על ההליכה, הופך את האישה לבלתי יציבה על רגליה ולמעשה כולא אותה במעין כלא נייד קטן וכל זה במסווה של אביזר יומיומי ובעל חן אסתטי רב. למעשה, אין הרבה הבדל בין נעלים מודרניות מסוימות לחבצלות הזהב שנכפו על הנשים הסיניות במשך כמה מאות שנים (הזהרת טריגר - יש תמונות קשות בערך הוויקיפדי אז תחשבו לפני שאתם לוחצים פה). מרב מיכאלי אמרה פעם בראיון שנעלי ערב מבליטות את האגן והחזה ובכך מציגות את הנועלות אותן לזמינות תמיד למין. בכל מקרה, נעילת סניקרז מאפשרת את ההפך המוחלט מנעילת עקבים כאלה - היא מאפשרת לנועלת אותן לרוץ כמו הרוח. סוף הנאום הפמיניסטי.

להפתעתי לא ראיתי הרבה סניקרז בשבוע האופנה הישראלי, הישראליות מכורות לעקבים שלהן ככל הנראה. ואם כבר במדברים עליו, הלקח שלי משבוע האופנה הוא שבשנה הבאה אלבש ג'ינס, חולצה יפה ורגועה, תכשיטים ותיק יפים וסניקרז (וגם שאין טעם לסחוב מצלמה כי היא ממילא לא טובה מספיק, אבל זה לא ממש קשור). בכלל, שבוע האופנה גרם למהפך אופנתי חשיבתי אצלי, שנראה שעוד נדון בו כאן אני מניחה. המלתחה שלי עוברת בימים אלה מהפך מסוים. מה שמזכיר לי שאלה שרצה בראשי כבר כמה ימים ואשמח לשמוע מכם תשובה - האם מוקדם מדי לערוך עוד מכירה ביתית בפסח הקרוב, או שיש ענין בכך? אני מתלבטת אם לעשות את זה עכשיו או לדחות בכמה חודשים.

ועכשיו לחלק הצבעוני ברשומתנו, מצעד הסניקרז של השבלוג, שלא לומר - מצעד השבילקרז! סניבקרז! משהו! ברשותכם האדיבה, אנחנו נתעלם באלגנטיות מהנייקי אייר מקס שצצות בכל בלוג בימים אלה ונתרכז לעת עתה בדגמים אחרים.

היוקרתיות

טייסון היי טופ של ג'יבאנשי במחיר 2895₪ לפני משלוח ומיסים

עור בהדפס קונפטי, עיצוב צר וגבוה שיתאים לכל תלבושת שתבחרו - ממכנסים ועד שמלה קצרה. אני אומרת, אם כבר לקנות מוצר יוקרה של מעצב צמרת, קנו משהו מיוחד שאין לכולם (בהמשך לדיון הבלתי נגמר על תיקי בירקין בדף הפייסבוק של השבלג).

הצבעוניות  

נעלי האגל פאף של  Irregular Choice במחיר 364₪ כולל משלוח (עד יום שישי ה-28.3 אז נגמר מבצע המשלוח המוזל)
כמה נחמדות הן! שחורות פוקסיה שמתאימות כמעט להכל עם סוליה בעיצוב גלידה נמסה ושפן!  מה עוד אפשר לרצות? אולי רק שיחליפו את שרוכי הסאטן שהופכים את העסק למתוק מדי ונוטים להתפרק אחרי מספר נעילות.

הבלתי נסבלות 

Golden Goose אביב-קיץ 2014 במחיר 1550₪ (לא כולל משלוח) 
גראנס דורה מתה על הנעלים הדפוקות האלה, שעולות הון ונראות כאילו מישהו כבר טינף אותן בשבילך. אני אומרת, שמרי לך את הגמד עם הפרצוף לפת ואת הנעלים המלוכלכות היקרות ואנחנו נמשיך במצעד שלנו בלעדיך. דיל? דיל.

המושלמות 

היי סטאד של Be&D במחיר 552₪ לפני משלוח (אבל אני השגתי שני זוגות בפחות מחצי מחיר מוהאהאהא)
מה תנעל שמנופמיניסטית אופנתית שלא יכולה לנעול נעלי עקב (אתם ניסיתם פעם לאזן 110 קילוגרם על שתי מחטים?) אם לא סניקרז נוחות להפליא עם אשליה אופטית של עקבים. אני באמת מאוהבת בהן, ושמחה שלא מוכרים אותן בארץ כי אז הייתי רואה אותן על כל רגל שניה (כלומר כל זוג רגלים שני, עזבו). מי חמודות של אמא? מי? נקסט!

הישראליות

דגם 2981 של קליגולה במחיר 299₪
ציונים אנו ולכן נציין את המנוצנצות האלה של קליגולה. הייתי מעדיפה אותן בלי פלטפורמה אבל הן עדין יכניסו חן שיקי כמעט לכל תלבושת - מחליפה עסקית מחויטת ועד למכנסים קצרים וטישרט.

הטרנדיות

סניקרז של זארה במחיר 369₪

הן דומות לנייקי אייר מקס (מן הסתם, חיקוי של נייקי אייר מקס) ועולות חצי או פחות מרב הדגמים. הצבעים מקסימים בעיני ויתאימו (שוב) כמעט לכל תלבושת, בעיקר למחויטות בחבורה. עבורי, הבעיה איתן היא שה-40 קטן (האצבעות מציצות מהרשת בגב הנעל) וה-41 ענק כך שאני נאלצתי לוותר. אבל אני עדין אוהבת אותן, למרות השפיץ.

המ-גניבות

Girls of Blaze Disc Rainforest של סולאנז' נואלס לפומה במחיר 524₪ עם משלוח בינלאומי חינם בשופבופ (אבל לפני מיסים)
האחות של ביונסה עיצבה לנו סניקרז שבמבט ראשון נראו לי איומות ומאז מתחבבות עליי יותר ויותר. הן הכי צבעוניות שיש, ועדין מצליחות להיות כאלה שאפשר ללבוש (כולם ביחד) עם כל תלבושת כמעט. אל תשאלו אותי למה משמשת הדיסקית מקדימה. אני מהמרת שזה קשור בתעופה. אחרי הכל, מדובר בסולאנז'. בואו נכתוב את זה שוב. סולאנזזזזז'.

זולות וקלאסיות

נעלים קלאסיות עם שרוכים מנקסט 85₪ (המשלוח לישראל באתר חינם)

נראות כמו סופרגה ועולות רבע, מה עוד אפשר לרצות? אני אחסוך לכם את נאום המתאימות לכל תלבושת כי בשלב זה כבר הבנתם את המסר - סניקרז מוצלחות יתאימו לכל תלבושת. זה מה שמבדיל, לדעתי, בין סניקרז מוצלחות לסניקרז לא מוצלחות.

כפי שראיתם כבר בשבלוג, אני מאמינה גדולה בסניקרז טובות. הן עשויות להתאים למגוון סיטואציות, בהן ראיונות עבודה, דייטים ואפילו חתונות. אם האוירה קלילה מספיק, הנעלים הקלילות האלה יתאימו ואם לא - הסניקרז הנכונות בתלבושת הנכונה יכולות להפוך מצבים נוקשים לזורמים יותר. שלא לומר, נוחים יותר. וכידוע, את הכי יפה כשנוח לך, או משהו. מממ סניקרז. טעים.

3 תגובות:

  1. חייבת לציין שלמרות שאני ממש מחבבת סניקרס על אחרות לא הצלחתי לאמץ את הטרנד. כל פעם שאני נועלת סניקרז אני מרגישה קלוצה ושמיינה דובה... ואני הולכת על שטוח בלבד.
    ניסיתי אול סטאר ויש לי זוג מהמם של איזו חברה יפני עלומה, ונייקי. אדידס... לא. לא הולך.
    לאלוהי דימו הגוף הפתרונים.

    השבמחק
  2. אוף אני פמיניסטית וחובבת עקבים גם יחד. איך זה מסתדר? מסתדר :/

    השבמחק
  3. גם אני פמיניסטית שעושה הרבה דברים ״לא פמיניסטיים״. בשורה התחתונה אנחנו בנות אדם ולא פרסומות מהלכות לשלמות אידיאולוגית כלשהי.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים