יום ראשון, 27 בינואר 2013

שמנה בלי כיסים

ביום שישי הגעתי לאימון טניס עצבנית ובלי כיסים, כרגיל. בשלב כלשהו שאל אותי המאמן שלי למה אני עצבנית ולמה אני אף פעם לא באה עם כיסים (צריך כיסים כדי לשמור כדורים להגשה). אז סיפרתי לו, תוך כדי ניסיונות לצלוף בו עם חבטות עצבניות במיוחד, מה עשיתי לפני השיעור.

לפני השיעור נסעתי לנמל תל אביב עם חברתי המתחתנת. אחרי שאכלנו ארוחת בוקר מפנקת ונשמנו אויר ימי מרענן הסתובבנו לנו בשוק ובין החנויות שבנמל. אחת החנויות שקרצו לי עוד לפני ארוחת הבוקר היא חנות גדולה של אדידס. מאחר ואני די מיואשת מהסיכויים לקנות בגדי ספורט מקצועיים במידה שלי החלטתי שלא מענין אותי כמה זה עולה, אני אקנה לי שם משהו איכותי כי נמאס לי להזיע בבגדים מבאסים וסינתטיים.

המבחר בחנות יפהפה וצבעוני כל כך, אבל בלטו לעיני שני קולקציות מדהימות ביופין - סטלה מקרטני לאדידס, קולקציה כללית 2013 וסטלה מקרטני לאדידס קולקצית טניס 2013. בחנות היו פריטים משתי הקולקציות במידות 2XS, XS, S ו-M (כן, גם אני בחיים לא שמעתי על 2XS עד יום שישי). אפילו L לא היה, שלא לדבר על XL (שאני מודה שאיני בטוחה שקיים בקולקציה הזו). ולמה אני כל כך נעולה דוקא על סטלה מקרטני אתם שואלים? 

כי אלה הבגדים שהייתי יכולה ללבוש לאימון טניס לולא הייתי שרונה ראובני.


הצילומים מפה

הצילום מפה
תשמחו לשמוע שהמצחייה בתמונה אשכרה עולה עליי, ואכן קניתי אותה אתמול

ואלה הבגדים שהייתי לובשת לאימון טניס, אם הייתי שרונה ראובני.

אני לובשת
כובע מלמטייל
טישרט מהוה שלא ממש סופג זיעה
טרנינג מחנות כלשהי בסנטר
נעלים של אדידס

איזה כיף לי, אש יא באבא

המוכרים בחנות היו פחות מאדיבים כלפי, בואו נגדיר זאת כך. לא מפתיע לנוכח זה שאני שמנה וכן מפתיע לנוכח זה שנעלתי נעלי טניס עם לוגו אדידס בורוד זוהר שרואים מקילומטרים. הציעו לי, כרגיל, מכנסי טניס מקולקציית הגברים במידה XL וכשאמרתי שאני לא רוצה עזבו אותי לנפשי. בסוף קניתי את המצחיה הלבנה של סטלה ובזמן ששילמתי הסתכלתי על דוכן התחתונים הספורטיביים (אל תשאלו אותי) שבדרך לקופה שם נתלו זה לצד זה תחתונים במידה XS לנשים ותחתונים במידה 2XL לגברים. אותי זה מרתיח. גם המאמן שלי כעס מאד ואמר לי לכתוב להנהלה האמריקאית של הרשת לדרוש שיספקו לסניפים בישראל את ההיצע המלא שיש בארצות הברית. אמרתי לו שאעשה את זה.

אבל בואו נעזוב את אדידס, אני באמת לא בטוחה מה טווח המידות האמריקאי שלהם כי באתר שלהם אין מידות. אבל נייקי, הם מייצרים קולקצית טניס (וגם כללית) למידות גדולות ויש שם חצאיות טניס במידה 3XL שאני יכולה לשחות בהן. אז למה בחנויות הישראליות שלהם יש בגדי ספורט לנשים במידה L אבל לא את ה-XL שלא לדבר על יותר מזה?

אודליה, מפורום אופנה מלאה בתפוז, המליצה לי על חנות בשם Z Sport שמוכרת בגדי ספורט במידות גדולות (סיפרו לי שיש 5XL) ואף נותנת 10% הנחה לחברות הפורום. נסעתי לשם לפני כמה שבועות ומדדתי בשמחה כל מה שהיה במידה 2XL כולל מכנסים קצרים וכמעט כל מה שמדדתי היה קטן עליי. יצאתי משם עם זוג אחד של מכנסי ספורט שחורים (כרגיל) בלי כיסים, אבל מחמיאים למדי, שלוש חזיות ספורט צבעוניות (יש להם מבחר גדול בתחום הזה) ושתי עליוניות עם ריצ'רץ'. אני לא מאמינה שהבגדים האלה עשוים מבד מיוחד לספורטאים אבל זה מה שנאמר לי. מבחר המכנסים היה קטן מאד ואני קניתי את הגדולים ביותר, כך שאין סיכוי שמישהי שמנה ממני תמצא שם בגדים במידה שלה. סה"כ, מאכזב כי אין שם שום דבר שלא מוצאים בחנויות בקומה התחתונה של דיזינגוף סנטר. למי שמעוניינת לנסות, החנות נמצאת מול הקניון איילון בצמוד לספורט ורטהיימר עודפים. ברחוב כנרת 15, בני ברק טלפון 03-5700629.

לסיכום, שוב אני לא מוצאת בגדי ספורט נורמלים במידה שלי. וכשאני אומרת נורמלים אני מתכוונת ראשית כל למקצועיים (בדים נושמים, גזרה נושמת, פתחי אוורור, גזרה וכיסים שמתאימים לסוג הספורט וכולי) ורק אחרי כן לצבעוניים, יפים ומפנקים. מספיק קשה לעשות ספורט עם 30 קילו עודפים גם בלי לעשות אותו בבגדים שמכבידים עליי במקום להקל עליי. הידיעה שבארצות הברית הייתי יכולה לקנות מה שבא לי ובישראל אני לקוחה סוג ז' מתסכלת במידה מדהימה ממש. במהלך השבת עשיתי חיפוש מטורף באינטרנט והצלחתי למצוא חנות אמריקאית ששולחת לישראל בגדי ספורט מקצועיים במגוון מידות, אך בעלות גבוהה. עשיתי מהם הזמנת טסט אתמול, אז אנא התפללו איתי שהמידות אכן יתאימו לי.

לסיכום איגור, מאמן אהוב שלי, בפעם הבאה שאתה רואה אותי אל תשאל אותי שוב למה אין לי כיסים במכנסיים ובמקום זה חזור על המנטרה "התלמידה שלי שמנה, התלמידה שלי שמנה, התלמידה שלי ממש ממש שמנה".

6 תגובות:

  1. קודם כל תתחדשי על הציור היפייפה למעלה (אולי זה לא חדש-טרי-לגמרי... לא הייתי פה כמה זמן) את ציירת?
    שנית גם בשמלונת הבאמת יפה מתוך הקולקציה המוצלחת באופן כללי אין כיסים :-))
    האמת היא שאני בשנה האחרונה בכזה מצב מתקדם של רפיסות שלא היה לי צורך בבגדי ספורט כמעט אבל אני עדיין זוכרת מצויין איזה סיוט זה לחפש אותם :-(
    אני יכולה לדמיין מצויין את מפלס העצבים שלך אחרי שוטטות בחנויות האלו, אין אדם בעולם שלא ירגיש כמוך. לא יודעת מה יותר גרוע המוכרות שלא מבינות שאני לא במידה הזו או אלו שמגלגלות עיניים עם כניסתי לחנות ושואלות את עצמן מתי היא תבין שהיא לא במידה הזו ותצא.
    מה כבר ביקשתי מכנס עם גומי או קשירה שהיא יותר מדקורציה ושמגיע עד למטה למקום המקובל שבו מכנסיים נגמרות וחולצה שמתאימה לי כלומר לא לייקרה צמודה מדי ולא ענקית ונוחה וזהו. בעצם גם רצוי שהם יהיו יפים.

    השבמחק
  2. הי שרונה, שותפה לתחושותייך כי גם אני נדלקתי קשות על טייץ להתעמלות של אדידס שמגיע עד L ולא יותר גם במקור בדקתי בחו"ל). מצד שני בגדי הספורט דריי פיט של נייקי מגיעים עד XL בארץ (יופי של חנות בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה) ועד 2XL בחו"ל ואפשר להזמין אונליין או דרך איביי אמזון וכוק. בהצלחה!

    השבמחק
  3. תודה! ציירה אותי עדי אלקין.

    אני לא מצאתי בנייקי בהרצליה בגדי ספורט המידה שלי, אולי את רזה ממני? (אללי!)

    השבמחק
  4. אוי זה כל כך מעצבן שאין לי מילים. אני מאחלת לך ולכל בנות ישראל שההרגל המטומטם הזה של חברות הבגדים יפסיק והם יתחילו להבין שיש פה לקוחות בכל המידות. אפשר לחשוב איזה עם רזה אנחנו...

    השבמחק
    תשובות
    1. ואחרי זה מעיזים להגיד לשמנים שהם צריכים להפסיק לאכול ולהתחיל להתעמל.

      ודאי יש מי שיחשוב, מה זה משנה מה לובשים בזמן האימון אבל דוקא אנשים שסובלים מעודף משקל משמעותי צריכים את התמיכה, האוורור ומניעת השפשופים של בגדי ספורט מקצועיים. מה גם שלמה שלא יהיו כאלה במידתנו? אנחנו עדין בני אדם. ברור לי שהדרישה בקרב שמנים לבגדי ספורט נמוכה מבקרב רזים, ועדין יש כאלה ולא מעטים כמו שחושבים.

      מחק
  5. קראתי היום על אתר ששולח מארה"ב לישראל ללא דמי משלוח (לא קניתי דרכו, אין לי מניות בו, סתם קראתי וחשבתי על הפוסט הזה ועל כמה המצב מכעיס) ויש בו אפשרות למיון על פי כל מיני קריטריונים וניסיתי "בגדי נשים - אתלטיקה - מידה גדולה" וזה מה שיצא
    http://gloop.co.il/?q=&filters=%7B%22txAttrFacet_Occasion%22:[%22Athletic%22],%22txAttrFacet_Gender%22:[%22Women%22],%22txAttrFacet_SpecialtySizes%22:[%22Plus%20Size%22],%22zc1%22:[%22Clothing%22]%7D
    נראה שיש שם דברים שווים כמו חצאית הטניס הזאת של נייק http://gloop.co.il/items/7724704?style_id=1327708
    ממליצה לך לנסות חיתוכים נוספים כמו לחפש אייטמים של נייק שאינם פלוס סייז, כי ראיתי שיש שם 2XL בהצלחה ובתקווה שהאתר יעזור לך!

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים