יום ראשון, 24 ביוני 2012

עוגת טיפוחים

דמיינו שאתם שבלוגרית שאין לה אנרגיות לשבלוג. עכשיו דמיינו שאחרי חודש הצלחתם להושיב את עצמכם סוף סוף בחום המעיק מול המקלדת ולכתוב במשך שעתים ביקורת קוסמטיקה. ואז דמיינו שהרשומה שכתבם, שהיתה במרחק דקה מלהיות גמורה הולכת קיבינימט בגלל שבלוגר אמר שהוא שומר שינויים אבל לא באמת שמר. עכשיו דמיינו שאתם צורחים ושוברים משהו.

עכשיו נגבו את הדמעות מלחייכם המיוזעות, ודמיינו שהורדתם כוסית וויסקי, קיללתם את האם אמא של גוגל והתיישבתם לשחזר את העבודה שלכם, בתקוות שווא שהפעם זה יקח מחצית מהזמן אם לא פחות ותספיקו להתרחץ לפני שמתחיל ג'רזי שור.

לתשומת לבכם, העור שלי שמן מיובש נוטה לפצעונים ובשבועות האחרונים אני סובלת מכתמים אדמדמים לא ברורים מתחת לפה ועל הסנטר שמאלצים אותי ללכת עם מייקאפ, בניגוד להעדפתי בימים כתיקונם. אני לא יודעת אם זה מהחום או מהורמונים או ממתח אבל העובדה שהם שם ואם הם נעלמים ליום יומיים, הם מיד חוזרים.

* אם מישהו מכם יודע מה יכול להיות המקור לביאוס הזה, אני אשמח לשמוע. ההמתנה לרופאת העור שלי אורכת כחצי שנה לכל הפחות, ועד אז אני אספיק להתחרפן שבעים פעם.


מה - מסיכת בוץ מינרלית לשיער
מי - ד"ר אולנג'ין Dr.OlenGin
אופן הגעתו אליי - נשלח מהחברה למטרת בדיקה
כמה - 89 ₪ ל-250 מ״ל באתר הזה.
דבר היצרן - מסייעת בהזנת השיער, מכילה מינרלים מים המלח, שימוש במסכת בוץ לשיער יקנה לשיערך מראה זוהר.
מי נגד מי ולמה - למרות ריחה הנהדר, המסיכה הזאת לא עזרה לשיער שלי שנותר יבש, עצוב ובלתי סריק אחרי החפיפה. השלב הבא היה לספר אותו, וכך עשיתי. אני אנסה לתת לה עוד צ'אנס על השיער הקצר והבריא יותר.
שורה תחתונה - לא הבחנתי בשינוי בעקבות השימוש.


מה - Magic mineral facial toner
מי - ד"ר אולנג'ין Dr.OlenGin
אופן הגעתו אליי - נשלח מהחברה למטרת בדיקה
כמה - 109 ₪ ל-250 מ"ל. ניתן לקנות כאן.
דבר היצרן - מי הפנים יוצרים תחושת רוגע ורוך על העור. מכילים  מינרלים מים המלח, תמצית אצות וגליצרין לריכוך לעור, אלנטואין להרגעה וויטמין E המשמש כאנטיאוקסידנט.
מי נגד מי ולמה - אני משתמשת בהם אחרי הסרת איפור באמצעות מספר צמרונים טבולים בביודרמה המעולה. צמרון אחד ספוג בנוזל משאיר את הפנים נקיים אך לא מיובשים, ויש לו ריח נקי ומרענן.
שורה תחתונה - מרענן ויעיל.


מה - מייקאפ לומי מג'יק
מי - לוריאל
אופן הגעתו אליי - קיבלתי מהיחצנית
כמה - 169.99 ₪ ל-30 מ"ל (לפני מבצעים)
דבר היצרן - מכיל 10 פעמים פחות חומרי מילוי אטומים וקרוב ל-40% מים טהורים, המאפשרים למלא את העור בלחות, שהיא מקור הזוהר שלו, ולטשטש פגמים מבלי לכסות אותם בכיסוי כבד מדי.
מי נגד מי ולמה - המייקאפ מגיע בשתי משפחות גוונים - צהבהבהים וורדרדים וזה יתרון אדיר לבעלות עור ורדרד כמוני שמתקשות למצוא מייקאפ שאינו צהבהב. אבל הכיסוי שלו זערורי ואם יש לך בעיה בעור (כמו הכתמים האדומים שלי) הוא לא יסתיר דבר. לי, לצערי, הוא לא מתאים.
שורה תחתונה - נחמד לבעלות גוון ורדרד שמסתפקות בכיסוי של Tinted Moisturizer או BB Cream ורוצות לנסות משהו חדש.

מה - פריימר לומי מג'יק
מי - לוריאל
אופן הגעתו אליי - קיבלתי מהיחצנית
כמה - 149.99 ₪ ל-20 מ"ל (לפני מבצעים)
דבר היצרן - הפריימר מעניק לפנייך מראה קורן וזוהר יותר עוד לפני האיפור! ניתן להשתמש בנפרד ללא איפור, ו/או כבסיס לאיפור.
מי נגד מי ולמה - ניסיתי אותו עם ובלי איפור ובשני המקרים הוא פשוט בלתי נסבל. הוא גורם לעור לזרוח בגוון לא טבעי והוא לא מסייע להאריך את משך חיי המייקאפ (וניסיתי כמה מייקאפים). ניסיתי אותו גם כהיילייטר על עצמות הגבה ועצמות הלחיים ונראיתי כמו חייזר נקמני.
שורה תחתונה - מעיק ומיותר.

מה - סופר סרום Youth Code לומייר
מי - לוריאל
אופן הגעתו אליי - קיבלתי מהיחצנית
כמה - 219.99 ₪ ל-30 מ"ל (לפני מבצעים)
דבר היצרן - מציע פעולה מתקנת עוצמתית לכתמים כהים ולפגמים בעור. בזכות המרקם המיוחד, ניתן להשתמש בסופר סרום גם ללא תוספת של קרם לחות (בהתאם למצב העור ולתחושה האישית). הסרום מותיר את עור הפנים קורן, רך ומלא לחות.
מי נגד מי ולמה - הסרום נעים למריחה ואכן מתאים לשימוש כקרם לילה בלי צורך בלחות נוספת. הוא אכן גורם לעור לזהור, אבל לא ראיתי שום שינוי בפיגמנטציה האדמומית מתחת לפה שלי. אני מעדיפה את קרם הלילה הפעיל שלי (בלילות פצעים) או את זה נטול השומן של דר קרבלניק, שאינו מכיל סיליקונים שגורמים לי התפרצויות פצעים כשנחה עליהם הרוח.
שורה תחתונה - מוצר נחמד לאלו שלא משתמשות במייקאפ ורוצות עור זוהר על הבוקר. לתשומת לבכן, הוא לא מספק הגנה מהשמש.


מה - Diorshow Extase מסקרה 
מי - דיור
אופן הגעתו אליי - קניתי בסופרפארם
כמה - 184 ₪ (לפני מבצעים. אני קניתי ב-154 ₪ בסט עם חמישית צלליות מוקטנת)
דבר היצרן -  מועשרת בכדוריות פיגמנט המעניקות נפח תלת-מימדי לריסים ומאריכות אותם ב-50 אחוז.
מי נגד מי ולמה -היא נראית נפלא, הריסים ארוכים ומודגשים בלי להכביד, אבל קשה מאד למרוח אותה. היא מאד רטובה והריסים שלי ארוכים ולא היתה פעם אחת שמרחתי אותה ולא נאלצתי לנקות את העפעפיים עם מסיר איפור לפני שיצאתי מהבית. מספרים שהיא משתפרת אחרי כמה חודשי שימוש (או בעברית, כשהיא מתייבשת קצת).
שורה תחתונה - 8 בסולם שרונה.


מה - שמפו וקונדישיונר ecoLove
מי - ecoLove 
אופן הגעתו אליי - קניתי בטבע עדן מרקט
כמה - 29 ₪ לבקבוק של חצי ליטר. אני קניתי את השמפו והמרכך במבצע השני בשקל, כך ששילמתי 30 ₪ עבור שניהם.
דבר היצרן - עגבניות, רימון, רימון אבטיח ופלפל אדום. 99.7% טבעי, 46% אורגני. ללא SLS, ללא פראבנים, ללא רכיבים פטרוכימיקלים, ללא צבעים וריחות סינתטיים.
מי נגד מי ולמה - אמנם יש לשני המוצרים ריח מתוק וחמוד להפליא (בגללו קניתי אותם מלכתחילה) אבל הם לא עושים כלום לשיער, פשוט כלום. לא מנקים, לא מרככים, לא פותחים קשרים, לא כלום. בשביל ריח חמוד משפריצים בושם, לא חופפים ראש.
שורה תחתונה - שניהם הלכו לפח.

ועכשיו אם תסלחו לי, יש לי ארבעים ושתים שניות לחפוף ראש לפני טישרט טיים.

14 תגובות:

  1. נשמע קצת כמו סיבוראה. אם זה אכן זה, קצת בטאקורטן הישן והטוב אחרי המקלחת ולפני השינה ובבוקר את קמה בלי זה.
    הבעיה עם סיבוראה זה שזה אף פעם לא באמת עובר, רק נרגע עד להתפרצות הבאה. זה יוצא במצבי לחץ או שינויי מזג אוויר.
    יש סבון פנים שהוא מוס נעים ואוורירי של ד״ר קדיר, מהסדרה נגד סיבוראה, שעוזר להשתלט על המצב קצת. הסדרה בצבע תכלת ולדעתי מוכרים את זה גם בלינדו אונליין.

    (כל החפירה הזו ובסוף זה לא יהיה זה, אבל יאללה, נפציץ באינפורמציה)

    השבמחק
  2. אוי ווי, על זה לא חשבתי. סבוריאה לא מבריקה ומתקלפת?

    השבמחק
  3. מזל שקראתי, אקו לאב נראו לי ממש מפתים. אגב, אם את מוצאת משהו מוצלח לשיער אשמח אם תעדכני - גם לי יש שיער יבשושי שסובל במיוחד מהלחות הקיצית (AKA - נראה כרגע די צמרירי ומדובלל).

    השבמחק
  4. המבצע של המסקרה עם הצלליות נשמע טוב! הן שוות? איפה קונים (בהנחה שעדיין יש)?

    השבמחק
  5. קניתי את המסקרה סופרפארם בקניון רמת אביב, שהוא לדעתי הסניף הטוב ביותר לקנית איפור. קיבלתי גם המון דוגמיות. אבל אני לא בטוחה שחבילת השי הזאת עוד קיימת. שווה לבדוק!

    הספר מכר לי שמפו וקונדישיונר מצוינים לשיער צבוע. השיער נקי ורך ומתולתל כמו שצריך, והקרקפת רגועה. אבל הם יקרים (לפחות בארץ, לא חיפשתי אונליין עדין) - לואריאל אינואה קולור קר עם ארגן ותה ירוק ובלי סולפטים. אני מניחה שהם יככבו בביקורת הקוסמטיקה הבאה שלי.

    השבמחק
  6. אצל חלק מהאנשים היא מופיעה כיובש והתקלפות, אבל לפעמים היא מופיעה ככתמים אדומים, בדרך כלל באזור שליד האף ומתחת לשפה התחתונה.

    השבמחק
  7. לגבי פתרון לעור יש לי שתי הצעות, בעקבות מסקנות מבעיות שהיו לי (ועדיין יש) באזור:
    1. קללת הבלוגריות - שינוי תמידי בהרגלי הטיפוח כתוצאה מניסוי של מוצרים חדשים לא עושה טוב לעור שלנו. תנסי למשך תקופה של חודש לחזור לשגרה הרגילה שלך בלבד ולא לנסות דברים חדשים ותראי אם זה עוזר במשהו.
    2. האם את נוהגת לשבת עם הסנטר נתמך ע"י היד? אני הגעתי למסקנה שמאז שהתחלתי בעבודה החדשה אני יושבת בצורה של הסנטר נשען על היד וכך יוצא שאני כל הזמן נוגעת באזור הזה, ובאמת זה הפך להיות אזור בעייתי גם אצלי. אני מנסה עכשיו להימנע מתנוחת הישיבה הזאת, ניראה אם זה יעזור במשהו.

    השבמחק
  8. אני משתמשים בשמפואים בלתי יעילים כמו סבון נוזלי . זה בערך אותו חומר בריכוזים שונים ואם זה כבר מריח טוב ...

    השבמחק
  9. הסתכלתי על תמונות בגוגל ולא נראה לי שזה סבוראה. האמת שחשבתי על זה ואני תוהה אם אלה פשוט צלקות מפצעונים שהיו לי באיזור, כי זה מקום שיש לו נטיה לפצעונים ואדמומיות פוסט פצעונית תמיד נשארת על העור שלי חודשים. מצד שני אלה אזורים נרחבים מדי בשביל צלקות מפצעון.. לא יודעת.

    ישראלה - יש לי שגרה מאד מוצלחת דוקא, בגלל זה אני תמיד מגרילה קרמים ששולחים לי לבדיקה. בשנה האחרונה העור שלי במצב מצוין יחסית הודות לסבון חימר והפילינג אורז של דרמלוג'יקה, והקרמים של דר קרבלניק. אני לא מחליפה את זה (בגלל זה לקח לי חודשיים לכתוב ביקורת על הסרום של לוריאל מיום שקיבלתי אותו). אבל אין מילים לתאר כמה שאת צודקת בקטע של היד מתחת לסנטר - כבר הבנתי שבגלל זה אני צריכה לחדש את המייקאפ כמה פעמים ביום, אני פשוט מוחקת אותו. לפני שהתחילתי לשים מייקאפ על הסנטר לא הבחנתי בכלל שאני יושבת ככה.

    שמפו לא חזק מדי בשביל לשמש כסבון? מצד שני, יש לי סבון-קצף-שמפו של פילוסופי שאני משתמשת בו כבר אלוהים יודע כמה זמן והוא מעולה. מה גם שרשימת המרכיבים של השמפו הזה דומה יותר למתכון לסלט מאשר למוצר קוסמטי.

    השבמחק
  10. אני מצטרפת כלל השאר וחושבת שזאת סבוריאה. אני חושבת ככה מהסיבה הפשוטה שבדיוק ככה היא מופיעה אצלי.
    תרשי לי להמליץ לך בחום על הסבוקאלם שבלי שום קשר הוא קרם לחות מאוד טוב.
    בנוסף, יש בסופר פארם, במעבר של הקוסמטיקה הטבעית, חברה שאת שמה אני לא זוכרת, אבל המוצרים שלה מורכבים ברובם משיבולת שועל ומיועד לעור אטופי. הם מאוד מאוד עוזרים לי. אני מעדיפה אותם מאשר את הטבעקוטן/ בטאקוטן וכל שאר חבריהם, כי המשחה מכילה סטרואידים ואני תמיד אעדיף שלא להשתמש בסטרואידים.
    בקשר לשיער שלך- אני סובלת גם ממה שאת מתארת, רק שאצלי הוא מצליח להיות גם חסר חיים תוך כדי. אני ממש נהנית מכל העולמות...
    לפני כמה זמן הזמנתי כמה מוצרים של קרסטס מ- HQHAIR ולמרות שהם לא ממש מוסיפים חיים לשיער שלי, הם לגמרי מרככים אותו והופכים אותו למשיי ונעים, במיוחד המוצר הזה:
    http://www.hqhair.com/kerastase-nutritive-serum-oleo-relax-125ml/10444819.html
    מומלץ בחום :)

    השבמחק
  11. לסבוריאה יש תופעות שונות. לפעמים אדמומיות וקשקשת מגרדות נורא, ולפעמים רק אדמומיות. מגרד לך במקומות האדומים ?
    יש לי קרם נפלא של ג'רנטיק שמרגיע לי את הסבוריאה. לזמנים בהם בכל זאת יש התפרצות רצינית והעור אדום, יש לי קרם חצי רפואי שעוזר לי מאד.

    שימי לב שפילינג האורז של דרמלוג'יקה מייבש את העור. לכן, אם יש לך עור יבש, כדאי להשתמש בו רק פעמיים מקסימום שלוש בשבוע. אני מכורה לו, והיות שאני נלחמת בקמטים וביובש, עברתי להשתמש בו רק פעמיים בשבוע.

    השבמחק
  12. מצאתי את הקרם שעוזר לי לבעיות הסבוריאה ובמחיר מעולה מעולה:
    http://echemist.co.uk/p-aderma-epitheliale-ah-repairing-cream-40ml
    ממליצה בחום :)

    השבמחק
  13. אני אוהבת את הכנות של הסקירות שלך.
    לצערי זה הפך למצרך נדיר בבלוגיספירה.

    (בדיוק באותו יום שפירסמת את הסקירה פירסמה בלוגרית עם שם פרטי זהה סקירה משלה.. נטולת כל גילוי נאות- הערתי לה על כך, אך התגובה לא פורסמה. צריך לזכור שהקוראות לא סתומות ויודעות לזהות ברוב המקרים שמדובר במתנות מהיח"צ- אני לבלוג שלה ככל הנראה כבר לא אכנס יותר..).

    יס טו קרוטס הוא שמפו תוצרת ישראל נטול כל הפארבנים וסלסים שעושה טוב ללא מעט אנשים- והריח גזר משגע!

    השבמחק
  14. תודה אנונימית.

    אני יודעת על מה את מדברת, וזה מאד מצער אותי אבל היי - אני לא יכולה ולא רוצה לחנך את כל העולם. מה שכן משגע זה שהיא קיבלה את השמפו והמרכך מיחצן כזה או אחר ואני שילמתי עליהם איזה 200 ש"ח! ישו הנוצרי וחבורתו.

    את ההידד לגזרים ניסיתי פעם, ובכנות אני לא זוכרת מה הוא עשה לי אם בכלל. אולי אני אבדוק אותו שוב כשיגמר לי האינואה קולור קר המאד יקר שלי.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים