יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

שמנה אקטיבית? אגרסיה פסיבית!

כמו דלקת בגיד הנשה נפלה עליי ההבנה הפתאומית והכואבת שאני עושה ספורט עכשיו וזהו, זה סגור. מהבריכה נפרדתי די מהר, אבל הטניס ואני זו אהבת אמת. האמת היא שכל כך הרבה שנים לא עשיתי ספורט, שפשוט לא היו לי אף חולצה או מכנסים, קצרים או ארוכים, שניתן להתעמל איתם. למעשה, לשיעור הראשון הלכתי עם פיג'מה.

נעלים קניתי עוד לפני שהתחלתי לשחק. ראיתי נעלי טניס שממש מצאו חן בעייני ואמרתי לעצמי "אני קונה לך אותן רק בתנאי שאת משחקת טניס". אז הסכמתי לתנאי, קניתי אותן ויום אחרי זה קבעתי עם מדריך חדש במגרש חדש ועכשיו אני שם. למצוא בגדים, לעומת זאת, היה מסובך בהרבה.

 הן גדולות הן גדולות הן גדולות, הן גדולות.

איפה לא הייתי? מגה ספורט והמתחרה שלה ששכחתי את שמה, אדידס, נייקי, אמריקן אפרל, חצי דיזינגוף סנטר, משמין לי - בשום מקום לא מצאתי טרנינג במידה שלי. אם הייתי רוצה לקנות משהו ממחלקת הגברים הייתי מוצאת, אבל מאחר ואני אישה (שמנה, אבל עדין אישה) לא היתה לי שום כוונה לעשות את זה. כל בגדי הספורט החמודים והצבעוניים שמצאתי הגיעו עד מידה 42 גג, שלא לדבר על הכשלון הטוטלי לאתר חצאית טניס שתעלה על מישהי גדולה מברבי, הברבי שלי. האמת, שזה התחיל להרתיח לי את הדם. חצי מאוכלוסיית המדינה טוחנת לנו בשכל שאנחנו שמנות כי אנחנו לא זזות, וכשאנחנו רוצות לעשות ספורט אין בשום חנות בגדי ספורט בשבילנו? שלא לדבר על זה שאני רציתי, בעוונותיי, בגדי ספורט יפים. יפים! לא כאלה של גברים, לא כאלה מהסופר עם גומי מגעיל במותנים. בגדי ספורט ממש כמו שנשים אחרות מקבלות, כלומר כאלה שאינו עסיסיות או עגלגלות או עולות על גדותיהן או איך שהחברה כל כך אוהבת לקרוא לנו.

בעלת הבית חווה קשיים.

אבל שבלוג אופטימי הוא זה, ומטרתו מציאת פתרונות (מיוגמה ליוזמה היא ססמתנו!) ולכן תשמחו לשמוע שנמצאו שני צדיקים שמנמנים בסדום, ושניהם מפתיעים - האחד כי בחיים לא שמעתי עליו והשני, כי הוא המקום האחרון ביקום שציפיתי למצוא בו בגדי ספורט במידה 48.

אחרי שעברתי את כל דיזינגוף סנטר וירדתי עצבנית לחניון, נתקלתי למטה למטה בחנות בשם פרופר שמחזיקה בגדים של פרוט אוף דה לום וה-XXL שלהם ממש ענק (גם ה-XL סבבה). קניתי שם שני מכנסי טרנינג רכים ונחמדים מהסוג הדק שאני אוהבת, בשני גוונים של אפור, 6 זוגות גרבי ספורט קצרות ושני שרוולונים כאלה עם קשירה, כמו של בלרינות, ב-400 ש"ח.

כמה ימים מאוחר יותר, חיפשתי משהו מסוים בסניף H&M בעזריאלי ומצאתי אוצר בלום של בגדי ספורט המידה XL. חלקם אפילו גדולים משמעותית עליי. קניתי שם שני זוגות מכנסים (כולל מכנסי קטיפה סגולים נחמדים), חמש חולצות מתוכן שתי חולצות יוגה דקות עם שרוול ארוך שמכסה את שורש כף היד עם חור לאגודל, שזה ממש נעים וכיף כשקר וסווטשירט רך רך ממין בד מגבת כזה עם קפוצ'ון ענק שמכסה את הצוואר וטוב לימי רוח. הבגדים הללו עלו בין 79-149 ש"ח כל אחד וכל אחד ואחד מהם נוח להפליא, ונראה מצוין.


אז זהו. כנראה שחצאית טניס אני אזמין באיביי (הידעתם שבארצות הברית של אמריקה יש חצאיות טניס של נייקי עד מידה XXXL? הבעיה שאני לא יודעת איזו מידה להזמין, 1XL או 2XL) ומכנסי התעמלות ורודים או דמויי שרוול אני כבר אקנה לי בחול בהזדמנות, אבל נכון לעכשיו יש לי מספיק טרנינגים להתעמל איתם וגם לשרוץ בהם בבית או בבתי חברים, וזה טוב בהרבה ממה שהיה קודם. ובבנין Faith21 ננוחם.

חולצה - Next (מלונדון)
מכנסים - H&M
נעלי טניס - אדידס
מסקרה עמידה למים - Bourjois Volume Clubbing (מלונדון)

11 תגובות:

  1. הנעליים מגניבות, אני יכולה להבין איך הן גרמו לתגובת השרשרת הזאת. לגבי ספורט - אני לא איזו חיית כושר אבל נהנית מ(א)האדרנלין, (ב) המוזיקה שאני מביאה איתי. הזמן המושלם להקשיב לאלבומים מההתחלה ועד הסוף. מה שכן, בטניס זה לא כנראה לא באמת תופס.

    השבמחק
  2. הן בהחלט מגניבות, האחיינים שלי מתים עליהן, אבל ללכת איתן מחוץ למגרש לא ממש מתאים, הן די נוקשות כדרכן של נעלי טניס.

    מעולם לא סבלתי ריצות קפיצות ושאר אתלטיקות ופעילויות ארוביות, אני אוהבת לרקוד ולדפוק ספרינטים אחרי כדורים, ואני משתכרת מהצליל שעושה כדור שפוגע במחבט. כשהייתי קטנה ארגנתי קבוצת בייסבול בבית הספר, עכשיו חזרתי לטניס. אני מקווה שהכושר שלי ישתפר במהרה, כי את לא מאמינה כמה קשה המחיר של שנתיים בלי שום סוג של ספורט + עודף משקל משמעותי.

    השבמחק
  3. כל הכבוד שרונה ובהצלחה!

    אני מידה 46 במכנסיים ו-40 בחולצות (כן, זה נראה מגוחך כמו שזה נשמע). לשמחתי גיליתי שב"דלתא" מוכרים מכנסי ספורט מוצלחים מאוד של חברת "בננה" עד מידה XXXL, מבד נעים ואפילו יש מבחר גדול של צבעים ודגמים במידות הגדולות. ועוד בונוס: המחיר סבבה, אם אני זוכרת נכון המחירים נעו בין 89-120 ש''ח. יש לי שני זוגות ואני מבסוטה עליהם.

    השבמחק
  4. מגניבות ממש הנעליים!
    וטוב שמצאת בסוף קצת בגדי כושר (אני ד"א אוהבת להראות כמו מנקה בחד"כ!)
    ניסית ב"הודיס" ו"הנס"?
    ואמממ זה לא הכי איכותי שיש- אבל לפעמים יש מציאות בחנויות זולות כדוגמאת "האנגר"

    השבמחק
  5. אוי פיצ'ה, ניסיתי בשניהם. וגם בסוור. היה עגמומי.

    לא חשבתי לנסות בדלתא, אני אציץ שם בהזדמנות. יש סיכוי שיש להם צבעים שאינם שחור ואפור?

    השבמחק
  6. סיסטר, שאפו! :) גם אני מאוד אוהבת טניס, וכן - אני מאשרת מניסיון אישי שאחרי האימונים הראשונים זה נעשה הרבה יותר נעים. לגבי הבגדים, אני מוצאת בגדי ספורט דווקא בחנויות איזוטריות וזולות במיוחד, כדוגמאת ה'האנגר' שמישהי ציינה כאן קודם. כמו כן, S-WEAR כן מחזיקים מידות נדיבות (שפויות, מפרגנות, אנושיות, נשיות... מחקי את המיותר) אבל הן אוזלות מהמדפים תוך 7.2 שניות מרגע הגעתן לחנות. מה גם, שהגזרה לא מתאימה לכל שמנה (גזרה די נמוכה בדרך כלל, עלי זה יושב יופי אבל חובה למדוד). כחברת מועדון אני מקבלת הודעה במייל כשיוצאת קולקציה חדשה ואם יש צורך בבגדי ספורט - אני דופקת ספרינט לסניף הקרוב פן יאזל המלאי עד סוף היום. מכנסי הטרנינג שלהם איכותיים במיוחד ויש לי כמה בני 3 או 4 שעוד לא נס ליחם. אבל, את רוב המציאות הטובות אני מוצאת בחנויות 'שוק', בזארים למיניהם בהם הכל בדר"כ ONE SIZE חוץ מבגדי הספורט. אצלי המבחר הזה נמצא ברחוב ביאליק ברמת גן, שמאגד שלל בזארים (ומוכרים פלרטטנים שמתים על נשים כמונו, וזה תמיד נחמד :) ). במלאי יש לי טרנינג אדום, טורקיז, לבן (!), שמנת וורוד וכו'. בהצלחה! :)

    השבמחק
  7. נכנסתי אתמול ל-Fox כי יש להם גרביונים נחמדים במידות גדולות ויצא לי לראות מכנסי טרנינג במידות XL ואולי אפילו XXL (לא לשם כך נכנסתי לחנות ולכן אני לא בטוחה). אבל שווה לבדוק.

    השבמחק
  8. תתחדשי, את נראית מצויין ומוכנה להסתערות על היעד!
    ובהחלט בארץ זו צרה צרורה למצוא בגדי ספורט - אני בחורה גבוהה - 1.77 ולא שמנה (70 ק"ג), והכל קצר עלי בבטן.
    חולצות במידה L של כל חברות הספורט פשוט קצרצרות (XL בדרך כלל אין) והטייץ נמוכים בבטן.
    כמובן שאם לא בא לי על גב "רייסר בק" - ומאידך לא בא לי להראות את הכתפיות של החזיה, אין כמעט גופיות ספורט בשבילי.
    כמובן שבחו"ל אין שום בעיה, יש את כל הגזרות וכל המידות - הייתי בקיץ וקניתי הרבה.

    השבמחק
  9. מניסיוני, במידה 48-50, לנייק יש דגמי מכנסיים (בד"כ אלו בגזרות הגבוהות יותר) שעומדים במשימה בהצלחה.
    הם אמנם יקרים יותר מהודיס ושות' אבל יחזיקו יותר משתי כביסות ויראו מצוין לכמה שנים לפחות (אפילו עם שינויים קלים במשקל, מעלה או מטה), בדוק.
    לגבי הודיס- חולצות מצאתי שם בעבר אבל מכנסיים ממש ממש לא.
    אם את פונה לאופציה האינטרנטית, לאולד נייבי יש יופי של אופציות.
    מכנסי היוגה שלהם הם תענוג (אני קונה XL ולא XXL. הגזרה שלהם בד"כ גבוהה והבד טיפה עבה, בגלל שהם מכנסי יוגה, ולכן גם אם המידה טיפה קטנה הם לא חוטאים בTMI).

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים