יום שישי, 13 בינואר 2012

שיעור באיפור

בשבוע שעבר השתתפתי בסדנת איפור לבלוגריות של גאלה רחמילביץ'. אני רחוקה מלהיות מקצוענית בתחום האיפור, כידוע, ולכן שמחתי ללמוד טיפים וטריקים שיכולים לחסוך לי כסף ולעזור לי להראות חתיכה יותר. לטובת הקוראות הצעירות בשנים או בידע איפורי, כמוני, החלטתי לשתף אתכם במה שלמדתי בתוספת תובנות משלי.
ראשית, סיפרה לנו גאלה שקרם לחות לא משפיע על השכבות הפנימיות של העור ולכן אפשר לקנות אחד זול אותו נבחר לפי מידת ההגנה שהוא מספק מהשמש וכמה טוב הוא מרגיש על העור (צריך להמנע מקרמים שגורמים לעור להסיע עם המריחה, למשל). סרום, לעומת זאת, חודר לשכבות עמוקות יותר של העור ולכן שווה להשקיע בסרום פעיל שמתאים לסוג העור.
פריימר, לטענתה של גאלה, הוא קשקוש גמור ולכן אפשר לוותר עליו ולעבור ישר למייקאפ. היא ממליצה על מייקאפ נוזלי ולא מינרלי, שכן מינרלי נכנס לחריצים ונתקע בנקבוביות. בתהליך קנית המייקאפ מומלץ למרוח אותו על המצב ולצאת החוצה עם מראה קטנה כדי לראות איך הוא נראה (ולא אמורים לראות אותו בכלל) באור טבעי בלי להסתנוור כמו בתוך החנות.
וכעת לתהליך האיפור עצמו. חשוב לאפר פנים נקיות, ולכן עצלניות כמוני שמתקרצפות רק בערב יאלצו להתחיל לקרצף את הפנים גם בבוקר. לשיטת גאלה, מתאפרים מלמעלה למטה, כלומר, מהמצח לכיוון הסנטר.

1. מייקאפ - מייקאפ שמים עם מברשת ולא עם האצבע מאחר וזה פחות היגייני והספיגה שונה באזורים שונים בפנים. חשוב לטפוח את המייקאפ לתוך העור ולא למרוח אותו, כדי להמנע מיצירת פסים וכדי שיחזיק מעמד שעות רבות יותר. את השאריות שנשארו על המברשת טופחים על האוזניים ומטשטשים לכיוון שורשי השיער. חשוב לזכור לטשטש את הצבע אל הצוואר, כדי להימנע ממראה לא טבעי. כדאי לטפוח מייקאפ גם על העפעף העליון, כממלא מקום לפריימר לצלליות.
גאלה אומרת שקונסילר, מאחר ובסיסו שומני, משייט על העור ומבליט קמטים ונקבוביות. היא ממליצה להשתמש בו רק על כהויות ופגמים רציניים בעור ובמקרים אחרים, פשוט להוסיף עוד קצת מייקאפ במקומות הבעייתיים. היא מתנגדת גם לשימוש בפודרה, מאחר והאבקה החולית על בסיס המייקאפ הנוזלי עלולה ליצור מראה בוצי ולא אחיד.
2. גבות - בעזרת צללית חומה נטולת ניצנוצאז' בגוון מתאים ממלאים חורים ורווחים ומעצבים את צורת הגבה (בעדינות, אתן לא רוצות להראות כמו ליצן). 
3. עינים - תוך כדי איפור העין מושכים את הגבה עם האצבע תמיד מאמצעה וכלפי מעלה ולא מהזוית החיצונית כלפי חוץ, כדי למנוע יציאה של האיפור מאזור העפעף. לי אישית קשה מאד לעשות את זה. אני פשוט לא מצליחה לראות את עצמי כמו שצריך במראה כשאני מושכת את הגבה מלמעלה וחייבת למשוך מהצד, אז אם תראו אותי מאופרת כמו בוזו, תבינו למה.
גאלה ממליצה למקם, בעזרת מברשת קטנה, נקודות אור (עם צללית בהירה או Highlighter) בזוית הפנימית של העין ועל עצם הגבה מאמצעה כלפי חוץ. אישית, אני לא מתה על זה באיפור יום, ומשתמשת בזה רק לעתים נדירות באיפור לילה. אני אוהבת איפור טבעי, וזה נראה לי מלאכותי מדי. אני בטוחה שרבות, בנוסף על גאלה, לא יסכימו איתי. כללי האצבע למריחת צללית הם:
  • צללית בהירה מגדילה עינים וצללית כהה מקטינה אותן.
  • בפנים העפעף מורחים צללית בהירה ובחלקו החיצוני צללית כהה.
  • צללית טופחים באמצעות המברשת ולא מורחים. מריחה מבצעים רק לצורך טשטוש גבולות צבעים, וזאת באמצעות מברשת טשטושים נקייה.
גאלה לימדה אותנו שיטה מעולה למריחת איילינר - מחלקים את העפעף לשלושה חלקים, כמתואר באיור למטה, ומורחים את האיילינר בנפרד בכל חלק. מתחילים מהחלק האמצעי, מתחברים אליו מהזוית הפנימית של העין ולסיום מתרחקים מהחלק המרכזי אל הזוית החיצונית של העין, כאן מעבים את הפס כרצוננו ויוצרים (אם רוצים) את הפליק (זנב, שפיץ וכו') כהמשך לזווית העליה של העפעף התחתון, או בכל זווית גבוהה יותר כרצוננו. אני אומרת לכן, ניסיתי הרבה שיטות למריחת איילינר ואף אחת לא עבדה טוב כמו זו. קסם!

למורחות עפרון בקו הדמעות התחתון של העין, ניתן למנוע את מריחתו באמצעות דחיסת צללית באותו הצבע מעליו באמצעות מברשת צרה.

4. הצללות - הצללות עוזרות לחטב את הפנים ולהדגיש את מבנה העצמות שלהן. אסור להצליל עם ברונזר, כי יש בו ניצנוצאז' ולכן הוא מבליט במקום לשקע. יש להשתמש בסומק חום כהה מאט (מאחר וגאלה אמרה שהצלליות והסמקים של Wow מצוינים, קניתי לי סומק חום מאט בפחות מעשרים ש"ח למטרה זו). עושים פרצוף דג ומניחים את הסומק המצליל מאמצע האוזן עד לאמצע הלחי (לא יותר). בעלות סנטר כפול (או מתומן, במקרה שלי) ימרחו באמצעות צידה של המברשת (הצד יוצר אפקט רך יותר מפיזור עם קצה המברשת) מעט סומק מצליל בתנועות רחבות מתחת לסנטר, כמתואר באיור הבא.

5. סומק - מחייכים ומורחים סומק מתפוח הלחי ועד לרקה בקו ישר, בלי לרדת למטה. עדיף להתחיל מהרקה ולהיכנס פנימה, ככה נוכל לתקן מריחות באמצעות מעט מייקאפ נוסף. את השאריות שנותרו על המברשת מפזרים מסביב לפנים במקום פודרה.
6. שפתיים - גאלה ממליצה לקנות עפרון שפתיים בצבע קרוב ככל האפשר לצבען הטבעי, ואז לשרטט את הפה כשהוא סגור בצורה רגילה ולמלא באמצעות העיפרון את כל השפתיים. על זה אפשר למרוח ליפסטיק או ליפגלוס, והצבע יחזיק שעות ארוכות יותר וידהה בצורה אחידה.

זהו. לסיום, הנה כמה המלצות שכדאי לזכור:
  • יש להתאפר באמצעות מברשות בלבד.
  • יש לשטוף את המברשות לעתים קרובות.
  • יש לרחוץ את הפנים לפני שמתאפרים ולמרוח קרם לחות.
  • יש להשתמש בצידה של המברשת ולא בקצה.
  • עדיף לשים מעט מדי ולהוסיף מלשים יותר מדי ולנסות לתקן.
  • אפשר וכדאי לחסוך בהוצאות באמצעות קנית מוצרים זולים כשאפשר והימנעות ממוצרים מיותרים.
אני מקווה שעזרתי לכם כמו שגאלה עזרה לי. בימים האחרונים אני מאופרת טוב בהרבה מפעם. למרות שאני עדין נמנעת ממייקאפ ככל האפשר כעקרון, למדתי להניח סומק באופן מחמיא יותר, למרוח איילינר כמו שצריך סוף סוף ואני מצליחה להסוות פצעונים ושאר מרעין בישין היטב בלי להשתמש בקונליסר. אפילו קניתי לי צמד צלליות לגבות של Wow (ב-12 ש"ח או משהו כזה, למען השם) ואני מתכוונת להתחיל להשתמש בהן בזהירות עם מברשת 263 של מאק. מסתבר שאפילו על הגבות העבות והכהות שלי זה נראה טוב.

לסיום רשומה זו, אוסיף המלצה אחת אחרונה, שלא ממש קשורה לאיפור - גרביים חמים ושוקו חם משבחים דעתה של אישה (וגם של גבר, כשחושבים על זה).

23 תגובות:

  1. יש כאן כמה טיפים שאני לא מסכימה איתם, כמובן שגם אני לא מתיימרת להיות אשת מקצוע, אבל זו דעתי, כמו לדוגמא- הימנעות מפודרה, מפריימרים ומקונסילר כשאפשר.

    אני חושבת שבכל קטגוריה חשוב למצוא את המוצר המתאים, ואז הוא משרת את המטרה במקום ליצור מראה שומני, קמחי או כבד מדי.

    בלי פריימר ובלי פודרה, אין סיכוי שמישהי עם עור פחות ממושלם תיראה סביר בעונת הקיץ, יתכן שגם לא בחורף.

    באופן כללי, אני בעד סדנאות ואני בעד ללמוד ולהשתפר, זה אף פעם לא מזיק, וזה גם ממש כיף.

    השבמחק
  2. בהנחה שכל מה שכתבת בפוסט הזה הוא נאמן למה שלמדת בסדנה, הייתי ממליצה למי שהעבירה לכן אותה ללכת לסדנה כזו בעצמה. לפחות חצי מההנחיות שהיא העבירה לכן הן מוטעות או מיושנות לחלוטין!

    השבמחק
  3. מצטרפת למה שאמרו קודמותיי.
    פריימר יכול לסייע רבות בתהליך הכנת העור למייקאפ, המייקאפ יראה טוב יותר על עור עם פריימר ולרוב הפריימר גם משפר את העמידות של המייקאפ. בנוסף לכל אלה, הפריימר יגרום לעור 'לשתות' פחות מייקאפ..
    שיטת ההנחה של המייקאפ היא בהתאם לנוחות ולתוצאה ומשתנה מאחת לאחת. אין מניעה להשתמש באצבעות, כל עוד הידיים נקיות. אני מניחה שהיא התכוונה לחוסר הגיינה של מאפרת מקצועית, ואז אולי אפשר להבין שחלק מהלקוחות יראו את המריחה כהגיינית יותר באמצעות מברשת.
    פודה ה-כ-ר-ח-י-ת לבעלות עור שמן והמראה הבוצי עליו היא מדברת, מאוד תלוי בסוג הפודרה והחיבור שלה עם מייקאפ מתאים..
    לא כל ברונזר מכיל נצנוץ (ניתן לראות בפוסט הקודם שלי הוכחה לכך..)
    באיפור כמו בכל אמנות - אין חוקים. לאחת יתאים פריימר ואת השניה הוא יחצ'קן, פודרה תייבש ותראה חולית על מישהי עם עור יבש מלכתחילה, ותסייע למישהי עם עור שמן, ועוד ועוד..

    השבמחק
  4. מדובר בטיפים לאיפור מהיר ונכון ביומיום.
    לגבי הערת הפודרה- אנחנו החלפנו את שכבת הפודרה בעזרת מברשת עם שאריות הסומק שפיזרנו על הפנים. כך זה מונע שכבה עמוסה וכבדה- ומי שאין לה זמן בבוקר לא פעם מניחה המון פודרה ואח"כ מתפלאת שהיא נראת "מאוד מאופרת". אז למראה טבעי זה עובד ומספק, מן הסתם לא למישהי בעלת עור מאוד שמנוני.
    לגבי הפריימר- מי שאין תקציב ברשותה יכולה להסתדר נהדר גם בלעדיו על ידי הכנת העור כמו שצריך- ניקוי סרום וקרם לחות.
    מבטיחה לכן שהאיפור נשאר לאורך כל היום.
    המטרה היא (בעיניי) לתת כלים בסיסיים בהנחת המוצרים במקומות הנכונים במהירות (כבר ציינתי שזה מיועד לנשים כמוני שאין להן שנייה מיותרת בבוקר :)).
    כל אישה צריכה תיק איפור בסיסי שכולל את המוצרים הללו בעיניי. מי שיש לה תקציב ויכולה להרשות לעצמה- שתתפנק עם שלל פריימרים, קרמים, ים צלליות המון סמקים ואין ספור תוחמים ואודמים- וזה אחלה כי זו האהבה שלה. מי שאיפור לא נמצא גבוה בסדר העדיפויות שלה- יכולה לשלב בתיק האיפור מוצרים בסיסיים שישרתו אותה נאמנה ועדיין יאפשרו לה להתאפר בצורה נכונה ומחמיאה.
    בסדנאות 'איפור פרקטי ליומיום' אני לא חושבת שצריך להעמיס על הנשים טכניקות ושיטות איפור נוספות- מכיוון שאחר כך הן הולכות לאיבוד, מרגישות מתוסכלות שהן לא מצליחות ומוותרות על איפור... אולי אני מיושנת- אבל פרקטיות ופשטות היא שם המשחק בעיניי...

    השבמחק
  5. אני לא מסכימה עם קרוב למחצית מהדברים שנאמרו כאן וזה רק מהניסיון שלי.
    אם יש מישהי שזה עזר, נהדר. מה שכן, מי שאנגלית לא מהווה מכשול עבורה ואם כן, היא יודעת ללמוד רק מלהתבונן, שתעשה גיחה ליוטיוב ותרשום בחיפוש make up tutorial וזה כבר יעשה את העבודה.

    השבמחק
  6. הממ...
    כחובבת איפור בכלל וכחובבת שיעורי-איפור בפרט (גם אני לא מאפרת מקצועית, אבל צברתי 'ילומטרז' מסוים באיפור הפנים שלי) - יש כאן יותר מדי דברים שאני לא מסכימה איתם.

    ראשית - פריימר:
    בקיץ הישראלי, נשים שיש להן נקבוביות גדולות ו/או עור פנים שמן, זקוקות עד מאוד לפריימר טוב. הוא מאריך את העמידות של המייקאפ על הפנים, ופריימרים מסויימים גם משפרים במעט את מראה הנקבוביות. איזהו פריימר טוב? את זה צריך לבדוק באופן אישי. או לקבל טיפים ממאפרת שכן מאמינה במוצר הזה.

    מייקאפ מינרלי - לדעתי זה הדבר הכי טוב ובריא שאפשר להניח על הפנים. בניגוד למייקאפ נוזלי, שסותם את העור ולא מניח לו לנשום, מייקאפ מינרלי יכול ממש לשפר את מראה העור אצל מי שהעור שלה בעייתי. עם פריימר טוב - הוא לא מגדיל את מראה הנקבוביות והקמטוטים אלא להפך. וגם בלי פריימר - בהנחה עם מברשת מתאימה (לרוב קבוקית דחוסה תעשה את העבודה) הוא נותן מראה הרבה יותר טבעי לפנים ואין חשש של "מסכתיות", "הצטברות יתר" או "פסים".

    פודרה - לבעלת עור שמן המשתמשות במייקאפ נוזלי- מוצר הכרחי, בחורף ובעיקר בקיץ. מייקאפ מינרלי מייתר את הפודרה. בנוסף, קל יותר לחדש אותו במשך היום, אם צריך.

    אייליינר - לבעלות עיניים קרובות או קטנות לא הייתי ממליצה לשים אייליינר בחלק 2 של האיור שלך.

    חוצמזה, להתאפר זה כיף :))))) ולקנות איפור זה עוד יותר כיף, כי לא צריך למדוד אותו והוא תמיד עולה עליך.

    השבמחק
  7. חלק מהטיפים טובים ונכונים, לחלק ממש לא התחברתי.
    לדעתי שימוש בפריימר כן משפר את המראה הסופי, תורם לעמידות וכו'.
    פודרה- אם בוחרים פודרה בצורה נכונה ועובדים איתה בצורה נכונה אין שום סיבה לקבל מראה מקומח. באופן אישי בקיץ אני חייבת להשתמש בפודרה בשביל העמידות ובשביל לאזן את השמנוניות של הפנים שלי.
    לגבי עניין הקרם לחות והסרום- למיטב ידיעתי עד סביבות גיל 25 אין סיבה להשקיע בסרום, מספיק לעבוד עם קרם לחות קליל, בעיקר כשמדובר בגילאים צעירים יותר.
    ולגבי טכניקת ההנחה של המייקאפ- יש כל מיני טכניקות ואפליקטורים, אני חושבת שכל אחת צריכה לבחור במה שמתאים לה. אין בעיה לעבוד עם האצבעות בתנאי שמקפידים לשטוף ידיים טוב טוב לפני שמתחילים להתאפר, גם מברשות סופחות אליהן לכלוך ואם לא מנקים אותן הן לא היגייניות

    השבמחק
  8. אני הראשונה שתגיד שהיא לא יודעת דבר וחצי דבר על איפור. את המעט שאני יודעת למדתי מפיקסיוו ביוטיוב, אלילותיי משכבר הימים, וזו ההדרכה הראשונה שבה נכחתי בה לא ניסו למכור (שלא לומר, לדחוף) לי מוצרים.

    היו דברים בהדרכה שלא התחברתי אליהם, כמו צורת הנחת הצללית למשל, ואותם לא כתבתי פה אבל בנוגע להנחיות הכלליות, אני סומכת על גאלה ונוטה ממילא להשתמש בכמה שפחות מוצרים. אני מורחת מייקאפ רק כשהעור שלי במצב נוראי, כי אני מאמינה שמייקאפ רק גורם לעור עם נקבוביות להראות גרוע יותר, ומעטות הנשים שאני מכירה שנראות טוב עם מייקאפ. לרב אני יוצאת מהבית עם סומק ומסקרה וזהו, ומבחינתי למדתי ההדרכה של גאלה שני דברים שבזכותם אני נראית הרבה יותר נחמד בימים אלה והם:

    1. איך למרוח איילינר באופן יעיל.
    2. איפה למקם את הסומק למראה אופטימלי.

    חוץ מזה, הנחתי ואף קיויתי שגורואיות האיפור בין קוראותיי יפתחו פה דיון שאפשר יהיה ללמוד ממנו עוד, ואכן כך קורה :-)

    השבמחק
  9. אני די בהלם מהסדנא הזו.. אמורה להיות מקצועית אבל נשמעת לי הכי שכונתית שיש.
    קשה לי להסכים עם הרוב הכולל של הדברים שנאמרו כאן.
    ואני חושבת שהבנות מעליו כבר הסבירו בדיוק את דעתי (ודעתן של רוב מי שיש לה מושג ירוק באיפור..)

    אני גם לא מסכימה איתך שאיפור נראה רע על מי שיש לה נקבוביות, וגם חושבת שהסיבה שיש בנות שהמייקאפ נראה עליהן רע היא בדיוק בגלל סדנאות כאלה או חוסר ידע = חוסר התאמה של המוצרים וחוסר ידע על השימוש בהם.

    חבל, פשוט חבל, שמישהי קוראת לעצמה אשת מקצוע ומוכרת את ה"ידע" המוטעה הזה.

    השבמחק
  10. הטיפ על האייליינר גאוני..תכלס זו הפעם הראשונה שהצלחתי למרוח את הדבר הזה באופן נורמלי.

    השבמחק
  11. והסומק כמובן...הבעיה העקרית שלי. אני חושבת שסוף סוף הבנתי איך עושים את זה נכון.

    השבמחק
  12. מיטל, זה אולי שכונתי אבל המטרה של גאלה היתה להראות לנו איך לנצל נכון יותר את מה שיש לנו כבר בבית בלי לקנות עוד ועוד מוצרים. הסדנא יועדה לכאלה שלא יודעות להתאפר, עובדה שבלוגריות שמנוסות ומבינות בתחום לא הגיעו למרות שהוזמנו.

    בנוגע למייקאפ, פרט ללובה ומרינה (אם את מכירה אותן) טרם יצא לי לפגוש אישה שמשתמשת במייקאפ בלי להראות פחות טוב משהיא נראית ללא מייקאפ. לי יש נקבוביות גדולות למדי בלחיים ובאף ועם מייקאפ זה נראה פי מיליון יותר גרוע - הכל בולט יותר.

    התגובות סיקרנו אותי בנוגע למייקאפ מינרלי, אבל מאחר ומאק התחילו לעשות ניסויים בבעלי חיים אני לא יודעת של איזו חברה כדאי לנסות..

    השבמחק
  13. בכל מקרה, אני שמחה לנהל פה דיון בנושא אבל לא כזה שכרוך בירידות אישיות על גאלה. אז תחסכו לכולנו את הירידות האישיות (שממילא מטופשות ולא רלבנטיות ומעידות לרעה רק על מי שכותב אותן) והתמקדו בענין עצמו.

    השבמחק
  14. שרונה- אין שום בעיה עם סדנה למתחילות, להיפך- הדבר מבורך!

    הבעיה היא שחלק מהדברים שלמדתן בסדנה לא נכונים.
    התייחסת לכך שהרבה נשים נראות פחות טוב עם מייקאפ בגלל שהרבה נשים לא יודעות להתאים לעצמן את המייקאפ ולא יודעות להניח אותו כמו שצריך בגלל שהרבה מהן ניזונות ממידע שגוי- בדיוק כמו חלק מהדברים שנאמרו בסדנה.
    אין לי שום דבר אישי נגד גאלה, אני לא מכירה אותה ולא פגשתי אותה מעולם. אין לי בעיה עם זה שהיא מעבירה סדנאות למתחילות, להיפך זה דבר מבורך. כן יש לי בעיה שחלק מהטיפים שניתנו פשוט לא נכונים, זה הכול.

    השבמחק
  15. הנה לך הסיבה מדוע צריך בעצם פריימר: בתור בעלת נקבוביות גדולות (כטענתך), הנחת פריימר מתחת למייקאפ תוכל לתרום לך מאד לטשטוש ו/או צמצום המראה שלהן.

    השבמחק
  16. כאחת שאוהבת להתאפר אך גם כן מגדירה את עצמה כ"לא מקצועית" אני חייבת לציין שהטיפים כן מקלים עלי בעיקר בנושא הפודרה, שמתי לב שפתאום שהפסקתי לשים פודרה אני מקבלת יותר מחמאות על האיפור :)

    השבמחק
  17. בקשר למייקאפ, קחי בחשבון שאמנם את מכירה את הפנים שלך ואיך הן נראות בלי מייקאפ, אבל לגבי הרבה נשים מעולם לא ראית אותן *בלי* מייקאפ (לפחות בימים שהעור נראה מזעזע כי הן לעולם לא יצאו מהבית בלי מייקאפ בימים כאלה) אז את לא יכולה לעשות את ההשוואה ולהצהיר באופן גורף שהן היו נראות טוב יותר בלי. אמנם אני משתמשת במעט מייקאפ אבל הוא מסתיר הרבה, אני חושבת שתידהמי לראות כמה גרוע הפנים שלי עשויות להיראות בימים רעים, בלי הכיסוי של המייקאפ, מבחינת פגמים וכתמים. אפילו כשהמייקאפ לא מרוח טוב וכן רואים אותו, ואת חושבת שהיה עדיף בלעדיו, הוא עשוי להסתיר כאלה זוועות שזה יותר טוב מכלום. במקרים כאלה אולי היה עדיף להשתמש במייקאפ אחר או ללמוד טכניקות טובות יותר, אבל יש נשים שלא יכולות לוותר עליו.

    בפריימר לעומת זאת אני אכן לא משתמשת.

    השבמחק
  18. כמו קודמותי, התחלתי כשאני ממש לא מסכימה עם רוב הטיפים, אבל בקריאה חוזרת אני רואה שהרבה המלצות מסוייגות. אז הנה דברים שאני רוצה להדגיש, וזו רוח הדברים.

    קודם כל צריך להבין שיש מספר סוגי עור והרבה יותר סוגי מוצרים, כך שפודרה גרועה של חברה X צריכה להיות מוטיבציה לחפש פודרה מוצלחת יותר של אותה חברה, או של חברה אחרת. כזו שתתאים לצורך, לסוג ולגוון העור. האם יש מאקוהוליקית שמעבירה קיץ ללא פודרת בלוט, שנועדה למנוע הברקות לאורך היום?

    הלאה. אם מייקאפ מינרלי חודר לחריצים בפנים, מה עושה מייקאפ שיש בו לא פעם סיליקון ומילים שמתחילות ב"בנזו"? מייקאפ מינרלי הוא פתרון נהדר לעצלניות בתקופת החורף, והוא הכי נחמד לעור (הוא גם יכול להחליף פודרה! אם רוצים לחסוך בתהליכים ובמוצרים, ויכול להוות מייקאפ בפני עצמו, כזה שמניחים אותו ממש בקלות בלי לחשוש מסימני מכחול). יש חברות ייעודיות שמייצרות מייקאפים מינרלים טבעיים (בניגוד לאלה של מאק וחברות אחרות) והם הכי פחות מזיקים לעור. גם כאן יש שפע של רמות כיסוי ומרקמים (מרקם מואר, מאט, טבעי, כיסוי חלקי בינוני ומלא).

    לגבי קונסילר - כהויות תחת לעיניים מכסים אך ורק עם קונסילר ייעודי, הוא בד"כ יתפקד כמתקן גוון ולכן לא יכסה פצעונים (שאכן ניתן לפתור בד"כ עם עוד טיפה מייקאפ). מוצר טוב יתמזג מעולה עם העור, וישפר את המראה פלא פלאים. אני חוזרת, אין להשתמש במייקאפ תחת לעיניים, אלא אם חשקה נפשך באפקט הרקון על כל גווניו (פנסים אפורים/וורודים/לבנים בוהקים סביב לעיניים).

    לגבי הנחת מייקאפ עם האצבעות - זו אחת *ה*דרכים הכי טובות לגרום לדאבל וור להראות מדהים על העור, ומייקאפים נוספים. לא כל מייקאפ "סובל" את אותן שיטות ההנחה על הפנים, לא מעט מאפרות מקצועיות מניחות את ידיהן על הפנים גם אחרי שהניחו את המייקאפ עם מברשת, כדי לחמם את המייקאפ ולגרום לו להתאחד עם העור - בהן צדקי שזה עובד, כיוון שאנחנו לא חיים בסביבה סטרילית רחיצת ידיים בסבון היא ענין בסיסי לפני שנוגעים בפנים ממילא, ולא צריך לדחוף אצבעות לתוך בקבוקון המייקאפ - אפשר להבריג אליו משאבה, או למזוג מעט מהמייקאפ על משטח/היד, מה שממילא עושים גם אם משתמשים במברשת או בספוג.


    פודרה - ובכן, המאפרת בחתונה שלי, שנערכה בקיץ, גם לא אהבה פודרות. זו הסיבה שהמייקאפ לא החזיק עלי יותר מכמה שעות.....פודרה יכולה לנטרל ברק, לקבע איפור ועוד - תלוי איזה קונים, וכ מ ה ממנה שמים (צריך מעט מאוד! יש לי את אותה הפודרה כבר 5 שנים....)

    את הטיפ על קרם הלחות אימצתי ב2 ידיים!

    השבמחק
  19. לגבי המלצה על מייקאפ מינרלי, בסניפי עדן יש איפור שאפשר לנסות, ויש חברה ישראלית בשם מינרלז שמייצרת כחול לבן. הבעיה הכי גדולה היא להתאים גוונים אונליין.....אבל אפשר להזמין דוגמיות ולנסות, גם אם הגוון לא מתאים את תוכלי לראות את האפקט על העור. אני משתמשת בה כתחליף מייקאפ כשיש לי 5 דקות להיות מוכנה, כגימור למייקאפ מושקע - עם מברשת פלאט טופ וכמוצר שנמצא בתיק למקרי חירום (לא התחברתי לקבוקיות, אם כי הן נחשבות לטובות למטרה הזו).

    השבמחק
  20. מסכימה עם הרבה ממה שכתבו כאן בנות בתגובות , איפור נושא ענק : מיליון ואחד סוגים ואיכויות , ו-מיליארד ואחד סוגי עור , אקלים , תאורה וכיוצב' :) ,
    טעות שישר קפצה לי לעין היתה שצללית בהירה מגדילה עינים וצללית כהה מקטינה אותן. נהפוכו לחלוטין ללא עוררין .
    כבעלת עור שמנוני פודרה היא חברתי הטובה ביותר , הן המייקאפים והן הפודרות בימינו מגיעים בכאלה איכויות מעודנות שמי שמצליחה ליצור מראה בוצי - ברכותיי על העבודה הקשה :) עכשיו ברצינות , יש פודרות מדהימות ושקופות ונהדרות ודקיקות , מקבעות ומ'מאט'ות :) לא זזה בלי !!
    מייקאפ אני מניחה מעט מאד ורק עם האצבעות , גם לי יש בעיית נקבוביות ולכן הרבה פעמים אני דוקא מעדיפה פודרה מאט טובה , מאד מאד עוזר להחליק מראה נקבובייתי ..
    פריימר טרם רכשתי כי למי יש בכלל כסף :)

    למדתי איפור מקצועי והתנסיתי מגיל צעיר לא מעט , אני מבינה למה כדי להעביר סדנא צריך איזושהי חוקיות , מבינה את גאלה , וזה בעצם מה שעושים בכל קורס איפור , אני אכן חושבת שהחוקים האלו בימינו אנו הם לרוב לא נכונים , שם המשחק בימינו : הכל הולך , ממש ככה , שפע מטורף וטריליארד אפקטים , פשוט אין חוקים והתבוננות קצרה במאפרי על מוכיחה רק את זה :)
    געגועיי לבלוגה של לובה המקסימה ..

    ויפה כתבה אתי בתגובותיה , ובכלל תגובות מועילות כאן :)

    תודה ~

    השבמחק
  21. למען השם אנונימית, לובה פתחה את הבלוג מחדש! אוצי רוצי - הוא מקסים :)

    http://fashion-tails.blogspot.com

    השבמחק
  22. יווווו , איזה כיף !! לובה :)מפדרת את אפי ו היר איי קאמ :)) תודה שרונה :)

    השבמחק
  23. המלצה על מייקאפ מינרלי ממשתמשת מכורה: "מינרלז" - חברה ישראלית של בחורה נחמדה בשם שרית קפלן. שירות לקוחות אלוהי ומייקאפ ממש מעולה.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים