יום ראשון, 25 במרץ 2012

חיידקים זה מה שקורה בזמן שעושים תכניות

לפני שנים רבות, בממלכה קסומה בה איש לא חולה אף פעם, חיה שרונה קטנה. השרונה בילתה את זמנה באכילת מאפים וכתיבת מכתבים. בוקר אחד נכנסה השרונה למשרדה ומצאה הפתעה, שק מלא שפתונים ולקה של לנקום. ולא סתם שפתונים ולקים קיבלה השרונה, את כל סדרת Rouge in Love על קשת גווניה המקסימים. הידד! קראה השרונה למגינת לבם של חבריה לעבודה, לעולם לא אצטלם יותר בלי שפתון!


ישבה השרונה וחשבה, מה אעשה בכל השפע הזה? לפתע התקשרה פיית הלנקום בסלולר ואמרה "שרונה קטנה, למה לא תצרי מספר תלבושות בהשראת הלקים והשפתונים החביבים עליך ותעלי אותם לבלוג לכבוד השקת הקולקציה בישראל?" הו! אמרה השרונה, זאת אעשה! ישבה כל הלילה למיין את הלקים והשפתונים לאהובים ופחות אהובים, צוותה לק לשפתון ותכננה חמש תלבושות נחמדות אותן תצלם במהלך השבועיים הקרובים.

יום לאחר שנחת השק על שולחנה של שרונה, מרחה זו את ציפורניה ב-Madame Tulip ואת שפתיה ב-Rouge Valentine ויצאה לשוח.


שרונה לובשת קפוצ'ון של מארני ל-H&M

יום לאחר מכן דילגה שרונה להשקה של Accessorize לבושה, כדרכה, במיטב האלגנט ומרוחה באותה לקה נעימה.

שרונה לובשת טישרט מאסוס
עליונית (פולובר?) מרזילי
גי'נס של DNY

צעיף מגאפ
סניקרז של Nike (מאסוס)
עגילים של N2

תיק של Braccialini

ראתה הפיה הרעה ישבנאל את שרונה מקפצת בין הפרחים ומיד אמרה "מה זה זאתי מקפצת כאילו תותים בישבנה??" עשתה הופ ועשתה פוף ואוי אוי אוי! שרונה הקטנה חטפה ברונכיט, סינוסיטיס ושעלת ונאלצה להשאר במיטתה שבוע שלם וכל תכניותיה למרוח וללבוש ולצלם הלכו קיבינימט. מה אעשה? בכתה שרונה לפית הלנקום, הרסתי את כל האוונט! "לא נורא שרונה" אמרה הפיה "תעלי את מה שהספקת לצלם והעיקר שתחלימי" וכך היה - השרונה העלתה את התמונות שהספיקה לצלם, פית הלנקום היתה מרוצה, וישבנאל הרעה? התיישב עליה תחש ומעך אותה קומפלט.

שרונה לובשת - לק Aquamarine
פיג'מת ינשופים של פריימרק
אבל תגידי שרונה, שאלה פית הלנקום, הנאה הקולקציה בעיניך? 
נאה עד מאד! השתעלה השרונה. זו הפעם הראשונה שהצלחתי למרוח לעצמי לק על אצבעות הידים בלי להרוס אותו ואת תכולת ביתי! המברשת רחבה ונוחה, הפורמולה סמיכה בדיוק במידה, ושתי שכבות של צבע עושות את העבודה נפלא. הלק מחזיק מעמד ימים רבים והצבעים פשוט משגעים. תענוג על הכיפאק! את השפתונים אני לא יכולה לשפוט מפאת היותי פגר מנוזל.
יפה אמרת יא שרונה, אמרה פית הלנקום, ועכשיו תחזרי למיטה.

23 תגובות:

  1. הטורקיז הזה מאוד יפה. ניסיתי אותו גם וראיתי שבהשוואה לטורקיזים אחרים שיש לי הוא הרבה פחות "אין יור פייס".
    תרגישי טוב! אני איתך בשיעול :(

    השבמחק
  2. ישבנאל זה כמו סקרנאל? אני חושבת שמבין כל עלמות הלנקום, הכי אהבתי את הסקירה שלך.

    השבמחק
  3. לא מצליחה למצוא לק ששורד על האצבעות וגם אם אני יושבת כמו פרימדונה מבלי לגעת בכלום

    השבמחק
  4. אני לא מכירה את סקרנאל, הוא מניאק?

    לק שמחזיק מעמד על ציפורני הידים זה חתיכת אתגר (בשבילי לפחות). ראשית, רבים מהלקים מייבשים לי את העור במידה כזאת שאני לא מחזיקה איתם מעמד יותר מיום. שנית, רובם מתפרקים אחרי יומיים לכל היותר (מה שלא קורה בציפורני הרגלים, שם לק יכול להחזיק לי שלושה שבועות אפילו). וזה נכון לאסי, OPI (שאני לא סובלת באופן כללי), Barry M ועוד כמה. הלק הזה, להפתעתי, מחזיק היטב ולא מציק בכלל. אני מאד מרוצה ממנו. והצבעים מאד יפים.

    השבמחק
  5. זו נראית לי המתנה הכי כייפית לקבל!!
    אודמים ולקים של לנקום- תענוג
    זה בטוח ממתיק כל מחלה :)

    השבמחק
  6. אחח שרונה המהממת.
    אני עוקבת אחריך כבר המון זמן ולא ממש יצא לי להגיב עדיין. את שנונה, מצחיקה, כותבת מעולה אבל הכי חשוב- את מכבדת את הקוראות שלך.
    אהבתי את הגילוי הנאות, שלא כמו בבלוגים מדושנסקים אחרים, בהם לבלוגרית פשוט התחשק פתאום להשתמש בשפתון ולק של לנקום, בדיוק מהסדרה החדשה. כאילו, למה לזלזל באינטליגנציה של הקוראות שלך? אני אעריך אותך הרבה יותר אם תכתבי שקיבלת מוצרים להתנסות ולא תנסי לדחוף לי אותם בנונשלנט.
    בכל מקרה שרונה, את מהממת! עם כל פוסט שלך אני אוהבת אותך יותר.

    השבמחק
  7. טוב, אני יודעת גם להודות בטעויות-נכנסתי שוב לבלוג המדובר וראיתי שיש שם הערת גילוי נאות. בסוף הפוסט ובאותיות קטנטנות. אבל לפחות יש.
    מצד שני, אם פספסתי את זה כנראה שזה לא מספיק בולט וכנראה שאחרות פספסו גם.

    השבמחק
  8. אנונימית - הדושנסקאית היא בין הבודדות בבלוגוספירה הישראלית שנותר לי כבוד כלפיהן, טרם יצא לי לראות אותה מלקקת ליחצן או מסתירה מידע מקוראיה. אז אני שמחה שחזרת בך.

    בכל מקרה, חצי הבלוגוספירה מרוחה בלקים האלה עכשיו, זה כמעט מזל שנפלתי בברונכיט ולא יכולתי להשלים את הרשומה כפי שהתבקשתי :)

    השבמחק
  9. א. החלמה מהירה. כנראה שאנטיביוטיקה יכולה לעזור בזה יותר מלקים...

    ב. הצבעים באמת עליזים ושמחים - גם השפתון שבחרת לפרחים וגם הלקים.

    ג. הפיג'מת ינשופים הכי הכי!

    ד. תרגישי טוב

    השבמחק
  10. א. עם כמות התרופות שאני לוקחת בשבוע האחרון, זה נס שהכליות שלי עדין עובדת.
    ב. גם אני חושבת!
    ג. לא ראית את זאת עם הזברות..
    ד. תודה רבה!

    השבמחק
  11. אנונימי צודקת (גם אם לא במקרה הספציפי, וח"ח לפלאפל על הגילוי נאות המתמיד).

    סתם לדוגמא בלוגרית אחרת בשם שרונה שבינה לבין גילוי נאות או אמינות [...]
    מה גם שכבר כמעט כל פוסט שם הוא מיוחצן- פ**ס. כבר לא כיף לקרוא.

    לטעמי מלבד גילוי נאות בלוגריות גם צריכות להקפיד שאחוז התוכן מהיחצ לא יעלה על 25% מהפוסטים.

    השבמחק
  12. אם הייתי יכולה לערוך את מה שכתבת הייתי מוחקת את השם שהזכרת, כי אני לא אוהבת ללכלכך על אנשים בצורה כזו, בפרט שאת מדברת על אחת הנשים הנעימות שיצא לי לפגוש בביצה.

    עבודה מול יחצנים היא ענין מאתגר. כמי שמתעקשת על גילוי נאות, מסרבת לפרסם קומוניקטים ומזהירה כל יחצן שרוצה לשלוח לי משהו שהביקורת תהיה כנה אחרת אני לא מעוניינת, יצא לי שם רע והרבה יחצנים לא רוצים לעבוד איתי (כולל אימיילים וטלפונים שקיבלתי מיחצנים בעבר שהיו עמוסי קללות ועלבונות). כשאת צעירה, קל בהרבה להכנע ולשחק את המשחק, אחרת פשוט לא מזמינים אותך לכלום.

    פרט לכך, אני מכירה כל כך הרבה בלוגריות שפתחו בלוג (ואז ועוד בלוג ועוד בלוג) רק כדי לקבל מתנות. יש יחצנים שמתים על זה - אתה נותן לה דוגמית והיא פשוט מפרסמת כל טקסט שתיתן לה. אני חושבת שקל לזהות בלוגים כאלה.

    אקיצר, בתחום האופנה, עברו כנראה הימים שאנשים פתחו בלוג פשוט כדי לכתוב. הרבה מבלוגריות האופנה היום אינן כותבות אלא סתם בנות שאוהבות אופנה, וככה זה נראה.

    מצד שני, תראי אותי - אפשר להגיד עליי הרבה דברים, אבל מובילה אופנתית אני לא (ראי תמונתי החיננית בהשקה של אקססורייז) :0)

    השבמחק
  13. זה לא לכלוך.

    ייתכן והיא נהדרת (מאמינה לך באמת ובתמים).
    אבל בבלוג שלה יש הרבה יחצ ואין גילוי נאות. היא ודאי לא היחידה- אל לאחרונה בלט לי במיוחד.

    כוכבית קטנה + "גילוי נאות: את המוצרים קיבלתי במתנה מהחברה" היו עושים הבדל גדול.

    הכי גרוע מבחינתי, אגב, זה שלא רק מסקרים- אלא גם שולחים אותי "לרוץ ולקנות לי / לאמא / במתנה"

    השבמחק
  14. מה אני אגיד לך, את צודקת. חטא הגילוי הנאות הוא מהנפוצים בבלוגוספירה.

    ותאמיני לי, אם היית יודעת מה הולך מאחורי הקלעים היית דופקת את הראש במקלדת, כמוני וכמו חברותיי, שכל פעם שנדמה לנו שנמוך יותר מזה כבר אי אפשר לרדת צצה בלוגרית חדשה שעושה מעשה נבלה\ביזוי עצמי\סתם טיפשות כזה שאנחנו לא יודעות מה לעשות עם עצמנו, כי אחרי הכל - זה מקרין גם עלינו באופן כלשהו, וללא ספק מעלה פעם אחרי פעם את השאלה "למה אני טורחת".

    השבמחק
  15. ועוד נקודה אחת למחשבה (סליחה על החפירה, הסכר נפרץ).
    מאחר ומזמן כבר לא מדובר ב"דוגמיות" אלא בסטים של ממש שמתקבלים לדגימה. לפי הדיווחים בבלוגים בלוגריות קיבלו 24 שפתונים (150 ש"ח האחד, 3,600 ש"ח סך) ו 21 לקים (80 ש"ח האחד, 1680 ש"ח סך). או במילים אחרות, השווי הכולל של ה"מתנה" זהה לשכר ממוצע של מורה. יש מצב שצריך לשלם על זה מס.

    אני מניחה שבמקרה כזה, כאשר מקבלים מתנה ששווה מעל 5000 ש"ח מאוד קשה לסרב לבקשה החביבה "לכתוב משהו קטן, 4 מראות שונים. לא משהו רציני".
    בוקר אור אליהו! זו משכורת של ממש!

    (אני בטוחה בלי קשר שהמוצרים של לנקום נפלאים. מחירם המופרז בארץ הוא נושא נפרד).

    השבמחק
  16. זה השווי של זה? שיט!

    בואי אני אחשוף לך קצת ממה שעבר עליי כששאלו אותי אם אני רוצה להשתתף בזה - ראשית, הבהרתי את הדברים הרגילים (אני לא מדור פרסומי, אני כותבת ביקורת כנה בלבד) ואמרתי שאני לא רוצה להשתתף בתחרות לייקים, אם תהיה כזאת. אמרו לי - סבבה. אחרי שקיבלתי את זה שמעתי כמה שמות נוספים שקיבלו ואמרתי "שיט, אני לא רוצה להיות מקושרת לכמה מהבלוגריות האלה" ושברתי את הראש איך לכתוב את הפוסט הזה כך שיהיה הוגן למוצר (הלקים, כאמור, מעולים בעיני) אבל לא יגרום לי להרגיש שמכרתי את עצמי. איכשהו, למזלי (עלאק), יצא שחליתי כך שלא יכולתי לצלם את כל הלוקים שתכננתי ויצא לי מין פוסט נונסנס שלא דומה לאף אחד מהאחרים (יש יתרונות לחום). אבל תאמיני לי שהחשש לצאת פארשית בעיני קוראיי ישב לי בראש מהרגע הראשון ועד הרגע שפיבלשתי (כולל, כי זה באמת פוסט מטופש אבל לפחות לא מהסוג המטופש הספציפי ממנו חששתי). בקיצור, אם רוצים אפשר למצוא פתרונות יצירתיים, ותוכיח העובדה שקיבלתי 95 בבגרות בהתעמלות באמצעות זה שהתחפשתי לפייה ונפנפתי בידים בזמן שהשותפה שלי לתרגיל עשתה את כל התרגילים האמיתיים.

    השבמחק
  17. מאדאם פומרנץ28 במרץ 2012 בשעה 0:28

    די די שרונה. יצא פוסט נוצץ. אחד המוצלחים ביותר.
    ובדרך כלל באמת שקשה לי עם כתיבה שעומד מאחוריה יחצ"ן, בלי שום שמץ של קשר לעובדה שאת מעלה על הכתב את ההתרשמויות האמיתיות שלך ולא מלקקת לאף אחד. זה לא בגללך שקשה לי. עוד בפולניה היה לי קשה. לבעלי הראשון, יוזק, לעומת זאת היה הרבה פחות. אני שונאת קפצ'ה. לדעתי רק רובוטים יכולים לקרוא את זה.

    השבמחק
  18. חששתי שאני רובוט, אבל נפלתי במילה "קפצ'ה". בגרמניה לא היו לנו מילים כאלה..

    השבמחק
  19. לרב אני לא נוהגת להגיב להאשמות מתלהמות שנאלצים לחזור מהן לאחר בדיקה חוזרת אבל, לקחתי לתשומת ליבי והגדלתי את האותיות של הגילוי הנאות שלי לטובת כל אלה שפיספסו אותו, כי הוא היה בכתב קטן יותר [בפוסט האחרון].
    אני ארשה לעצמי לציין, שיש פוסטים שבהם הגילוי הנאות מופיע בגוף הפוסט ולכן חשוב לקרוא את הכתוב ולא רק להסתכל על התמונות ולרצוץ עם גלגלת העכבר הלוך וחזור כדי למצוא את הגילוי הנאות המבוקש.
    אני מסכימה, שמצבים שבהן הגילוי הנאות כלל לא נמצא, זה מעצבן. לא רק קוראים, גם בלוגריות אחרות ← להלן, גילוי נאות.

    השבמחק
  20. יפה לך מיראל, שאת מקשיבה למה שנאמר ולא נעצרת באופן האמירה (למרות שחשבו לי להדגיש שאם זה היה טרולי לא הייתי מפבלשת, כמנהגי).

    זאת בדיוק אחת הסיבות שאת מהבלוגריות היחידות בתחום בישראל שאני מכבדת.

    השבמחק
  21. מאוד מודה לך שנתת לי את הבמה :) כבוד והערכה בחזרה אלייך.

    השבמחק
  22. האוירה פה נהיית חיובית מדי. אני חייבת להציץ בפייסבוק לראות אם מישהו מלכלכך על מישהו.

    השבמחק
  23. הפוסט מקסים, משעשע ומעלה חיוך והשראה - כהרגלך.
    אבל כדי לחרב את האווירה הטובה אציין, שלנקום עורכים ניסויים בבעלי חיים.
    מי שחושבת שליפסטיק ולק שווים את הסבל הזה - ...

    (ואני נשארת אנונימית כדי שלא יסקלו אותי)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים